VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp het doet wel weer iets...dat hulsje...

Leuke tip van dat vet...ga ik morgen gelijk doen.... ;)

Ben vandaag nl. weer een beetje in de keuken bezig....laatste loodjes ;D

Vandaag wel met 3 teflonringen (1 voor de as en 2 voor de koppelschroefjes) de Shallco losgekoppeld van de behuizing...

Eerst met een ebbenplaatje gewerkt maar 3 mm dat breekt... :-\

Scheelt ook weer iets in schakelgeluid die teflonringen ..het gaat steeds meer " chique"  klinken.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

......De schrik sloeg mij even om het hart.....
Een oplettende forummer (zelfs een newbie :P)..PMde mij met ...Erik hoe denk jij die knop later te demonteren als je erbij moet... ???

Hij bleek 100 procent gelijk te hebben...dus knarsend denkend dan maar eerst een MDF proefbehuizing gebouwd met een extreem groot gat in het frontpanel zagend....en alles van binnenuit vastgeschroefd en het werkt.....

Dus als ik er later bij moet demonteer ik de 3 zijden en kan ik alles naar harte lust losschroeven...vormt allemaal wel een extra moeilijkheidsgraad t.o.v. een speaker bouwen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...alles gelijk op ware grootte en dikte gebouwd alsof het ...het cocobola hout is.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...Ik wilde per se de hele dikte van de volumeregelaar benutten en dat is gelukt.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...By the way...de hele kast is gelijk extreem stil geworden als er geschakeld wordt.... ;D.
..een prachtig  "Rolls-Royce-achtig"  geluid/gevoel als gevolg..... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTR

wat voor electronica gta je er in gebruiken? en ik neem aan dat het een gewoon 2 kanaals word? of komt er een extra sub uitgang bij voor 2.1?

ik zie daarnaast ook een gigantische volume reglaar, hoe word die aangesloten? kan ik me nml niet echt een goede voorstelling van maken..

Erik van Voorst (in memoriam)

...het zijn alweer een aantal blaadjes maar als je het leuk vindt ...lees ze even door ...dan wordt het duidelijk(er).... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op juli  7, 2007, 12:46:13
...By the way...de hele kast is gelijk extreem stil geworden als er geschakeld wordt.... ;D.
..een prachtig  "Rolls-Royce-achtig"  geluid/gevoel als gevolg..... :P

Het "ooomp" geluid als je de deur dicht gooit  ;D ;)

R


Erik van Voorst (in memoriam)

...vandaag aan de slag geweest om een prototype opzetje te maken van MDF...

Zo krijg ik inzichtelijk hoe ik design combineer met praktijk...uiteindelijk eigenlijk ..
......Form Follows Fuction. ;)

Ik kan nu middels MDF spelen met diktematen en afstanden...zonder het dure ebben, cocobola en koper te gebruiken als proefkonijn... ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R


mrrepel

Ziet er goed uit zeg !!!, heb je misschien een voorbeeld van het hout dat je gaan gebruiken als afwerking ?

phy

Een voorbeeld van dit hout staat op pagina 4

Erik jij gaat iets heel moois bouwen!!!
:o

LexiconLogan

Wat wordt dit waanzinning mooi zeg! Echt te   O0
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

SisterOfMercy

Moet je niet rond die stappenschakelaar nog genoeg ruimte over laten voor de weerstanden?
The kissing and the colour come crashing down

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: SisterOfMercy op juli  8, 2007, 23:01:27
Moet je niet rond die stappenschakelaar nog genoeg ruimte over laten voor de weerstanden?

