Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 3)

Gestart door Randal, juni 13, 2007, 21:42:21

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
108 (57.8%)
HD-DVD
26 (13.9%)
Beide formaten naast elkaar...
34 (18.2%)
Géén van beide
19 (10.2%)

Totaal aantal stemmen: 181

astrobart

PjotrrrNL

Niet zolang er gedownload kan worden van de nieuwsgroepen...  >:D

spotmatic

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2007, 13:33:11
Niet zolang er gedownload kan worden van de nieuwsgroepen...  >:D

Was er geen HD-DVD en Blu-Ray, dan viel er stukken minder te downloaden, heren!  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

astrobart

Citaat van: spotmatic op augustus 14, 2007, 13:34:18
Was er geen HD-DVD en Blu-Ray, dan viel er stukken minder te downloaden, heren!  ;)
;D

PjotrrrNL

Maar inderdaad, rond de kerst komt er hopelijk een Blu-Ray drive in de HTPC...

THX-UltraII

BELANGRIJK NIEUWS!!!!

Heb zojuist gehoord dat BR de strijd heeft gewonnen. Topic kan op slot. Bye Bye Microsoft, hello Sony!  ;D

astrobart

ja ik hoorde het ook ??? ::) 

microsoft stopt definitief ;D

(ik weet natuurlijk van niets)

denada

Ik hoorde juist net dat Sony ermee gaat stoppen  ;D

PjotrrrNL

Alles stopt er in 2012 mee, volgens sommigen vergaat dan de wereld!  ;D

astrobart

Driven2Shine

Ik heb gehoord dat betamax weer met een comeback bezig is.
De bron mag ik niet vrijgeven anders moet ik je laten verdwijnen ;D

denada

Het schijnt dat je veel meer data digitaal op een betamax band kan opslaan dan op een bluray schijfje ja.. heb ik ook gehoord, ze zijn alleen nog aan het werken aan de leessnelheid...

Shorty

Citaat van: denada op augustus 14, 2007, 10:15:57
even weer ontopic :

Volgens dit bericht is HDDVD in de verkopen met een inhaalslag bezig :

http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/retailers-report-sales-gap-closing-between-hd-dvd--blu-ray.html

Nou nee: in dat bericht wordt juist het tegenovergestelde beweerd:

CiteerToshiba's 2nd-generation players are still the best-selling individual models, but collectively, Blu-ray players have been outselling HD DVD Toshiba models in recent weeks.

Het bericht vermeldt trouwens ook nog dat:

CiteerBlu-ray sales might even be performing better, if not for currently limited supplies of some of the format's relatively inexpensive offerings. Sony & Panasonic executives say that they are working to remedy the supply situation

En er worden nog steeds veel meer BR- dan HD-DVD-schijfjes verkocht. Volgens HighDefDigest worden er bijvoorbeeld van de film '300' twee maal zoveel BR's als HD-DVD's verkocht... (Bron)

VrGr,

Bart J.

Teejoo

Ik vind het trouwens ongeloffelijk dat er zo'n felle strijd is tussen de aanhangers van beide formaten op de diverse internetforums.

Mij interesseerd het helemaal niet welk formaat het wordt, ik wil gewoon HD kunnen kopen!

Raphie

precies, gewoon beide formaten en de prijzen FLINK omlaag ;D
JBL PRX Power!

Randal

Citaat van: Shorty op augustus 15, 2007, 10:56:02
Nou nee: in dat bericht wordt juist het tegenovergestelde beweerd:

Nou nee, in het bericht wordt juist NIET het tegeovengestelde beweerd !  ;)

CiteerAccording to NPD Group, HD DVD stand-alone players dominated the market in the 2nd quarter, with a 61% market share, compared to 36% for Blu-ray. Blu-ray sales might even be performing better, if not for currently limited supplies of some of the format's relatively inexpensive offerings. Sony & Panasonic executives say that they are working to remedy the supply situation but insist they are happy with 2nd-generation sales results.

Er staat dat HD-DVD beter presteert!  Blu Ray had beter kunnen presteren als de goedkopere modellen beter leverbaar zouden zijn (Sony en Panasonic zouden volgens eigen zeggen aan de tekorten werken).

PjotrrrNL

Zoals wel vaker staat in dat stukje dat er voor HD-DVD meer 'stand alone' spelers zijn verkocht dan 'stand alone' Blu-Ray spelers.
Dit komt omdat er al langer goedkope HD-DVD spelerste koop zijn en de goedkopere Blu-Ray spelers nog niet overal goed verkrijgbaar zijn.

Tel je echter de verkoop van ALLE afspelers, dus ook PC drives, de Xbox drive en Sony PS3's dan worden er al maanden veel meer Blu-Ray spelers verkocht...

THX-UltraII

Citaat van: Teejoo op augustus 15, 2007, 13:48:51
Ik vind het trouwens ongeloffelijk dat er zo'n felle strijd is tussen de aanhangers van beide formaten op de diverse internetforums.

Mij interesseerd het helemaal niet welk formaat het wordt, ik wil gewoon HD kunnen kopen!

mij boeit het WEL. Ik heb nu een ps3 en heb geen zin om ook nog eens een standalone HD-speler aan te moeten schaffen.
HUP Blu-Ray!

Raimond

inderdaad ik heb hetzelfde,1 formaat graag en dan wel Blu- ray ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

THX-UltraII

maak je geen zorgen, BR wint dit gewoon  :D :D

astrobart

toch ga ik voor een opslagmedium in de vorm van een chippie

Randal

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 15, 2007, 15:08:40
Zoals wel vaker staat in dat stukje dat er voor HD-DVD meer 'stand alone' spelers zijn verkocht dan 'stand alone' Blu-Ray spelers.
Dit komt omdat er al langer goedkope HD-DVD spelerste koop zijn en de goedkopere Blu-Ray spelers nog niet overal goed verkrijgbaar zijn.

Tel je echter de verkoop van ALLE afspelers, dus ook PC drives, de Xbox drive en Sony PS3's dan worden er al maanden veel meer Blu-Ray spelers verkocht...

De schijvers van het nieuwsbericht hadden daar geen info over, jij dus wel ?!

blue-eyes

Samsung heeft nu een standalone speler geintroduceerd welke goedkoper is dan de PS3. Gaat voor onder 400 dollar weg heb ik begrepen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Randal

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2007, 20:31:10
Samsung heeft nu een standalone speler geintroduceerd welke goedkoper is dan de PS3. Gaat voor onder 400 dollar weg heb ik begrepen.
De BD-P1200 kost 425 dollar om precies te zijn, maar dat betreft een actie van één internetwarenhuis.
Normaal is de prijs 600 dollar...

Teejoo

Citaat van: THX-ultraII op augustus 15, 2007, 15:10:57
mij boeit het WEL. Ik heb nu een ps3 en heb geen zin om ook nog eens een standalone HD-speler aan te moeten schaffen.
HUP Blu-Ray!
Een playstation zie ik als een nood (tussen) oplossing die erg goed beeld geeft. Maar het is en blijft een spelcomputer. Ik ga gewoon die samsung dual speler halen, en klaar met alle gezeur ;D.