Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 22, 2017, 20:53:34
Niet alleen dat, maar ook een vertrouwd gevoel. Dat je met een gerust hart je dure apparatuur bij hem kan laten modificeren. Je krijgt er in alle gevallen een beter apparaat voor terug. Ook zaken die de fabrikant niet helemaal goed heeft gedaan worden gecorrigeerd. En wetende dat hij niet alleen op zijn ervaring afgaat, maar het ook allemaal meet om het beste resultaat te halen. In het topic van Masterkale, staan foto's van de metingen met de spectrum analyzer voor en na modificatie van de Oppo UDP-203.
Dat kan ik me goed voorstellen. Wat dat betreft wordt je daar enthousiast van en een soort ambassadeur van zijn vakmanschap. Leuk om te weten dat hij er zo nauwkeurig mee om gaat. Ik zal me eens inlezen in het gebruik van Spectrum Analyzers voor het meten voor en na de modificatie. Zakelijk gebruiken wij ze ook elke dag, grappig.

Citeer
Daar is Spotify inderdaad handig voor. Moet je altijd een abonnement hebben om de muziek te luisteren? Of kan je de offline muziek ook nog beluisteren na beëindigen van het abonnement?
Volgens mij kun je muziek ook gratis luisteren, maar heb je dan soms reclame tussendoor. Zelf ontvang ik Premium bij mijn KPN internet abonnement, dat scheelt. Of je het ook offline kunt beluisteren met een gratis account durf ik niet te zeggen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Skyfox

Om maar even een mooie (teken)filmquote aan te halen: its so FLUFFY!!!! Ge-wel-dig, wat een mooie pup!! Die wordt vast een héle lieve aanwinst van het gezin.  :pompom:

Even een vraag over de audio hobby... Bij mijn zoektocht naar de ultieme huiskamer HT ben ik zoals je weet ook aan het nadenken over de benodigde versterking. Los van het wel/geen Atmos verhaal ben ik namelijk wel heel nieuwsgierig hoe ik het beste mijn stereo weergave naar een hoger plan kan tillen straks. Zoals je hebt gelezen was ik al enorm onder de indruk van Lyngdorf op B&W, maar die heeft voor zover ik kan vinden geen HT passthrough, bijvoorbeeld.

Daarom ben ik ook even benieuwd naar jouw inzichten, gezien je eigen set zo enorm muzikaal is en tegelijkertijd ook filmisch. Even wat vragen die ik zo voor je hebt:
1. Hoe ben je tot alleen een receiver gekomen, en niet bijvoorbeeld een processor - eindbak opstelling? Is hier een bewuste keuze/vergelijkingstest/etc. de basis voor geweest, of iets anders?
2. Hoe werkt de passthrough op de Marantz? Even een voorzetje: je voorspeakers op de Marantz, rest op de Denon, op de Denon zit via RCA pre-out kabel aan de Marantz die het geluid doorgeeft? En dan heb je de UD7007 zowel aan de Denon als Marantz aangesloten en kan je op de UD7007 kiezen welke uitgang je gebruikt? En op de Marantz kies je dan voor inputkanaal "Denon" als je surround gaat afspelen? (excuses als dit al eens in je topic voorbij is gekomen, ik kon uitleg erover niet vinden  :nopompom: )
3. Heb je, voordat je de Denon kocht bij CM, nog andere apparaten getest thuis of was je simpelweg verkocht na de demo van Vik en heb je niet verder gekeken?

Natuurlijk ga ik meer luisteren dan de Lyngdorf, maar die gaf zo'n gaaf resultaat al... Ben alleen bang dat als ik passthough toepas (als dat idd kan) dat ik een mismatch krijg tussen fronts, center en rear kanalen in klanksignatuur...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 22, 2017, 21:30:44
Dat kan ik me goed voorstellen. Wat dat betreft wordt je daar enthousiast van en een soort ambassadeur van zijn vakmanschap. Leuk om te weten dat hij er zo nauwkeurig mee om gaat. Ik zal me eens inlezen in het gebruik van Spectrum Analyzers voor het meten voor en na de modificatie. Zakelijk gebruiken wij ze ook elke dag, grappig.
En ik krijg er niet eens voor betaald ;D Je wordt vanzelf enthousiast als je het resultaat mag ervaren. Je hebt zelf kunnen ervaren wat het met je gedaan heeft. Muziek is emotie en als je dat door een set kan bereiken is het doel bereikt.

Leuk dat je die analyzers ook gebruikt. Enige wat ik me nog kan herinneren is het gebruik op school om regelkringen e.d. mee te meten ;)

Citeer
Volgens mij kun je muziek ook gratis luisteren, maar heb je dan soms reclame tussendoor. Zelf ontvang ik Premium bij mijn KPN internet abonnement, dat scheelt. Of je het ook offline kunt beluisteren met een gratis account durf ik niet te zeggen.
Ik heb een gratis account, maar kan alleen met de (web)player luisteren en dan ook alleen in shuffle-mode. Op zich goed genoeg, maar ik vroeg me af of je door een tijdelijk abonnement te nemen je muziekbibliotheek kan uitbreiden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: skyfox op maart 22, 2017, 21:40:47
Om maar even een mooie (teken)filmquote aan te halen: its so FLUFFY!!!! Ge-wel-dig, wat een mooie pup!! Die wordt vast een héle lieve aanwinst van het gezin.  :pompom:
Leuke filmquote :D We zijn heel erg blij met de keuze van de fokker. Zijn karakter zou precies passen bij onze wensen. En hij is nu al heel lief en aanhankelijk :wub:

Citeer
Even een vraag over de audio hobby... Bij mijn zoektocht naar de ultieme huiskamer HT ben ik zoals je weet ook aan het nadenken over de benodigde versterking. Los van het wel/geen Atmos verhaal ben ik namelijk wel heel nieuwsgierig hoe ik het beste mijn stereo weergave naar een hoger plan kan tillen straks. Zoals je hebt gelezen was ik al enorm onder de indruk van Lyngdorf op B&W, maar die heeft voor zover ik kan vinden geen HT passthrough, bijvoorbeeld.

Daarom ben ik ook even benieuwd naar jouw inzichten, gezien je eigen set zo enorm muzikaal is en tegelijkertijd ook filmisch.
Als eerste dank je voor het compliment. Je beschrijft het inderdaad helemaal goed. Onze set is nu zowel muzikaal als filmisch en dat is niet eenvoudig te bereiken mede doordat beiden een andere akoestiek vereisen en dat dus lastig is te combineren in 1 ruimte. Dat dat gelukt is heb ik te danken aan het perfecte advies van Toine, de CA platen en de modificaties van CineMike. De akoestiek heb ik niet meer veranderd, dus alle winst is behaald door de platen (grote stap in de goede richting) en de modificaties (grote stap naar het einddoel)

Citeer
Even wat vragen die ik zo voor je hebt:
1. Hoe ben je tot alleen een receiver gekomen, en niet bijvoorbeeld een processor - eindbak opstelling? Is hier een bewuste keuze/vergelijkingstest/etc. de basis voor geweest, of iets anders?
Mijn opstelling is eerst alleen een receiver geweest, vanwege de focus die op surround lag. Later is daar de aparte stereoversterker bijgekomen, waar ik zo tevreden mee was, dat ik alleen de receiver wilde upgraden. Bovendien was de investering in pre/pro en EV's een grotere dan alleen een receiver. Probleem was echter dat Marantz de laatste jaren zich meer had gericht op pre/pro en EV. De echte goede receivers, zoals ik had, werden niet meer gemaakt. Met alle respect voor de laatste 7-serie, maar dat is eigenlijk het upgradepad van de vroegere 7500. Vergelijkbaar had een 9-serie geweest, maar die is er helaas nooit meer gekomen.

Bovendien zou bij een eventuele upgrade naar Atmos/DTS-X het aantal EV's moeten worden uitgebreid. Met een receiver/stereoversterker (met HT pass through) kun je zonder verdere uitbreiding een 7.1.4-configuratie realiseren.

Citeer
2. Hoe werkt de passthrough op de Marantz? Even een voorzetje: je voorspeakers op de Marantz, rest op de Denon, op de Denon zit via RCA pre-out kabel aan de Marantz die het geluid doorgeeft? En dan heb je de UD7007 zowel aan de Denon als Marantz aangesloten en kan je op de UD7007 kiezen welke uitgang je gebruikt? En op de Marantz kies je dan voor inputkanaal "Denon" als je surround gaat afspelen? (excuses als dit al eens in je topic voorbij is gekomen, ik kon uitleg erover niet vinden  :nopompom: )
Excuses niet nodig, ik heb ook soms moeite in mijn topic iets te vinden ;D

De HT-pass through, of zoals Marantz het noemt Power Amp Direct, is het uitschakelen van de voorversterkers en het puur inzetten als EV. Hoe het werkt is precies zoals jij aangeeft:
- Marantz: fronts
- Denon: center, rears en sub
- Marantz - Denon via RCA interlink

Hoe werkt het in de praktijk:
- Digitaal (stereo en surround): UD7007 => HDMI => Denon => RCA => Marantz (EV). Hierbij is Power Amp Direct functie aan.
- Analoog (alleen stereo): UD7007 => XLR => Marantz (VV+EV). Hierbij is Power Amp Direct uit.

Citeer
3. Heb je, voordat je de Denon kocht bij CM, nog andere apparaten getest thuis of was je simpelweg verkocht na de demo van Vik en heb je niet verder gekeken?
Ik heb gezocht naar een goede vervanging van mijn Marantz SR9600. Aangezien match met speakers, speler en versterkers van groot belang is, ik alleen een receiver wilde en Marantz zoals gezegd geen top-receiver meer maakte kwam ik uiteindelijk uit bij Denon X7200WA. Deze deelt in het digitale bereik (processing, voorversterking, e.d.) veel met de Marantz AV-8802. Dus ik ging er min of meer van uit dat de match met Marantz en ALR/Jordan dan ook geen probleem zou opleveren en dus ook niet verder gekeken naar andere opties.

Op mijn verzoek heeft Viktor samen met CineMike ervoor gezorgd dat ik samen met Annet bij CineMike in Simmerath een directe vergelijking kon doen tussen een standaard Denon X7200 en een X7200 CineMike stufe 3. Die vergelijking heeft ons doen besluiten om de CM stufe 3 aan te schaffen. Was natuurlijk een behoorlijke investering, maar het is het voor ons helemaal waard (geweest). In stereo speelt hij al heel erg goed (nooit gedacht dat een receiver dit zo goed kon) en in surround is het waanzinnig genieten.

Enige probleem wat we daarna hadden was dat de Marantz PM-11S3 de zwakke schakel in de keten was. Daarom hebben we die laten modificeren en het eindresultaat is verbluffend. Zo goed dat forumleden met een fantastische stereoset vol lof waren over de stereoweergave en beleving.

Citeer
Natuurlijk ga ik meer luisteren dan de Lyngdorf, maar die gaf zo'n gaaf resultaat al... Ben alleen bang dat als ik passthough toepas (als dat idd kan) dat ik een mismatch krijg tussen fronts, center en rear kanalen in klanksignatuur...
Zoals je hebt kunnen lezen is matching alles. Zowel de speakers (4G, gelijk merk/type/afstand/volume) als de apparatuur (klank, snelheid, dynamiek) moeten op elkaar afgestemd zijn om het optimale resultaat te behalen. Wij merkten na de modificaties een onbalans in de surround-weergave. De fronts werden op een andere manier aangestuurd als de overige speakers en dat was echt merkbaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Skyfox

Wauw, super, dank je voor de uitgebreide antwoorden. Erg fijn, ik neem het mee in mijn eigen reis door audioland. Een mooie, maar soms verwarrende hobby. :)
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

RonG

HTip

Citaat van: skyfox op maart 22, 2017, 23:09:45
Wauw, super, dank je voor de uitgebreide antwoorden. Erg fijn, ik neem het mee in mijn eigen reis door audioland. Een mooie, maar soms verwarrende hobby. :)
Graag gedaan Richard. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Met een goede receiver en stereoversterker ben je denk ik flexibeler in je opstelling. Veel plezier met je eigen reis door audio- en videoland. Mijn reis is voorlopig ten einde en ga nu op een andere reis ;)

Citaat van: vik op maart 23, 2017, 08:06:31
:inlove: :inlove: wat een beauty Philip!!!  Echt een super mooie hond.
Dank je Viktor. We zijn er ook erg blij mee. Zowel vader als moeder zijn internationaal kampioenen. Dan weet je dat alles klopt :thumbs-up:

Citaat van: RonG op maart 23, 2017, 08:43:13
Mooie hond hoor, even je naam verander in DIP ;)
LOL!! Dank je Ron. Maar hoe heb jij de naam van onze hond geraden? ;D
Showcase - Topic

evilniek

Citaat van: skyfox op maart 22, 2017, 21:40:47

Daarom ben ik ook even benieuwd naar jouw inzichten, gezien je eigen set zo enorm muzikaal is en tegelijkertijd ook filmisch. Even wat vragen die ik zo voor je hebt:

Misschien zou je ook de Arcam AVR850 op je shortlist moeten zetten, heeft ook DIRAC room-eq, nadeel is wel dat je voor een complete Atmos setup nog extra eindversterking moet aanschaffen. Realiseer je wel dat HTip de akoestiek tiptop in orde heeft, alsook de opstelling van LS, en natuurlijk goeie luidsprekers. Stiekem zou ik ook nog Revel hier willen pluggen, dus. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

djaxx

Super leuke hond Philip! Leuk ook al die upgrades van je. Volg je topic ook op de voet hoor, ook al merk je dat niet :clapping: . Volg modus on  :headbanging: :popcorn:

Maximus_Aurelius

Leuk(e) hond(je).
Dus zo zien de honden eruit die er van houden om op mollen te jagen ;).
Vooral de vreemde mollen wanneer ze uit de chamber komen   :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Skyfox

Citaat van: evilniek op maart 23, 2017, 12:08:12
Misschien zou je ook de Arcam AVR850 op je shortlist moeten zetten, heeft ook DIRAC room-eq, nadeel is wel dat je voor een complete Atmos setup nog extra eindversterking moet aanschaffen. Realiseer je wel dat HTip de akoestiek tiptop in orde heeft, alsook de opstelling van LS, en natuurlijk goeie luidsprekers. Stiekem zou ik ook nog Revel hier willen pluggen, dus. ;)

Bedankt voor de tips! Ik weet inderdaad hoe het er bij Philip aan toe gaat in z'n kelder  :music: De akoestiek speelt absoluut een grote rol. Daarom laat ik m'n woonkamer ook behandelen middels een spanplafond, akoestisch schilderij en voorzetwand bij de tv. Het zal niet het niveau halen van Philip z'n HT, maar ik hoop hier wel goede winst te halen t.o.v. mijn niet behandelde woonkamer. Opstelling van de luidsprekers laat ik daarin meenemen, hoewel je met wandinbouw natuurlijk bepaalde uitdagingen hebt.

Op het vlak van versterking ben ik ook zeker benieuwd naar wat Dirac kan brengen t.o.v. XT32. Ik draai eigenlijk al sinds m'n dedicated kamer zonder correctie en ik heb nog geen gecorrigeerde set mogen ervaren. Natuurlijk speel ik wel een beetje vals met de Velodyne, die een ingebouwde PEQ heeft, dus stiekem pas ik in het sublaag wel een beetje EQ toe. M'n "shortlist" is nog vrij lang verder, qua versterking. Denon 7200, Marantz voor-eind, NAD M15HD/M25 met MDC voor 4K, of doorgaan met wat ik nu heb en héél lang sparen voor een Lyngdorf set. Alleen bij dat soort bedragen bedenk ik mezelf dat ik daar ook meerdere keren fantastisch op vakantie kan...

Ik ben er nog steeds niet 100% over uit of ik echt Atmos zou willen installeren. Deels vanwege de extra kosten, deels omdat ik bij de 2 demo's bij de winkels waar ik geweest ben niet het WAUW gevoel heb gekregen. Ik ga volgende week een avondje langs bij Kamidioblitz om daar zijn Atmos installatie te ervaren en ook testjes te doen om scenes te luisteren met en zonder Atmos geactiveerd. Ik hoop daar voor mezelf conclusies te kunnen trekken of ik het waard vind of niet. Ga ik niet voor Atmos dan geeft dat me ook weer extra ruimte bij het kiezen van mijn speakers en versterking.

Jean Sibelius

Wat een prachtige pup Philip! 8) Kan we goed voorstellen dat jullie staan te trappelen om deze thuis te krijgen :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: evilniek op maart 23, 2017, 12:08:12
Heb je een goed punt. Akoestiek bij mij zorgt ervoor dat ik op de (minimale) aanpassing met de DSP van de DD-18 na, geen room correction hoef te gebruiken. Sterker nog, ADSY was hier geen succes. Het beperkte bij mij de dynamiek in het geluid. Daardoor is de keuze eenvoudiger in apparatuur. De Denon X7200 CM3 heeft alles wat ik nodig heb in een receiver. Klankmatig erg goed, krachtig genoeg om mijn surroundspeakers aan te sturen en future-proof met alle features die je (op dit moment) maar kunt bedenken. Bovendien voldoende eindversterkers (samen met de PM-11) aan boord voor een volledige Atmos-configuratie.

Citaat van: skyfox op maart 23, 2017, 15:18:47
Bedankt voor de tips! Ik weet inderdaad hoe het er bij Philip aan toe gaat in z'n kelder  :music: De akoestiek speelt absoluut een grote rol. Daarom laat ik m'n woonkamer ook behandelen middels een spanplafond, akoestisch schilderij en voorzetwand bij de tv. Het zal niet het niveau halen van Philip z'n HT, maar ik hoop hier wel goede winst te halen t.o.v. mijn niet behandelde woonkamer. Opstelling van de luidsprekers laat ik daarin meenemen, hoewel je met wandinbouw natuurlijk bepaalde uitdagingen hebt.
Ik denk dat je na jouw akoestische aanpassingen 1 van de best klinkende woonkamers hebt :thumbs-up: In een dedicated ruimte kan je nu eenmaal oplossingen doorvoeren die je gewoonweg niet in een woonkamer kunt doen. Ik kreeg van Nico de tip van de Cabasse opbouwspeakers. Heb je in grote en kleine maten. Ik zou deze zo in mijn plafond kunnen verwerken dat alleen de conus een beetje uitsteekt. Klankmatig een goede match met Marantz/Denon, dus misschien ook een optie voor jou.

Citeer
Ik ben er nog steeds niet 100% over uit of ik echt Atmos zou willen installeren. Deels vanwege de extra kosten, deels omdat ik bij de 2 demo's bij de winkels waar ik geweest ben niet het WAUW gevoel heb gekregen. Ik ga volgende week een avondje langs bij Kamidioblitz om daar zijn Atmos installatie te ervaren en ook testjes te doen om scenes te luisteren met en zonder Atmos geactiveerd. Ik hoop daar voor mezelf conclusies te kunnen trekken of ik het waard vind of niet. Ga ik niet voor Atmos dan geeft dat me ook weer extra ruimte bij het kiezen van mijn speakers en versterking.
Goed dat je je niet blind staart op Atmos, want je zult merken dat met de juiste speakers (plaatsing, afstraalgedrag, karakter) en de juiste akoestiek er ook een 3D-gevoel kan optreden. Precies dat ervaar ik namelijk, ondanks dat ik slechts 5.1 speel. Als demo neem ik altijd de scene van de landing in het stadion in Oblivion. Bij het laatste deel komt die over je heen (op standje oorlog beweegt je haar :D) en land voor je tussen de front en de rears, een beetje rechts van de middenas.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: djaxx op maart 23, 2017, 13:53:01
Super leuke hond Philip! Leuk ook al die upgrades van je. Volg je topic ook op de voet hoor, ook al merk je dat niet :clapping: . Volg modus on  :headbanging: :popcorn:
Dank je Stefan en leuk dat je weer iets post. Met zowel de hond als de upgrades zijn we heel erg blij! :wub:

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 23, 2017, 15:17:39
Leuk(e) hond(je).
Dus zo zien de honden eruit die er van houden om op mollen te jagen ;).
Vooral de vreemde mollen wanneer ze uit de chamber komen   :D
Nee hoor Nico! Die zien er zo uit:

Citaat van: Jean Sibelius op maart 23, 2017, 20:28:16
Wat een prachtige pup Philip! 8) Kan we goed voorstellen dat jullie staan te trappelen om deze thuis te krijgen :pompom:
Dank je Jan! We kijken inderdaad heel erg uit naar maandag...
Die foto van jullie "bankstel" is overigens fantastisch!
Showcase - Topic

Stef

Veel plezier met je pup.  Onze (langharige) witte herder is nu bijna 4j (Khalee is the name, not the queen of dragons maar zeker bij ons thuis, lol).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Maikel_audionerd

Gefeliciteerd met de pup Philip, wat een pracht beestje zeg  :wub:

Citaat van: skyfox op maart 23, 2017, 15:18:47

Op het vlak van versterking ben ik ook zeker benieuwd naar wat Dirac kan brengen t.o.v. XT32. Ik draai eigenlijk al sinds m'n dedicated kamer zonder correctie en ik heb nog geen gecorrigeerde set mogen ervaren. Natuurlijk speel ik wel een beetje vals met de Velodyne, die een ingebouwde PEQ heeft, dus stiekem pas ik in het sublaag wel een beetje EQ toe. M'n "shortlist" is nog vrij lang verder, qua versterking. Denon 7200, Marantz voor-eind, NAD M15HD/M25 met MDC voor 4K, of doorgaan met wat ik nu heb en héél lang sparen voor een Lyngdorf set. Alleen bij dat soort bedragen bedenk ik mezelf dat ik daar ook meerdere keren fantastisch op vakantie kan...

Ik denk een goed doordacht plan Richard, vooral om een avondje bij Kamidioblitz te oriënteren, mooi geregeld, mooi hè zo'n forum  ::)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MLCinema

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 24, 2017, 15:51:02
Ik denk een goed doordacht plan Richard, vooral om een avondje bij Kamidioblitz te oriënteren, mooi geregeld, mooi hè zo'n forum  ::)

En altijd gezellig[emoji6].

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

evilniek

Citaat van: HTip op maart 23, 2017, 20:39:54
Heb je een goed punt. Akoestiek bij mij zorgt ervoor dat ik op de (minimale) aanpassing met de DSP van de DD-18 na, geen room correction hoef te gebruiken. Sterker nog, ADSY was hier geen succes. Het beperkte bij mij de dynamiek in het geluid. Daardoor is de keuze eenvoudiger in apparatuur.

DIRAC is niet te vergelijken met Audyssey kwa flexibiliteit, ga ik je verder niet mee vervelen overigens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: Stef op maart 23, 2017, 23:17:58
Veel plezier met je pup.  Onze (langharige) witte herder is nu bijna 4j (Khalee is the name, not the queen of dragons maar zeker bij ons thuis, lol).
Dank je Stef. Leuk dat jullie ook een witte herder hebben. Mooie naam ook!

Dank je Maikel. Vandaag de hele dag bezig geweest met de veiligheid. Een tijdelijke koof gemaakt om de vloerverwarming, e.d. te verbergen. Ook een puppyren gemaakt. Meer dan 18m tuingaas van 1m22 hoog. Kan die de komende tijd lekker in de tuin spelen zonder dat we bang hoeven te zijn dat hij "ontsnapt".
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: evilniek op maart 24, 2017, 18:24:47
DIRAC is niet te vergelijken met Audyssey kwa flexibiliteit, ga ik je verder niet mee vervelen overigens.
Dank je. Kan overigens best zijn dat ik met iets zoals Dirac nog winst kan behalen, maar als ik bijv. het topic van denoontje lees over de "instelproblemen" en de ongewenste boost in het laag en hoe je die kan voorkomen dan is het mij gewoon iets te veel werk. Ook bij Jean Sibelius zijn ruimte, die akoestisch bijna perfect is was er winst met zijn Trinnov, die nog meer instelmogelijkheden heeft en waar je nog meer kennis voor nodig hebt. Eerlijk gezegd vond ik het voor de room correction ook al erg goed klinken.

Op aanraden van een aantal forumleden heb ik ADSY geprobeerd en dat was bij mij geen winst, dus staat het nu weer uit. Kan in ieder geval niemand zeggen dat ik het niet geprobeerd heb ;)
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 25, 2017, 21:38:21
Ook bij Jean Sibelius zijn ruimte, die akoestisch bijna perfect is was er winst met zijn Trinnov, die nog meer instelmogelijkheden heeft en waar je nog meer kennis voor nodig hebt. Eerlijk gezegd vond ik het voor de room correction ook al erg goed klinken.
Dat was bij mij destijds toch wel een behoorlijk 'afknapper'. Denk je een akoestisch optimale ruimte te hebben en blijk je alsnog (goede!) DSP nodig te hebben. Gelukkig ben ik er sindsdien achter gekomen dat hoe minder DSP je nodig hebt, hoe beter het eindresultaat klinkt, oftewel: hoe beter je akoestiek en hoe beter je plaatsing, des te beter uiteindelijk de weergave incl. DSP. Andersom werkt het niet... (lees: DSP gaat je niet helpen om een matige akoestiek of matige plaatsing optimaal te compenseren). Ik twijfel nog of we zaterdag met of zonder DSP moeten beginnen ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Skyfox

Citaat van: HTip op maart 23, 2017, 20:39:54
Ik denk dat je na jouw akoestische aanpassingen 1 van de best klinkende woonkamers hebt :thumbs-up: In een dedicated ruimte kan je nu eenmaal oplossingen doorvoeren die je gewoonweg niet in een woonkamer kunt doen. Ik kreeg van Nico de tip van de Cabasse opbouwspeakers. Heb je in grote en kleine maten. Ik zou deze zo in mijn plafond kunnen verwerken dat alleen de conus een beetje uitsteekt. Klankmatig een goede match met Marantz/Denon, dus misschien ook een optie voor jou.

Goed dat je je niet blind staart op Atmos, want je zult merken dat met de juiste speakers (plaatsing, afstraalgedrag, karakter) en de juiste akoestiek er ook een 3D-gevoel kan optreden. Precies dat ervaar ik namelijk, ondanks dat ik slechts 5.1 speel. Als demo neem ik altijd de scene van de landing in het stadion in Oblivion. Bij het laatste deel komt die over je heen (op standje oorlog beweegt je haar :D) en land voor je tussen de front en de rears, een beetje rechts van de middenas.
Het zal mij benieuwen! Uiteindelijk ben ik toch afhankelijk van wat de leverancier mij verkoopt, hoewel ik in Mutrox denk ik wel een heel betrouwbare partij heb gevonden. Erg spannend!

De tip van Cabasse had ik ook voorbij zien komen inderdaad! Ik hou het zeker even in gedachten.

Het hele Atmos verhaal blijft er toch eentje van "het kan, dus waarom niet?". Soort angst om iets te missen, of later niet meer toe te kunnen passen, als ik het nu niet doe. Totaal irrationeel, gaat nergens over, en toch zit het in m'n kop. Gek hoe dat werkt. Terwijl ik bij jou heb ervaren dat de regen (in bijv. The International) ook écht van boven kan komen bij een goede plaatsing van speakers en behandeling van akoestiek. Hetzelfde ervaar ik met het idee dat ik geen Atmos kies, om dat voor een 7.1 opstelling te gaan. Ook daarvoor geldt dat ik weet dat een goede 5.1 opstelling zoveel doet, dat ik niks tekort kom. Dus waarom dan toch dat gevoel van "moeten"? Soms is deze hobby echt heel lastig, hahaha!

Absoluut, en nog gezellig ook!

Citaat van: HTip op maart 25, 2017, 21:38:21
Dank je. Kan overigens best zijn dat ik met iets zoals Dirac nog winst kan behalen, maar als ik bijv. het topic van denoontje lees over de "instelproblemen" en de ongewenste boost in het laag en hoe je die kan voorkomen dan is het mij gewoon iets te veel werk. Ook bij Jean Sibelius zijn ruimte, die akoestisch bijna perfect is was er winst met zijn Trinnov, die nog meer instelmogelijkheden heeft en waar je nog meer kennis voor nodig hebt. Eerlijk gezegd vond ik het voor de room correction ook al erg goed klinken.

Op aanraden van een aantal forumleden heb ik ADSY geprobeerd en dat was bij mij geen winst, dus staat het nu weer uit. Kan in ieder geval niemand zeggen dat ik het niet geprobeerd heb ;)

Daar ben ik bij mij thuis een beetje bang voor, dat het me óf niets oplevert, óf dat het zo'n geklooi is om het écht goed te krijgen dat ik er allang gefrustreerd van ben geraakt. Wat dat betreft denk ik dat ik eerder wil kijken voor een match op klank, en dat mogelijkheden qua room correction pas op de tweede plek komen.

Peerless Monster

Citaat van: HTip op maart 22, 2017, 21:16:42
Het heeft even geduurd. We hadden wel foto's, maar niet veel van onze pup. Gisteren bij ons voorlaatste bezoek heb ik een paar geprobeerd te maken, maar hij is moeilijk vast te leggen met een iPhone. Autofocus is gewoon niet snel genoeg ;)

Gaaf man!!! Wat een mooi beestje.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10