Op de foto zie je dat niet zo goed maar er is meer dan genoeg ruimte onder, boven en aan de zijkanten van de schakelaar zelfs als er een grotere weerstand zou worden gekozen
voor de ESP-6.
....(kleinste ruimte nog altijd 16 mm ;))
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2007, 08:26:08
Op de foto zie je dat niet zo goed maar er is meer dan genoeg ruimte onder, boven en aan de zijkanten van de schakelaar zelfs als er een grotere weerstand zou worden gekozen
voor de ESP-6.
....(kleinste ruimte nog altijd 16 mm ;))
Oef!! Dan maar geen Mills mr200 weerstanden.....hahaha >:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peppi

Zou het niet beter zijn om microfonie op je buisjes te voorkomen om deze in de kast te monteren, nu zijn ze nogal gevoelig hiervoor zo open en bloot?
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Erik van Voorst (in memoriam)

#169
Dat zou uiteindelijk inderdaad mogelijk beter kunnen zijn (voor microfonie) maar ik wil na 30 jaar buizen lief te hebben ze eindelijk eens een keer "zien" .. :-[.... ;D

Het blijven compromissen want op deze manier bouwen geeft ook weer andere voordelen ivm componenten plaatsen (de mooiste componenten zijn vaak ook de grootste  :-X)

Ik heb trouwens wel alvast "escape hatches" .....bv deze shockabsorbers gekocht
"just in case"  ;)

Dit zijn buisvoetjes in een gelei waardoor het buisje flexibel staat...

Deze 9 pinnen kun je 1 op 1 in de bestaande situatie inpassen....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peppi

CitaatDat zou uiteindelijk inderdaad mogelijk beter kunnen zijn (voor microfonie) maar ik wil na 30 jaar buizen lief te hebben ze eindelijk eens een keer "zien" .. Embarrassed.... Grin

Dit ben ik wel met je eens, het is altijd mooi om ze als het donker is te zien oplichten

Machtig mooi project Erik

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2007, 12:03:39

Ik heb trouwens wel alvast "escape hatches" .....bv deze shockabsorbers gekocht
"just in case"  ;)

Dit zijn buisvoetjes in een gelei waardoor het buisje flexibel staat...

Deze 9 pinnen kun je 1 op 1 in de bestaande situatie inpassen....

Handig voor de phono-trap  ;)

Arieson

Hallo Erik,

Dit lijkt op het kind en het badwater. Als je op deze 'escape' moet terugvallen zijn je mooie dure teflon buishoudertjes overbodig geworden. Je maakt extra kontactovergangen en je buisvoetjes staan weer in een plastic houdertje, wat je volgens mij nou net niet meer wilde. Kun je toch niet blij van worden.  :'( >:D ;D




Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2007, 12:03:39
Dat zou uiteindelijk inderdaad mogelijk beter kunnen zijn (voor microfonie) maar ik wil na 30 jaar buizen lief te hebben ze eindelijk eens een keer "zien" .. :-[.... ;D

Het blijven compromissen want op deze manier bouwen geeft ook weer andere voordelen ivm componenten plaatsen (de mooiste componenten zijn vaak ook de grootste  :-X)

Ik heb trouwens wel alvast "escape hatches" .....bv deze shockabsorbers gekocht
"just in case"  ;)

Dit zijn buisvoetjes in een gelei waardoor het buisje flexibel staat...

Deze 9 pinnen kun je 1 op 1 in de bestaande situatie inpassen....

Erik van Voorst (in memoriam)

Volledig terecht antwoord...


Uitleg:....ik had ook eerst andere buisvoetjes gekocht samen met de absorbers...naderhand raakte ik echter steeds enthousiaster over de Yamamoto....(teflon uit 1 stuk...stelbare pinnen....phosforBronze Goldplated...(en nog een of andere voodoo nabehandeling :P)

Ik heb toen de Yamamoto TOCH aangeschaft en toen maar een plekje voor de absorbers straks eventueel in de DAC bedacht....

Ik ga ervan uit dat de microfonie straks wel meevalt...dus een gokje...in ieder geval kun je zo wel straks testjes doen....beetje duur testmateriaal maar je koopt zo wel het  " knagende gevoel"   af..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RobertD

Microfonie verschilt van buisje tot buisje... Als de buizen zo lekker voor het grijpen staan kun je dat bijna on-the-fly uittesten.

Overigens denk ik niet dat je er heel veel last van zult hebben, ze staan tenslotte op een soort van tank- pantservoertuig.
Ik vind het wel prachtig om te zien Erik. Vooral dat hout, wauw.

Ik volg het topic nu elke dag, en ik ben helemaal geen forumliefhebber.....
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!