Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 05:54:22
Dank je Martijn! Ik had het gezien ;) Ben benieuwd of je de verschillen als subtiel ervaart? Of dat je denkt... "Waarom heb ik geprobeerd te onthouden hoe het bij mij klinkt, dit is overduidelijk anders"? ;D
Mwa, dat tweede is het natuurlijk.. :D Maar toch ben ik wel benieuwd naar hoe ik de verschillen ervaar. De ruimtes en sets zijn natuurlijk op geen manier met elkaar te vergelijken, dus dat er grote verschillen zijn is duidelijk :D

Neemt natuurlijk niet weg dat ik me niet zal vermaken morgen... integendeel! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 13:02:24
Jij heet toch Bas?
Haha, ik las iets te snel inderdaad. Was meer verbaasd, vandaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

He jongens, geen ruzie maken onder het vechten hé? ;D

Citaat van: WickedGame op mei 31, 2013, 10:59:57
VET! Dat word gaaf een GoT repo van je HT :D

Erg nice :)
Zeker heel erg gaaf! Ik voel me ook vereerd dat ik in die (toch wel bekende) reeks een plaatsje krijg :headbanging:

Citaat van: Raymond187 op mei 31, 2013, 11:06:58
Kan je geluiden onthouden dan?
Dat is voor de een wat moeilijker dan de ander. Mocht ik nummers die ik goed ken op mijn set, horen op een andere set, dan kan ik de verschillen die ik ervaar aangeven. Met onbekende nummers is dat wat anders, maar toch kan ik nu dan aardig inbeelden hoe het bij mij zou klinken. Leuke is dat ik ook ongeveer van te voren kan aangeven wat de Nespa voor verbetering gaat geven. Geen idee hoe dat kan, noem het ervaring ;)

Nog iets meer dan 16 uur en dan gaat de 1e groep van dit jaar ervaren waar ik nu al een aantal maanden van mag genieten :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rha007

Als dit geen feestje word,  dan weet ik het ook niet meer.
Ben benieuwd naar de meningen van de bezoekers.
Geniet er in ieder geval van met z'n allen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

SV..S

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 13:19:43
ik ook  ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 13:19:43

;D gelukkig! Jouw set ken ik niet ;).
Harbeth is iets wat ik wel nog wil ervaren! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 19:52:44
;D gelukkig! Jouw set ken ik niet ;).
Harbeth is iets wat ik wel nog wil ervaren! ;D
Ik zeg het niet snel, maar in jouw geval kan het waarschijnlijk alleen maar tegenvallen. Een acoustat (en electrostaten/magnetostaten in het algemeen) is toch wel een ander beestje. Maar natuurlijk ben je meer dan welkom!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 20:00:02
Ik zeg het niet snel, maar in jouw geval kan het waarschijnlijk alleen maar tegenvallen. Een acoustat (en electrostaten/magnetostaten in het algemeen) is toch wel een ander beestje. Maar natuurlijk ben je meer dan welkom!
pas maar op, volgens mij werkt hij bij jou om de hoek, staat hij prompt maandag op de stoep >:D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Bas Akkerman

Citaat van: SV..S op mei 31, 2013, 20:08:01
pas maar op, volgens mij werkt hij bij jou om de hoek, staat hij prompt maandag op de stoep >:D
Haha, maandag wordt lastig, maar dinsdag is geen probleem. ;)

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 20:00:02

Ik heb eerst nog wat andere uitnodigingen, maar dat komt goed! Ik ben ook heel benieuwd Bas.
;D

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 20:45:49
Ik heb eerst nog wat andere uitnodigingen, maar dat komt goed! Ik ben ook heel benieuwd Bas.
;D
Leuk! Vooral ook bijzonder een, voor mij, beroemd lid van het forum te ontmoeten. Waarmee ik anderen niet tekort wil doen hoor! :-X

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 21:12:39
Leuk! Vooral ook bijzonder een, voor mij, beroemd lid van het forum te ontmoeten. Waarmee ik anderen niet tekort wil doen hoor! :-X

Hahaha beroemd. Voor mij ben jij net zo een beroemdheid ;).

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 21:23:54
Hahaha beroemd. Voor mij ben jij net zo een beroemdheid ;).
Nou, dank u. En zo keuvelen we lekker verder in het topic van "een andere beroemdheid". :happy:

Peerless Monster

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 21:25:57
Nou, dank u. En zo keuvelen we lekker verder in het topic van "een andere beroemdheid". :happy:

;D

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 21:27:22
;D
Die ongetwijfeld nu aan het genieten is van zijn ruimte. Of de laatste hand legt aan de voorbereidingen van morgen.

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 22:05:10
Die ongetwijfeld nu aan het genieten is van zijn ruimte. Of de laatste hand legt aan de voorbereidingen van morgen.
Die zal de beroemde Lasagne wel aan het voorbereiden zijn... Bijna net zo beroemd als jullie ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 31, 2013, 22:06:16
Die zal de beroemde Lasagne wel aan het voorbereiden zijn... Bijna net zo beroemd als jullie ;)
Daar houdt de vergelijking dan toch op hoop ik... :blink:

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 22:10:55
Daar houdt de vergelijking dan toch op hoop ik... :blink:
Oh, I hope so. En een ieder die nog een vergelijking weet tussen Bas, Peerless en de Lasagne mag dat van mij voor zich houden  :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 31, 2013, 22:14:14
Oh, I hope so. En een ieder die nog een vergelijking weet tussen Bas, Peerless en de Lasagne mag dat van mij voor zich houden  :P
Nuff' said. :hehe:

HTip

:clapping: Ik een beroemdheid? :unsure: :D

Was beide tegelijk aan het doen. Genieten van het prachtige geluid en de dag van morgen aan het voorbereiden. Annet heeft de lasagne gemaakt, dus dat komt helemaal goed.

Vandaag was het nog een beetje spannend hier. Gisteren toen ik thuis kwam ging de garagepoort niet open. Ik dacht aan de batterij van de zender, maar bij binnenkomst geen piepjes van het alarm. Dus misschien was Annet dat vergeten. Maar de lampjes in de gang en keuken die we bijna altijd aan hebben waren niet aan, dus ik begon te denken aan iets vervelends. Dus naar de koelkast en ja hoor, geen licht. Vriezer op waarschuwing, dus gauw naar beneden en bleek de aardlekschakelaar van 40A uit te staan. Als een goed analist de oorzaak proberen te achterhalen en die was al snel gevonden. Het probleem was de CV-ketel en dus geen verwarming en warm water. Daar is vandaag iemand voor gekomen en dat was nog niet zo snel verholpen. Einde van het liedje, we hebben weer verwarming en warm water, maar hebben heel laat gegeten en konden dus ook pas veel later aan de voorbereidingen beginnen.

Maar goed, alles is nu in orde en morgenochtend doen we de rest van de voorbereiding. Hopelijk blijft alles werken en is morgen een minder enerverende dag... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 23:00:07

Was beide tegelijk aan het doen. Genieten van het prachtige geluid en de dag van morgen aan het voorbereiden. Annet heeft de lasagne gemaakt, dus dat komt helemaal goed.

Vandaag was het nog een beetje spannend hier. Gisteren toen ik thuis kwam ging de garagepoort niet open. Ik dacht aan de batterij van de zender, maar bij binnenkomst geen piepjes van het alarm. Dus misschien was Annet dat vergeten. Maar de lampjes in de gang en keuken die we bijna altijd aan hebben waren niet aan, dus ik begon te denken aan iets vervelends. Dus naar de koelkast en ja hoor, geen licht. Vriezer op waarschuwing, dus gauw naar beneden en bleek de aardlekschakelaar van 40A uit te staan. Als een goed analist de oorzaak proberen te achterhalen en die was al snel gevonden. Het probleem was de CV-ketel en dus geen verwarming en warm water. Daar is vandaag iemand voor gekomen en dat was nog niet zo snel verholpen. Einde van het liedje, we hebben weer verwarming en warm water, maar hebben heel laat gegeten en konden dus ook pas veel later aan de voorbereidingen beginnen.

Maar goed, alles is nu in orde en morgenochtend doen we de rest van de voorbereiding. Hopelijk blijft alles werken en is morgen een minder enerverende dag... ;)

Maar alles is weer in kannen kruiken ;D
Heel veel plezier morgen jongens!

HTip

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2013, 23:11:55
Maar alles is weer in kannen kruiken ;D
Heel veel plezier morgen jongens!
Gelukkig wel Rens. Wat wel jammer is dat nu zo'n 10x de stroom is uitgevallen terwijl de set speelde (die was ik vergeten uit te zetten :unsure:). Gelukkig wel met USB-stick, maar het kan niet goed zijn voor je geluid. Dus nu draait de set weer continu tot morgen en dan zien we wel verder.

Maar plezier gaan we sowieso hebben :pompom:
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 23:00:07

:headbanging:

Komt allemaal best goed morgen (vandaag? ::)) 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Have fun allemaal :popcorn:,, maar dat zal wel lukken.
Ik ben benieuwd naar de verslagen :).

Veel luister/kijk en lasagne plezier :pompom: