Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Luc84 op maart  6, 2017, 10:13:11
Philip en Annet,

Geweldig om weer gast te mogen zijn in jullie huis en HT in bijzonder!
De verzorging was – zoals inmiddels bekend – op en top.

Het was een zeer geslaagde en gezellige dag.
Fijn om in goed gezelschap van al dat moois wat jullie ruimte biedt te mogen genieten.

Heel erg bedankt, ook aan de andere heren, voor een mooie dag!

Groeten, Luc

Luc,

We vonden het ook leuk dat je er weer was. Drie keer is scheepsrecht klopt ook deze keer weer. Ik durf wel te zeggen dat ook jij deels verantwoordelijk bent voor het mooie geluid. Zonder de moeite die jij in 2012 hebt genomen om jouw Marantz PM-15S2 hier te testen in mijn set was het voor mij een onbekende gebleven.

De stap naar de PM-15S2 Limited Edition was daarna snel gemaakt, waardoor het hek van de dam was. Muziek was in stereo aangenamer en fijner om naar te luisteren en bovendien ook surround krachtiger was geworden. De volgende stap was de PM-11S3, die ik door Marcel van HCHifi kreeg aangeboden. Een aanbod waar ik geen nee tegen kon zeggen, en dat wist hij waarschijnlijk al :D

En als laatste de modificatie door CineMike waarmee de dedicated stereoset op een hoog niveau is gekomen. Dus samenvattend ben jij het dus schuld :D :D :D Nee hoor, ik ben heel erg blij dat ik in 2012 de knoop heb doorgehakt om een stereoset te realiseren.

Bedankt voor je komst en tot een volgende keer!

Groeten,
Philip en Annet
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb een drukke dag op het werk gehad, dus als jullie het niet erg vinden ga ik morgen verder met reageren op de mooie en leuke verslagen en reacties. Ben een beetje moe :sleepy: :yawnee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: vik op maart  8, 2017, 20:45:00
Leuk verslag Nico en wat een lol  :D

Jou kennende zijn er alweer aardig wat nieuwe test tracks uitgewisseld net zoals bij Jan en op de X-Fi. En ze jagen de sets behoorlijk op de kast echt perfect test voer  8)  :thumbs-up:

Een review schrijven vind ik altijd leuk om te doen. Heb mij nog ingehouden want anders is het M&G boek van Philip zo vol :D.
Persoonlijk vind ik het altijd wel belangrijk bij een review dat er ook plaats moet zijn voor een leuke draai aan te geven.

Er zijn wat nieuwe tracks voorbij gekomen. O.a. Leon Else Black Car. Is een song waar sets mee op de kast gejaagd kunnen worden. Ik schuw ook niet om een normaal of zelfs matig tot slecht opgenomen cd, track te draaien. Uiteindelijk draait het om de muziek en zelfs zo'n opnames moet je van kunnen genieten. Enige is wanneer een cd te hard opgenomen is dan wordt er niets gedraaid.

En qua muziek zit ik nooit stil, wie zoekt die vind. De een heeft het met films, series, ik heb dit met muziek  :headbanging:. En het voordeel is dat ik een brede muziek smaak heb en dan is het helemaal feest  ;D.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Luc84

Citaat van: HTip op maart  8, 2017, 20:59:48
Luc,

We vonden het ook leuk dat je er weer was. Drie keer is scheepsrecht klopt ook deze keer weer. Ik durf wel te zeggen dat ook jij deels verantwoordelijk bent voor het mooie geluid. Zonder de moeite die jij in 2012 hebt genomen om jouw Marantz PM-15S2 hier te testen in mijn set was het voor mij een onbekende gebleven.

De stap naar de PM-15S2 Limited Edition was daarna snel gemaakt, waardoor het hek van de dam was. Muziek was in stereo aangenamer en fijner om naar te luisteren en bovendien ook surround krachtiger was geworden. De volgende stap was de PM-11S3, die ik door Marcel van HCHifi kreeg aangeboden. Een aanbod waar ik geen nee tegen kon zeggen, en dat wist hij waarschijnlijk al :D

En als laatste de modificatie door CineMike waarmee de dedicated stereoset op een hoog niveau is gekomen. Dus samenvattend ben jij het dus schuld :D :D :D Nee hoor, ik ben heel erg blij dat ik in 2012 de knoop heb doorgehakt om een stereoset te realiseren.

Bedankt voor je komst en tot een volgende keer!

Groeten,
Philip en Annet

Haha, dat is wel heel veel eer, Philip  :blush:
Jullie ruimte stond destijds al op een zeer hoog niveau en alle verandering en upgrades qua apparatuur hebben dit niveau alleen maar verder verhoogd.
Ben blij dat ik een heel klein steentje heb kunnen bijdragen, maar hoe de CoD nu speelt is toch vooral aan jullie eigen toewijding en enthousiasme toe te schrijven!  :worship:

Graag weer tot een volgende keer!

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart  6, 2017, 20:04:19
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Eind vorig jaar hadden was al afgesproken dat er begin maart een M&G zou zijn in de 'Chamber of Dreams'. In de voorbereiding kwam ik er achter hoe lang het alweer geleden was dat ik bij Philip thuis op bezoek bent geweest... Uhm 2011, serieus? Heb Philip daarna nog wel een paar keer gezien, maar dus niet bij hem thuis (*schaam*). Van de andere kant in 6 jaar kan er een hoop veranderen, dus ik was heel erg benieuwd.
Dit was ook het ideale moment met alle veranderingen, ook op stereogebied. Je hoeft je echt niet te schamen hoor. Tijd gaat nu eenmaal snel, we hebben het beiden heel erg druk gehad en zo dichtbij elkaar wonen we nu ook weer niet ;)

Citeer
Iets later dan de afgesproken 11:00 stond ik bij Philip en Annet op de stoep (stomme omleidingen). Deze keer werd de deur door Annet opgedaan. Leuk om Annet ook een keer te zien en te spreken na alle verhalen!
Wist niet dat je Annet nog niet had gezien. In die tijd was ze blijkbaar vroeger het huis uit ;) Annet vond het ook leuk om het gezicht achter dé Jan van het forum te ontmoeten :D

Citeer
Luc ('Luc84') was ondertussen al gearriveerd en zat in de dikke bundel met verslagen van vorige M&G's te lezen (dat zijn er ondertussen een heleboel). Vrij snel daarna arriveerde Ruben ('RubenV') en Nico ('Maximus_Aurelius'). Direct aan de koffie en thee (en gebak) en daarna met zijn allen kletsen over de hobby, de witte herder die binnenkort zijn intrede doet, ... en daarna naar beneden richting de HT-ruimte. :pompom:
De verslagen van deze en de vorige M&G krijgen ook weer een mooi plaatsje en zijn mooie aanwinsten voor het M&G-boek. Voorlopig de laatsten omdat inderdaad aan het einde van de maand de witte herder komt. Volgende week dinsdag weten we welke pup voor ons is. Spannend!

Citeer
De ruimte is nagenoeg hetzelfde gebleven: het paaltje onder de uitklapbare diffusie panelen en de ontbrekende tegels zijn er ook nog steeds (sorry, inkoppertje) ;).
Haha, daar zou ik me voor moeten schamen, maar dat doe ik niet ;) De planning was dat de foyer ook al zou zijn gerealiseerd. Echter de nieuwe CV-ketel gooide toen roet (bijna letterlijk :D) in het eten. Achteraf maar goed ook, want dan was deels het werk voor niets geweest. Binnenkort komt de tegelzaag weer terug (de familie maakt er graag gebruik van ;))

Citeer
Maar de apparatuur is flink geüpgrade en daarna nog eens aangepakt door CineMike, de front speakers zijn geüpgrade (ALR Jordan Note 9) en er hangt een hele mooie beamer aan het plafond :). Op de achtergrond spelen de Dire Straits en je hoort direct dat het systeem op een kwalitatief hoog niveau speelt.
Dat je dat op dat moment al hoorde. Het stond op een heel bescheiden volume als achtergrondmuziek. Mooi om te lezen dat je toen al vond dat het goed klonk. Ik gebruik overigens vaak de SACD van Dire Straits of de DTS-CD van Alan Parsons om de set op te warmen, zodat alle speakers goed worden gebruikt en alle frequentiegebieden goed zijn vertegenwoordigd.

Citeer
Philip legt ondertussen wat dingen uit over de aanpassingen van de ruimte en de apparatuur, pakt zijn wasmachine erbij (dat mag ie zelf uitleggen) en iedereen kiest een plekje op 1 van de comfortabel zittende stoelen die verdeeld zijn over twee rijen. Voor stereo kun je het beste op de 1e rij zitten (in het midden van de 2 stoelen), maar dat gaat vandaag niet lukken. Het is 'volle bak'.
Haha, we noemen de Acoustic Revive RD-3 de "wasmachine", omdat demagnetizer door menigeen moeilijker is te bevatten ;) Het apparaat is te vergelijken met een LP-wasmachine. Het is in ieder geval een welkome aanvulling naast de Nespa.

Citeer
Het eerste nummer is de track van Allison Kraus die op de ALR Jordan CD ('guitar') staat, hoe toepasselijk in deze setting. En yup, na 10 seconden weet ik het al... dit wordt een mooie dag terwijl ik op dat moment links uit het midden op de achterste rij zat! De set klinkt heerlijk muzikaal en het is vrijwel direct 'vrouwelijk' luisteren (voor definitie: zie eerdere M&G verslagen in dit topic).
Die track van Alison Krauss kent Viktor inmiddels van buiten, want die hebben we vaak gebruikt met de tests. Je kan veel verschillende "problemen" snel lokaliseren. Met name de baspartij kan wollig worden wanneer de set niet optimaal speelt en de ruimte de laagenergie niet kan verwerken. Ook de luchtigheid van de snaarinstrumenten en de viool is een goede graadmeter. En nogmaals mooi om te lezen dat je zo snel omgeschakeld bent naar "vrouwelijk" luisteren :music:

Citeer
In rap tempo gaan CD's door de wasmachine en daarna de speler in en de set speelt alles heerlijk af. En ja, natuurlijk zijn er dingen die me opvallen in vergelijking bij me thuis, maar ik zou meer dan prima kunnen leven met de performance die dit systeem laat horen.
Dank je voor het mooie compliment. Jouw set staat op een eenzaam hoog niveau als het om stereoweergave gaat. En dan betekent zo'n compliment extra veel. :thumbs-up: Zeker omdat de focus in het begin voornamelijk op surroundweergave lag en dus een lagere nagalmtijd vereiste. Het heeft nogal wat moeite gekost om de stereoweergave ruimtelijker te krijgen en dat het geluid van de speakers los kwam.

Citeer
Ook nummers die een flinke laag frequente bas hebben komen ongeschonden de ruimte in. De akoestische eigenschappen van de ruimte en die van de speakers zijn prima op elkaar afgestemd en nergens hoor je de ruimte ook maar enigszins onrustig worden. Natuurlijk DeadMau5 of Yim Hok Man hebben een nog lagere frequentie inhoud dan hier weergegeven wordt, maar je mist het niet echt (anders was het bv. niet gelukt om Yim Hok Man voor de volle 11 minuten tot het einde met interesse uit te luisteren).
Het viel me ook op dat de set geen moeite had met de heftige bassen van beide nummers. Klonken zelfs echt gaaf! Ook dat heeft veel moeite gekost, het laag onder controle krijgen is het moeilijkste onderdeel van de hele bouw geweest. Dankzij het uitgekiende ontwerp van de projectiewand door Toine en de aanvulling met de RPG Modex Broadband is een goede basis gelegd. De eerste grote stap was met de introductie van de CA platen. De tweede grote stap hebben we zojuist afgerond met de CineMike-modificaties van onze apparatuur.

Citeer
Wat verder voor mij een hele goede graadmeter is, is hoe ik muziek ervaar die wel mooi is opgenomen, maar me eigenlijk minder boeit. Als die ook gewoon lekker klinkt en je gewoon luistert naar hoe dit wordt weergegeven dat zit je naar een goede set-up te luisteren en die heeft Philip staan.
Precies dat is wat ik heb willen bereiken. Mooie opnames die je zo boeien dat ondanks je het nummer misschien iets minder vind je er toch van kan genieten. Andersom geldt ook overigens ook. Minder goede opnames die toch redelijk worden weergegeven en je daardoor de emotie toch kunt overdragen.

Citeer
We hebben rond 14:00 nog even gelunched en dan is het ineens 18:30 en 'moeten' we weer naar boven voor het avondeten. Tot die tijd hebben we alleen maar naar stereo muziek geluisterd (CD en SACD)! De SACD van Rebecca Pidgeon klonk overigens wel heel erg lekker.
Wat me opvalt is dat sinds ik ben begonnen met het verbeteren van de stereoweergave de M&G's heel anders verlopen. Voorheen was het even wat muziek en dan voornamelijk surround en dan wat spellen op de Playstation, concert- en filmfragmenten en na het avondeten dan nog een complete speelfilm. Nu is het genieten van muziek en dan voornamelijk in stereo tot het avondeten en daarna concert- en filmfragmenten. Een complete speelfilm is geen tijd meer voor ;)

Citeer
Daarna weer de ruimte in en genieten van surround muziek en film. De beamer gaat aan en ik ben erg benieuwd naar hoe dit eruit ziet. Hier een feest van herkenning met het Stewart scherm en de JVC-projector. Al met al een heel mooi strak plaatje. We beginnen met wat concerten en ik kan me Stromae, Muse en Roger Waters nog herinneren. Daarna wat stukjes film: o.a. The International, Deadpool, The Fast and the Furious 7 en dan is het alweer 22:15. Met nog zo'n anderhalf uur terugrijden voor de boeg is het nu echt tijd om te gaan. Uiteindelijk reed ik exact om 24:00 thuis de oprit op. Daarna de honden uitlaten en om 01:30 gaan slapen met een 'big smile'.
De combinatie van Stewart en JVC is volgens CineMike het ideale huwelijk. Echter zou het nog beter zijn als het scherm high-contrast zou zijn. De huidige generatie projectoren geven dusdanig veel licht dat een scherm met 1.3 gain teveel licht weerkaatst. Maar met de iris op -9 blijft er nog voldoende over om een mooi plaatje neer te zetten. Stromae vond ik erg mooi om te zien, verstond er alleen niet veel van :D De fragmenten van The International had ik zelf ook nog niet op de X7000CM gezien. Was ook positief verrast door het filmische en toch scherpe beeld. En door de modificatie kan eShift continu aan blijven. Heeft geen nadelig effect op een 2K-bron.

Citeer
Philip en Annet, bedankt voor de organisatie en de hapjes en drankjes. Het was heerlijk! Heb een geweldige dag gehad die voorbij is gevlogen (altijd een goed teken). Jammer dat het toch 1.5 uur enkele reis rijden is, anders zou ik willen voorstellen om dit (veel) vaker te doen.
Jan, bedankt voor je komst en de mooie woorden en complimenten. Jammer genoeg wonen we net te ver uit de buurt om dit vaker te doen. Maar we gaan zeker geen 6 jaar meer wachten ;)

Citeer
Geniet van al het moois wat jullie in de ruimte hebben staan (dat kan geen enkele moeite kosten). Ik heb ondertussen weer een mooi lijstje met muziek, die ik graag aan mijn eigen collectie wil toevoegen.
Dat kost inderdaad geen enkele moeite om te genieten van onze ruimte. We voelen ons nog altijd bevoorrecht dat we dit (hebben) kunnen doen.

Citeer
Tot een volgende keer :colgate:.

Groeten, Jan
Zeker weten! 👍

Groeten, Philip
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op maart  8, 2017, 20:10:52
Als ik het zo lees hou je toch de deur op een kier voor Atmos/DTS:X, Philip. Ik sla Auro voor het gemak even over, daar er amper content is. Hoewel ik me afvraag of je een gunstige plaatsing kan realiseren van 4 hoogtespeakers (vooral die achter de luisterpositie), ben ik wel heel benieuwd wat het met je doet zodra (niet áls) je het gaat proberen. Je ruimte klinkt absoluut 3D, maar wellicht is er met Atmos nog veel meer uit te halen. De tijd zal het leren ;)

In mijn filmpje op Tweakers had ik iets gezegd over 3D en 4K en dat ik dat niet in de nabije toekomst zou realiseren. We weten allemaal hoe dat is afgelopen :D Dus ik heb mijn lesje geleerd :unsure: En ik moet mijn nickname natuurlijk wel eer aan blijven doen ;D

Ik moet eerlijk gezegd wel bekennen dat ik al gekeken heb naar de Cabasse en het artikel wat Viktor aanhaalde. Die zouden in ons plafond kunnen worden "ingebouwd" met minimaal verlies aan hoogte en akoestisch oppervlak. En omdat Nico's ervaring is dat het heel goed matched met ALR/Jordan en Marantz is het een optie voor de toekomst. Heb ook gezien dat het niet een al te grote investering zou zijn. Speakerkabel heb ik nog genoeg liggen. Is wel geen inakustik, maar ik denk dat niet perse betekent dat het geluid in onbalans zou gaan komen.

Citaat van: vik op maart  8, 2017, 20:55:38
Daar heeft Nico een goed punt met Cabasse.

De Eole 3 van Cabasse zijn perfect voor hoogte kanalen die gebruik ik zelf. Deze zijn coaxiaal en van zeer hoge kwaliteit. Ik had een Auro-3D set up maar ik ga dat veranderen naar Atmos. Er gebeurt weinig met Auro en is heel erg jammer. Auro-3D heeft mijn persoonlijke voorkeur maar het is niet anders.

http://www.cabasse.com/en/collection/home-theatre/pack-eole-3-en/

Overigens kan ik ze leveren  :D
Zoals je hebt gezien heb ik er al naar gekeken :unsure: Niet iets voor de korte termij, maar wie weet... Goed om te weten dat jij ze kunt leveren 👍
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  9, 2017, 00:30:13
Een review schrijven vind ik altijd leuk om te doen. Heb mij nog ingehouden want anders is het M&G boek van Philip zo vol :D.
Persoonlijk vind ik het altijd wel belangrijk bij een review dat er ook plaats moet zijn voor een leuke draai aan te geven.
Je hebt je inderdaad ingehouden. Je verslagen van de andere keren die je hier bent geweest waren aanmerkelijk langer. Maakt me overigens niet uit hoe kort of lang een review is. Ik vind het sowieso erg leuk dat iedereen de moeite ervoor doet. Maar het is natuurlijk geen verplichting hé :D

Citeer
Er zijn wat nieuwe tracks voorbij gekomen. O.a. Leon Else Black Car. Is een song waar sets mee op de kast gejaagd kunnen worden. Ik schuw ook niet om een normaal of zelfs matig tot slecht opgenomen cd, track te draaien. Uiteindelijk draait het om de muziek en zelfs zo'n opnames moet je van kunnen genieten. Enige is wanneer een cd te hard opgenomen is dan wordt er niets gedraaid.

En qua muziek zit ik nooit stil, wie zoekt die vind. De een heeft het met films, series, ik heb dit met muziek  :headbanging:. En het voordeel is dat ik een brede muziek smaak heb en dan is het helemaal feest  ;D.

Ik vond Black Car erg gaaf en de ruimte en set vonden het ook niet erg. Sterker nog, ze hadden het heel erg naar de zin :pompom: En niet alleen met Black Car :D

Ik ga overigens op jouw review ook nog een reactie schrijven. Dan heb ik mijn verslag van de dag in 3 delen gedaan ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Luc84 op maart  9, 2017, 11:05:21
Haha, dat is wel heel veel eer, Philip  :blush:
Jullie ruimte stond destijds al op een zeer hoog niveau en alle verandering en upgrades qua apparatuur hebben dit niveau alleen maar verder verhoogd.
Ben blij dat ik een heel klein steentje heb kunnen bijdragen, maar hoe de CoD nu speelt is toch vooral aan jullie eigen toewijding en enthousiasme toe te schrijven!  :worship:

Graag weer tot een volgende keer!
Jij noemt het een heel klein steentje en dat lijkt misschien zo, maar ik denk niet dat ik zonder de uitgebreide test met jouw PM-15S2 over was gegaan tot de aanschaf van mijn PM-15S2. Ik wist toen wat het kon brengen. In theorie zou het een verbetering zijn, daar hadden meerdere forumleden mij al reeds opgewezeb, maar de praktijk kan altijd anders zijn.

Onze ruimte was akoestisch gezien al goed, maar stereo kon ons nooit echt bekoren. Nu wel en dat hebben we dus (dat vind ik gewoon ;)) aan jou te danken. En daarom vond ik het zo leuk dat je er deze keer bij kon zijn.

Heb jij trouwens nog iets veranderd aan jouw set?
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Wij hadden op de M&G van 4 maart over dat op bepaalde albums warning op staat ivm dynamiek of de kanonskogels van 1812 (Telarc)).
Ik vertelde dat Mephisto & Co ( Reference recordings) ook zoiets heeft.
In een review wordt het volgende vermeld:

Should be listened to with caution by anyone with a heart condition." —Paul Festa, Salon Magazine

;D ;D

Dit album heeft maar een dynamic Range van...... 21  :o.

Voorbeeld Dynamic Experience heeft dynamic range van  8 ;).

Telarc 1812 (Erich Kunzel hi-res 176 KHz) dynamic range 19.

Op Dali sampler volume 1 staat ook vermeld voorzichtig te doen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 12, 2017, 15:30:23
Wij hadden op de M&G van 4 maart over dat op bepaalde albums warning op staat ivm dynamiek of de kanonskogels van 1812 (Telarc)).
Ik vertelde dat Mephisto & Co ( Reference recordings) ook zoiets heeft.
In een review wordt het volgende vermeld:

Should be listened to with caution by anyone with a heart condition." —Paul Festa, Salon Magazine

;D ;D

Dit album heeft maar een dynamic Range van...... 21  :o.

Voorbeeld Dynamic Experience heeft dynamic range van  8 ;).

Telarc 1812 (Erich Kunzel hi-res 176 KHz) dynamic range 19.

Op Dali sampler volume 1 staat ook vermeld voorzichtig te doen.
Leuk dat je die info hebt opgezocht 👍 En ik dacht dat de Dynamic Experience al een groot dynamisch bereik had ;) Waar staan de getallen voor?

We zullen 1812 op SACD nog eens een keer luisteren :music:
Showcase - Topic

HTip

Ik zal straks nog een foto plaatsen. Aan jullie om te spotten of en wat er is veranderd :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 12, 2017, 21:00:09
Ik zal straks nog een foto plaatsen. Aan jullie om te spotten of en wat er is veranderd :D
Hier is ie... of beter zijn ze... [emoji2]

Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 12, 2017, 20:58:19
Leuk dat je die info hebt opgezocht 👍 En ik dacht dat de Dynamic Experience al een groot dynamisch bereik had ;) Waar staan de getallen voor?

We zullen 1812 op SACD nog eens een keer luisteren :music:

Die getallen staan voor dynamic range. Hoeveel dynamiek een album bevat. Hoe hoger het getal hoe meer dynamic range ;). En ik kan je zeggen dat 21 heel hoog is ;D.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Vik

Zie ik daar nu een scharnier op de zijkant zitten van de deur met diffuser? Geen paaltje meer nodig onder de deur? 

:angel: :popcorn:

Citaat van: HTip op maart 12, 2017, 21:00:09
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 13, 2017, 00:56:25
Die getallen staan voor dynamic range. Hoeveel dynamiek een album bevat. Hoe hoger het getal hoe meer dynamic range ;). En ik kan je zeggen dat 21 heel hoog is ;D.
Dat snap ik, maar kun je uitleggen hoe die getallen worden gemeten. Bijv. hoeveel dB verschil er in de opname zit? Bij 1812 heb je de neiging om het volume behoorlijk omhoog te gooien bij de hele zachte passages totdat je erachter komt dat de kanonschoten toch net iets harder zijn opgenomen :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: vik op maart 13, 2017, 08:28:22
Zie ik daar nu een scharnier op de zijkant zitten van de deur met diffuser? Geen paaltje meer nodig onder de deur? 

:angel: :popcorn:

Goed gezien Viktor 👍 Het paaltje is niet meer nodig voor het ondersteunen van de diffuser in dichtgeklapte toestand. Dankzij de tip van Bastiaan :worship: en het was nog geen half uur werk 👍

In opengeklapte toestand nog wel, maar daarvoor moet de tegelvloer aangepast worden. De tegelzaag komt binnenkort terug en ik heb vrij i.v.m. de komst van de hond, dus wie weet... De puppies krijgen overigens vandaag de karaktertest en morgen weten we welke pup van ons wordt :D
Showcase - Topic

Luc84

Citaat van: HTip op maart 10, 2017, 21:28:40
Jij noemt het een heel klein steentje en dat lijkt misschien zo, maar ik denk niet dat ik zonder de uitgebreide test met jouw PM-15S2 over was gegaan tot de aanschaf van mijn PM-15S2. Ik wist toen wat het kon brengen. In theorie zou het een verbetering zijn, daar hadden meerdere forumleden mij al reeds opgewezeb, maar de praktijk kan altijd anders zijn.

Onze ruimte was akoestisch gezien al goed, maar stereo kon ons nooit echt bekoren. Nu wel en dat hebben we dus (dat vind ik gewoon ;)) aan jou te danken. En daarom vond ik het zo leuk dat je er deze keer bij kon zijn.

Heb jij trouwens nog iets veranderd aan jouw set?

Ben blij dat ik een bijdrage heb kunnen leveren Philip, en het was mooi om te horen hoe jouw set verder gegroeid is!

Heb zelf niets meer veranderd. Helaas bleek een dedicated ruimte is ons huis op dit moment niet haalbaar.
Maar ben prima tevreden met hoe de set nu in de huiskamer speelt, natuurlijk is de ruimte niet optimaal maar ik kan nu ook meer dan genieten van muziek en film  8)

Vik

Spannend Philip ik ben benieuwd wat voor pup het wordt  :)

Citaat van: HTip op maart 13, 2017, 08:47:36
Goed gezien Viktor 👍 Het paaltje is niet meer nodig voor het ondersteunen van de diffuser in dichtgeklapte toestand. Dankzij de tip van Bastiaan :worship: en het was nog geen half uur werk 👍

In opengeklapte toestand nog wel, maar daarvoor moet de tegelvloer aangepast worden. De tegelzaag komt binnenkort terug en ik heb vrij i.v.m. de komst van de hond, dus wie weet... De puppies krijgen overigens vandaag de karaktertest en morgen weten we welke pup van ons wordt :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maikel_audionerd

Wordt de pup voor jullie gekozen door de eigenaar op basis van eerder door jullie aangegeven wensen of wordt dat helemaal door de eigenaar bepaald?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: vik op maart 13, 2017, 12:02:34
Spannend Philip ik ben benieuwd wat voor pup het wordt  :)
Een witte! 😃😂 Wij zijn ook benieuwd welke van de 4 het wordt. Eigenlijk wie van de 3, want 1 van de pups is niet voor beginners ;) We weten het morgen...

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 13, 2017, 14:07:02
Wordt de pup voor jullie gekozen door de eigenaar op basis van eerder door jullie aangegeven wensen of wordt dat helemaal door de eigenaar bepaald?
Wij hebben onze voorkeur aangegeven, een reu met medium energieniveau. En ze hebben een aardig idee van de aspirantkopers, want iedereen is de afgelopen 7 weken elke week op bezoek geweest. Zij hebben precies kunnen zien hoe de pups op iedereen reageert en hoe iedereen op de pups reageert.

Op dit moment is de fokker bezig op basis van de uitkomst van de karaktertest en de voorkeuren de match te maken. Spannende tijden 😃
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Luc84 op maart 13, 2017, 10:35:03
Ben blij dat ik een bijdrage heb kunnen leveren Philip, en het was mooi om te horen hoe jouw set verder gegroeid is!
We zijn nu ook heel erg tevreden met wat we nu hebben. Op het moment dat ik dit schrijf vallen we in de HT van de ene verbazing in de andere. Het klinkt allemaal zo ontzettend gaaf. Maakt echt niet uit wat we luisteren. Of het nu stereo is of surround, het klinkt allemaal heerlijk.

We merken nu hoe het geluid is gegroeid. Nummers waarbij voorheen "problemen" optraden, of dat in het laag (wollig), midden (rommelig) of hoog (schel/scherpte) was, spelen nu probleemloos. Het laag is ongelooflijk strak, het midden klinkt mooi open en rond en het hoog prachtig gedefinieerd, zijdezacht.

De laatste weken is het nogal druk en dan is het heerlijk ontspannen met muziek. Kun je ook je ogen sluiten, zonder dat je wat mist 😃

Citeer
Heb zelf niets meer veranderd. Helaas bleek een dedicated ruimte is ons huis op dit moment niet haalbaar.
Maar ben prima tevreden met hoe de set nu in de huiskamer speelt, natuurlijk is de ruimte niet optimaal maar ik kan nu ook meer dan genieten van muziek en film  8)
En dat laatste is waar we het allemaal voor doen 8)
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op maart 13, 2017, 20:31:00
Een witte! 😃😂 Wij zijn ook benieuwd welke van de 4 het wordt. Eigenlijk wie van de 3, want 1 van de pups is niet voor beginners ;) We weten het morgen...
Wij hebben onze voorkeur aangegeven, een reu met medium energieniveau. En ze hebben een aardig idee van de aspirantkopers, want iedereen is de afgelopen 7 weken elke week op bezoek geweest. Zij hebben precies kunnen zien hoe de pups op iedereen reageert en hoe iedereen op de pups reageert.

Op dit moment is de fokker bezig op basis van de uitkomst van de karaktertest en de voorkeuren de match te maken. Spannende tijden 😃
Dat klinkt als een fokker die weet waar ie mee bezig is, goed te horen  :thumbs-up:

Citaat van: HTip op maart 13, 2017, 20:44:20
We zijn nu ook heel erg tevreden met wat we nu hebben. Op het moment dat ik dit schrijf vallen we in de HT van de ene verbazing in de andere. Het klinkt allemaal zo ontzettend gaaf. Maakt echt niet uit wat we luisteren. Of het nu stereo is of surround, het klinkt allemaal heerlijk.

We merken nu hoe het geluid is gegroeid. Nummers waarbij voorheen "problemen" optraden, of dat in het laag (wollig), midden (rommelig) of hoog (schel/scherpte) was, spelen nu probleemloos. Het laag is ongelooflijk strak, het midden klinkt mooi open en rond en het hoog prachtig gedefinieerd, zijdezacht.

De laatste weken is het nogal druk en dan is het heerlijk ontspannen met muziek. Kun je ook je ogen sluiten, zonder dat je wat mist 😃
En dat laatste is waar we het allemaal voor doen 8)
Super zeg!! Klinkt als een set met volledige synergie nu.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maximus_Aurelius

De song Keith don't go van de sampler wat wij bij de M&G beluisterd hebben komt van dit album:
Nils Lofgren: Keith Don't Go: Live In London 1990

Even research gedaan ;). Het album wordt best goed geprezen.

http://getreadytorock.me.uk/blog/2013/05/album-review-nils-lofgren-keith-dont-go-live-in-london-1990/
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op maart 14, 2017, 02:44:18
Dat klinkt als een fokker die weet waar ie mee bezig is, goed te horen  :thumbs-up:
Ze (moeder en dochter) leven echt voor de honden. De moeder is dierenarts geweest, dus weet ook medisch hoe het allemaal moet. We zijn net terug van puppieknuffelen en weten welke van ons wordt. Annet heeft altijd al aangevoeld dat deze het ging worden. Ik had in het begin mijn bedenkingen, maar ben sinds een paar weken anders tegen die pup gaan aankijken. Nu we de samenvatting van de karaktertest hebben gehoord is dat gewoon de pup die precies bij ons past. Nog 2 weken en dan gaan we hem halen...

Citeer
Super zeg!! Klinkt als een set met volledige synergie nu.
Absoluut! Onze set klonk na alle aanpassingen voor vorig jaar al best goed, maar we hadden toch altijd nog wensen. Die wensen zijn nu vervuld en volledige synergie is een goede beschrijving 👍
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2017, 16:16:08
De song Keith don't go van de sampler wat wij bij de M&G beluisterd hebben komt van dit album:
Nils Lofgren: Keith Don't Go: Live In London 1990

Even research gedaan ;). Het album wordt best goed geprezen.

http://getreadytorock.me.uk/blog/2013/05/album-review-nils-lofgren-keith-dont-go-live-in-london-1990/
Leuk dat je die research hebt gedaan. Is wellicht waarom Burmester dit op hun sampler hebben gezet. Ik zou nog altijd kiezen voor de versie van Acoustic Live :music:
Showcase - Topic