Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Wat een vreemde situatie zeg. Inderdaad verwarrend met al die afkortingen en versies. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, als ineens blijkt dat je niet hebt wat je in eerste instantie dacht dat je gekocht had en daar misschien te veel voor betaald hebt  :confused:

Ook een wat vreemde actie en reactie van Dave met de plotselinge verkoop, geen foto's sturen en geen excuses aanbieden. In mijn ogen verlies dan je geloofwaardigheid, helemaal als CEO van een bedrijf wat een bepaalde "upgradehype" heeft veroorzaakt.

Hopelijk gaat het met jouw speler om een misverstand en komt deze uiteindelijk weer netjes op zijn plek te staan in de Chamber of Dreams.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

VlisChris

Wat Dave een beetje lijkt te vergeten is dat je goed kunt doen wat je wilt, maar dat het dit soort verhalen zijn die het langs blijven hangen.
De badhairday die die misschien heeft gehad ontnemen hem zo wel een stuk(je) van zijn goede naam. Zonde, zeker omdat het absoluut onnodig had kunnen zijn.

Zefanja

Wat een verhaal zeg.
Lijkt mij dat het versie verhaal niets meer is dan een misverstand en hoop dat het ook zo blijkt te zijn.
Maar wel een beetje raar dat Dave zo reageert. Hij heeft je oppo toch al eerder gehad?
Heeft hij toen niet al gezien om welke versie het ging?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RalphH

Zuur allemaal Philip, hoop voor je dat een en ander helder gemaakt en gecompenseerd wordt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Nahpets

Volgens mij was het de eigen keuze van HTip om de speler ter upgrade aan te bieden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RalphH

Klopt, alleen begrijp ik dat de geplande upgrade spullen ineens verkocht waren. Of zit ik r nu langs?

RalphH

Herstel, verkeerd gelezen, het omruilen voor ander apparaat kwam pas ter sprake toen de oppo al in de US stond. Dan is er weinig te compenseren idd.. De rest is puur zuur..

Midcall

Als iemand iets zou moeten compenseren, zou dat W&W moeten zijn. Die hebben hem een kat in de zak verkocht. Een mooie kat wellicht, maar dat maakt in principe niet uit.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Vik

Citaat van: Midcall op juli  2, 2012, 19:48:13
Als iemand iets zou moeten compenseren, zou dat W&W moeten zijn. Die hebben hem een kat in de zak verkocht. Een mooie kat wellicht, maar dat maakt in principe niet uit.

Waarom W&W? De Oppo is toch gekocht van een forum member? Die heeft hem gekocht van W&W Audio. Die kan hier ook weinig aan doen of zie ik dat verkeerd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Skyfox

Jeetje Philip, wat een gekkigheid allemaal  :crazy: Ik kan me voorstellen dat je hier even met open mond van staat. De mijne viel in ieder geval open van verbazing. Niet alleen een mooie aanbieding die plots niet doorgaat, zonder opgave van reden, maar daarnaast ook nog een enigzins negatieve ontdekking over je eigen speler...

Ik hoop dat Dave nog met een goede verklaring komt voor het intrekken van zijn aanbod. Bij een professioneel bedrijf mogen dit soort dingen eigenlijk niet gebeuren natuurlijk. Wat de Oppo betreft... tsja, slikken en genieten van wat je hebt? Een label maakt verder ook niet zoveel uit, koop je niets voor. En het geluid is je tot nu toe altijd bevallen. Schrale troost misschien, maar toch...

Sterkte met het hele verhaal. Ik hoop op een nette, passende afhandeling zodat je snel weer kan genieten van de volledige CoD.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Raphie

on the bright side of life, je was al die tijd wel razend enthousiast over je standaard OPPO  :D

(blijft een lastig verhaal natuurlijk  >:( )
JBL PRX Power!

Staaled

Tsja mensen,kop op.
Komt nu over alsof chamber of dreams al die tijd een chamber of horrors was. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Zo zeg, ik had weer veel om bij te lezen :o Allemaal weer bedankt voor de reacties. Het helpt me de zaak ook te relativeren. Ik hoop ook dat mijn Oppo weer snel in mijn HT staat. De SE-upgrade kan niet meer worden uitgevoerd. Volgens Dave is Oppo daarmee gestopt, wat ik dan ook weer vreemd vind, omdat Oppo zelf op hun website nog deze upgrade nog wel aanbied.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/blu-ray-BDP-83SE-UpgradeOption.aspx

Ik krijg het idee dat ik Dave zijn gevoelens heb gekwetst en dat hij niets meer voor me wil doen. Ik ben dan ook klaar met hem. Ik had inderdaad iets van excuses verwacht en niet een sneer, want dat was het. In mijn laatste mail heb ik nog een toenadering gedaan, maar daar gaat hij helemaal niet meer op in. Hij houdt het nu zakelijk, dus ik ook. Ik ga ervoor zorgen dat mijn Oppo zo snel mogelijk weer in mijn bezit is en in de Chamber of Dreams (want dat blijft het ;)) staat. Maar TUC heeft voor mij volledig afgedaan. Zo wil ik geen zaken doen...

@vik: Ontzettend bedankt voor je uitleg en het uitzoeken van de herkomst van mijn Oppo!! :worship: Ik denk dat je gelijk hebt, want jouw certificaat komt me erg bekend voor. Het misverstand over Special en Signature Edition kan ik me heel goed voorstellen, maar op mijn factuur, door de forumgenoot op mijn naam laten zetten door W&W Audio staat SE Signature. Ik weet het dan ook niet meer. Hier ga ik nog verder mee, want ik wil nu toch heel graag weten hoe het nu zit.

Ik zal binnenkort mijn certificaat vergelijken met jouw serienummer, maar ik denk dat ik jouw Oppo heb. Het maakt de zaak echter ook weer vreemder, maar voordat ik daarover uitwijd wil ik eerst zeker weten dat ik hetzelfde certificaat heb.

@Rens: Leuk idee om jouw Oppo te vergelijken met de mijne als hij terug is. Hebben we het spoedig over.

@Zefanja: Mijn Oppo komt waarschijnlijk zelfs rechtstreeks van hem, dus ik ga ervan uit dat hij ook het serienummer eerder had kunnen checken. Zelfs toen ik erom vroeg heeft hij het niet gedaan. Vreemd :blink:

@Raphie: Mijn Oppo is nooit standaard geweest, maar je hebt gelijk, ik ben er altijd enthousiast over geweest. Ik trouwens niet alleen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Citaat van: HTip op juli  2, 2012, 22:29:47

@Raphie: Mijn Oppo is nooit standaard geweest, maar je hebt gelijk, ik ben er altijd enthousiast over geweest. Ik trouwens niet alleen ;)
Was ook relativerend bedoelt. Het kan altijd "beter" maar het geeft ook maar weer eens aan wat typenummer en hype bijdragen aan de beleving!

wees happy.
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Raphie op juli  2, 2012, 22:33:35
Was ook relativerend bedoelt. Het kan altijd "beter" maar het geeft ook maar weer eens aan wat typenummer en hype bijdragen aan de beleving!

wees happy.
Dat zag ik aan de smilies ;) Ik heb altijd gevonden dat mijn Oppo goed klonk, maar ook dat hij iets miste. En dat was de analoge weergave van multi-channel BD. Ik had gehoopt met deze update daar een stap in vooruit te gaan. Nu blijkt dat ik niet de Sabre DAC's heb snap ik waarom ik dat miste. De workaround hiervoor is luisteren via HMDI en dat is best te pruimen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Citaat van: HTip op juli  2, 2012, 22:29:47
Zo zeg, ik had weer veel om bij te lezen :o Allemaal weer bedankt voor de reacties. Het helpt me de zaak ook te relativeren. Ik hoop ook dat mijn Oppo weer snel in mijn HT staat. De SE-upgrade kan niet meer worden uitgevoerd. Volgens Dave is Oppo daarmee gestopt, wat ik dan ook weer vreemd vind, omdat Oppo zelf op hun website nog deze upgrade nog wel aanbied.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/blu-ray-BDP-83SE-UpgradeOption.aspx

Ik krijg het idee dat ik Dave zijn gevoelens heb gekwetst en dat hij niets meer voor me wil doen. Ik ben dan ook klaar met hem. Ik had inderdaad iets van excuses verwacht en niet een sneer, want dat was het. In mijn laatste mail heb ik nog een toenadering gedaan, maar daar gaat hij helemaal niet meer op in. Hij houdt het nu zakelijk, dus ik ook. Ik ga ervoor zorgen dat mijn Oppo zo snel mogelijk weer in mijn bezit is en in de Chamber of Dreams (want dat blijft het ;)) staat. Maar TUC heeft voor mij volledig afgedaan. Zo wil ik geen zaken doen...

@vik: Ontzettend bedankt voor je uitleg en het uitzoeken van de herkomst van mijn Oppo!! :worship: Ik denk dat je gelijk hebt, want jouw certificaat komt me erg bekend voor. Het misverstand over Special en Signature Edition kan ik me heel goed voorstellen, maar op mijn factuur, door de forumgenoot op mijn naam laten zetten door W&W Audio staat SE Signature. Ik weet het dan ook niet meer. Hier ga ik nog verder mee, want ik wil nu toch heel graag weten hoe het nu zit.

Ik zal binnenkort mijn certificaat vergelijken met jouw serienummer, maar ik denk dat ik jouw Oppo heb. Het maakt de zaak echter ook weer vreemder, maar voordat ik daarover uitwijd wil ik eerst zeker weten dat ik hetzelfde certificaat heb.

@Rens: Leuk idee om jouw Oppo te vergelijken met de mijne als hij terug is. Hebben we het spoedig over.

@Zefanja: Mijn Oppo komt waarschijnlijk zelfs rechtstreeks van hem, dus ik ga ervan uit dat hij ook het serienummer eerder had kunnen checken. Zelfs toen ik erom vroeg heeft hij het niet gedaan. Vreemd :blink:

Graag gedaan.  ;)

Laat je hem nou meteen terugsturen?

Als hij verder raar loopt te doen lekker zijn gang laten gaan.

Er zijn betere tuners in ons buurland en mocht je in de toekomst upgrade pannen hebben wil ik je gerust helpen met advies. Denk aan een Oppo BDP 95. En een Primare BD 32 is ook prachtig en fantastisch op de MCH. (wel wat duurder)

Als je wel in het bezit bent van mijn oude Oppo heb je gewoon een prachtig apparaat met alle toeters en bellen. Heb je hem niet was je eigenlijk ook al dik tevreden met je Oppo.  ;D

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Zefanja

Dat is idd erg vreemd dat hij dat niet eerder heeft gedaan en maakt het verhaal eigenlijk nog vreemder.
Je zou bijna gaan denken dat hij nooit eerlijk is geweest, of zeg ik dan iets raars?  :-\ :-X
Maruh misschien gekke suggestie. Is het dan niet een idee om voor een 95 te gaan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: vik op juli  2, 2012, 23:05:08
Graag gedaan.  ;)

Laat je hem nou meteen terugsturen?
Ik heb net de betaling verzorgd zodat ik mijn Oppo zo snel mogelijk weer in huis heb.

Citeer
Als hij verder raar loopt te doen lekker zijn gang laten gaan.
Doe ik ook. Hij realiseert zich alleen niet dat hij zijn goede naam te grabbel gooit. Ik zou een vergelijk doen met Jean Sibelius zijn nieuwe standaard Oppo 95 om te kijken of modificeren door TUC een optie voor hem was. Denk niet dat Jan zijn Oppo de plas over gaat sturen. Dat is dus nu al een direct gevolg.

Citeer
Er zijn betere tuners in ons buurland en mocht je in de toekomst upgrade pannen hebben wil ik je gerust helpen met advies. Denk aan een Oppo BDP 95. En een Primare BD 32 is ook prachtig en fantastisch op de MCH. (wel wat duurder)
Ik heb je ervaringen met Cinemike gelezen en hoe hij met (toekomstige) klanten omgaat is toch wel heel erg anders en veel beter. En als dan ook het apparaat veel beter is dan is de keuze snel gemaakt. Ook al zou hij duurder zijn. Upgradeplannen heb ik nu niet, maar mochten ze toch komen dan ga ik graag op je aanbod in :thumbs-up:

Citeer
Als je wel in het bezit bent van mijn oude Oppo heb je gewoon een prachtig apparaat met alle toeters en bellen. Heb je hem niet was je eigenlijk ook al dik tevreden met je Oppo.  ;D
Ik denk het eerste en dat ik daarom al zo tevreden was ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op juli  2, 2012, 23:10:01
Dat is idd erg vreemd dat hij dat niet eerder heeft gedaan en maakt het verhaal eigenlijk nog vreemder.
Je zou bijna gaan denken dat hij nooit eerlijk is geweest, of zeg ik dan iets raars?  :-\ :-X
Zo ver wil ik (nog) niet gaan :-X Zoiets zou ik overigens nooit zeggen zonder bewijs.

Citeer
Maruh misschien gekke suggestie. Is het dan niet een idee om voor een 95 te gaan?
Geen gekke suggestie, maar updaten van de Oppo was het laatste dat ik voorlopig zou doen in de HT. We hebben nog meer wensen en die gaan nu voor ;)
Showcase - Topic

VlisChris

CiteerDenk niet dat Jan zijn Oppo de plas over gaat sturen
Weet ik wel zeker; staat ergens op het forum door hem geschreven.

Wil wel eens een mailtje naar TUC sturen met mededeling dat ik zo'n speler heb, en of het mogelijk is om hem te upgraden?
Moet ik wel even exact weten welke typenummers ik moet doorgeven en waar die naar geupgrade moet worden. Ben eigenlijk wel benieuwd of die nu uit zijn nek kletst om van je af te zijn, of dat die upgrade daadwerkelijk niet meer uitgevoerd wordt.

1 Voordeel: je speler is wat eerder terug dan verwacht, en dan kun je er weer eerder van genieten ;)

Edit.
Excuses. Verkeerd gelezen van Jan.

HTip

Jan heeft in het aanwinstentopic geschreven naar aanleiding van een vraag over modificeren door TUC dat hij mijn ervaring even wil afwachten. Ik heb daarop geantwoord dat hij niet meer hieft te wachten ;)

Leuk idee van die mail, maar ik wil even niet nog meer olie op het vuur gooien. Eerst nog wat verder uitzoeken en dan heb ik waarschijnlijk iets concreets...
Showcase - Topic

VlisChris

Begrijpelijk :) Had al zo'n vermoeden dat je zo iets zou zeggen, maar kon het altijd proberen ;)

Vik

Citaat van: Christiaan S op juli  2, 2012, 23:24:13
Weet ik wel zeker; staat ergens op het forum door hem geschreven.

Wil wel eens een mailtje naar TUC sturen met mededeling dat ik zo'n speler heb, en of het mogelijk is om hem te upgraden?
Moet ik wel even exact weten welke typenummers ik moet doorgeven en waar die naar geupgrade moet worden. Ben eigenlijk wel benieuwd of die nu uit zijn nek kletst om van je af te zijn, of dat die upgrade daadwerkelijk niet meer uitgevoerd wordt.

1 Voordeel: je speler is wat eerder terug dan verwacht, en dan kun je er weer eerder van genieten ;)

Edit.
Excuses. Verkeerd gelezen van Jan.

Dat verhaal van Dave komt mij bekend voor en heeft ie in het verleden ook wel eens laten vallen. Die onderdelen zijn niet meer te krijgen dat punt geloof ik wel van hem.