Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Er is maar 1 site voor het verkopen daarvan: www.hifi-markt.nl  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april 16, 2014, 10:16:48
Zal ik zeker gebruik van maken ;) Weet alleen niet hoeveel alles waard is, dus waardebepaling ga ik hier nog doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: Madhouse op april 16, 2014, 10:16:48

ONgeneerde reclame :P  :-)

Madhouse

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Das ook niet aardig, net nu ik jouw pagina als bladwijzer had toegevoegd...  :(  :tongue2:

HTip

;D

Weer een mooie test van mijn versterker. Ik ben niet de enige die het een fantastisch apparaat vind ;)
http://www.areadvd.de/tests/test-marantz-vollverstaerker-pm-11s3-und-netzwerkplayer-na-11s1/

En de NA-11S1 komt er ook niet slecht vanaf... :unsure: Beide krijgen terecht het Referenz-predikaat :thumbs-up:
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op april 18, 2014, 14:36:07
;D

Weer een mooie test van mijn versterker. Ik ben niet de enige die het een fantastisch apparaat vind ;)
http://www.areadvd.de/tests/test-marantz-vollverstaerker-pm-11s3-und-netzwerkplayer-na-11s1/

En de NA-11S1 komt er ook niet slecht vanaf... :unsure: Beide krijgen terecht het Referenz-predikaat :thumbs-up:

De versterker vind ik ook erg mooi opgebouwd van binnen zeg  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op april 18, 2014, 14:41:19
De versterker vind ik ook erg mooi opgebouwd van binnen zeg  8)
Dat viel mij ook op toen ik de eerste foto's zag. Die gigantische interne koelribben zorgen ervoor dat de versterker absoluut niet warm wordt. Tenminste dat is mij nog niet gelukt ;) Hij is ook niet voor niets 26 kg (!)

Belangrijkste is dat ie fantastisch klinkt :music: of beter gezegd de muziek fantastisch laat weergeven door mijn speakers ;D
Showcase - Topic

Etiennevh

Is de PM11 net zo zwaar als de SR9600? Had ik niet verwacht! Als gewicht de klasse bepaalt is dit wel een klasse apart ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Citaat van: Etiennevh op april 18, 2014, 21:42:08
Is de PM11 net zo zwaar als de SR9600? Had ik niet verwacht! Als gewicht de klasse bepaalt is dit wel een klasse apart ;)

Is mij. Digitale pre en eind stereoversterker toch een stuk lichter.... Nee gewicht zegt niet alles...."

Maar bij philip klonk het goed en zou nu nog beter moeten klinken als ik het mag geloven.

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 18, 2014, 21:42:08
Gewicht bepaalt natuurlijk niet de klasse, maar geeft wel een indicatie over de gebruikte materialen. Bijvoorbeeld de 5mm aluminium topplaat die trillingen tegengaat en de massieve koelribben in de behuizing, die ervoor zorgen dat de buitenkant totaal niet warm wordt. Bovendien is de bodemplaat en achterkant volledig verkoperd.

Trouwens, de PM11S3 is zelfs 600g zwaarder dan de SR9600 ;D

Citaat van: denoontje op april 18, 2014, 22:22:01
Is mij. Digitale pre en eind stereoversterker toch een stuk lichter.... Nee gewicht zegt niet alles...."

Maar bij philip klonk het goed en zou nu nog beter moeten klinken als ik het mag geloven.
Mag je zeker geloven ;) Toen jij hier was had ik nog geen stereoversterker en had jij jouw Primare meegenomen om te testen :thumbs-up: De PM-15S2LE was al een hele vooruitgang, maar de PM-11S3 brengt mijn stereo echt op niveau :-*

Natuurlijk los van de CA-Diamonds, want zonder die was het echt een heel ander geluid...
Showcase - Topic

Maro

;D

Blijft toch een super mooie combi, misschien moet ik deze toch in mijn zoektocht weer gaan meenemen en de PM11 een 2e kans gunnen.   :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op april 19, 2014, 17:58:04
Blijft toch een super mooie combi, misschien moet ik deze toch in mijn zoektocht weer gaan meenemen en de PM11 een 2e kans gunnen.   :wub:
Valt of staat natuurlijk met de match met je kabels en speakers. Maar als die er is, dan... :-* :-* :-*
Showcase - Topic

Vik

Nice !  ;)

;D

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Weet nu zeker dat een netkabel invloed heeft in mijn set. Ik had een Furutech 320Ag voor de SR9600, maar die heb ik verkocht in afwachting van een upgrade. Dus even snel de bijgeleverde kabel aangesloten. Nou dat viel even tegen. Annet wist van niets maar vroeg gisteren of ik iets had gewijzigd. Hoezo, vroeg ik. Nou, er zit minder detail in het beeld, kijk maar naar de sneeuw (openingsscene van National Treasure, red. ;D) en het geluid is vlakker. Klopt zei ik, maar is maar tijdelijk. Haar antwoord was, we zijn verpest hé? ;D

Tijdelijk is trouwens tot ergens deze week, want dan krijg ik een paar demokabels om te testen. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

HTip

Heb ook een inventarisatie gemaakt van alle spullen die ik wil verkopen. Dat is een flinke lijst geworden :o Pas als je alles opschrijft zie je pas hoeveel je eigenlijk hebt en niet meer gebruikt. Ach ja, je moet wat als je een mooie speler van Cinemike wilt aanschaffen ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 22, 2014, 07:29:50
Welke kabels ga je nu testen?
Eigenlijk maar 1, maar dan met verschillende typen stekkers. Vik heeft me laten horen dat ik eigenlijk de verkeerde kabel op de SR9600 en de PM had zitten.

Het wordt dus de Furutech Alpha-3 :music:
Showcase - Topic

frank2

Probeer zeker de alpha 3 met Iego Gold stekkers. Meerdere mensen prefereren deze boven een furutech stekker. Furutech stekkers maken alles "glijerig", een Iego zorgt voor mer attack.

nb ook mensen met een Marantz versterking.

Iego en alpha 3 kun je bij peacock audio lenen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Dank voor de tip Frank. Als ik het goed begrepen heb krijg ik Iego Gold, Furutech Gold en Furutech Rhodium. Dat laatste als probeersel, want dat heeft niet mijn voorkeur. De kabels krijg ik van Peacock Audio op proef.

Ben benieuwd wat dit allemaal in mijn set doet...
Showcase - Topic

frank2

Citaat van: HTip op april 22, 2014, 13:04:20
Dank voor de tip Frank. Als ik het goed begrepen heb krijg ik Iego Gold, Furutech Gold en Furutech Rhodium. Dat laatste als probeersel, want dat heeft niet mijn voorkeur. De kabels krijg ik van Peacock Audio op proef.

Op de versterkers zal je duidelijke verschillen horen, voor cd spelers e.d. is de alpha3 minder geschikt (meestal) klinkt dan net wat minder. Stekkers maken ook een behoorlijk verschil !!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Madhouse

Ik ben wel benieuwd naar het lijstje Philip, wie weet zitten er nog potentiële upgrades voor mij tussen :D

denoontje

Citaat van: HTip op april 22, 2014, 13:04:20

Leuk bedrijfje, en vlak om de hoek. Heeft mijn audiogroep spullen geleverd en alles mocht ik eerst proberen.

HTip

Citaat van: frank2 op april 22, 2014, 13:35:30
Op de versterkers zal je duidelijke verschillen horen, voor cd spelers e.d. is de alpha3 minder geschikt (meestal) klinkt dan net wat minder. Stekkers maken ook een behoorlijk verschil !!
De kabels zijn ook voor de SR9600 en PM11S3. Stekkers heb ik nog geen ervaring mee, maar heb wel o.a. jouw ontdekkingstocht gevolgd. Voor de speler laat ik de kabel nog even voor wat ie is. Is namelijk een inakustik AC-2502, wat ook al een goede kabel is.
Showcase - Topic