Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 13:47:36
Een ware genieter! Dat alleen al maakt dat ik enorm benieuwd naar jullie, de ruimte en de set ben.
Kwestie van plannen :D Er wonen genoeg forumleden bij jou in de buurt die het vast niet erg vinden om mee te komen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 13:47:36
Een ware genieter! Dat alleen al maakt dat ik enorm benieuwd naar jullie, de ruimte en de set ben.

Voor surround echt ongekend zo mooi.
Voor stereo erg goed, maar jij zult dingen horen .....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 14:04:57
Kwestie van plannen :D Er wonen genoeg forumleden bij jou in de buurt die het vast niet erg vinden om mee te komen ;)
Zodra ik meer van jou weet, ga ik de data naast mijn trainings- en wedstrijdenweekenden leggen. Dan hoop ik echt op korte termijn bij je langs te komen. :thumbs-up:

Citaat van: frank2 op februari 28, 2013, 14:41:41
Voor surround echt ongekend zo mooi.
Voor stereo erg goed, maar jij zult dingen horen .....
Ik hoor altijd dingen, word er wel eens gek van. :confused: Maar als ik van de film of muziek kan genieten, is dat wat mij betreft toch verreweg het belangrijkste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: frank2 op februari 28, 2013, 14:41:41
Voor surround echt ongekend zo mooi.
Voor stereo erg goed, maar jij zult dingen horen .....
Bedankt Frank. Jij hebt in het verleden de Cones getest. Heb je al eens gedacht om bijv. de cable clamps of elevators te proberen? Je weet inmiddels wat het materiaal doet, dus wie weet. Zutphen is niet al te ver van jou ;)

Stereo was in verhouding tot wat ik nu hoor, eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar ik wist op dat moment niet beter.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 14:55:02
Zodra ik meer van jou weet, ga ik de data naast mijn trainings- en wedstrijdenweekenden leggen. Dan hoop ik echt op korte termijn bij je langs te komen. :thumbs-up:
Zo gauw alles is geïnstalleerd en optimaal klinkt ga ik de data plannen en hoor je het snel!

Citaat
Ik hoor altijd dingen, word er wel eens gek van. :confused: Maar als ik van de film of muziek kan genieten, is dat wat mij betreft toch verreweg het belangrijkste.
Heb je helemaal gelijk in! En genieten doen we absoluut :pompom:

Omgevingsgeluiden vind ik ook vervelend. De CV-ketel die aanslaat, het schakelen van de PPP als er weer eens een spanningspiek of dip optreedt. En nu ook de valse tweeter die hopelijk binnenkort wordt vervangen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 15:01:13
Zo gauw alles is geïnstalleerd en optimaal klinkt ga ik de data plannen en hoor je het snel!
Heb je helemaal gelijk in! En genieten doen we absoluut :pompom:

Omgevingsgeluiden vind ik ook vervelend. De CV-ketel die aanslaat, het schakelen van de PPP als er weer eens een spanningspiek of dip optreedt. En nu ook de valse tweeter die hopelijk binnenkort wordt vervangen.
Tof!

Ik bedoelde eigenlijk in de muziekweergave. Als dat me boeit, kan ik me vaak wel afsluiten van bekende omgevingsgeluiden, op hoge piepen na. Maar of dat geheel objectief is... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 14:55:44
Bedankt Frank. Jij hebt in het verleden de Cones getest. Heb je al eens gedacht om bijv. de cable clamps of elevators te proberen? Je weet inmiddels wat het materiaal doet, dus wie weet. Zutphen is niet al te ver van jou ;)


Klopt Zutphen is erg dichtbij een half uur.
Maar het is niet voor niets dat ik juist alles aan cones en ceraballs eruit heb gehaald. Het is nl. niet meer nodig.
De ca platen zal ik dus ook niet proberen, al zal er wel een verschil zijn, zeker, maar naast dat vind ik ze gewoon veels te duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Etiennevh

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 15:09:16
Tof!

Ik bedoelde eigenlijk in de muziekweergave. Als dat me boeit, kan ik me vaak wel afsluiten van bekende omgevingsgeluiden, op hoge piepen na. Maar of dat geheel objectief is... ;)
Bij mij op hoge piepen en trillende telefoons na. Wat een iritant geluid ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Citaat van: Etiennevh op februari 28, 2013, 15:26:59
Bij mij op hoge piepen en trillende telefoons na. Wat een iritant geluid ;)
Ik zat me zo te bedenken waar ik me dan nog meer aan stoor. Tijdens mijn luisterbezoeken, wilde ik me nog wel eens ergeren wanneer mensen op de achtergrond kletsten. Dat werd uiteindelijk een soort van lakmoesproef, omdat er op dat moment blijkbaar een set stond te spelen die muziek op een dusdanige manier weergaf waardoor ik in een belevingswereld kwam waar ik niet meer uit wilde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 15:09:16
Ik bedoelde eigenlijk in de muziekweergave. Als dat me boeit, kan ik me vaak wel afsluiten van bekende omgevingsgeluiden, op hoge piepen na. Maar of dat geheel objectief is... ;)
Dat had ik verkeerd begrepen. Voor de muziek geldt dat overigens ook, maar dan is het niet vervelend ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 15:34:45
Ik zat me zo te bedenken waar ik me dan nog meer aan stoor. Tijdens mijn luisterbezoeken, wilde ik me nog wel eens ergeren wanneer mensen op de achtergrond kletsten. Dat werd uiteindelijk een soort van lakmoesproef, omdat er op dat moment blijkbaar een set stond te spelen die muziek op een dusdanige manier weergaf waardoor ik in een belevingswereld kwam waar ik niet meer uit wilde.
Leuk dat je dat zegt. In mijn artikel op moviescene.nl (link staat in 1e post) is dat precies wat ik ook zeg. Als je analytisch moet luisteren moet eigenlijk iedereen even stil zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 15:40:07
Leuk dat je dat zegt. In mijn artikel op moviescene.nl (link staat in 1e post) is dat precies wat ik ook zeg. Als je analytisch moet luisteren moet eigenlijk iedereen even stil zijn ;)
En ook nu bedoelde ik het iets anders. ;) Juist op de momenten dat ik zo in beslag werd genomen door de muziek, kon ik maar met moeite technisch luisteren. De reden dat ik het dan vervelend vond dat ik "gestoord" werd, was niet dat ik gestoord werd bij het technisch luisteren, maar het ondergaan van de muziek. Grappige is dat ik dat zowel bij voor mij bekende als onbekende muziek had. Nou, weer genoeg over mijzelf. :yawnee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 15:52:14
En ook nu bedoelde ik het iets anders. ;) Juist op de momenten dat ik zo in beslag werd genomen door de muziek, kon ik maar met moeite technisch luisteren. De reden dat ik het dan vervelend vond dat ik "gestoord" werd, was niet dat ik gestoord werd bij het technisch luisteren, maar het ondergaan van de muziek. Grappige is dat ik dat zowel bij voor mij bekende als onbekende muziek had. Nou, weer genoeg over mijzelf. :yawnee:
Grappig dat we twee keer elkaar niet helemaal begrijpen ;) Maar ook dit herken ik. Is naar mijn mening juist goed, want muziek is emotie en als muziek je zo raakt dan is dat precies waarvoor het bedoeld is. Ik was een keer bij een M&G en daar speelde een CD van Nils Lofgren. Dat was zo mooi (mede door de set) dat ik mij helemaal niet meer naar de set luisterde. En daarom luister ik ook graag muziek...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: frank2 op februari 28, 2013, 15:22:27
Klopt Zutphen is erg dichtbij een half uur.
Maar het is niet voor niets dat ik juist alles aan cones en ceraballs eruit heb gehaald. Het is nl. niet meer nodig.
De ca platen zal ik dus ook niet proberen, al zal er wel een verschil zijn, zeker, maar naast dat vind ik ze gewoon veels te duur.
Ik bedoelde niet de platen, maar de clamps. Die elimineren gewoon de microfonie en het is bij verbazingwekkend wat ze doen. En wie weet lost het wel jouw mid-hoog probleem. Scherpe randjes kunnen ook worden veroorzaakt door (kleine) verstoringen. Het elimineren daarvan zorgt bij mij in ieder geval voor een schoner geluid met veel rust en toch meer informatie. Baat het niet dan schaat het niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 17:08:38
Grappig dat we twee keer elkaar niet helemaal begrijpen ;) Maar ook dit herken ik. Is naar mijn mening juist goed, want muziek is emotie en als muziek je zo raakt dan is dat precies waarvoor het bedoeld is. Ik was een keer bij een M&G en daar speelde een CD van Nils Lofgren. Dat was zo mooi (mede door de set) dat ik mij helemaal niet meer naar de set luisterde. En daarom luister ik ook graag muziek...
En nu begrijp ik je 100%, zeker de laatste zin. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb voor het gemak de link naar de post met de antwoorden op de gestelde vragen opgenomen in de openingspost in de reviewsectie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanavond natuurlijk weer verder gaan luisteren. Met het prachtige geluid van gisteren nog in het geheugen was het vandaag tijd voor stereo. De voor ons bekende nummers klonken weer door de speakers. Echter de euforie van gisteren maakte plaats voor (lichte) teleurstelling. Het klonk allemaal minder luchtig, zwart en briljant. Ook het detail was minder en de scherpe randjes en ietwat wollige bas waren weer terug.

Omdat de hele week de set heeft ingespeeld op surround hadden we het idee dat de voorversterker van de PM, die dus veel minder gebruikt was, nog niet op het niveau van de rest was. Dus weer terug naar surround, maar ook hier hetzelfde beeld. Gelukkig maar, want dan is de waarneming consistent.

Nog even de Cable Clamps eraf gehaald, omdat dat het enige was wat was veranderd. Maar dat was een verslechtering, dus gauw weer terug geplaatst.

We waren op de hoogte dat dit kon gebeuren in de eerste weken na plaatsing. We hebben ook niet elke avond kunnen luisteren en eigenlijk had ik gewoon de set dag en nacht moeten laten spelen. Maar ach, hier lig ik echt niet wakker van. Dat hoort nu eenmaal bij het testen. En sterker nog, het klinkt nog steeds goed, maar je raakt blijkbaar snel (ge)(ver)wend aan het nieuwe geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Yep, gewenning is een duiveltje. Tot je bij een ander gaat luisteren en dan weer beseft hoe goed het thuis is. Of niet, ligt aan wat je gehoord hebt. Haha. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Snowmaster

Citaat van: Pinohelmond op februari 28, 2013, 13:21:24
Vind het alleen maar mooi hoor, al dat getweak en uitproberen.
Wat ik zelf ervaren heb is dat juist door al dat geprobeer en dat blijven veranderen er geen rust komt. Het blijft steeds de nodige pegels kosten en na verloop van tijd vraag je je toch weer af of het niet beter kan. Was daar zelf zo klaar mee dat ik besloten heb niets meer te veranderen. Nu geniet ik een veelvoud van de set die er staat als voorheen.

Herkenbaar.
Doordat ik al jaren tweak en eigenlijk aan het einde van de mogelijkheden ben gekomen, word je niet snel meer gek. Ik hoor nu gewoon wat ergens niet klopt en dat is best gemakkelijk. Ondertussen weet ik dat de dure audiofiele materialen volledig overpriced zijn en je met simpele, goedkope ingrepen nagenoeg hetzelfde of zelfs meer kan bereiken.
Soms komt de dag dat een seteigenaar ineens de zwakke plekken ontdekt en erachter komt dat hij veel te veel geld heeft uitgegeven aan dure oplossingen. Da's best zuur.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 21:46:31
Yep, gewenning is een duiveltje. Tot je bij een ander gaat luisteren en dan weer beseft hoe goed het thuis is. Of niet, ligt aan wat je gehoord hebt. Haha. :laugh:
Dat herken ik in zowel positieve zin (hier klinkt het beter) als andersom. In het laatste geval is dat slechts van korte duur, want je bent snel weer gewend aan je eigen geluid.

Vind het ook niet erg. Ik zit nu naar de SACD van War of the Worlds te luisteren. Hij klinkt sowieso (veel) beter dan voor de plaatsing van platen en clamps. Dus ik heb nog steeds een smile op mijn gezicht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari 28, 2013, 21:49:20
Herkenbaar.
Doordat ik al jaren tweak en eigenlijk aan het einde van de mogelijkheden ben gekomen, word je niet snel meer gek. Ik hoor nu gewoon wat ergens niet klopt en dat is best gemakkelijk. Ondertussen weet ik dat de dure audiofiele materialen volledig overpriced zijn en je met simpele, goedkope ingrepen nagenoeg hetzelfde of zelfs meer kan bereiken.
Soms komt de dag dat een seteigenaar ineens de zwakke plekken ontdekt en erachter komt dat hij veel te veel geld heeft uitgegeven aan dure oplossingen. Da's best zuur.

Ik vraag me af of dat voor mij ook geldt. We hebben jouw oplossing helaas niet kunnen proberen dus dat kan ik niet vergelijken. Wat ik nu hier hoor is echt veel beter dan ik ooit heb gehad. Misschien dat dat ook met jouw aanpak was gelukt, dus wie weet wat dat eventueel in de toekomst nog kan opleveren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 15:40:07
Als je analytisch moet luisteren moet eigenlijk iedereen even stil zijn ;)

Weet je wat pas erg is.....?   Ik kan haast niet anders meer dan automatisch analytisch luisteren. Het gaat altijd en overal vanzelf.  Pas al ik ervoor ga zitten om te genieten, schakel ik dat onbewuste analytisch luisteren uit.
Gaandeweg heb daardoor ook ontdekt dat bijna alle apparaten herkenbaar inspelen, autoradio's, de navigatie, telefoons etc.  Inderdaad, zelfs apparaten die niets met "echte" audio van doen hebben.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Citaat van: HTip op februari 28, 2013, 21:55:59
Ik vraag me af of dat voor mij ook geldt. We hebben jouw oplossing helaas niet kunnen proberen dus dat kan ik niet vergelijken. Wat ik nu hier hoor is echt veel beter dan ik ooit heb gehad. Misschien dat dat ook met jouw aanpak was gelukt, dus wie weet wat dat eventueel in de toekomst nog kan opleveren.

Heb hier al een paar jaar soundboards. Eerst een paar proefmodellen en toen zelf gebouwd. 
Je ruimte of opstelling moet er wel geschikt voor zijn.  De professionele boards zullen ongetwijfeld nog beter zijn, maar ik vind de P/K niet kloppen.  Heb trouwens nog wel een idee voor een "soort superboard".  Die zou ik kunnen bouwen in elke vorm of geintegreerd in b.v. een kast.
Misschien ga ik na de verbouwing de uitdaging om CA te verslaan nog een keer aan.
Ik wil het eigenlijk onherkenbaar integreren in een meubel. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari 28, 2013, 21:56:10
Weet je wat pas erg is.....?   Ik kan haast niet anders meer dan automatisch analytisch luisteren. Het gaat altijd en overal vanzelf.  Pas al ik ervoor ga zitten om te genieten, schakel ik dat onbewuste analytisch luisteren uit.
Gaandeweg heb daardoor ook ontdekt dat bijna alle apparaten herkenbaar inspelen, autoradio's, de navigatie, telefoons etc.  Inderdaad, zelfs apparaten die niets met "echte" audio van doen hebben.
Dan is het goed dat je even een pauze hebt genomen en gestopt bent met testen van je eigen oplossingen. Want je moet natuurlijk wel kunnen blijven genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive