Alternatief voor de Bose 3-2-1?!?!

Gestart door LittleNinja, juni 13, 2007, 13:43:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Hierbij een dringende oproep..

Stel je hoort een collega roepen: "We willen waarschijnlijk zo'n Bose 3-2-1 systeem kopen voor ongeveer €1500.". Behalve argumenten zoals eerst zelf maar eens luisteren en je niet gek laten maken door de marketing rondom het ding, wat kun je nog meer aandragen om de collega alternatieven aan te bieden?

Ik heb ooit een reparateur ( van o.a. Bose ) op bezoek gehad die mij vertelde dat het ding is opgebouwd uit nagenoeg dezelfde onderdelen als een Blokker dvd speler en een Yoko versterker..  ::)   

Hetgeen wat aanspreekt is natuurlijk het uiterlijk en het gemak van deze all-in-one.

Welke alternatieven hebben we voor deze mensen?  8)

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kingpin

Tja, het is maar waar jouw collega z'n eisen stelt (of waarschijnlijk z'n vrouw  ;D).
Voor 1500 euro zou ik een leuke receiver en dvd speler kopen (of 2e hands) met een leuke 5.1 set.
Cambridge Audio maakt voor relatief weinig geld heel goed spul. Net zoals Advance Acoustic en nog wel meer merken, maar geluid blijft persoonlijk he.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donron

Of iets meer uitgeven en een Meridian F80 kopen...

WickedGame

Als ze 2.1 willen dan zou ik de volgende adviseren:

- Denon S301
- Harman HS200
- Kef KIT

Het is allemaal wel surround-simulatie maar als ze dat zoeken zou ik die 3 adviseren. Overigens kan je voor 1500,- wel erg leukere 5.1 sets vinden. Maar goed men kiest waarschijnlijk voor Bose puur om 2.1 en het gemak van kleine speakers en weinig bedrading.

Voordeel van de S301 en HS200 zijn dat ze HDMI hebben. Kef en Bose hebben dat niet.

LittleNinja

Citaat van: donron op juni 13, 2007, 14:01:04
Of iets meer uitgeven en een Meridian F80 kopen...

;D

Wat kost die?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op juni 13, 2007, 14:10:43
Als ze 2.1 willen dan zou ik de volgende adviseren:

- Denon S301
- Harman HS200
- Kef KIT

Het is allemaal wel surround-simulatie maar als ze dat zoeken zou ik die 3 adviseren. Overigens kan je voor 1500,- wel erg leukere 5.1 sets vinden. Maar goed men kiest waarschijnlijk voor Bose puur om 2.1 en het gemak van kleine speakers en weinig bedrading.

Voordeel van de S301 en HS200 zijn dat ze HDMI hebben. Kef en Bose hebben dat niet.

Dat zijn inderdaad goede alternatieven...

Ik dacht ook aan de Yamaha E810 + subwoofer naar keuze..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Automaat

Ik heb meestal maar 1 argument nodig om potentiele kopers van zo'n Boseset tot nadenken te brengen: heb je je wel gerealiseerd hoe groot die basmodule is? Dan is hun belangstelling gewekt omdat ze dat niet weten. Ze zien immers alleen maar de speler en die 2 compacte luidsprekers. De basmodule is bij de Bosedealers altijd zo geplaatst dat deze niet opvalt.
Reading the HTForum is learning every day!!

LittleNinja

Citaat van: Automaat op juni 13, 2007, 14:25:51
Ik heb meestal maar 1 argument nodig om potentiele kopers van zo'n Boseset tot nadenken te brengen: heb je je wel gerealiseerd hoe groot die basmodule is? Dan is hun belangstelling gewekt omdat ze dat niet weten. Ze zien immers alleen maar de speler en die 2 compacte luidsprekers. De basmodule is bij de Bosedealers altijd zo geplaatst dat deze niet opvalt.

Hoe groot is het ding dan eigenlijk??

Overigens ook een mooie opmerking.

"Bose houdt het vermogen geheim.. omdat veel concurrenten hun proberen te kopieren.. "  :o  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"


WickedGame

Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 14:29:11
Hoe groot is het ding dan eigenlijk??

Overigens ook een mooie opmerking.

"Bose houdt het vermogen geheim.. omdat veel concurrenten hun proberen te kopieren.. "  :o  :P

speakers zijn zelfde als acoustimas opgave. Komt neer op een 10 - 100W a 4Ohm als ik me niet vergis. Werkelijke uitvoer van de Bose Basmodule (is de versterker) zal rond de 50W per kanaal liggen. Subwoofer is max. 100W En schaart zich rond de 60W/70W RMS.

Kingpin

Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 14:29:11
Hoe groot is het ding dan eigenlijk??

Overigens ook een mooie opmerking.

"Bose houdt het vermogen geheim.. omdat veel concurrenten hun proberen te kopieren.. "  :o  :P
Ach ... vermogen zegt niets over kwaliteit  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Delano

#11
Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 13:43:06
Hierbij een dringende oproep..

Stel je hoort een collega roepen: "We willen waarschijnlijk zo'n Bose 3-2-1 systeem kopen voor ongeveer €1500.". Behalve argumenten zoals eerst zelf maar eens luisteren en je niet gek laten maken door de marketing rondom het ding, wat kun je nog meer aandragen om de collega alternatieven aan te bieden?

Ik heb ooit een reparateur ( van o.a. Bose ) op bezoek gehad die mij vertelde dat het ding is opgebouwd uit nagenoeg dezelfde onderdelen als een Blokker dvd speler en een Yoko versterker..  ::)   

Hetgeen wat aanspreekt is natuurlijk het uiterlijk en het gemak van deze all-in-one.

Welke alternatieven hebben we voor deze mensen?  8)

Gegroet,
LittleNinja
Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 13:43:06
Hierbij een dringende oproep..

Stel je hoort een collega roepen: "We willen waarschijnlijk zo'n Bose 3-2-1 systeem kopen voor ongeveer €1500.". Behalve argumenten zoals eerst zelf maar eens luisteren en je niet gek laten maken door de marketing rondom het ding, wat kun je nog meer aandragen om de collega alternatieven aan te bieden?

Ik heb ooit een reparateur ( van o.a. Bose ) op bezoek gehad die mij vertelde dat het ding is opgebouwd uit nagenoeg dezelfde onderdelen als een Blokker dvd speler en een Yoko versterker..  ::)   

Hetgeen wat aanspreekt is natuurlijk het uiterlijk en het gemak van deze all-in-one.


dat is wel inderdaad vreemd.

de bose 15.1 akoestimass zijn op verschillende testen door gekomen.

http://www.smarthome.com/972415.html

WickedGame

Citaat van: Delano op juni 13, 2007, 14:51:38


Acoustimas 15 is wat anders als de 3.2.1

Acoustimas 15 wordt aangestuurd door conventionele versterkers. Kan van alles dus zijn. Deze beinvloeden de klank altijd wel. 3.2.1 is puur een Bose machine met Bose marketing, die wel aardig klinkt maar niet voor zo'n prijs en daar maken ze dus de fout. Overigens maakt sony het nog bonter dan Bose maar dat terzijde.

Delano

Citaat van: WickedGame op juni 13, 2007, 14:53:59
Acoustimas 15 is wat anders als de 3.2.1

Acoustimas 15 wordt aangestuurd door conventionele versterkers. Kan van alles dus zijn. Deze beinvloeden de klank altijd wel. 3.2.1 is puur een Bose machine met Bose marketing, die wel aardig klinkt maar niet voor zo'n prijs en daar maken ze dus de fout. Overigens maakt sony het nog bonter dan Bose maar dat terzijde.

bonter in de zin???

WickedGame

Citaat van: Delano op juni 13, 2007, 14:54:51
bonter in de zin???

Prijs van 2000,- euro aan een apparaat hangen, en dan totaal niet klinken, 1 jaar garantie geven, kopie van bose proberen te maken etc. Enige voordeel het is een HDD Recorder.

Wat men overigens vergeet hierin dat je voor de prijs van Bose een iets andere Service/Garantie krijgt dan de andere merken. 3 jaar op het apparaat en 5 jaar op de speakers. Tevens bij registratie krijgt men software updates toegestuurd en mocht er iets mee zijn hebben ze hun eigen servicemonteurs.

Dit zit inwezen natuurlijk in de prijs inbegrepen ;)

Automaat

De Acoustimasmodule is ongeveer (22*37*49) cm. En door de toch wel beperkte kabellengte is de eigenaar ook beperkt in de plaatsing van die module. Op de plaatjes zie je die module eigenlijk nooit.
Reading the HTForum is learning every day!!

Nelisje

Was het niet zo (tenminste meen ik mij te herrineren) dat de Denon set op eenzame hoogte staat in het 2.1 surround segment? Als je de kieskeurig review van de denon bekijkt en zoekt naar bose zie je dat bijna elke vergelijking gewonnen wordt door de Denon. Al is kieskeurig natuurlijk geen goede referentie voor audiofielen.

koen29

Hier is een expert nodig ;D

sjors ;D


gr,koen
denon dcd-1550
denon PMA-2000R
audio static es100
W&M LS-01
dual 505-2

LittleNinja

Die Denon vind ik ook een erg leuk alternatief voor de Bose.

Ik vind de Bose overigens een mooi apparaat om te zien en het zal zonder twijfel ook zijn sterke kanten hebben. Ik durf alleen wel te beweren dat er beter te krijgen is voor het genoemde bedrag van zeg € 1590.

Misschien een Kef set met losse componenten.. Dan kom je ook wel snel bij Denon terecht. Kijken of die WAF genoeg zijn.. ( als ze opgeborgen worden ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Delano

Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 15:40:42
Die Denon vind ik ook een erg leuk alternatief voor de Bose.

Ik vind de Bose overigens een mooi apparaat om te zien en het zal zonder twijfel ook zijn sterke kanten hebben. Ik durf alleen wel te beweren dat er beter te krijgen is voor het genoemde bedrag van zeg € 1590.

Misschien een Kef set met losse componenten.. Dan kom je ook wel snel bij Denon terecht. Kijken of die WAF genoeg zijn.. ( als ze opgeborgen worden ).

je moet ook naar kwaliteit en levensduur kijken.

zelf denk ik tot heden dat er geen betere is voor dat geld.
maar dat is weer mijn mening.

LittleNinja

Citaat van: Delano op juni 13, 2007, 16:04:40
je moet ook naar kwaliteit en levensduur kijken.

zelf denk ik tot heden dat er geen betere is voor dat geld.
maar dat is weer mijn mening.

Geen betere dan? De Bose? Of juist de Denon combi?

Ik heb net dit voorgeschoteld:

Denon AVR1707 , Denon DVD1730, KEF KHT2005.2

Totaal ongeveer € 1400, de rest voor kabeltjes e.d.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nelisje

Die Denon zit in ieder geval niet in elkaar van tupperware bakjes. Voor dat geld mag je op zijn minst wat metaal verwachten. Oogt gelijk wat minder cheap.

Verder is er kwa betrouwbaarheid weinig mis met Denon (en vele andere merken). Bose zal ect niet veel degelijker zijn dan Denon, tenminste dat geloof ik niet.

NeoPhix

Goed argument om aan te voeren is de uitbreidbaarheid. Vertel die mensen dat de opvolgers van de DVD voor de DVD staan, en ze dus over een jaar een extra speler op/onder hun Bose mogen zetten, het hele all-in-one principe weggegooid. Bij zo'n losse componenten set kan je veel gemakkelijker uitbreiden.
Als het ze ook om bedieningsgemak is te doen, een mooie universele AB erbij, de Philips SRU 9600 of een Logitech...

Mocht het toch een 2.1 set worden, schaar ik me bij WickedGame: de Denon S-301 is de beste keus binnen de 2.1 sets, vooral qua muzikaliteit. Leg je de focus op film, dan de Harman Kardon HS200... maarja, daar zit helemaal een bakbeest van een subwoofer bij, daar passen 2 Bose subs in  :P

LittleNinja

Citaat van: NeoPhix op juni 13, 2007, 17:26:33
Goed argument om aan te voeren is de uitbreidbaarheid. Vertel die mensen dat de opvolgers van de DVD voor de DVD staan, en ze dus over een jaar een extra speler op/onder hun Bose mogen zetten, het hele all-in-one principe weggegooid. Bij zo'n losse componenten set kan je veel gemakkelijker uitbreiden.
Als het ze ook om bedieningsgemak is te doen, een mooie universele AB erbij, de Philips SRU 9600 of een Logitech...

Mocht het toch een 2.1 set worden, schaar ik me bij WickedGame: de Denon S-301 is de beste keus binnen de 2.1 sets, vooral qua muzikaliteit. Leg je de focus op film, dan de Harman Kardon HS200... maarja, daar zit helemaal een bakbeest van een subwoofer bij, daar passen 2 Bose subs in  :P

...voor de deur?  :P

Maar het is zonder meer een goed punt!! Ik verwacht niet dat mensen die dit op het oog hebben kunnen worden beschouwd als early adopters, maar eerder als late majority ( of zelfs Laggards..  ;D )

Ik geef de hint door.  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Delano

Citaat van: LittleNinja op juni 13, 2007, 16:29:32
Geen betere dan? De Bose? Of juist de Denon combi?

Ik heb net dit voorgeschoteld:

Denon AVR1707 , Denon DVD1730, KEF KHT2005.2

Totaal ongeveer € 1400, de rest voor kabeltjes e.d.  ;)

ben benieuwd.

ga binnenkort de bose akoustismast 15.2 of 16 kopen, maar voordat ik die koop zal ik eerst de denon testen en kijken of die de bose zal verslaan.  :D