Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Peerless Monster op januari 30, 2013, 15:10:54
Nee geen provisie. Ik heb geen belang erbij. Ik heb mijn eigen werk.
Maar ik vind jouw set ook prachtig...
Vandaar alleen al.

Sorry, ik plaagde maar wat hoor!  :) Dank in elk geval voor je aanbod maar ik heb eerst andere prioriteiten in en rond de set. Wellicht als ik m'n Nordost Heimdalls heb verkocht dat ik dat geld hiervoor aanwend.

Peerless Monster

Citaat van: Antoine op januari 30, 2013, 15:15:53
Sorry, ik plaagde maar wat hoor!  :) Dank in elk geval voor je aanbod maar ik heb eerst andere prioriteiten in en rond de set. Wellicht als ik m'n Nordost Heimdalls heb verkocht dat ik dat geld hiervoor aanwend.

Je kan het allicht beluisteren ;). Je hoeft niet te kopen ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Deleted member

Dat is waar!  ;) Nou ja, wordt mogelijk vervolgd op een later moment.  :)

Bas Akkerman

Kk dacht al, gaat het PN dadelijk gewoon lukken om bij Antoine langs te komen! :blink: ;D
Even plagen mag toch wel?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op januari 30, 2013, 19:51:43
Kk dacht al, gaat het PN dadelijk gewoon lukken om bij Antoine langs te komen! :blink: ;D
Even plagen mag toch wel?

Haha, jij altijd!  :D ;)

HTip

Leuk dat ik eigenlijk niet hoef te reageren. Want dat is allemaal al voor mij gedaan :thumbs-up: ;)

Ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is voor te stellen wat een "simpele" plaat onder een component kan betekenen voor het geluid. Ik was vorig jaar net zo verbaasd toen Rens met een enorme en zware plaat kwam aanzetten. Eenmaal onder de Oppo was het toen al snel duidelijk dat er iets bijzonders onder de Oppo lag. Kon het toen niet zo goed beschrijven, wat ook kwam door de voor mij onbekende muziek. Maar toen we later (het was toen al nacht) de voor ons bekende muziek speelden geloofden we onze oren niet. Kwam dat alleen door die plaat? Of was het zo laat op de avond dat we aan het dromen waren? Niets was minder waar, we hoorden toch echt een ander geluid. Nu we uitgebreider kunnen luisteren is het beschrijven nog steeds niet makkelijk. Maar dat we verschil horen is ons duidelijk. De muziek die we draaien kennen we door en door en dat maakt het eenvoudiger aan te geven wat en waar iets anders klinkt.

Helaas is Annet ziek geworden, anders zouden we vanavond weer verder zijn gegaan met luisteren. Ach ja, dan wordt het gewoon wat later ;)

@Jan: Het forum heeft bij mij, door o.a. alle verbouwactiviteiten ook op een laag pitje gestaan. Ik realiseer me nu ook dat ik nog geen verslag van mijn 2e bezoek aan jouw Confidence Mansion heb geschreven :blush: Je maakt me (en ons) overig erg nieuwsgierig. Clifhanger? Understatement!

@JCL: Is inderdaad om na zo'n drukke periode de hobby weer te kunnen oppakken. En de investering is relatief, zeker als je bijvoorbeeld niet die andere versterker hoeft te kopen, omdat je nu alles uit je huidige kunt halen.

@Etienne: Het is zeker niet de bedoeling om tijdens een M&G uitgebreide tests te gaan doen, maar een plaat eronder uit halen is minder werk dan je denkt. Apparaat optillen en plaat weghalen of plaatsen. Het is denk ik overigens makkelijker om het verschil te horen als je de plaat weghaalt. Dat was zaterdag het geval toen de plaat verhuisde van de PM naar de PPP.

@Allen: Leuk dat jullie allemaal weer zo meeleven en fijn dat jullie mij het voordeel van de twijfel geven. Dat waardeer ik zeer!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op januari 30, 2013, 23:33:17
Leuk dat ik eigenlijk niet hoef te reageren. Want dat is allemaal al voor mij gedaan :thumbs-up: ;)

Ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is voor te stellen wat een "simpele" plaat onder een component kan betekenen voor het geluid. Ik was vorig jaar net zo verbaasd toen Rens met een enorme en zware plaat kwam aanzetten. Eenmaal onder de Oppo was het toen al snel duidelijk dat er iets bijzonders onder de Oppo lag. Kon het toen niet zo goed beschrijven, wat ook kwam door de voor mij onbekende muziek. Maar toen we later (het was toen al nacht) de voor ons bekende muziek speelden geloofden we onze oren niet. Kwam dat alleen door die plaat? Of was het zo laat op de avond dat we aan het dromen waren? Niets was minder waar, we hoorden toch echt een ander geluid. Nu we uitgebreider kunnen luisteren is het beschrijven nog steeds niet makkelijk. Maar dat we verschil horen is ons duidelijk. De muziek die we draaien kennen we door en door en dat maakt het eenvoudiger aan te geven wat en waar iets anders klinkt.

@Etienne: Het is zeker niet de bedoeling om tijdens een M&G uitgebreide tests te gaan doen, maar een plaat eronder uit halen is minder werk dan je denkt. Apparaat optillen en plaat weghalen of plaatsen. Het is denk ik overigens makkelijker om het verschil te horen als je de plaat weghaalt. Dat was zaterdag het geval toen de plaat verhuisde van de PM naar de PPP.

@Allen: Leuk dat jullie allemaal weer zo meeleven en fijn dat jullie mij het voordeel van de twijfel geven. Dat waardeer ik zeer!
Leuk om te lezen hoe je het omschrijft! Het lijkt me vrij veel werk iedere keer die plaat eronder uit etc. Maar ik geloof je meteen. Het zal inderdaad net als met de Nespa de ervaring zelf zijn die het hem doet. De beleving is heel belangrijk in deze hobby ;), ik geloof zelf niet echt in het "waterval" verhaal want dat betekent niet per definitie dat het beter/lekkerder klinkt of dat je de muziek op een aangenamere manier beleeft. Wellicht dat ik het ooit nog eens bij je mee mag maken, al komt dat er meestal op neer dat het niet goed voor de portomonnee is, haha.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Een plate eronder! Nice!!  :pompom:

Ook al deed de plaat bij mij wel iets vond ik het toen niet de moeite om die stap te wagen voor dat kleine beetje verschil. Dit hebben we toen ook bij de M&G ook over gehad.

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 30, 2013, 23:33:17

Ach we hebben het allemaal wel eens druk toch.
Ik ben er zelf ook een tijdje niet bij geweest en alleen maar meegelezen zo nu en dan.
Dus dat kunnen we je niet kwalijk nemen.

ps: je hebt pm
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: WickedGame op januari 31, 2013, 15:24:01
Een plate eronder! Nice!!  :pompom:

Ook al deed de plaat bij mij wel iets vond ik het toen niet de moeite om die stap te wagen voor dat kleine beetje verschil. Dit hebben we toen ook bij de M&G ook over gehad.
Thanks! Ik herinner me inderdaad de "discussie" vorig jaar. Jouw ervaringen zijn afgelopen zaterdag ook nog even besproken ;) Smaak speelt overigens ook een grote rol. Niet iedereen houdt van een gedetailleerd en breed geluidsbeeld. En je ruimte moet het ook nog aankunnen. Als je bijvoorbeeld (te)veel reflectie hebt, dan kan het heel snel too much zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Zefanja op februari  1, 2013, 08:49:15
Ach we hebben het allemaal wel eens druk toch.
Ik ben er zelf ook een tijdje niet bij geweest en alleen maar meegelezen zo nu en dan.
Dus dat kunnen we je niet kwalijk nemen.

ps: je hebt pm
Thanks Zefanja! Ik bedoelde meer op het voordeel van de twijfel bij mijn waarnemingen en ervaringen met de CA plaat. Dat is in sommige topics nog wel eens anders namelijk ;)
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: Peerless Monster op januari 30, 2013, 12:56:16
Ik wil best een afspraak maken Antoine om je een plate te demonstreren ;).

Ga je op tournee? Dan ben ik ook wel geinterreseerd  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2013, 14:04:03
Ga je op tournee? Dan ben ik ook wel geinterreseerd  ;D

Hahaha is goed hoor Jack.
Bij mij of bij jou? ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

fugazi_2009

Citaat van: Peerless Monster op februari  1, 2013, 15:20:30
Hahaha is goed hoor Jack.
Bij mij of bij jou? ;D

Hmm, ik zie dat die platen 4 cm dik zijn. Dat wordt al weer lastig in het rack. Nu heb ik er op zich wel vertrouwen in dat mijn Creaktive Little Reference rack + Finite Elemente Ceraballs onder de Oppo ook wel goed werken, maar altijd leuk om wat uit te proberen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2013, 20:28:25
Hmm, ik zie dat die platen 4 cm dik zijn. Dat wordt al weer lastig in het rack. Nu heb ik er op zich wel vertrouwen in dat mijn Creaktive Little Reference rack + Finite Elemente Ceraballs onder de Oppo ook wel goed werken, maar altijd leuk om wat uit te proberen
Je kan langere buizen bij Creaktiv bestellen. Heb ik ook gedaan voor mijn Trend ;)
Showcase - Topic

RubenV.

Interessant verhaal mbt. de plates van CA. Daarnaast blijft het ook leuk om steeds nieuwe tweaks uit te proberen ten einde je HT naar een nog hoger niveau te tillen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een audio-rack in een zgn. Faraday-kooi zou doen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op februari  1, 2013, 22:05:01
Interessant verhaal mbt. de plates van CA. Daarnaast blijft het ook leuk om steeds nieuwe tweaks uit te proberen ten einde je HT naar een nog hoger niveau te tillen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een audio-rack in een zgn. Faraday-kooi zou doen.
Dat is eigenlijk precies waar ik naar streef. De set naar een steeds hoger niveau te tillen. Soms zijn dat kleine stapjes en andere keren wat groter. De CA platen vallen in de laatste categorie.

Met een kooi van Faraday ga je alle straling tegen dus dat is vergelijkbaar met wat een plaat doet, alleen dan nog iets extremer. Echter dan mis je het dempende effect van de plaat en haal je waarschijnlijk alle leven uit het geluid. Buiten dat is het moeilijk om het signaal weer erbuiten te krijgen ;)
Showcase - Topic

RonG

Ik weet nog goed bij mijn M&G bij Philip dat hij maar ook Annet met verbazing zaten te luisteren toen die plate gebruikt werd welke Rens mee genomen had ;D

RubenV.

Citaat van: HTip op februari  1, 2013, 23:31:59
Dat is eigenlijk precies waar ik naar streef. De set naar een steeds hoger niveau te tillen. Soms zijn dat kleine stapjes en andere keren wat groter. De CA platen vallen in de laatste categorie.

Met een kooi van Faraday ga je alle straling tegen dus dat is vergelijkbaar met wat een plaat doet, alleen dan nog iets extremer. Echter dan mis je het dempende effect van de plaat en haal je waarschijnlijk alle leven uit het geluid. Buiten dat is het moeilijk om het signaal weer erbuiten te krijgen ;)

Ik ben me er op het moment een beetje in aan het verdiepen, omdat ik een streamer pc aan het bouwen ben. Daar heb ik ook al EMI-absorbers gezien waarmee ik de binnenkant van de kast kan bekleden. Heb je eigenlijk ook al eens geprobeerd om de plaat op het apparaat te leggen ipv. eronder (al weet ik niet of dat kwa gewicht wel een goed idee is)?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RonG op februari  1, 2013, 23:34:30
Ik weet nog goed bij mijn M&G bij Philip dat hij maar ook Annet met verbazing zaten te luisteren toen die plate gebruikt werd welke Rens mee genomen had ;D

Kan me dat ook nog goed herinneren. Heb de reviews nog eens gelezen, maar ik heb niet gelezen of jij verschil hebt gehoord. Is natuurlijk lastig met een onbekende set en onbekende muziek.

Blijft overigens erg leuk om de verslagen te lezen :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RubenV. op februari  1, 2013, 23:43:55
Ik ben me er op het moment een beetje in aan het verdiepen, omdat ik een streamer pc aan het bouwen ben. Daar heb ik ook al EMI-absorbers gezien waarmee ik de binnenkant van de kast kan bekleden. Heb je eigenlijk ook al eens geprobeerd om de plaat op het apparaat te leggen ipv. eronder (al weet ik niet of dat kwa gewicht wel een goed idee is)?
Had gelezen wat je plannen zijn. Gaaf project. Het moeilijke met ERS-materiaal is dat het de dynamiek kan verminderen, waardoor je de ruimtelijkheid weer inlevert. Maar daar hebben ze bij CA Electronics iets op gevonden. Wat ik begrepen heb is het een mix van de juiste materialen in de juiste verhouding. Doe je daar iets fout, dan "klinkt" de plaat niet. Basisingrediënt is keramiek, maar de rest is een goedbewaard geheim ;)

In de handleiding van de plaat staat dat de plaat altijd onder de component moet liggen. Los van het gewicht krijgt de component te weinig koeling. Daarnaast heeft de plaat een stabiele ondergrond nodig en dat is bovenop een component ook niet altijd het geval.
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op februari  2, 2013, 14:37:40
maar ik heb niet gelezen of jij verschil hebt gehoord. Is natuurlijk lastig met een onbekende set en onbekende muziek.

Ik had natuurlijk geen referentie materiaal. jij ging direct muziek op zetten welke je heel vaak beluisterd hebt en wist dus hoe het van te voren was. Ik vond het sowieso geweldig klinken allemaal :)
En zoals al bekend ben ik niet zo'n stereofanaat ;D, meer voor het HT geweld :D

HTip

Citaat van: RonG op februari  2, 2013, 14:47:22
Ik had natuurlijk geen referentie materiaal. jij ging direct muziek op zetten welke je heel vaak beluisterd hebt en wist dus hoe het van te voren was. Ik vond het sowieso geweldig klinken allemaal :)
En zoals al bekend ben ik niet zo'n stereofanaat ;D, meer voor het HT geweld :D
Thanks Ron! Ik was heel benieuwd naar de werking en dan kan je dat alleen met bekende muziek ;) Overigens is het HT-geweld ook verbeterd. Toen we Monsters Inc keken voor de beeldverbetering viel o.a. op hoe duidelijk de dialogen waren te volgen. Je woont lekker dichtbij, dus als ik klaar ben kom je gewoon even langs. Trouwens, we zouden nog een afspraak bij jou plannen. Ik zal kijken wanneer ik zou kunnen.
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op februari  2, 2013, 18:27:14
Je woont lekker dichtbij, dus als ik klaar ben kom je gewoon even langs. Trouwens, we zouden nog een afspraak bij jou plannen. Ik zal kijken wanneer ik zou kunnen.

Ik zal dan zeker langs komen, ben erg benieuwd ;D.
Kijk maar wanneer je tijd hebt om eens naar mij te komen, ik weet dat je het erg druk hebt ;).

Ik hoop dat ik snel mijn huidig probleem m.b.t. die ruis/zoem krijg opgelost krijg :(. (Misschien had je het betreffend topic al gezien)

HTip

Citaat van: RonG op februari  3, 2013, 10:36:13
Ik zal dan zeker langs komen, ben erg benieuwd ;D.
Kijk maar wanneer je tijd hebt om eens naar mij te komen, ik weet dat je het erg druk hebt ;).
Leuk! Ik houd je op de hoogte (ook wanneer ik tijd heb om naar jou te komen)...

Citeer
Ik hoop dat ik snel mijn huidig probleem m.b.t. die ruis/zoem krijg opgelost krijg :(. (Misschien had je het betreffend topic al gezien)
Nog niet, maar ik zal even zoeken. Klinkt vervelend...
Showcase - Topic