VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Bedankt  ;)..... mijn simpele set begon plm. in 1975 dus ik heb er wel de tijd voor genomen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#1176
Citaat van: Erik van Voorst op november 19, 2010, 09:24:50
Bedankt  ;)..... mijn simpele set begon plm. in 1975 dus ik heb er wel de tijd voor genomen.... ;D

Zo zie je maar weer waar interesse toe 'kan' leiden. :-X

;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik zit te luisteren voor de 2e keer nu al/weer met tranen in mijn ogen  (sucker :-[).....weliswaar naar een download maar voor het eerst in lange tijd  zit ik elke keer weer als een trouwe hond jedes ochtend/avond bij de brievenbus......WANNEER KOMT MIJN BESTELLING....(damn strike)...

Dit is momenteel mijn favoriet by far....wat klinkt mijn setje toch lekker (bluf bluf) ...die laatste 2 moves (woofers en zenerladders) brengen me zo ontzettend close.... O0

Luisteren en kopen jongens...mooier wordt het leven na Callas echt niet...."SEMPRE LIBERA" oftewel ALWAYS FREE....


HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

#1178
Citaat van: Erik van Voorst op november 26, 2010, 19:25:10
Luisteren en kopen jongens...mooier wordt het leven na Callas echt niet...."SEMPRE LIBERA" oftewel ALWAYS FREE....


echt lelijk is ze niet ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

#1179
Omdat ik de laatste tijd gefocussed ben op mijn laagweergave wat met sprongen in kwaliteit voorwaarts knalt  :o.....wil ik op mijn 2 laag-Aitossen OTL 800 Ren wel eens een vergelijk horen tussen de DIY Belden (momenteel in gebruik) en de Oyaide Tunami GPX.

Dus heb ik weer het een en ander ondernomen.

Normaal is dit een dure try-out (2 maal 440 euro's) maar ik had nog een geconfectioneerde kabel liggen en ook nog een extra set Oyaide stekers...dus het beperkt zich tot alleen de "bare cable" aanschaffen.

Helaas had heel Nederland het weer niet op voorraad (althans de velen welke ik belde en mailde) dus maar even Canada met zijn Parts gemailed ENNNNNNN... 8).

Vandaag een hele leuke deal gedaan met mijn "stamkroeg-besteladres"...wat schetste mijn verbazing ik kreeg uiteindelijk de Oyaide Tunami GPX PCOCC Triple Layer 1.80 meter (bare cable) voor 110 euro ( dus 20 procent korting) en met gratis verzendkosten... :D  

Zo zetten ze de Nederlandse markt niet voor de eerste maal (voor mij) buitenspel... :sneaky2:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1180
Zojuist ging de deurbel en daar stond de kerstman vermomd als TNT-postbode.... :)

Het presentje is een 1.80 mtr DIY cable van Oyaide....die oude man weet ook alles  :laugh:

Heb ik even wat te hobby-en met deze koude sneeuwdagen... ;)

De reeds geconfectioneerde Tunami kijkt hier naar zijn even grote broertje...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1181
Voila Twee stuks voor het Aitos Laag......Ready to do battle  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik durf voorlopig niet eens een eerste indruk neer te pennen...het fenomeen INSPELEN heb ik nog nooit zo erg eerder meegemaakt.... :o

Eerst maar even een stuk of 25 kerstcd's er in pompen.... ;) :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Citaat van: Erik van Voorst op december 24, 2010, 20:51:58

Eerst maar even een stuk of 25 kerstcd's er in pompen.... ;) :-X

Dat wordt straks HALLELUJAH :) :)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: advr op december 24, 2010, 20:53:07
Dat wordt straks HALLELUJAH :) :)

Nope GEEN hallelujah verhaal.
Ik had hiervoor de Belden 19364 power chords (DIY) in gebruik...deze kabel, is al vele malen gezegd, is echt de ultieme bang voor de buck.
Door er nu 2 maal de Tunami voor in de plaats te zetten op de eindversterkers voor het laag (onder de 70 Hz!!)) win je op alle gebied "ietsje".
Deze kabels zijn verschrikkelijk neutraal (voor mij is dat zeer wenselijk) op de manier waarop ze nu zijn ingezet. Ik win ook ietsje laag ondersteuning en de dynamiek ervaar ik als hetzelfde.

Je lees wel eens is de verbetering zijn geld waard?.....

Laat ik het zo zeggen als ik 880 euro moest uitgeven (prijs van 2 kabels) zou ik eerder naar andere mods uitkijken, maar ontegenzeggelijk klinkt het nu erg lekker en blijven ze er voorlopig tussen.

Uiteraard zal ik na een maandje weer eens teruggaan naar de oude situatie....dat is vaak verhelderend... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

 oh, misschien wordt het verschil na inspelen wat groter dan "ietsje".

Geeft wel aan dat de Belden niet echt "slecht" is. 8)
Maar dat gaf je ook al aan.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Uiteraard hangt het weer af van waar en hoe je hem inzet maar voor de Belden 19364 durf ik mijn hand in het vuur te steken een waanzinnige kabel voor een luttel bedrag...okay met shoot-outs onder de dure exoten ....maar dat is niet de issue.. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78

Ik heb ook die Belden, voor mijn vv en Oppo.
Voor wat het kost, is er geen betere kabel voor het geld.


Kjelt

Erik, die Belden is toch een afgeschermde kabel of niet? Dat zou ik zelf dus nooit gebruiken voor zwaarvermogen eindversterkers vanwege de extra capaciteit. Hang er voor de lol eens 3x4mm2 tussen zelfbouw.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1189
De eerste paar jaar de bijgeleverde Aitos kabel in gebruik gehad.
Daarna een DIY onafgeschermde kabel, die klonk VEEL beter en heeft er 15 jaar tussen gehangen... ;)
Belden ertussen bleek daarna een verbetering.....nu (na plm. 3 jaar) de Tunami ertussen en weer een verbetering... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik word wel steeds meer tevreden over de 2 Tunami's aan het laag.

Ik draai lekker veel cello muziek (deal met mijn vrouw.... kerst cd's en gewone cd's om en om  :)) en dat gaat goed..

Veel houtkleur en lekker grommen  8).......inspelen en dan beoordelen is bij deze kabel een must dus.
Ik heb nog een mail ergens gezet waar de japanse ontwerper mij 50 uur aanraadt alvorens een serieus vergelijk te doen.
Ik zit daar wel alweer bijna aan.... :yin-yang: 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op december 29, 2010, 09:50:48
De eerste paar jaar de bijgeleverde Aitos kabel in gebruik gehad.
Daarna een DIY onafgeschermde kabel, die klonk VEEL beter en heeft er 15 jaar tussen gehangen... ;)
Belden ertussen bleek daarna een verbetering.....nu (na plm. 3 jaar) de Tunami ertussen en weer een verbetering... ;)
Inderdaad is het beste gewoon luisteren. Net als met wijn, gewoon proeven. Had laatst een 1e cru uit 1992 (welliswaar slecht jaar) met een heerlijke neus echter totaal geen bijbehorende smaak en afdronk, erg jammer. Je kunt dus nooit op alleen een label afgaan  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#1192
Off-topic

To make matters worse....een van mijn lekkerste wijnen uit mijn kelder (top 5) bleek achteraf een 7 gulden Spanjaard te zijn uit 1982...hoezo kenner... :-X
En TOCH was ik het knapste jongetje uit mijn wijnklas voor het toelatingsexamen (vinoloog)

On-topic

Met audio is het voor mij nu het zelfde....vroeger ratelde ik alle topmerken op als men vroeg wat ik had...tegenwoordig..."ach zelfbouwertjes"... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Terwijl ik dit lees zit ik aan een amstel biertje  :-[

;)

phy


Henkjan_O

Citaat van: Audioloog op januari  7, 2011, 18:16:18
Terwijl ik dit lees zit ik aan een amstel biertje  :-[
volgens een testpanel die t kan weten, toch een van de betere bokbieren dat Amstel hoor.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Erik van Voorst (in memoriam)

#1196
Vrijdag a.s. een leuke gast "op visite" te weten de Kondo M7...deze gaat even in mijn keten.  8)

Deze voorversterker daar hoop ik dingen van te leren voor wat betreft het eventueel (verder) modificeren van mijn eigen "AR ESP-6" en uiteraard wil ik graag bekend worden met de visie van een groot inspirator (inmiddels overleden)
Hiroyasu Kondo   :worship: :worship: :worship:

Lijkt mij tevens ook een hardstikke leuk vergelijk deze 2 giganten...side by side  :wub:

Ik hou jullie (en ook mezelf :D) middels dit topic op de hoogte.  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op januari 31, 2012, 16:51:37
Deze voorversterker daar hoop ik dingen van te leren voor wat betreft het eventueel (verder) modificeren van mijn eigen "AR ESP-6" en uiteraard wil ik graag bekend worden met de visie van een groot inspirator (inmiddels overleden)
Hiroyasu Kondo   :worship: :worship: :worship:
Klinkt als een nieuw deel van Kill Bill  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#1199
 :D......nope

Maar er zit wel een structuur achter dit leenobject..het gaat mij namelijk ten eerste om het effect van een totaal andere voorversterk-schakeling in mijn set....en in het bijzonder de buisgelijkrichting met ongestabiliseerde voeding.

Niet zozeer ontstaan uit ontevredenheid maar uit enerzijds een preventieve maar nodige voedingsvernieuwing/aanpassing ( alweer 20-30 jaar oud...ahum)...en anderzijds welke design(visie) pak ik daar voor.

Mocht het mij bekoren dan wordt er een test set-up buizengelijkrichting gebouwd en pas als dit het gewenste resultaat geeft...ga ik los in het " echie"  :devil:
Ik wil namelijk alleen een verandering aan mijn set doen als dit ook echt tot een verbetering leid...ik moet er niet aan denken om per ongeluk wat van mijn magie af te knabbelen...

Dus niet om een soort shoot-out sessie.....teveel respect voor Kondo en ook een beetje voor mezelf  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!