Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

haha... hij weet je wel lekker te maken :)

Persoonlijk zou ik wat meer tijd nodig hebben om hier een besluit over te nemen.
Je weet in ieder geval dat jij super zuinig bent geweest op je spullen...
van de andere kant heb je besloten om je Oppo te upgraden en als dit de beste optie is... :lookaround:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juni 29, 2012, 21:38:01
haha... hij weet je wel lekker te maken :)
Hihi. Heb je gelijk in. Maar ik heb niet het gevoel dat hij me iets wil aansmeren. Blijft natuurlijk een salesman, maar wel een eerlijke.

Citeer
Persoonlijk zou ik wat meer tijd nodig hebben om hier een besluit over te nemen.
Je weet in ieder geval dat jij super zuinig bent geweest op je spullen...
van de andere kant heb je besloten om je Oppo te upgraden en als dit de beste optie is... :lookaround:
Precies wat je zegt heb ik ook. De Oppo upgraden was best wel een moeilijke beslissing. Maar nu die eenmaal is genomen is de volgende stap weer makkelijker ;) Maar ik heb het hele weekend om er verder over na te denken. En dan nog de foto's...

Het feit van een jongere versie spreekt me ook wel aan. Minder uren op het loopwerk, wat bij mij toch wel veel uren heeft gespeeld.

Keuzes, keuzes, keuzes... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Poeh, kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is. Nou denk ik wel dat een product die word ingeruild bij TUC in erg goede staat za verkeren en het bedrag is zeker te overzien, maar zoals al eerder aangehaald: best een gek idee om je eigen speler daar te laten en een andere terug te krijgen.

Ben benieuwd naar je keuze (maar ergens heb ik al een gevoel welke keuze je maakt ;))!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juni 29, 2012, 21:45:20
Hihi. Heb je gelijk in. Maar ik heb niet het gevoel dat hij me iets wil aansmeren. Blijft natuurlijk een salesman, maar wel een eerlijke.
Precies wat je zegt heb ik ook. De Oppo upgraden was best wel een moeilijke beslissing. Maar nu die eenmaal is genomen is de volgende stap weer makkelijker ;) Maar ik heb het hele weekend om er verder over na te denken. En dan nog de foto's...

Het feit van een jongere versie spreekt me ook wel aan. Minder uren op het loopwerk, wat bij mij toch wel veel uren heeft gespeeld.

Keuzes, keuzes, keuzes... ;)

Keuzes zijn soms zo makkelijk...
200 dollar voor zo'n upgrade?
Gewoon doen!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Ik hoop inderdaad dat die andere Oppo ook in zo'n goede staat verkeert als die van mij. De foto's zullen het (deels) uitwijzen.

Citaat van: Peerless Monster op juni 29, 2012, 23:44:30
Keuzes zijn soms zo makkelijk...
200 dollar voor zo'n upgrade?
Gewoon doen!
Als je het zo stelt ;) Ik denk dat maandag snel duidelijk wordt wat ik ga doen. Mijn hart zegt nu meteen al ja, maar mijn hoofd zegt de foto's nog even afwachten. Dus dat doe ik ;)

In de tussentijd ga ik nog wat lezen over de ervaringen met de NuForce upgrade. Want zo ben ik dan ook weer :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 07:27:06
Ik hoop inderdaad dat die andere Oppo ook in zo'n goede staat verkeert als die van mij. De foto's zullen het (deels) uitwijzen.
Als je het zo stelt ;) Ik denk dat maandag snel duidelijk wordt wat ik ga doen. Mijn hart zegt nu meteen al ja, maar mijn hoofd zegt de foto's nog even afwachten. Dus dat doe ik ;)

In de tussentijd ga ik nog wat lezen over de ervaringen met de NuForce upgrade. Want zo ben ik dan ook weer :D

Soms moet je het jezelf gewoon makkelijk maken Philip.
Lekker impulsief zijn en niet te berekenend.
Jezelf gewoon ff lekker een cadeautje gunnen ;).
Zo vaak upgrade je nu toch niet... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Etiennevh

Hahaha.. geweldig dit.. ik zou zeggen lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

Het is hoe dan ook jouw ruimte waard!

P.S. is het niemand opgevallen dat dit de 500e pagina is van Philip zijn topic?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Peerless Monster

Citaat van: Etiennevh op juni 30, 2012, 12:57:27
Hahaha.. geweldig dit.. ik zou zeggen lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

FEEST!! ;D

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Peerless Monster op juni 30, 2012, 10:50:45
Soms moet je het jezelf gewoon makkelijk maken Philip.
Lekker impulsief zijn en niet te berekenend.
Jezelf gewoon ff lekker een cadeautje gunnen ;).
Zo vaak upgrade je nu toch niet... ;D
:clapping: Je hebt helemaal gelijk, ik upgrade inderdaad (de laatste tijd) niet veel :D

Impulsief en niet te berekenend zijn eigenschappen die mij onbekend zijn ;)

Maar mijn verjaardag komt eraan, dus dit is gewoon een heel erg vervroegd cadeautje :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op juni 30, 2012, 12:57:27

Bedankt Etienne! Als ik nu een poll zou starten denk ik dat ik al weet wat de uitkomst zal zijn...

