mahansz setje (update nieuwe woning!)

Gestart door mahansz, juni 9, 2007, 11:09:12

Vorige topic - Volgende topic

mahansz

redelijk nieuw hier, 'k zal dus eerst maar eens laten zien wat ik thuis heb staan!

de set bestaat uit:

Versterker:    Marantz pm-17 mkII
cd-speler:     Marantz cd-17 mkII
tuner:          Marantz st-17
Luidsprekers: Totem Arro
Tv:              Loewe vitros 6370
dvd:             Loewe auro
koptelefoon:  Beyerdynamic dt-831
ls.bekabeling: Audio Note AN-L
verdere bekabeling: translator cable en vdhul

Een plaatje doet natuurlijk wonderen, vandaar:

en een totaalplaatje:

Opzich redelijk tevreden over de set. De marantz-afdeling vind ik zeer goed presteren, 'k ben alleen zoekende naar nieuwe luidsprekers, de huidige vind ik wat te groot, vandaar. Maar al met al mag ik niet klagen denk ik  ;D

mikeske

mooie set, vooral die marantzen vind ik zeer mooi  :)

Ben je op zoek naar monitors of kleinere vloerstaanders ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mahansz

Citaat van: mikeske op juni  9, 2007, 11:27:31
mooie set, vooral die marantzen vind ik zeer mooi  :)

Ben je op zoek naar monitors of kleinere vloerstaanders ?

Bedankt! 'k weet nog niet zo goed wat ik precies wil qua speakers. Ik was op zoek naar monitor speakers, maar ik heb onlangs ook een paar totem arro (weliswaar zeer kleine) vloerstaanders gehoord en deze mogen wat mij betreft ook wel in m'n kamer staan  ;D
't is meer dat ik nu het idee heb dat m'n dali's veel meer kunnen, alleen niet in mijn ruimte... vandaar

mahansz

de speakerts zijn trouwens verkocht! iemand een suggestie voor andere passende luidsprekers?

Maximus_Aurelius

Een hele mooie set heb je staan.En qua uiterlijk ook nog.Qua klank ook  ;D

Citaat van: mahansz op juni 11, 2007, 17:18:38
de speakerts zijn trouwens verkocht! iemand een suggestie voor andere passende luidsprekers?

Wat is jouw budget?
Wat zoek je precies voor LS?

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

mahansz

het kan soms snel gaan: 'k heb een setje totem arro's gekocht (min of meer tegenaan gelopen eigenlijk) Maar 'k zal wel ff posten hoe ze zijn als ik ze binnen heb! plus een foto natuurlijk  O0

mahansz

wat een muzikaal vermogen hebben ze! Errug mooi hoor, 'k was er zelfs een beetje verbaasd over, kan je nagaan...
maar bij deze ff een paar foto's van de totem arro's:

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

Maximus_Aurelius

Voor een vloerstaander mooi slank  :)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

FrankB

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Staan ze niet erg dicht tegen de achterwand aan?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mahansz

Citaat van: FrankB op juni 23, 2007, 14:30:51
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Staan ze niet erg dicht tegen de achterwand aan?

dit was puur even voor de foto, normaliter staan ze zo'n 30cm van de wand af. Da's nog niet echt veel, maar anders wordt het er niet praktischer op in m'n kamer....

mahansz

al weer een heeeel tijdje geleden dat ik dit geupdate heb! Maar nu ik een nieuwe set heb, wordt het er natuurlijk weer tijd voor.
Sinds kort heb ik de Meridian G91 'dvd player audio controller tuner' (mond vol  :P), gekoppeld aan de Meridian G56 eindversterker. Eerst maar wat foto's, daar wacht iedereen natuurlijk op:

Hoe klinkt dit? In één woord, geweldig! Zeker een flinke upgrade t.o.v. m'n vorige set. Ik heb metname gekozen voor deze combi, omdat ik niet wilde inboeten op het audio-gebied, maar wel het videogedeelte geintegreerd wilde hebben. Ok, iedereen weet dat je dan diep in de buidel moet tasten, maarja, 't is je hobby  :laugh: Ik heb nog gekeken naar de Linn unidisc SC + 2100 versterker, maar viel toch af omdat er geen tuner in zit en Meridian op videogedeelte beter scoort.
Het enige wat nog mist is.....cd's!! Gewoon niet zoveel rommelen met je apparatuur, maar heerlijk luisteren, wat wil je nog meer?

De set is gekoppeld aan een paar Totem Arro's, bekabeling is van Supra (de ply 3.4 en dual interlink).   

Koen K

Prachtig, dat Meridian. Gefeliciteerd met je mooie upgrade en heel veel luisterplezier!

mahansz

kleine vraag gelijk: ik heb nog een heerlijke ouwe beeldbuis, die niet stuk te krijgen is. Wat is nu de beste manier om de G91 aan te sluiten op de TV? Aansluitingen op de TV is alleen scart, op de G91 kan je natuurlijk elke smaak krijgen: HDMI, composiet uit, component uit, een zooi digitale uitgangen. Wat is wijsheid?

bmateijsen

Citaat van: mahansz op november  7, 2009, 11:54:22
kleine vraag gelijk: ik heb nog een heerlijke ouwe beeldbuis, die niet stuk te krijgen is. Wat is nu de beste manier om de G91 aan te sluiten op de TV? Aansluitingen op de TV is alleen scart, op de G91 kan je natuurlijk elke smaak krijgen: HDMI, composiet uit, component uit, een zooi digitale uitgangen. Wat is wijsheid?

Dat ligt aan de TV, als de component aan kan, dan is component de beste keuze!

R

Spijkie

Prachtig mooie set Mahansz,

Maar ik begrijp dat je ook dvd speelt maar dan in 2.0 of 2.1? Mis je dan niet iets in de surround beleving of kan je jouw Meridian zo instellen dat je toch een bepaald surround effect hebt?

Speel zelf met een G61 van meridian.

Groeten,

Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mahansz

Ik speel inderdaad in 2.0 dvd, maar dit kan wellicht in de toekomst veranderen. Reden waarom ik dvd geintegreerd wilde hebben, is ook vanwege de vriendin.... kortom, met zo min mogelijk 'kastjes', het maximale eruit halen ;D ;)
Meridian trifield is wellicht een optie voor mij, anders misschien een 2.1 opstelling. Maar volledig surround zal ik (in de nabije toekomst) niet gaan, daar kijk ik te weinig dvd voor. (verhouding is 95% audio, 5% video)

mahansz

Citaat van: bmateijsen op november  7, 2009, 12:00:54
Dat ligt aan de TV, als de component aan kan, dan is component de beste keuze!

thanks voor de info! ik heb net al zitten klooien ermee, maar waarschijnlijk pakt mijn tv het niet (Loewe Mimo)  :( , dat wordt dus waarschijnlijk composiet...
Ik zit nu nog steeds het boekje door te worstelen, tjemig wat een opties :eh: :eh:

mikeske

Mooie upgrade, altijd al een zwak gehad voor meridian  :wub:

bmateijsen

Citaat van: mahansz op november  8, 2009, 14:58:56
thanks voor de info! ik heb net al zitten klooien ermee, maar waarschijnlijk pakt mijn tv het niet (Loewe Mimo)  :( , dat wordt dus waarschijnlijk composiet...
Ik zit nu nog steeds het boekje door te worstelen, tjemig wat een opties :eh: :eh:

Ik ben niet zo bekend met de Loewe Mimo, maar check eerst de gebruiksaanwijzing van je tv.
Daarnaast kan je dan beter s-video nemen, dan composite video.

mahansz

Niet dat ik nu al een nieuwe upgrade wil, maar 'k ben even in de toekomst aan het kijken zogezegd  :laugh: :
Zouden Totem Forest luidsprekers gemakkelijk aangestuurd kunnen worden door de G56? Op niet al te lange termijn ga ik namelijk verhuizen en vrees dan dat de arro's ruim baan moeten maken... Op een druilerige avond als deze zat ik dus wat rond te kijken op internet, en kom elke keer op de Forests uit. Ik heb ze slechts één keer beluisterd, maar die indruk is me altijd bijgebleven.
Nu zijn de Totem forest niet de meest makkelijke speakers om aan te sturen, maar zou dit door de G56 zonder moeite aangestuurd kunnen worden?

de specs van de forests:
•Gevoeligheid: 87 dB/W/meter
•Maximaal vermogen: 120 watt, 200 watt piek
•Impedantie: 8 Ohm (6,4 Ohm minimum)

specs van de G56
- Power Output: 2 channels at 100W into 8Ω

nu zeggen getallen ook niet alles, maargoed.. Anyone?

tiptop

Ik denk dat het wel gaat lukken ;)

Maarre...die tv gelijke vervangen voor een mooie plasma :xmas: Panasonic of mischien nog een pio als je dat red qua budget. :thumbs-up: :pompom: :headbanging:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mahansz

Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 20:19:17
Ik denk dat het wel gaat lukken ;)

Maarre...die tv gelijke vervangen voor een mooie plasma :xmas: Panasonic of mischien nog een pio als je dat red qua budget. :thumbs-up: :pompom: :headbanging:

klopt, je hebt gelijk hoor :bigsmile:, staat ook nog op het verlanglijstje... En nu maar hopen dat de bonus dit jaar gunstig uitvalt :sarcasm: :unsure: ;D ;D

mahansz

hmm, slotje stond op dit topic, waarschijnlijk per ongeluk aangeklikt.. ???
Maar hebben er nog andere mensen ervaring met de Totem Forest?