Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

eMVe

Een leuk filmpje, het zal ook voor veel mensen inspirerend zijn. Voor mij nog erg ver van mijn eigen situatie verwijderd, maar zoals al geschreven: erg inspirerend. Ook het antwoord op "wat kost dat" was erg goed; behalve de materiaalkosten van de ruimte is dat met enig zoekwerk wel door iedereen in te vullen.
Morgen maar eens kijken of er nog een geschikt huis te koop is. . .

Etiennevh

Philip, leuk gedaan! Gewoon een leuk en eerlijk verhaal hoe het begonnen is en wat de hobby voor jullie inhoudt.

Nog wel een leuk complimentje: zag dit bovenin de balk:

Etiennevh, clockwork en 25 gasten bekijken dit topic.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

inmiddels ik met 1 ander lid en 33 (!!) gasten

maarre, ERG leuk Philip!!
Kan je trots op zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Geweldige stukje video, Philip. Geeft een leuk "kijkje in de keuken".
Als ik de beelden zie denk ik aan twee dingen: 1) wat was het een ervaring om in de CoD te mogen komen kijken en luisteren, 2) ik kan niet wachten tot mijn eigen CoD klaar is!

neptune

Erg leuk om het filmpje te bekijken! complimenten!
zet hier iets neer

HTip

Ik ben niet snel sprakeloos, maar vandaag is toch wel de uitzondering. Het is een heel bijzondere dag geweest met heel veel leuke reacties op alle forums waar ik de link heb geplaatst. Ben een groot gedeelte van de dag bezig geweest op tweakers en het beantwoorden van de vele vragen.

Vanavond hebben we heel toepasselijk de film gekeken die de hele dag in het middelpunt van de belangstelling heeft gestaan, The Avengers. De 2e keer vinden we hem nóg beter dan de eerste keer. Alles is heel goed aan de film, verhaal, beeld en het geluid :o :o :o

Nu wordt het langzaam tijd om te gaan slapen. Gelukkig ben ik morgen vrij om de rest van de reacties te beantwoorden. Dat is hier er een beetje bij ingeschoten. Maar dat maak ik nog wel goed ;)

Nogmaals bedankt allemaal voor een hele bijzondere dag! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Heb de reportage bekeken met mijn vriendin. Die vond het heel indrukwekkend, metname het uiterlijk van de bioscoop (iets waar vrouwen nog meer naar kijken dan mannen). Bij het akoestiek deel haakte ze alleen af  ;D Begrijpelijk, want dan gaat het technisch worden, en iets ongrijpbaars als geluidsgolven en daarvan demping is iets waar je verstand van moet hebben, en ook het nu ervan moet ervaren.

Maar verder was ze erg onder de indruk. Dus ik greep mijn kans en dacht "schat, mag ik nu ook een thuisbios!?" haar antwoord: "Niet in dit huis, maar het volgende wel leuk idee!  :pompom:"

Dus je bent niet alleen inspirerend voor onze HT-users maar ook voor onze vriendinnen/vrouwen :D Die hierdoor ook onze hobby wat beter begrijpen.

Nog even over het filmpje zelf, die was goed gemonteerd! Gave repo en veel info! Enige kleine puntje was de info die ik miste omtrent beamer/projectiescherm. Maar verder niets anders dan top! Hier mag je zeer trots op zijn.

cinebasement

Heej Philip!

Net het filmpje bekeken op Tweakers! Ziet er allemaal fantastisch uit!! Daar mag je trots op zijn zeg!  :clapping: :clapping:
Je beschrijving van de 'beleving' klinkt ook ontzettend herkenbaar!  ;D

Mzl!

Luc84

Erg mooie reportage, Philip!

En zoals al eerder omschreven: je komt exact zo over zoals in 'het echt'.
Helder, duidelijk en (terecht) erg enthousiast! :clapping:

frankp

Citaat van: WickedGame op september 16, 2013, 08:11:46
Enige kleine puntje was....

Ik zag ook nog een misser(tje)....in het eerste overviewshot van de HT zag je naast de rechter surroundspeaker een bruine tas staan. Details, details.

Atmoz

Hé sjiek man Philip echt gaaf filmpje O0

Proficiat met dit alles :pompom: erg leuk om zo op internet te staan :worship:

Veel plezier in/met je ruimte.

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Gaat mee in vorige berichten. GAAF filmpje en duidelijk gesproken  :thumbs-up:

RalphH

Cool Philip, een ware internetberoemdheid inmiddels.

Een collega van me kwam vandaag aan: "Wat er nou op tweakers stond, een gast die een bioscoop in zijn huis had gebouwd." Haha, ikke: "Ah je hebt Philip zijn ruimte gezien?"..."Wat?! Ken jij die persoonlijk?!". Andere collega: "Ja vast, hij is ook zo'n idioot"

Grappig, hij was wel onder de indruk van je project ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maximus_Aurelius

We hebben de video net bekeken. Euhhh, heel mooi Philip.
Je gedraag je toch anders qua houding wanneer er steeds een camera rondom je snuffel blijft bewegen  :D

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Joske007

Beelden zeggen meer dan woorden en het resultaat is dan ook verbluffend, knap  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Doubleoz

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

Citaat van: RalphH op september 16, 2013, 18:36:52

Een collega van me kwam vandaag aan: "Wat er nou op tweakers stond, een gast die een bioscoop in zijn huis had gebouwd." Haha, ikke: "Ah je hebt Philip zijn ruimte gezien?"..."Wat?! Ken jij die persoonlijk?!". Andere collega: "Ja vast, hij is ook zo'n idioot"

larsonator

GPO

Philip,

Gisteren het filmpje bekeken samen met mijn vriendin in mijn eigen 'bioscoop'. Wij vonden het erg leuk om te zien.

Ik hoorde/voelde zelfs wat sublaag in het filmpje bij sommige scenes!

top.

:clapping:

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

Etiennevh

Philip,

We hebben het persoonlijk wel eens gehad over het bouwen van zo'n dergelijke ruimte en de kosten daarvan. Nu hoorde ik dit weer in het filmpje voorbij komen, maar vroeg me af of het bedrag wat je noemde bijv. inclusief alle basstraps, plafond, meters aan plakvilt ;) en wandbeplating etc. is?

Indien je liever per PM hierop reageert mag dat natuurlijk ook :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Atmoz

Citaat van: RalphH op september 16, 2013, 18:36:52

lol, vet O0 :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

beatbrother

Gisteren ook het filmpje gezien Philip !
Zeer knappe ruimte en leuk om ook eens het gezicht achter een naam te zien hè.
En het is een heel leuk filmpje geworden. Congrats !
Ik wil de ruimte ook wel eens in het echt zien.  ;D

HTip

De reacties blijven maar komen... Ik moet bijna iemand inhuren voor het beantwoorden :D
Gisteravond alle reacties gelezen en ik ben echt sprakeloos. Erg leuk allemaal!

Ik ben zelf ook erg tevreden met het filmpje en er ook wel trots op. Leuke is denk ik ook dat iedereen ook een aardig beeld van onze HT krijgt wat zo moeilijk is op foto vast te leggen. En dat de Chamber of Dreams ook een gezicht heeft gekregen ;) Ik heb ook getracht zo min mogelijk technische termen te gebruiken, want Tweakers bereikt een veel breder publiek met andere interesses. Was niet altijd even eenvoudig, maar zo te lezen wel aardig gelukt. Zoals sommigen van jullie al weten kan ik de hele dag praten over onze HT, de ontwerpbeslissingen, de akoestiek, de techniek, etc., maar het filmpje was beperkt in tijd. Er zijn dan ook een aantal stukjes gesneuveld op de montagetafel, van de projector en het scherm, de Nespa en de aparte audiogroep in de meterkast, maar de meest interessante stukjes zijn opgenomen en erg leuk verwerkt in de opnamen van de ruimte.

De angst en twijfel die ik van te voren had is achteraf ongegrond gebleken, maar dat komt ook doordat het zo leuk ontvangen is. Niet alleen hier, maar op andere fora, de videopagina, via mail en PM :wub: En dat ik overkom zoals jullie mij kennen is eigenlijk het grootste compliment wat ik kan krijgen! Thanks!!

Leuk ook dat ik een inspiratie ben voor jullie vrouwen/vriendinnen. Beelden zeggen altijd meer dan woorden en je kunt ook zeggen "Kijk schat, hier is iemand die veel verder is gegaan dan ik, dus het valt allemaal best mee" :D Misschien dat het filmpje ook als disclaimer kan dienen bij een M&G. Op een iPad laten draaien vind ik echt een geniaal idee :thumbs-up:

Nog iets over de statistieken, die ik nu toch wel stiekem in de gaten houd ;D Het aantal keer dat het filmpje is bekeken heeft ook mijn verwachtingen overtroffen. Blijkt overigens dat iedereen die het via de iPhone/iPad kijkt niet mee wordt geteld in het aantal op de pagina. Ik hoorde gisteren dat het al meer dan 30.000x in 1 dag was bekeken :o Ook mijn topic hier heeft een enorme vlucht genomen. Mijn topic hier is in de afgelopen dagen meer dan 5000x bekeken. Internetberoemdheid? Denk het niet, maar wel erg leuk om te zien dat dit filmpje interessant is ver buiten de audiowereld.

Nogmaals bedankt allemaal voor alle leuke reacties. Ik heb het erg leuk gevonden om te doen en wie weet komt er wel een vervolg in de toekomst... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op september 17, 2013, 10:05:04
Philip,

We hebben het persoonlijk wel eens gehad over het bouwen van zo'n dergelijke ruimte en de kosten daarvan. Nu hoorde ik dit weer in het filmpje voorbij komen, maar vroeg me af of het bedrag wat je noemde bijv. inclusief alle basstraps, plafond, meters aan plakvilt ;) en wandbeplating etc. is?

Indien je liever per PM hierop reageert mag dat natuurlijk ook :)
De kosten die ik heb genoemd zijn de kosten van alle materialen die we hebben gebruikt voor de realisatie, voornamelijk uit tuinhout (geraamte voor de podia), OSB-plaat (vloer van de podia) en MDF (achterwand, pilaren en plinten). De zijwanden hebben we met Parador Clickboard bekleed (een soort kliklaminaat voor wanden). Het duurste waren de akoestische aanpassingen. Het plafond bestaat uit absorptieplaten van Ecophon en de projectiewand is een bouwwerk waarin veel hout (multiplex, MDF, e.d.) is verwerkt. Het plakvilt hoort er overigens ook bij. Was een rol van 10m, dus dat valt nog mee ;)

Op tweakers had ik aangegeven dat dit inclusief de meting en het rapport van Toine was, maar ik denk dat ik me daarin vergist heb.
Showcase - Topic