Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op april 17, 2013, 20:35:36

De verschillen in de grafiek zijn behoorlijk. Slim ook om dat te posten Philip, hebben de non-believers weer wat om op te knagen en kunnen ze het niet zomaar als onzin afdoen. ;D

Die foto's zullen wel met een verschillende lens gemaakt zijn. Dit zegt helemaal niets........ :D

Nee hoor Htip: lekker bezig hoor! Kan me haast niet voorstellen dat het nog (veel) beter kon, maar als jij het zegt.... :worship:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

JCL

De verschillen in de grafiek zijn behoorlijk. Slim ook om dat te posten Philip, hebben de non-believers weer wat om op te knagen en kunnen ze het niet zomaar als onzin afdoen. ;D

Dat zet mij als non-believer wel aan het denken. Ik heb er te weinig verstand van om de exacte impact te kunnen inschatten, maar je ziet duidelijk dat de grafieken verschillend zijn. Daarbij ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als je alleen een plaat onder de speakers en sub legt en niks onder de apparatuur. Lees ik daar overheen? En als er dan geen platen onder de speakers zitten, wat zit er dan wel onder? Spikes oid?

HTip

Citaat van: Madhouse op april 17, 2013, 20:24:58
Dan zet ik vast de NF-1302's en de PM15S2 op mijn verlanglijstje  :D
:D Daar heb ik je al vaker over gehoord inderdaad. Ach wie weet hoe snel zoiets kan gaan :unsure:

BTW, ik verkoop dan maar 1 paar NF-1302. Alleen tussen de Oppo en de PM. De overige voor 5.1 analoog en pre-out mogen blijven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De Auralex Great Gramma vind ik anders ook wel een mooie toevoeging voor mijn HT. Nou ja, wanneer ik een subwoofer zou hebben althans... ;) Maar niks mis mee om de Great Gramma alvast te hebben.
Begrijp ik nu goed dat je ook interesse hebt in de Great Gramma? Wil hem best voor je reserveren samen met de SuperSpikes. Kun je ze met de M&G meenemen. Ik heb geen haast ;)

Citeer
;D Dank je Bas! Rens heeft al een keer een paar mensen uitgenodigd om een meting te doen en dat is er nooit van gekomen :unsure: Nu hadden we de kans en hebben dat ook meteen gedaan. Kostte wel wat extra werk natuurlijk en een tijdje luisteren naar een sweep van 10 tot 200 Hz, maar we hadden het graag voor het HTforum over :D

Ben dan ook erg benieuwd naar de REW-meting, maar daar moet ik nog even op wachten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: clockwork op april 17, 2013, 20:53:13
Die foto's zullen wel met een verschillende lens gemaakt zijn. Dit zegt helemaal niets........ :D

Nee hoor Htip: lekker bezig hoor! Kan me haast niet voorstellen dat het nog (veel) beter kon, maar als jij het zegt.... :worship:
:clapping:

Kon ik voor surround eerlijk gezegd ook niet, maar voor stereo wist ik dat het beter kon. Dat het door deze upgrade voor beiden een grote verbetering maakt is gewoon super. Ik had net even gekeken wanneer jij bent geweest, maar dat is alweer 2 jaar geleden :o

Op zich is er niet zoveel veranderd, voornamelijk de aparte stereoversterker (grote upgrade voor stereo) en nu de CA platen (grote upgrade voor alles, stereo, surround én beeld).
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op april 17, 2013, 21:55:48
Dat zet mij als non-believer wel aan het denken. Ik heb er te weinig verstand van om de exacte impact te kunnen inschatten, maar je ziet duidelijk dat de grafieken verschillend zijn. Daarbij ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als je alleen een plaat onder de speakers en sub legt en niks onder de apparatuur. Lees ik daar overheen? En als er dan geen platen onder de speakers zitten, wat zit er dan wel onder? Spikes oid?
Eerlijk gezegd kan ik ook niet de exacte impact inschatten. Dat kunnen waarschijnlijk alleen de bedenkers en makers van de platen. Vind het leuk om te zien dat een meting ook daadwerkelijk een verschil toont. Had ik eigenlijk ook verwacht, maar dan moet het ook nog gebeuren natuurlijk. Leuk dat het jou aan het denken zet. Dat doet het mij namelijk ook. Ik probeer te beredeneren waardoor dit kan, maar ja het blijft natuurlijk gissen omdat de exacte samenstelling en werking, begrijpelijk, geheim is.

De situatie alleen onder de sub en speakers hebben we niet getest. Zou ook een leuke test zijn geweest, maar hebben we niet gedaan. Is ook niet eenvoudig om nu even te doen. Wat wel duidelijk is geworden is dat de platen ook elkaar versterken. Maar het mooie van het concept is dat je klein kunt beginnen met 1 plaat en later uitbouwen met meer platen. Hoeft niet allemaal tegelijk.

Zonder de platen stonden de speakers op Soundcare SuperSpikes en de sub op de Great Gramma. Dat was al niet verkeerd, maar dit is gewoon veel beter.
Showcase - Topic

jvanhambelgium

Denk eraan dat deze grafiekjes 1/3 octaaf smoothing hebben wat héél visueel onnauwkeurig is eigenlijk. Leuk om een contourtje te volgen, maar verder...

Als je vb de meting op 30 september (zonder platen, preset5/vol16) ziet zou je denken bij 20Hz precies ergens maximaal 83dB, als je dan kijkt op de meting "CA onder alles", ook preset5/vol6 zie je precies bij 20Hz een hogere output (85dB? 86dB?), wat dus wil zeggen dat deze platen blijkbaar je ingangssignaal verhogen naar de subwoofer ?
(want anders geen verhoging van uitgangssignaal en dus hogere SPL, andere modale zaken laat ik er even buiten)

Eigenlijk zou je een nieuwe reeks REW metingen moeten doen die veel hogere resolutie hebben.

-> MIC op statief vastzetten + 1e meting met onderleggertjes (met Velodyne correcties allemaal disabled)
-> onmiddelijk onderlegger weg halen en 2e meting zonder je statief aan te raken.

Het rammelen van de deur is wel eigenaardig in die zin dat je dit nu niet meer hebt met de onderleggers, terwijl met de DD18 *OP* een Great Gramma nog wel ??
Dit heb ik vb ook, als ik bij 10Hz begin en ga zo naar 12Hz begint de zolderdeur behoorlijk te rammelen..en een paar Hz hoger stopt dit weer braafjes ;-)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

JCL

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 22:53:56
Eerlijk gezegd kan ik ook niet de exacte impact inschatten. Dat kunnen waarschijnlijk alleen de bedenkers en makers van de platen. Vind het leuk om te zien dat een meting ook daadwerkelijk een verschil toont. Had ik eigenlijk ook verwacht, maar dan moet het ook nog gebeuren natuurlijk. Leuk dat het jou aan het denken zet. Dat doet het mij namelijk ook. Ik probeer te beredeneren waardoor dit kan, maar ja het blijft natuurlijk gissen omdat de exacte samenstelling en werking, begrijpelijk, geheim is.

De situatie alleen onder de sub en speakers hebben we niet getest. Zou ook een leuke test zijn geweest, maar hebben we niet gedaan. Is ook niet eenvoudig om nu even te doen. Wat wel duidelijk is geworden is dat de platen ook elkaar versterken. Maar het mooie van het concept is dat je klein kunt beginnen met 1 plaat en later uitbouwen met meer platen. Hoeft niet allemaal tegelijk.

Zonder de platen stonden de speakers op Soundcare SuperSpikes en de sub op de Great Gramma. Dat was al niet verkeerd, maar dit is gewoon veel beter.

Oke, duidelijk. Wie weet is dat nog een leuke test voor een andere keer :)

Rede dat is het vroeg hangt ook weer samen met mijn twijfels. Ik geloof zeker dat spikes (koppelen/ontkoppelen) een grote invloed heeft. Ik heb dat ook hier en bij anderen ervaren. De effecten op b.v. de versterker of een netfilter vind ik gewoon ver gezocht, maar dat het effect heeft onder speakers dat geloof ik meteen. De trillingen worden gewoon anders doorgegeven en dat heeft uiteraard impact.

Of het voor de prijs de moeite waard is? Who carres! Jij bent er gelukkig mee en dat is voldoende. Ik zou zelf niet snel een dergelijke stap zetten, maar dat maakt het juist weer interessant om het te volgen bij anderen. Dus ik zou zeggen: ga zo door!

HTip

Ik zou ook graag een nieuwe reeks REW-metingen doen. Daar komen tzt RalphH en denoontje voor langs. Ik heb die van de vorige keer nog, dus dat maakt vergelijken een stuk eenvoudiger. Dat de meting van de Velodyne met smoothing werkt wist ik niet. Weer wat geleerd.

Het trillen van de deur, of het ontbreken ervan, vond ik opvallend. Dat geeft naar mijn mening aan dat er minder vervorming in de weergave zit. Het lijkt wel of 10-15 Hz de eigenfrequentie van houten deuren is ;)

Waardoor de SPL verhoogt is, geen idee. Ik kan me voorstellen dat vervorming ook demping veroorzaakt en bepaalde frequenties elkaar normaal verzwakken en nu door het schone signaal niet meer. Maar nogmaals het is voor ons gissen ;) Dat de rears in level moesten worden aangepast toont naar mijn idee ook aan dat er iets gebeurt. Even los van het feit dat het mastervolume ook verhoogt moest worden.

Ik ga binnenkort (waarschijnlijk dit weekend) de sub opnieuw inregelen en dan zal het duidelijk worden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op april 17, 2013, 23:02:02
Oke, duidelijk. Wie weet is dat nog een leuke test voor een andere keer :)
Wie weet als ik een keer de platen uit het rack moet halen...

Citeer
Rede dat is het vroeg hangt ook weer samen met mijn twijfels. Ik geloof zeker dat spikes (koppelen/ontkoppelen) een grote invloed heeft. Ik heb dat ook hier en bij anderen ervaren. De effecten op b.v. de versterker of een netfilter vind ik gewoon ver gezocht, maar dat het effect heeft onder speakers dat geloof ik meteen. De trillingen worden gewoon anders doorgegeven en dat heeft uiteraard impact.
Ontkoppelen heeft voor elke component, niet alleen voor speakers, zin. Elke trilling (lucht of materiaal) veroorzaakt microfonie, wat zorgt voor storing in het geluid. Stel de grond trilt. Deze trilling wordt doorgegeven aan de versterker waarin de trilling zich voortplant. Gevolg is dat de interne bekabeling en di-electrica van condensatoren ook in trilling wordt gebracht. Miniscule trillingen, dat wel, maar deze zorgen ervoor dat de electrische signalen (sinusgolven) worden verstoord en dus niet meer zuiver zijn. En dat kan je dus waarnemen. Mocht iemand anders hierover nog (andere) gedachten hebben, dan mag dat. Ik leer graag.

Citeer
Of het voor de prijs de moeite waard is? Who carres! Jij bent er gelukkig mee en dat is voldoende. Ik zou zelf niet snel een dergelijke stap zetten, maar dat maakt het juist weer interessant om het te volgen bij anderen. Dus ik zou zeggen: ga zo door!
Bedankt! Dat moet inderdaad iedereen voor zichzelf bepalen. Maar dat geldt voor alles in onze hobby ;)
Showcase - Topic

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 23:10:57
Ik zou ook graag een nieuwe reeks REW-metingen doen. Daar komen tzt RalphH en denoontje voor langs. Ik heb die van de vorige keer nog, dus dat maakt vergelijken een stuk eenvoudiger. Dat de meting van de Velodyne met smoothing werkt wist ik niet. Weer wat geleerd.

De Velodyne SMS-1 "toont" als grafiek een 1/3 octaaf gesmoothe versie. In de DD18 zal wel de SMS-1 code zitten denk ik.
Rekenkundig is de resolutie wel beter als 1/3 octaaf mag ik hopen, maar de grafiekjes zijn blijkbaar 1/3 octaaf smoothed.
Heb het ergens in een thread gelezen op een forum van iemand die een check deed op de nauwkeurigheid van het geheel.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

VlisChris

CiteerHet lijkt wel of 10-15 Hz de eigenfrequentie van houten deuren is

Hoe moet ik dat opvatten Philip? Je sub doet toch nog steeds mee op 10/15Hz? En zo te zien op redelijkerwijs hetzelfde volume?

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op april 17, 2013, 23:21:27
De Velodyne SMS-1 "toont" als grafiek een 1/3 octaaf gesmoothe versie. In de DD18 zal wel de SMS-1 code zitten denk ik.
Rekenkundig is de resolutie wel beter als 1/3 octaaf mag ik hopen, maar de grafiekjes zijn blijkbaar 1/3 octaaf smoothed.
Heb het ergens in een thread gelezen op een forum van iemand die een check deed op de nauwkeurigheid van het geheel.
Het is trouwens andersom ;) In de SMS-1 zit dezelfde Digital Drive software van de DD-series subs, maar ik snap wat je bedoelt. Klinkt eigenlijk ook wel logisch, anders wordt de grafiek lezen wel erg lastig. Handig toch zo'n forum, erg leerzaam. Thanks!

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar de Digital Drive software stuurt ook de servo aan die 16.000 keer per seconde controleert of het ingangssignaal gelijk is aan de output. Daar heb je natuurlijk nauwkeurige software voor nodig, dus ik help je hopen dat de resolutie beter is ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op april 17, 2013, 23:23:50
Hoe moet ik dat opvatten Philip? Je sub doet toch nog steeds mee op 10/15Hz? En zo te zien op redelijkerwijs hetzelfde volume?

Dat was eigenlijk een geintje. Ik denk ook niet dat de deur gaat trillen, maar de sponning waar de deur in opgehangen is. Het volume is inderdaad hetzelfde, maar met minder vervorming. Het laag is veel strakker en dat is hoorbaar. Mijn handen jeuken om de sub opnieuw in te stellen, maar ik zal nog even geduld moeten hebben...
Showcase - Topic

HTip

Even een algemene noot: Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind het fijn dat jullie mij het voordeel van de twijfel geven en niet mijn keuzes veroordelen. Dat komt de sfeer in mijn topic zeker ten goede!!

Bedankt hiervoor! :worship:
Showcase - Topic

VlisChris

Ik denk dat dat zomaar wel eens heel erg goed aan je manier van posten (zinsopbouw, woordkeuze, anderen in hun waarde laten, enz) kan liggen ;)
Dus ook even dank aan jezelf dus ;)

Edit. ROFLOl. Op 1 seconde na exact 1 uur na jouw post :) Leuke timing ;)

HTip

Dank je Chris! Ik zeg altijd maar zo, "behandel een ander zoals je zelf graag behandelt wilt worden". En dat werkt prima zowel privé als op het werk :thumbs-up:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 17, 2013, 23:10:57
Dat de rears in level moesten worden aangepast toont naar mijn idee ook aan dat er iets gebeurt. Even los van het feit dat het mastervolume ook verhoogt moest worden.
Philip, zou dat ook niet te maken kunnen hebben met het effect van de spikes die nu weg zijn? Die stonden op het tapijt, nu op een "hardere" ondergrond..

Ik vind je bevindingen heel erg bijzonder, maar ook erg moeilijk om nog te begrijpen. Het verschil zul je waarschijnlijk alleen in levende lijve goed begrijpen, behalve de metingen natuurlijk, die spreken voor zich.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 18, 2013, 08:56:51
Philip, zou dat ook niet te maken kunnen hebben met het effect van de spikes die nu weg zijn? Die stonden op het tapijt, nu op een "hardere" ondergrond..
Ter voorbereiding op de komst van de platen had ik de spikes al verwijderd. Ze stonden dus op het tapijt. Niet echt de beste oplossing dus. Ik kan het proberen te beredeneren, maar het blijft gissen. Dus jouw verklaring kan ook een juiste zijn. De plaat zorgt sowieso voor ontkoppeling en demping van de rommel in de lucht eromheen en vanuit de grond. Of daarmee alles verklaard kan worden? Geen idee.

Citeer
Ik vind je bevindingen heel erg bijzonder, maar ook erg moeilijk om nog te begrijpen. Het verschil zul je waarschijnlijk alleen in levende lijve goed begrijpen, behalve de metingen natuurlijk, die spreken voor zich.
Al mijn waarnemingen zijn/blijven subjectief en zonder mijn referentiekader moeilijk te begrijpen voor anderen. Echter de metingen objectiveren dit en eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee. Dat maakt het voor mij makkelijker ;) Wil niet zeggen dat ik de metingen kan verklaren...

Een ding is zeker, het klinkt fantastisch. Niet alleen in surround (dat vond ik al erg goed), maar zeker in stereo. Rens had, voor mij onbekende, muziek meegenomen en bij de 3e keer luisteren had ik kippenvel tot in mijn tenen. Prachtig vond ik dat. Ben even het nummer vergeten, want dat is het enige nummer wat ontbreekt in mijn playlist van Soundhound.

@Rens: Weet jij misschien nog welk nummer dat was. Iets met Price/Pierce? De CD is nog even in de Nespa geweest.

Nu we het toch over afgelopen zaterdag hebben. Rens had op 26 januari het nummer "Eet" van Regina Spektor laten horen. Reden was een leuk stukje bas :o Dat ging zo diep, maar dat vond mijn set en ruimte erg moeilijk om weer te geven. Het klonk nogal wollig en troebel. Hij was dus benieuwd hoe dat met al die platen zou klinken. Weergeven van dat laag was dit keer geen enkele moeite. Het gewoon superstrak en mooi gelaagd. Zelfs Rens, en die is wel wat gewend ;), was onder de indruk.

Nog een wow-moment was de grootste uitdaging van mijn set, "Dolphin's Cry" van Live. Bij de eerste klanken van Ed hadden we beiden zoiets van, zo Ed komt even een paar meter de ruimte in stappen. En het refrein met alle gitaren en drums bleef gewoon los van elkaar te volgen. Ongelooflijk! Ik kan dus weer met gerust hart de CD van Live gaan luisteren. Ik heb nog meer uitdagingen, maar die ga ik natuurlijk nog een keer luisteren. Ik heb de tijd nu en die neem ik me nu ook :D
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 09:25:47
Ter voorbereiding op de komst van de platen had ik de spikes al verwijderd. Ze stonden dus op het tapijt. Niet echt de beste oplossing dus. Ik kan het proberen te beredeneren, maar het blijft gissen. Dus jouw verklaring kan ook een juiste zijn. De plaat zorgt sowieso voor ontkoppeling en demping van de rommel in de lucht eromheen en vanuit de grond. Of daarmee alles verklaard kan worden? Geen idee.

Al mijn waarnemingen zijn/blijven subjectief en zonder mijn referentiekader moeilijk te begrijpen voor anderen. Echter de metingen objectiveren dit en eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee. Dat maakt het voor mij makkelijker ;) Wil niet zeggen dat ik de metingen kan verklaren...

Een ding is zeker, het klinkt fantastisch. Niet alleen in surround (dat vond ik al erg goed), maar zeker in stereo. Rens had, voor mij onbekende, muziek meegenomen en bij de 3e keer luisteren had ik kippenvel tot in mijn tenen. Prachtig vond ik dat. Ben even het nummer vergeten, want dat is het enige nummer wat ontbreekt in mijn playlist van Soundhound.
Dat klinkt verder wel logisch dat het schoner wordt door ontkoppeling en demping van omgevingsfactoren. Ik denk dat het vooral de ervaring c.q. beleving van het verschil is.. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat het teweeg brengt ;)

Dat is en blijft wel het belangrijkste, dat het fantastisch klinkt. Je maakt me erg nieuwsgierig :D

Eet van Regina Spektor luister ik ook wel eens, heerlijk nummertje :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

De beleving is absoluut anders en beter dan voorheen. Ik heb net even gekeken wanneer jij hier bent geweest voor een M&G, maar dat was 10-10-10. Er is sindsdien wel het een en ander gewijzigd ;)

Kleine opsomming:
- Projector (JVC HD1 => HD950)
- Speler (Marantz DV9600/Panasonic BD35 => Oppo 83 TUC
- Bekabeling (W&M => inakustik)
- Stereoversterker (Marantz PM15S2LE)
- Basstrap (RPG Modex Broadband)
- Ontkoppeling e.a. (Vibrapod/cones => Ceraballs => CA Diamonds)

Dus zelfs zonder de CA Diamond had je wel een verschil ervaren ;) Het lijkt veel korter geleden, maar we hebben elkaar natuurlijk bij Sonic Circle en Jean Sibelius gezien...
Showcase - Topic

HTip

Heb trouwens mijn Showcase (zie sig) aangepast met de CA Diamonds. Nu alleen nog de foto's vervangen, maar dat kan niet met de iPad...
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 20:31:08
Heb trouwens mijn Showcase (zie sig) aangepast met de CA Diamonds. Nu alleen nog de foto's vervangen, maar dat kan niet met de iPad...
Tja, dan moet je toch uit je ultieme man-cave komen op zoek naar een laptop of PC. Ik snap dat dat moeilijk is.... :D :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LuPo

Die showcases zijn juist altijd zo leuk om te zien wat al dat speelgoed heeft gekost. :mad: :P

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 18, 2013, 20:29:51
De beleving is absoluut anders en beter dan voorheen. Ik heb net even gekeken wanneer jij hier bent geweest voor een M&G, maar dat was 10-10-10. Er is sindsdien wel het een en ander gewijzigd ;)

Kleine opsomming:
- Projector (JVC HD1 => HD950)
- Speler (Marantz DV9600/Panasonic BD35 => Oppo 83 TUC
- Bekabeling (W&M => inakustik)
- Stereoversterker (Marantz PM15S2LE)
- Basstrap (RPG Modex Broadband)
- Ontkoppeling e.a. (Vibrapod/cones => Ceraballs => CA Diamonds)

Dus zelfs zonder de CA Diamond had je wel een verschil ervaren ;) Het lijkt veel korter geleden, maar we hebben elkaar natuurlijk bij Sonic Circle en Jean Sibelius gezien...
hi Philip, bijna goed. Ik ben daarna nog met Nadine langs geweest voor de SVS ;) toen hing de HD950 geloof ik net een paar dagen als ik me niet vergis. Maar verder klopt het wel ja, ik heb dus aardig wat in te halen haha. Het referentiekader wat ik me iig nog kan herinneren zal wel niet meer van toepassing zijn ;)

Het likt idd korter door de verschillende M&G's, maar dat mag wat mij betreft de voorpret voor een volgend treffen niet in de weg zitten ;) ik hoor het wel wanneer je andere m&g's gaat plannen voor later dit jaar.