Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 26, 2014, 08:51:01
Leuk om te lezen Philip! Je gaat wel erg hard zo met al die veranderingen... Chamber of Changes zou ook niet misstaan ;)
Hahaha, leuk bedacht ;D En toch vallen de veranderingen best mee. Vorig jaar alleen de CA platen en de PM-11S3. Dit jaar misschien de speler, die ik al een poosje heb ;)

Citeer
Ik ben wel benieuwd hoe alles nu klinkt bij je ten opzichte van 4 jaar geleden. Kan me eerlijk gezegd niet zo goed een voorstelling maken wat er nu nog beter zou zijn. Maar aan je posts te lezen is dat dus wel het geval :)
Is het al zo lang geleden? :o Wat vliegt de tijd toch... Neem maar van mij aan dat wat je toen gehoord echt niet in verhouding staat tot nu. Maar ik denk dat het moeilijk is om je nog te herinneren hoe het toen klonk. Ik was toen overigens ook heel erg tevreden, maar het is nu gewoon zoveel beter :wub:

Net even gezocht en het was 10-10-10, toen ik net de DD18 had en de akoestische aanpassingen had voltooid. Het klonk toen ook al erg goed als je de verslagen leest, maar toen had ik nog een Panasonic BD-35, de JVC HD-1, geen stereoversterker, andere interlinks, geen Modex Broadband en last but not least geen CA platen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Binky007

Citaat van: HTip op maart 25, 2014, 19:36:12
Referentiespeler van Cinemike op bezoek

Vik (en Joris), bedankt voor het mogen uitproberen van deze prachtige speler in mijn eigen set. Was voor mij de ideale manier om echt te kunnen beoordelen wat de meerwaarde kan zijn van de Marantz UD-7007CM. Ook bedankt voor het kunnen uittesten van de diverse kabels. De Furutech FP-Alpha 3 staat ook op mijn verlanglijstje, voor zowel de SR9600 als de PM-11S3.

Hoi Philip,

goed om te horen dat mijn Marantz UD-7007 goed heeft gepresteerd bij jou. Ik moet zeggen dat je een mooi en duidelijk stuk hebt geschreven met je ervaringen en waarnemingen.
Volgende keer kom ik graag mee om ook jou ruimte te bekijken, ervaren en misschien wel van de kookkunsten van je vrouw te genieten. ::)
Ben erg nieuwsgierig hoe het in jou ruimte klinkt namelijk.

Op dit moment is Vik mijn speler weer aan het ophalen bij CineMike met de gemodificeerde regiomod.
Wordt weer spannend vanavond hoe de update er bij mij uit gaat komen.

JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

HTip

Citaat van: Binky007 op maart 26, 2014, 13:57:00
Hoi Philip,

goed om te horen dat mijn Marantz UD-7007 goed heeft gepresteerd bij jou. Ik moet zeggen dat je een mooi en duidelijk stuk hebt geschreven met je ervaringen en waarnemingen.
Volgende keer kom ik graag mee om ook jou ruimte te bekijken, ervaren en misschien wel van de kookkunsten van je vrouw te genieten. ::)
Ben erg nieuwsgierig hoe het in jou ruimte klinkt namelijk.
Dank je wel Joris! Je hebt een prachtige speler in huis gehaald die je, toch al niet bescheiden, set mooi aanvult.
Volgende keer ben je er gewoon bij. Misschien maakt Annet dan wel lasagne :)

Citeer
Op dit moment is Vik mijn speler weer aan het ophalen bij CineMike met de gemodificeerde regiomod.
Wordt weer spannend vanavond hoe de update er bij mij uit gaat komen.
Zeker spannend. Ben benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe mod...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Leuk verslag Philip  :clapping: Hoe staat het met de lijst voor de M&G's?  :P
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 15:09:41
Leuk verslag Philip  :clapping: Hoe staat het met de lijst voor de M&G's?  :P
Dank je Ruben :) Ook met de lijst voor de M&G's nog even geduld ;)
Showcase - Topic

RobertVanWoerden

Hoi Philip, mooie ontwikkelingen weer in je toch al super set! Mooi man.

Skyfox

Mooi geschreven, Philip! Leuk dat je, ondanks je nu al geweldige ruimte, toch altijd weer verrast kan worden met een stap vooruit. En dan gaat het toch soms bij mij kriebelen om een stap(je) te zetten in mijn eigen ruimte.

Ben benieuwd wanneer je de stap naar de speler gaat maken!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: RobertVanWoerden op maart 26, 2014, 18:16:55
Hoi Philip, mooie ontwikkelingen weer in je toch al super set! Mooi man.
Dank je Robert voor je mooie compliment. Ik blijf trouwe aan mijn nickname, hé? ;D

Citaat van: skyfox op maart 26, 2014, 18:46:29
Mooi geschreven, Philip! Leuk dat je, ondanks je nu al geweldige ruimte, toch altijd weer verrast kan worden met een stap vooruit. En dan gaat het toch soms bij mij kriebelen om een stap(je) te zetten in mijn eigen ruimte.

Ben benieuwd wanneer je de stap naar de speler gaat maken!
Dank je Richard! Het verbaast mij ook elke keer als er weer een stap(je) vooruit gemaakt kan worden. Het lijkt me dat op een gegeven moment er geen significante verbetering meer mogelijk is. Echter tot op heden is dat nog niet het geval.

Wanneer/of de speler er gaat komen weet ik nog niet. Moet ook het nodige voor verkopen, maar wie weet... :unsure:
Showcase - Topic

Vik

Bedankt voor het aanbod Philip maar heb hem intussen in mijn eigen topic gezet.  :)

En ik kom graag weer een keer je kant op als ik de Oppo binnen heb.

Dit is trouwens ook een hele mooie test schijf met een goede audio mix met prachtige vocalen zonder enige vorm van compressie.

http://www.amazon.com/Emerald-Musical-Gems-Concert-Blu-ray/dp/B00HF95PA4

Citaat van: HTip op maart 26, 2014, 07:30:59
In welk topic zal ik de link plaatsen?
Dan zit er niets anders op dat jullie nog een keer langskomen ;) Kunnen we dan misschien combineren met de ervaring van de getunede XLR-uitgang van de Oppo 95CM.
Zal het compliment nogmaals doorgeven aan de chefkok ;D
Helemaal gelijk. Beeldverbetering was voor mij duidelijk zichtbaar. Maar omdat er nog een schakel tussen zat (SR9600) was was ik ook zo benieuwd naar het directe signaal op de beamer. Misschien dat Cinemike daar nog een oplossing voor heeft of is het toch een instelling in de speler.
Dank je voor het mooie compliment vik! En jij ook nogmaals bedankt voor de moeite die je hebt genomen...

Tot zaterdag! :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Marco66

Toevallig gisteravond hele concert gekeken, prachtig en wat kunnen die dames zingen!

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Vik

Helemaal mee eens Marco.  :)

Citaat van: Marco66 op maart 27, 2014, 17:41:32
Toevallig gisteravond hele concert gekeken, prachtig en wat kunnen die dames zingen!

Marco

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op maart 27, 2014, 14:16:03
Bedankt voor het aanbod Philip maar heb hem intussen in mijn eigen topic gezet.  :)
Prima! Leuke intro ;)

Citeer
En ik kom graag weer een keer je kant op als ik de Oppo binnen heb.
Mooi! Dan kan ik horen wat de analoge tuning voor invloed heeft.

Citeer
Dit is trouwens ook een hele mooie test schijf met een goede audio mix met prachtige vocalen zonder enige vorm van compressie.

http://www.amazon.com/Emerald-Musical-Gems-Concert-Blu-ray/dp/B00HF95PA4
En weer een muziektip! Heb je die van Mike? Neem je hem mee samen met Bruce als je hierheen komt?

Citaat van: Marco66 op maart 27, 2014, 17:41:32

Marco
Aanrader dus! :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 15:09:41
Hoe staat het met de lijst voor de M&G's?  :P

Voor 2014 denk ik (in willekeurige volgorde) aan de volgende M&G's

- high-q, larzie, LuPo en Maro (North meets South ;D)
- EtienneVH, JeanSibelius, LittleNinja, Xander32
- denoontje, quattronl, RalphH, RubenV
- jamiev (DVD.nl), kermit, skyfox, WickedGame

Natuurlijk zijn er ook nog mini-M&G's met testen van apparatuur, platen, e.d., maar die tel ik nu even niet mee.

Datumvoorstellen volgen nog. Moet natuurlijk ook passen met Annet :wub:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 28, 2014, 09:40:50

Natuurlijk zijn er ook nog mini-M&G's met testen van apparatuur, platen, e.d., maar die tel ik nu even niet mee.

:pompom: :pompom: gezellig  :pompom: :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

henkhifi

mooie verslagen weer philip het is altijd leuk en leerzaam om deze te lezen ;)
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

quattronl

...Moet natuurlijk ook passen met Annet :wub:
Yesss! Hier heb ik veel zin in! En ook leuk om dan weer wat nieuwe gezichten bij bekende namen te zien.
En Annet moet natuurlijk ook kunnen want die inmiddels wereldberoemde lasagne wil ik echt niet missen :-)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Skyfox

Woei, ik sta ook weer op de lijst! Ben érg benieuwd naar hoe het geheel klinkt straks met de nieuwste aanpassingen :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 28, 2014, 09:52:56
:pompom: :pompom: gezellig  :pompom: :pompom:
Wordt het zeker! Maar eerst zien we elkaar morgen bij Jan :pompom:

Citaat van: quattronl op maart 28, 2014, 11:11:19
Yesss! Hier heb ik veel zin in! En ook leuk om dan weer wat nieuwe gezichten bij bekende namen te zien.
En Annet moet natuurlijk ook kunnen want die inmiddels wereldberoemde lasagne wil ik echt niet missen :-)
Wordt weer een leuk jaar! En don't worry, lasagne staat op het menu :P Daar hoeft Annet overigens niet voor bij te zijn. De lasagne maken we de dag ervoor en hoef ik alleen in de oven te stoppen ;) Het gaat er meer om dat vriendinnen van Annet ook kunnen, zodat zij ook een leuke dag heeft :wub:

Citaat van: Maro op maart 28, 2014, 12:42:12
Lijkt me gezellig Phillip!!  :thumbs-up:
Leuk om de bende van het Noorden te leren kennen ;D

Citaat van: skyfox op maart 28, 2014, 14:03:55
Woei, ik sta ook weer op de lijst! Ben érg benieuwd naar hoe het geheel klinkt straks met de nieuwste aanpassingen :D
Jij bent redelijk recent (november 2012) hier geweest. En ondanks dat ik het toen al heel erg aardig voor elkaar had (lees je eigen verslag maar door ;)) klinkt het nu zoveel beter :pompom: Ben benieuwd of jij dat ook zo ervaart. Ik zal weer Crazy en Katie Melua laten horen...

Citaat van: henkhifi op maart 28, 2014, 10:51:15
mooie verslagen weer philip het is altijd leuk en leerzaam om deze te lezen ;)
Dank je Henk! Ik zag net dat ik een PM van jou heb gemist over mijn interlinks. Als ik voor de Marantz zou kiezen, dan gaan er 3 setjes NF-1302 in de verkoop. Mocht je nog niet zijn voorzien tegen die tijd dan hoor ik het wel.
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 28, 2014, 14:55:29
Wordt het zeker! Maar eerst zien we elkaar morgen bij Jan :pompom:
Eeuuhh die heb ik gemist denk ik? Geen PM voorbij zien komen geloof ik... ;) Veel plezier mannen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 28, 2014, 15:03:42
Eeuuhh die heb ik gemist denk ik? Geen PM voorbij zien komen geloof ik... ;) Veel plezier mannen!
Foutje van mij! Dacht even dat we elkaar morgen zouden zien... Dan wordt het gewoon hier :popcorn:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 28, 2014, 15:06:57
Foutje van mij! Dacht even dat we elkaar morgen zouden zien... Dan wordt het gewoon hier :popcorn:
;D geen probleem. Veel plezier en de groeten aan Jan en Angelie. Gaat vast goedkomen!

WickedGame

Hoop nu wel te kunnen, weet je wat! ik maak gewoon tijd haha  ;D  :pompom:

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Vik

Citaat van: HTip op maart 27, 2014, 22:49:53
En weer een muziektip! Heb je die van Mike? Neem je hem mee samen met Bruce als je hierheen komt?
Aanrader dus! :music:

Ik heb ze besteld dus tegen die tijd neem ik ze mee komt goed!