Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april 25, 2014, 15:41:22
Dat weet ik dat het een geintje was :tongue2:

Ik wacht wel even af, mocht ik de Diamond II niet verkopen dan hou ik zowel de PM15S2 als de Diamond II. De PM15S2 kan ik zo kwijt, daar hoef ik alleen maar voor te bellen en door verkoop van de Diamond kan ik dan de PM11S3 financieren. Ik denk ook wel dat de potentiële koper een plaat aan wil schaffen als deze hem eenmaal in eigen set heeft gehoord, daarom wil ik best wel even een demo komen geven bij die gene.

Maargoed, ik wil heel graag een PM11S3 en het liefst morgen maar als dat er niet in zit dan is dat niet anders.

Daarom wilde ik trouwens ook zo graag de PM11S3 bij jou ervaren maar heb hem nu in eigen set kunnen ervaren. Nu wil ik nog steeds graag langskomen hoor ;)
De PM11S3 op de CA Diamond II klinkt bij mij echt waanzinnig goed. Zoveel muzikaliteit, (micro)detail en dynamiek had ik nog niet eerder ervaren. Maar de PM15S2LE is ook een prachtversterker. Kan me goed voorstellen dat je die zo kwijt bent. Ik heb een collega de voorloper van de Diamond II laten ervaren en hem de mogelijkheid gegeven de plaat goed te testen. Hij wilde hem niet meer teruggeven en heeft hem dus overgenomen. De andere 3 platen liggen nu bij Jan voor de test in zijn set.

En de PM11S3 gaat niet weg, dus de kans om die hier te ervaren krijg je nog wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op april 25, 2014, 17:24:56
De PM11S3 op de CA Diamond II klinkt bij mij echt waanzinnig goed. Zoveel muzikaliteit, (micro)detail en dynamiek had ik nog niet eerder ervaren.
Precies mijn ervaring en dan heb ik nog niet eens over de power die de PM11S3 levert.

Citaat van: HTip op april 25, 2014, 17:24:56
En de PM11S3 gaat niet weg, dus de kans om die hier te ervaren krijg je nog wel ;)
Komt vast goed dan ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Gisteren hoopte ik de Furutech Alpha-3 demokabels te mogen ontvangen. Het pakket leek eerst zoek, maar gelukkig was dat niet het geval. Het is vertraagd naar maandag, dus dit weekend nog geen test. Maar ja, is eigenlijk ook niet erg, want de tuin vraagt onze aandacht ;)

Citaat van: Madhouse op april 25, 2014, 19:12:02
Precies mijn ervaring en dan heb ik nog niet eens over de power die de PM11S3 levert.
Komt vast goed dan ;)
Zeker! Door die power heeft hij ook mijn speakers beter onder controle waardoor het laag krachtiger is, maar zonder verlies van informatie in het midden en hoog. Dat is ook wat mij zo tevreden stelt met deze versterker. Niets overheerst, het klankbeeld is keurig in balans.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag het pakket met demokabels van Antoine van Peacock Audio ontvangen. Wat een imposante set kabels heb ik voor de test gekregen!

Zoals gezegd is de kabel elke keer hetzelfde en wel de Furutech FP Alpha 3 met verschillende stekkers (Schuko / IEC):
- IeGo koper
- Furutech FI-E11-N1 (G) / FI-E11-N1 (G)
- Furutech FI-E35 (G) / FI-15 (G)
- Furutech FI-E35 (R) / FI-25 (R)

Ben erg benieuwd naar de invloed van de verschillende kabels in mijn set. Alle kabels zijn voor ca. 95% ingespeeld, maar zal ik voor de eerste test nog een paar uur laten spelen zonder mij in de ruimte.

In het pakket zat ook een handleiding voor het optimaal presteren van de netkabels, zoals het goed instellen van de fase, e.d. Heel compleet dus :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Een mooi pakket Philip. Antoine verzorgt zijn klanten altijd goed.  :)



Citaat van: HTip op april 30, 2014, 22:20:00
Vandaag het pakket met demokabels van Antoine van Peacock Audio ontvangen. Wat een imposante set kabels heb ik voor de test gekregen!

Zoals gezegd is de kabel elke keer hetzelfde en wel de Furutech FP Alpha 3 met verschillende stekkers (Schuko / IEC):
- IeGo koper
- Furutech FI-E11-N1 (G) / FI-E11-N1 (G)
- Furutech FI-E35 (G) / FI-15 (G)
- Furutech FI-E35 (R) / FI-25 (R)

Ben erg benieuwd naar de invloed van de verschillende kabels in mijn set. Alle kabels zijn voor ca. 95% ingespeeld, maar zal ik voor de eerste test nog een paar uur laten spelen zonder mij in de ruimte.

In het pakket zat ook een handleiding voor het optimaal presteren van de netkabels, zoals het goed instellen van de fase, e.d. Heel compleet dus :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


HTip

De kabels die we vandaag gaan testen zijn een paar uur aan het inspelen. Zometeen gaan Annet en ik de eerste testen doen. Zij is net zo benieuwd als ik :-*

Citaat van: HTip op april 24, 2014, 23:02:57
De lijst staat in prijsbepaling: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142407
Ik heb er nu richtprijzen bij geplaatst.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Nou Philip, ik zag nu pas je lijstje maar je hebt aardig verzameld.  :D.

Ben benieuwd wat jullie vinden van de kabels.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Leuk dat je Annet er weer bij betrekt  :)


Citaat van: HTip op mei  1, 2014, 19:25:04
De kabels die we vandaag gaan testen zijn een paar uur aan het inspelen. Zometeen gaan Annet en ik de eerste testen doen. Zij is net zo benieuwd als ik :-*
Ik heb er nu richtprijzen bij geplaatst.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

SV..S

Citaat van: vik op mei  1, 2014, 22:13:07
Leuk dat je Annet er weer bij betrekt  :)
jij denkt dat dat een vrije keus is ;D
ik denk niet dat Annet het hem in dank afneemt als hij alleen gaat testen :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

vik

 :D

Citaat van: SV..S op mei  1, 2014, 22:24:15
jij denkt dat dat een vrije keus is ;D
ik denk niet dat Annet het hem in dank afneemt als hij alleen gaat testen :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  1, 2014, 19:30:36
Nou Philip, ik zag nu pas je lijstje maar je hebt aardig verzameld.  :D.

Ben benieuwd wat jullie vinden van de kabels.
Verzameling is inderdaad een beetje aan de grote kant. Vandaar ook de verkoop ;)

Vanavond de eerste test gedaan. Op zich niet zo verrassend en toch ook wel ;D

Citaat van: vik op mei  1, 2014, 22:13:07
Leuk dat je Annet er weer bij betrekt  :)
Was zelfs op eigen verzoek. Ze was benieuwd wat de kabels gingen brengen :wub:

Citaat van: SV..S op mei  1, 2014, 22:24:15
jij denkt dat dat een vrije keus is ;D
ik denk niet dat Annet het hem in dank afneemt als hij alleen gaat testen :D
Heb je het filmpje op Tweakers niet gezien? ;D Annet is nog kritischer dan ik en een upgrade is dus nog nooit een probleem geweest ;D Dit keer alleen de voorwaarde dat ik de HT-spullen die ik niet meer gebruik verkoop.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Philip, wat is je geheim? Je hebt een mooie vrouw, die heerlijk kan koken en een fantastische hobby met je deelt!
Je gaat het niet verklappen hè  :coffee:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op mei  1, 2014, 22:47:01
Philip, wat is je geheim? Je hebt een mooie vrouw, die heerlijk kan koken en een fantastische hobby met je deelt! Je gaat het niet verklappen hè  :coffee:
Klopt helemaal wat je zegt :wub: Mijn geheim? Tja, dat zal voor iedereen een vraag blijven ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op mei  1, 2014, 22:36:59
Vanavond de eerste test gedaan. Op zich niet zo verrassend en toch ook wel ;D

Vanavond de 2e test gedaan en we zijn er eigenlijk al bijna uit ;) In ieder geval werden onze vermoedens van gisteren bevestigd. Gisteren hebben we een rangschikking bepaald en die hebben we in de test van vandaag meegenomen, zodat bij elke wisseling het geluid groeide. Het was al vrij snel duidelijk dat er slechts 2 kandidaten overblijven voor de volgende test(en).

Kunnen jullie op voorhand raden welke 2 kabels de volgende ronde niet hebben gehaald en zijn afgevallen? We hadden overigens het plan om 1 kabel te laten afvallen, maar het zijn er dus uiteindelijk al 2 geworden.

En eerlijk gezegd hebben we al een kabel voor de PM-11S3 gekozen ;) Welke denken jullie dat het is geworden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Citaat van: HTip op mei  2, 2014, 23:39:39
Ik heb er voor de gein een poll voor geopend ;)


Ik gok op "Rhodium left the building"  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Er zitten geen Iego,s bij, wat wel jammer is, persoonlijk vind ik die beter dan furutech die ook nog eens een stuk duurder zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

met IeGo koper op IEC en Schuko



Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 07:41:28
Er zitten geen Iego,s bij, wat wel jammer is, persoonlijk vind ik die beter dan furutech die ook nog eens een stuk duurder zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Ik zie dat de poll tegengesteld is t.o.v. mijn vraag in het topic. Dus oppassen bij het beantwoorden zeg maar ;D

Zometeen eerst zorgen dat we het volgende winter lekker warm kunnen hebben, dus ik zie vanavond wel hoe de uitslag is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

Citaat van: HTip op mei  3, 2014, 08:42:04

Zometeen eerst zorgen dat we het volgende winter lekker warm kunnen hebben...

Je gaat over op klasse A versterking?  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: vik op mei  2, 2014, 23:44:02

Ik gok op "Rhodium left the building"  ;D
Klopt! Was de op 1 na minste kabel in de rangschikking.

Citaat van: Peerless Monster op mei  2, 2014, 23:52:26
Iego?
De IeGo heeft ons positief verrast. Is nummer 2 in de rangschikking.

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 07:41:28
Er zitten geen Iego,s bij, wat wel jammer is, persoonlijk vind ik die beter dan furutech die ook nog eens een stuk duurder zijn.
Zoals vik al heeft aangegeven zitten er wel IeGo's bij en wel de kopervariant. Onze ervaring is ook de IeGo koper een goed geluid geeft, maar er was er toch 1 die een (veel) beter resultaat gaf. Ik kan me ook goed voorstellen dat de akoestiek en de kwaliteit van de set een grote rol speelt in het wel of niet goed klinken.

Citaat van: Madhouse op mei  3, 2014, 11:44:48
Ik heb al fout gestemd in de poll ;)
Welke had je willen stemmen?

Citaat van: eddy135 op mei  3, 2014, 10:37:59
Je gaat over op klasse A versterking?  ;D
;D Had gekund, maar ik bedoelde meer houtzagen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive