Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 10:24:28
En aansluitend ook nog het MTV Unplugged concert van Bryan Adams. Ik wist niet dat hij live zo goed was :thumbs-up:

Heb zelf al vier keer een live concert meegemaakt van Bryan... Is nog beter dan een concertdvd. Ik kan het je van harte aanbevelen :-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maro

Citaat van: skyfox op februari  3, 2014, 22:43:10
Heb zelf al vier keer een live concert meegemaakt van Bryan... Is nog beter dan een concertdvd. Ik kan het je van harte aanbevelen :-)

^^
Ga al sinds 1987 na al zijn shows in NL en ben elke keer weer onder de indruk. De laatste Bare Bones Blu Ray kan ik ook zeer aanbevelen. Was MTV Unplugged als kaal bedoeld daar is deze Bare Bones pas echt kaal en uitgekleed. Slechts akoestische gitaar en toetsen....kippenvel momenten maar ook veel fun en humor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 18:04:25
Goed om te horen, toch blijft zo'n nummer je dan op de een of andere manier altijd bij en krijgt het een speciale betekenis. Zo blijkt maar weer dat ieder lied een andere emotie en belevenis bij een persoon teweeg kan brengen. Schitterende hobby hebben we toch  :)
Dat is het mooie en krachtige van muziek en als die ook nog eens mooi wordt weergegeven dan is het helemaal goed! Heerlijke hobby hebben we inderdaad... Kwam vanmiddag thuis van een drukke dag op het werk, zegt Annet dat ik maar wat muziek moet gaan luisteren... Het was dus te zien dat ik me even moest ontspannen ;D Dus ik naar beneden en de prachtige verzamel CD van Oleta Adams opgezet... Heerlijke muziek om goed mee te ontspannen :music:

Citeer
Ik stem voor  :thumbs-up:

Zelf probeer ik ze ook te vermijden. Veel mensen om mij heen beginnen er ook over maar ik zwijg gewoon omdat ik geen zin heb in de discussies en de idioterie van redeneren van sommigen.
Het vermijden van die discussies doe ik ook zo veel mogelijk. Alleen als mod zie je soms meer dan je anders zou willen. Leden die ik voorheen op mijn ignore-list had staan moet ik nu weer kunnen zien en dat is behoorlijk vermoeiend moet ik zeggen. Ik twijfel dan ook of ik de juiste beslissing heb genomen :unsure:

Citeer
Het gaat ook om het genot wat je teweeg brengt in je eigen ruimte en als je de bevestiging ook nog eens van anderen krijgt dan kan ik me voorstellen dat je jezelf gelukkig en tevreden prijst ;)
Absoluut! Dat is de precies wat ik bedoel :thumbs-up: En of dat nu muziek, een concert of een film is dat maakt niet uit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: skyfox op februari  3, 2014, 22:43:10
Na het zien van MTV Unplugged had ik dat ook al. Zal het in de gaten houden...

Citaat van: Maro op februari  3, 2014, 23:29:56
^^
Ga al sinds 1987 na al zijn shows in NL en ben elke keer weer onder de indruk. De laatste Bare Bones Blu Ray kan ik ook zeer aanbevelen. Was MTV Unplugged als kaal bedoeld daar is deze Bare Bones pas echt kaal en uitgekleed. Slechts akoestische gitaar en toetsen....kippenvel momenten maar ook veel fun en humor.
Bedankt voor de tip! Ik ben op zoek gegaan naar de muziek en die bevalt me inderdaad uitstekend. Die Bluray gaat er wel komen denk ik zo :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op februari  5, 2014, 19:22:56
Bedankt voor de tip! Ik ben op zoek gegaan naar de muziek en die bevalt me inderdaad uitstekend. Die Bluray gaat er wel komen denk ik zo :music:
De Bluray is onderweg... Ben erg benieuwd hoe we die gaan beleven...

Vanavond Iron Man 3 gezien. Verhaal rammelde een beetje, maar wow wat een geluid! Beeld was ook super, maar dat geluid is echt referentiemateriaal. Het laag is ook erg gecontroleerd. Heerlijk avondje vermaak :popcorn:
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op februari 15, 2014, 22:40:25
De Bluray is onderweg... Ben erg benieuwd hoe we die gaan beleven...

Vanavond Iron Man 3 gezien. Verhaal rammelde een beetje, maar wow wat een geluid! Beeld was ook super, maar dat geluid is echt referentiemateriaal. Het laag is ook erg gecontroleerd. Heerlijk avondje vermaak :popcorn:

Daar ben ik het helemaal mee eens, een leuke workout voor je systeem. En in de CoD moet dat haast wel genieten zijn vermoed ik zo.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op februari 16, 2014, 14:44:03
Daar ben ik het helemaal mee eens, een leuke workout voor je systeem. En in de CoD moet dat haast wel genieten zijn vermoed ik zo.
Absoluut, maar dat laatste is een understatement op -2 dB :o :o :o ;D
Showcase - Topic

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op februari 16, 2014, 23:16:59
:headbanging: :colgate:
Dat beschrijft aardig wat er regelmatig door ons heen ging tijdens de film... En dat Annet dan zegt, wat is die bubble toch gaaf!! :wub:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maro op februari  3, 2014, 23:29:56
^^
Je hebt niets teveel gezegd... Afgelopen zaterdag hebben Annet en ik samen met een goede vriendin een concertavondje beleefd. Eerst "Hell freezes over" en daarna "Bare Bones Tour". Wat een gaaf concert!! Staat met stip bij ons bij de favoriete concerten :wub:

Onze goede vriendin zei gekscherend dat de Eagles in het voorprogramma van Bryan Adams stonden en dat voelde inderdaad ook zo ;D
Showcase - Topic

Maro

Citaat van: HTip op februari 24, 2014, 07:00:09
Je hebt niets teveel gezegd... Afgelopen zaterdag hebben Annet en ik samen met een goede vriendin een concertavondje beleefd. Eerst "Hell freezes over" en daarna "Bare Bones Tour". Wat een gaaf concert!! Staat met stip bij ons bij de favoriete concerten :wub:

Onze goede vriendin zei gekscherend dat de Eagles in het voorprogramma van Bryan Adams stonden en dat voelde inderdaad ook zo ;D

:thumbs-up:

Fijn dat jullie hem goed vinden. Wij mogen hem ook graag opzetten. Mijn vrouw heeft niet veel met muziek maar BA kan ze altijd wel waarderen. Mijn zoontje (7) heeft Summer Of '69 als favoriete nummer zelf ontdekt op Spotify, zal wel in de genen zitten.  :D
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

Ik ben absoluut geen fan van Brian Adams maar de laatste blu ray is erg goed.  :)

Citaat van: Maro op februari 24, 2014, 07:30:26
:thumbs-up:

Fijn dat jullie hem goed vinden. Wij mogen hem ook graag opzetten. Mijn vrouw heeft niet veel met muziek maar BA kan ze altijd wel waarderen. Mijn zoontje (7) heeft Summer Of '69 als favoriete nummer zelf ontdekt op Spotify, zal wel in de genen zitten.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maro

Citaat van: vik op februari 24, 2014, 15:11:03
Ik ben absoluut geen fan van Brian Adams maar de laatste blu ray is erg goed.  :)

Zoals je zijn naam al spelt geloof ik je meteen.  :tounge:

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Ik heb erg moeten lachen om jullie reacties ;D

@vik: ik zal je de BD laten horen als je hier bent... en ben erg benieuwd hoe die uit jouw speler klinkt :music:
Showcase - Topic

Vik

Ik ben benieuwd Philip.  :)

En als toetje doen we de vergelijking tussen jouw Marantz PM-11S3 en de Classé CAP-151.. zin in!  ;D

Citaat van: HTip op februari 25, 2014, 22:24:43
Ik heb erg moeten lachen om jullie reacties ;D

@vik: ik zal je de BD laten horen als je hier bent... en ben erg benieuwd hoe die uit jouw speler klinkt :music:

HTip

A.s. zaterdag is het zover en ga ik kennis maken met de topspelers van tuner CineMike met Stufe 1 en 2, de Denon DBT-3313CM en de Marantz UD-7007CM. Die laatste heeft een gebalanceerde uitgang die mooi aansluit op de ingang van de Marantz PM11S3. Ben erg benieuwd naar de prestaties van beide spelers.

Bovendien ook nog een vergelijking tussen de PM11 en de Classé CAP-151, waar ik niet minder benieuwd naar ben...

Wordt een leuke dag! :pompom:
Showcase - Topic

clockwork

Dat klinkt al een spannende wedstrijd. Vindt dit plaats in jouw ruimte?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maro

Leuk...ik dacht altijd dat de Denon en Marantz op de XLR aansluitingen na eigenlijk gelijk waren.

RubenV.

Ik ben benieuwd wat je van de CM spelers vind. Maar dat wordt sowieso een gezellige dag  :D
Mijn topic
Bluray collectie

Peerless Monster

Citaat van: HTip op maart  4, 2014, 17:55:53
A.s. zaterdag is het zover en ga ik kennis maken met de topspelers van tuner CineMike met Stufe 1 en 2, de Denon DBT-3313CM en de Marantz UD-7007CM. Die laatste heeft een gebalanceerde uitgang die mooi aansluit op de ingang van de Marantz PM11S3. Ben erg benieuwd naar de prestaties van beide spelers.

Bovendien ook nog een vergelijking tussen de PM11 en de Classé CAP-151, waar ik niet minder benieuwd naar ben...

Wordt een leuke dag! :pompom:

Veel plezier alvast Philip! Ik ben ook reuze benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: clockwork op maart  4, 2014, 18:01:57
Dat klinkt al een spannende wedstrijd. Vindt dit plaats in jouw ruimte?
Ik weet niet of je het een wedstrijd kan noemen, maar het kan wel bepalen of ik de Oppo ga vervangen en zo ja, waardoor. En ja, ik heb het voorrecht om de spelers in de Chamber of Dreams te mogen uitproberen :thumbs-up:

Citaat van: Maro op maart  4, 2014, 18:15:09
Leuk...ik dacht altijd dat de Denon en Marantz op de XLR aansluitingen na eigenlijk gelijk waren.
Cinemike geeft dat ook aan dat ze bouwtechnisch hetzelfde zijn, alleen is de Denon meer gefocused op het digitale domein en de Marantz op het analoge domein, vandaar de XLR-aansluitingen.

Citaat van: RubenV. op maart  4, 2014, 18:22:10
Ik ben benieuwd wat je van de CM spelers vind. Maar dat wordt sowieso een gezellige dag  :D
Ik heb beide spelers reeds mogen ervaren bij Cinemike. Als ik me goed herinner was de Marantz Stufe 1 en de Denon Stufe1+2. Ze werden direct vergeleken met de Denon A1UD, het vlaggeschip van CineMike. Gezellig is het altijd ;D

Citaat van: Peerless Monster op maart  4, 2014, 18:24:46
Veel plezier alvast Philip! Ik ben ook reuze benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen!
Dank je Rens! Jij weet als geen ander hoe mijn set klinkt en of er nog ruimte is voor verbetering na alle upgrades van de laatste tijd :music:
Showcase - Topic

Vik

Precies Philip. Gewoon een leuke hobby dag en geen wedstrijd, komt goed. ;D

De DBT-3313 en de UD 7007 zijn gelijk behalve het analoge board bij de UD 7007. Digitaal presteren ze gelijk. Enkel de UD 7007 heeft geen modificatie op de XLR uitgangen, maar profiteert wel mee van de verbeterde voeding.

RvD

Gaat een gevaarlijke test worden Philip de Marantz (stufe 1+ 2) heb ik gehoord en klinkt echt goed. Ben benieuwd naar het eind resultaat van de vergelijkingen in je eigen ruimte.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

We moeten de spelers enkel HDMI PCM uit laten sturen. De SR 9600 van Philip verwerkt geen Dolby True HD + DTS HD bitstream.

Citaat van: RvD op maart  4, 2014, 22:50:42
Gaat een gevaarlijke test worden Philip de Marantz (stufe 1+ 2) heb ik gehoord en klinkt echt goed. Ben benieuwd naar het eind resultaat van de vergelijkingen in je eigen ruimte.