Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 3)

Gestart door Randal, juni 13, 2007, 21:42:21

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
108 (57.8%)
HD-DVD
26 (13.9%)
Beide formaten naast elkaar...
34 (18.2%)
Géén van beide
19 (10.2%)

Totaal aantal stemmen: 181

THX-UltraII

hahahahahahaha, die is goed ja, was me zelf nog niet eens opgevallen weet je dat  8) O0

Staaled

Citaat van: cip54 op augustus 13, 2007, 13:21:24
whoe pirates 2 is platinum. heb ik wel goede blu-ray besteld dus. beetje raar dat 300 zo laag staat.. had juist verwacht dat die juist supergoed zou zijn.. ???
Bij "300" schijnt nogal wat kunstmatige "korrel" te zijn toegevoegd om het geheel authentiek te doen lijken. ::)

Niet mijn definitie van HD, een hele film lang sneeuwstorm. ???
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frenkelh

Citaat van: Hipster op augustus 13, 2007, 16:20:44
Bij "300" schijnt nogal wat kunstmatige "korrel" te zijn toegevoegd om het geheel authentiek te doen lijken. ::)

Niet mijn definitie van HD, een hele film lang sneeuwstorm. ???

Zo zijn er ook mensen die geen zwart/wit films kijken, zoals "Schindler's List", omdat dat niet hun defenietie is van een kleuren TV, of die geen zwarte balken willen omdat dan niet heel het scherm wordt gebruikt, waar ze zoveel voor hebben betaald  ::)

Staaled

Citaat van: frenkelh op augustus 13, 2007, 17:31:20
Zo zijn er ook mensen die geen zwart/wit films kijken, zoals "Schindler's List", omdat dat niet hun defenietie is van een kleuren TV, of die geen zwarte balken willen omdat dan niet heel het scherm wordt gebruikt, waar ze zoveel voor hebben betaald  ::)
Oké, én het is een waardeloze film. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: Ruud15 op augustus 13, 2007, 15:05:29
Even aan vraagje van mij aan de experts hier.

Als je BR of HD etc. hebt, zijn er in die films dan ook nog steeds de zwarte balken onder en boven?

Een 42 inch is prachtig en groot genoeg in onze situatie. Maar met die balken wordt je beeld toch weer kleiner.  :-[
Zie: http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_FAQ/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Why_Dont_the_Black_Bars_Go_Away/764

PjotrrrNL

@Ruud15: Wat wil je dan?
Moet er van het door de regisseur gekozen 2.35:1 formaat dan maar links en rechts een stuk beeld van de film worden weggesneden zodat er een mooi 16:9 plaatje over blijft?
En je dus een deel van de film nooit te zien krijgt...   ;D

Ruud15

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 19:55:27
Wat wil je dan?
Moet er van het door de regisseur gekozen 2.35:1 formaat dan maar links en rechts een stuk beeld van de film worden weggesneden zodat er een mooi 16:9 plaatje over blijft?

Dat ook weer niet. Maar ik heb hier de film "Titanic".
Laatst werd deze door de BBC uitgezonden zonder de zwarte balken.
Hoe doen die dat dan?
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

PjotrrrNL

Ze kunnen er moeilijk boven en onder een stuk 'bij maken', dus die snijden dan links en rechts een stuk er af.

Persoonlijk vind ik dit een belediging aan het adres van de regisseur..   ;D

Oplossing: rolscherm aan het plafond boven de plasma in een koof wegwerken en aan de overkant van de kamer een projector onder het plafond.
Twee meter breed is een 2.35:1 verhouding heel 'goed te doen'  ;D

Ruud15

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 20:02:32
Ze kunnen er moeilijk boven en onder een stuk 'bij maken', dus die snijden dan links en rechts een stuk er af.

Ze zouden ook de door de regisseur gekozen 2.35 uit kunnen zenden.
Kennelijk had de BBC toch gegronde redenen om dat niet te doen. Wellicht de plasma-bezitters tegemoet komen? Omdat ze ook al geen logo's hebben zou je het bijna gaan denken.... ;D
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.

PjotrrrNL

Leuke gedachtengang.
Maar even twee uur film kijken met zwarte balken is met je Panasonic echt geen probleem ook al zit je nog niet aan de eerste 100 inspeeluren...  ;D

astrobart

nou ik heb dit topic nu pas ontdekt, ik ga voor geen van beide!
Het gaat gewoon een usb stick van 30 gig worden oid ;D

Grindtegel

Citaat van: Ruud15 op augustus 13, 2007, 20:05:14
Ze zouden ook de door de regisseur gekozen 2.35 uit kunnen zenden.
Kennelijk had de BBC toch gegronde redenen om dat niet te doen. Wellicht de plasma-bezitters tegemoet komen? Omdat ze ook al geen logo's hebben zou je het bijna gaan denken.... ;D

Omdat de "gewone" man het niks uitmaakt dat er aan de zijkanten stukken worden weggeknipt. Zolang ie zijn beeld maar volledig gevuld krijgt. Vroegah met de 4:3 tv's was het nog veel erger, dan werd gewoon de helft van het beeld zowat weggelaten als het een 2.35:1 film was. Dat wij als nerdy filmpuristen dat niks vinden interesseert de tv producent geen ene moer.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Ruud15

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 20:08:27
Leuke gedachtengang.
Maar even twee uur film kijken met zwarte balken is met je Panasonic echt geen probleem ook al zit je nog niet aan de eerste 100 inspeeluren...  ;D

Ik zit bijna aan de 200. Op 176 om precies te zijn. Dan zou langer dan 2 uur ook wel moeten kunnen.
Hoop het wel want ik heb een film die ik graag wil zien die 2 uur en 5 minuten duurt.
Zou jammer zijn van die laatste 5 minuten, tenzij dat de aftiteling is.... ;D ;D ;D

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 20:02:32
Oplossing: rolscherm aan het plafond boven de plasma in een koof wegwerken en aan de overkant van de kamer een projector onder het plafond.
Twee meter breed is een 2.35:1 verhouding heel 'goed te doen'  ;D

Een upgrade naar een 50" plasma is IMHO kan ook een goede oplossing bieden voor 2.35:1 films ;)

Dat is dan ook net DE reden waarom ik vanaf nu altijd opnieuw minstens voor een 50" plasma zal gaan, ook al zit ik maar met een kijkafstand van 2 ~ 3,6 meter  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ruud15

Citaat van: Fico op augustus 13, 2007, 20:26:20
Dat is dan ook net DE reden waarom ik vanaf nu altijd opnieuw minstens voor een 50" plasma zal gaan, ook al zit ik maar met een kijkafstand van 2 ~ 3,6 meter  8)

Je bent een lekker dier!
Stel dat ik mijn betere helft zo ver krijg en meestal lukt dat wel.  ;D
Dan nog zit ik met een toestel van net een maand oud....en dan?
De zaak kan die nu niet meer terugnemen.

dragon123

Ik had voorkort nog nooit van blu ray gehoord, maar heb nu mijn eerste schijfje. Gekeken op een TW 1000 beamer en was er helemaal weg van. Maar de rest van het filmpubliek verdeelt over 2 sofa's konden het verschil niet ontdekken laat staan waarderen ???. Het hele HD is dus blijkbaar voor de grote hoop gebakken lucht. De discussies op dit forum over het verschil tussen BR en HD-DVD lijken wat onzinnig. Als ik bij videoland rondloop tel ik 6 films op BR in de verhuur, en 0 HD.Dit zegt mij dat BR er beter voor staat dan HD maar over het geheel genomen de markt er nog niet klaar voor is. Ondertussen ga ik toch wel fijn een TW2000 aanschaffen als ie komt. de dure plasma laat ik staan want mijn projectiescherm blijft terwijl  technieken steeds veranderen. Het wordt alweer de derde beamer De keuze voor BR is een gok maar ik vind de kwaliteit verslavend.

astrobart

J.A.F._Doorhof

Misschien de verkeerde titel ?
Als ik hier HD naast SD demonstreer (zelfs op een TW700) dan worden mensen gek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

Ik ben al onder de indruk van een gecomprimeerde film op 720p...
Dus een HD.wmv post van rond de 7Gb van de nieuwsgroepen.

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2007, 01:13:02
Ik ben al onder de indruk van een gecomprimeerde film op 720p...
Dus een HD.wmv post van rond de 7Gb van de nieuwsgroepen.

Ik ook  ;)

Bovendien passen die 720p WMV-HD films mooi op 1 DVD-R, bevatten 5.1 geluid, NL subs en kan je deze perfect afspelen vanaf eender welke moderne PC of XBOX360  :D

In tegenstelling tot 1080p Matrosjka's, TS, H.264 of andere varianten  :-X
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

spotmatic

De vraag is dan waarom ze niet alles in WMVHD coderen. Voorzover ik kan zien ziet dat materiaal er prima uit en de 1080p versies draaien hier ook prima i.c.m. mijn Xbox 360 als Media Center Extender.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

Of allemaal in h264 AVC vbr. dit doet het ook prima op de PS3
JBL PRX Power!

spotmatic

Citaat van: Raphie op augustus 14, 2007, 09:48:21
Of allemaal in h264 AVC vbr. dit doet het ook prima op de PS3

Ik heb me nog niet voldoende ingelezen in de materie (ik heb de PS3 pas): welke extensie hebben deze bestanden doorgaans en kan de PS3 ook 1080p materiaal aan dat op die manier is gecodeerd?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

Ja, de ps3 doet het tot 1080p (maar dan wél via HDMI)
meestal gewoon mpg of AVC, er staan regelmatig diverse PS3 ready encodes op de bekende 2 "HD + Bit(s)" torrentsites die we hier niet meer mogen bespreken ;D
JBL PRX Power!

denada

even weer ontopic :

Volgens Areadvd.de komt Onkyo in Duitsland in Oktober op de martk met zijn HD-DVD speler voor 999 euro..

Volgens dit bericht is HDDVD in de verkopen met een inhaalslag bezig :

http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/retailers-report-sales-gap-closing-between-hd-dvd--blu-ray.html