We zijn inderdaad aanbeland bij de 500e pagina van mijn topic. Of dat nu feest is weet ik niet, het is wel een mijlpaal :pompom: Net zoals bijna 18000 berichten ;)
Showcase - Topic

Pinohelmond

Gewoon gaan voor die upgrade! Was is nu 200,- en dan ook nog eens Dollars. Kun je je geen bult aan vallen.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Skyfox

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 17:43:40
Maar mijn verjaardag komt eraan, dus dit is gewoon een heel erg vervroegd cadeautje :pompom:

Ik zou zweren dat jij al iets voor je verjaardag hebt gehad dit jaar...  ;)

Gaaf dat je die leuke aanbieding hebt gekregen vanuit de States!! Ik weet zelf niet wat de NuForce uitbreiding extra brengt en of je het dus kunt gebruiken. Ik zou zelf een beetje huiverig zijn voor de staat van de speler. Maar aan de andere kant, je koopt wel bij een betrouwbaar bedrijf/persoon, dus dat verzacht de zorgen... Oftewel, gewoon in het kort: doen wat goed voelt en waar je gevoelsmatig en verstandelijk het meeste baat bij hebt.  Either way: premium product!!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: Pinohelmond op juni 30, 2012, 19:57:40
Gewoon gaan voor die upgrade! Was is nu 200,- en dan ook nog eens Dollars. Kun je je geen bult aan vallen.
Dit is inderdaad een klein bedrag in audioland, maar het komt wel bovenop de kosten die ik zou maken. Ik krijg er dan wel het topmodel van de Oppo 83 voor terug.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op juni 30, 2012, 20:30:26
Ik zou zweren dat jij al iets voor je verjaardag hebt gehad dit jaar...  ;)
Fris mijn geheugen even op. Het laat me namelijk in de steek.... ;)

Citeer
Gaaf dat je die leuke aanbieding hebt gekregen vanuit de States!! Ik weet zelf niet wat de NuForce uitbreiding extra brengt en of je het dus kunt gebruiken. Ik zou zelf een beetje huiverig zijn voor de staat van de speler. Maar aan de andere kant, je koopt wel bij een betrouwbaar bedrijf/persoon, dus dat verzacht de zorgen... Oftewel, gewoon in het kort: doen wat goed voelt en waar je gevoelsmatig en verstandelijk het meeste baat bij hebt.  Either way: premium product!!  :pompom:
De NuForce update brengt nóg meer op stereo analoog gebied, maar doordat ze de voeding van het analoge board aanlassen heeft multi-ch analoog daar ook profijt van. De grootste stap zou ik dus maken op analoog surround. En dat gebruik ik dus bij SACD, DVD-A en concerten op BD. Bij die laatste miste ik de impact van het laag.

http://www.nuforce.com/hi/products/source/oppo_bdp83se/index.php
Showcase - Topic

Vik

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 22:55:38
Fris mijn geheugen even op. Het laat me namelijk in de steek.... ;)
De NuForce update brengt nóg meer op stereo analoog gebied, maar doordat ze de voeding van het analoge board aanlassen heeft multi-ch analoog daar ook profijt van. De grootste stap zou ik dus maken op analoog surround. En dat gebruik ik dus bij SACD, DVD-A en concerten op BD. Bij die laatste miste ik de impact van het laag.

http://www.nuforce.com/hi/products/source/oppo_bdp83se/index.php

Heeft de Nuforce the full package? Bybees, Furutech inlet? Ik had ook een aarde switch op de achterkant plus XLR uitgangen voor stereo, maar die XLR deed eigenlijk weinig meer t.o.v. stereo RCA.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op juni 30, 2012, 23:01:16
Heeft de Nuforce the full package? Bybees, Furutech inlet? Ik had ook een aarde switch op de achterkant plus XLR uitgangen voor stereo, maar die XLR deed eigenlijk weinig meer t.o.v. stereo RCA.
Weet ik niet. De Signature Edition heeft naast de WBT-terminals ook een Furutech Rhodium IEC-inlet.

De Bybees zijn een optie die je daarboven nog kan kiezen. Volgens Dave heeft een copper Bybee op de AC-inlet ook nog een significant voordeel. Die technologie gaat me een beetje boven mijn pet ;)

Showcase - Topic

frank2

Hoi Philip, er zit een duidelijk hoorbaar verschil tussen de "gewone" tuc versie en de nuforce tuc versie, beide met alles erop en eraan aan upgrades.
De gewone die jij tot nu toe had en ik klinken iets harder iets minder verfijnd dan de nuforce, deze is iets smoother klinkt net wat lekkerder. (beide ooit getest, toen ik nog niet met stroom bezig was)

Er zijn verschillen maar ze zijn niet erg groot. Destijds vond ik achteraf de nuforce gewoon iets lekkerder klinken.
(idee: net zo groot als het verwisselen van een stroomkabel of interlink)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 23:30:08
Weet ik niet. De Signature Edition heeft naast de WBT-terminals ook een Furutech Rhodium IEC-inlet.

De Bybees zijn een optie die je daarboven nog kan kiezen. Volgens Dave heeft een copper Bybee op de AC-inlet ook nog een significant voordeel. Die technologie gaat me een beetje boven mijn pet ;)

Met bybees heb  ik een klein beetje ervaring. Gezien de prijs vond ik de vooruitgang niet meevallen.
Op AC-inlet doen ze wel iets, maar een goede kabel of stekkers doen zeker net zo veel of zelfs meer.
Maar ik snap Deave wel want in "modificatieland" gaat het om marginale verschillen.  Tel je tien marginale verbeteringen bij elkaar op dan heb je pas significant verschil.
De Oppo van Dave vind ik zelf eigenlijk niet zo heel goed matchen met Furutech. De Oppo heeft de neiging ietsje nadrukkelijk te zijn in het midhoog.  De Furutech heeft de eigenschap dit ook nog iets te benadrukken. Afhankelijk van de set kan dit meer helderheid, definitie geven of zelfs ietsje too much worden als er al een ietswat helder, harde klank aanwezig is.
Ik ken de prijs van de upgrades niet, maar zou dit zeker in mijn achterhoofd houden.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frankp

Moeilijke maar leuke keuze! Ik denk dat de belangrijkste vraag die je moet beantwoorden is:

Heb ik het geld er voor en heb ik het geld er voor over...

Pinohelmond

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 22:48:44
Dit is inderdaad een klein bedrag in audioland, maar het komt wel bovenop de kosten die ik zou maken. Ik krijg er dan wel het topmodel van de Oppo 83 voor terug.

Gewoon doen dus! Maar die beslissing heb je waarschijnlijk ook al lang gemaakt.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Heb vandaag een email van Dave gehad waar ik totaal niet blij mee ben. De NuForce is opeens verkocht, terwijl hij maandag foto's voor mij zou maken :nopompom:

Bovendien is mijn Oppo geen 83SE TUC maar een 83 TUC. Heb net het verkooptopic opgezocht, maar dat bestaat helaas niet meer. Ik weet zeker dat we het toen over een SE TUC hebben gehad. Ik heb de PM's nog,  dus ook daar ben ik natuurlijk niet blij mee. Ik heb dus waarschijnlijk niet de Sabre32 Ultra DAC, maar de "gewone" Cirrus DAC.

Ik heb mijn ongenoegen richting Dave al kenbaar gemaakt, gezien de hele mailwisseling over de SE. Hij wilde zelfs het "Special Edition"-logo bestellen. Maar vandaag had hij even gekeken en zag hij dat het geen SE is.

Nog geen reactie gehad, maar ik ben heel benieuwd hoe hij hierop gaat reageren.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Zo dan.. bummer zeg  :o  :(

Het was mij al eens opgevallen dat er geen Special Edition op jou Oppo stond, maar dacht dat het logo er gewoon af zou zijn. Dit is wel echt balen zeg, ben benieuwd hoe dit dan gaat lopen.. Wat betekent het verder voor de upgrade nu het geen SE blijkt te zijn?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Dat is weer een diep trieste ervaring.. En je bent dus belazerd met de verkoop van de Tuc? Hoe kan dat? Geen bon van de modificatie gekregen?

Sterkte Philip! Ook zwaar iritant dat Dave je aan het lijntje heeft gehouden..

Vik

Citaat van: HTip op juli  1, 2012, 22:10:02
Heb vandaag een email van Dave gehad waar ik totaal niet blij mee ben. De NuForce is opeens verkocht, terwijl hij maandag foto's voor mij zou maken :nopompom:

Bovendien is mijn Oppo geen 83SE TUC maar een 83 TUC. Heb net het verkooptopic opgezocht, maar dat bestaat helaas niet meer. Ik weet zeker dat we het toen over een SE TUC hebben gehad. Ik heb de PM's nog,  dus ook daar ben ik natuurlijk niet blij mee. Ik heb dus waarschijnlijk niet de Sabre32 Ultra DAC, maar de "gewone" Cirrus DAC.

Ik heb mijn ongenoegen richting Dave al kenbaar gemaakt, gezien de hele mailwisseling over de SE. Hij wilde zelfs het "Special Edition"-logo bestellen. Maar vandaag had hij even gekeken en zag hij dat het geen SE is.

Nog geen reactie gehad, maar ik ben heel benieuwd hoe hij hierop gaat reageren.

Wat balen dit zeg.

Ik heb niet alles gevolgd van jou maar ben het even kwijt: heb je op dit forum een 83 se gekocht wat achteraf een normale 83 was?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov