Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: RonG op december 29, 2011, 14:51:28
Cool O0 Staat genoteerd!
Mooi! Ik zal de timer weer inschakelen...

Citaat van: Sonic Circle op december 30, 2011, 10:58:37
En wanneer kom ik dan GT5 spelen? :D
Citaat van: SV..S op december 30, 2011, 12:40:27
en ikke? :D
Citaat van: Etiennevh op december 30, 2011, 13:14:20
en wanneer is de reunie"???  :devil: :laugh: :headbanging:
:clapping: Leuk weer jullie reacties. Net zoals in de zorg had mijn wachtlijst de hoogste prioriteit :D
Dat ik een reünie ga organiseren staat vast. Wanneer? Dat nog niet :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: clockwork op december 30, 2011, 15:27:33
Wow! Dat is een lekkere verbetering.  :pompom:
Surfen is een verademing. Wachten? Niet meer. Net een 1080p filmpje van 8 minuten van Top Gear op Youtube en die was binnen een minuut klaar met downloaden.

Citeer
Ik zie de volgende upgrade alweer aankomen. ;)
Je bedoelt streaming?? :unsure: Nog geen plannen, maar je weet nooit met mij :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Zo dat is zeker een hele verbetering :) Als je GT5 nu uitgespeeld heb kan je ook online gaan racen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Ik heb eergisteren bij Johan van wenw audio voor het eerst en goede streamer gehoord, werkte erg gemakkelijk via een en I pad.
Het was de Marantz streamer met een aparte DAC. Hij beweerde dat dat beter klonk dan al zijn cd spelers die hij heft gehad, en geloof me dat waren geen 1000 euro modellen. Op zijn mini dancers 2 met een zeer zware versterker van gryphon en een betere buizenversterker klonk het fenomenaal. Wel was de DAC erg belabgrijk, de DAC van de marantz was niet slecht maar de zelfgebouwde DAC met buis was toch een juweeltje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: Martijn90 op december 30, 2011, 15:38:36
Zo dat is zeker een hele verbetering :) Als je GT5 nu uitgespeeld heb kan je ook online gaan racen :D
:D Online racen hoort misschien ook tot de mogelijkheden, maar in single player is het al een hele kluif ;)

De hele internetervaring is niet te vergelijken. Niet meer nodig om Top Gear op te nemen. Alles staat op Youtube en in betere kwaliteit dan ik het (op dit moment) kan ontvangen via de satelliet. Forummen is ook veel prettiger...
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op december 30, 2011, 19:22:14
:D Online racen hoort misschien ook tot de mogelijkheden, maar in single player is het al een hele kluif ;)

De hele internetervaring is niet te vergelijken. Niet meer nodig om Top Gear op te nemen. Alles staat op Youtube en in betere kwaliteit dan ik het (op dit moment) kan ontvangen via de satelliet. Forummen is ook veel prettiger...

Kan het me voorstellen, het verschil is dag en nacht, denk ik zo :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: frank2 op december 30, 2011, 15:40:04
Ik heb eergisteren bij Johan van wenw audio voor het eerst en goede streamer gehoord, werkte erg gemakkelijk via een en I pad.
Het was de Marantz streamer met een aparte DAC. Hij beweerde dat dat beter klonk dan al zijn cd spelers die hij heft gehad, en geloof me dat waren geen 1000 euro modellen. Op zijn mini dancers 2 met een zeer zware versterker van gryphon en een betere buizenversterker klonk het fenomenaal. Wel was de DAC erg belabgrijk, de DAC van de marantz was niet slecht maar de zelfgebouwde DAC met buis was toch een juweeltje.
Bedoel je de NA7004? Past mooi in het huidige design. Ik heb bij Marcel van H&C Hifi een Sonos player gehoord met de PM en ik was erg onder de indruk wat er uit dat simpele kastje tevoorschijn kwam. Was natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit van in dit geval Spotify, maar dat is met FLAC niet aan de orde.

Ach wie weet, denk ik volgend jaar heel anders over streamen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Eddye op december 30, 2011, 19:27:08
Kan het me voorstellen, het verschil is dag en nacht, denk ik zo :)
Absoluut! Misschien zelfs nog groter dan dat :D
Showcase - Topic

VlisChris

Minder dan 1Mbit? Damn, dat is lang, lang geleden dat ik dat het moeten ervaren :)
Af en toe als mijn routeer wat moeilijk doet heb ik op mijn LAN een 1Mbit verbinding, en dan zit ik altijd weer te vloeken en te tieren :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op december 30, 2011, 15:40:04

Dit heb ik zelf ook ervaren vandaar dat voor mij de keus niet heel moeilijk was om over te gaan naar een DAC. Mijn cd speler die 5x meer kost dan mijn huidige DAC wist nog niet eens waar hij moest kijken  :D. De DAC's in mijn cd-speler waren ook van zeer goede kwaliteit en bepaald geen kleine jongens.
Ik heb veel dac's en streamers gehoord maar mijn huidige dac vind ik toch echt heel goed spelen en voor het geld al helemaal. Een no brainer voor het geld.

Citaat van: HTip op december 30, 2011, 15:31:10
Streamen :unsure: Nog geen plannen, maar je weet nooit met mij :D

Deze uitspraak had ik begin van dit jaar ook, ik kan nog net zeggen begin dit jaar ;).
Nu zeg ik voor mijzelf "geen plannen meer om terug te gaan naar cd"  :headbanging:

Je kunt ook gewoon een DAC nemen en dan via laptop of pc afspelen. Ik doe dit ook met J.River en ik laad daar via externe hdd mijn muziek in, netjes op orde gemaakt. Bitremote erbij gekocht voor afstandbediening via mijn netbook( wordt niet ondersteund maar werkt wel) Bitremote is ideaal voor Iphone of Ipad(2).Via Android werkt het ook ;).
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Christiaan S op december 30, 2011, 20:34:43
Minder dan 1Mbit? Damn, dat is lang, lang geleden dat ik dat het moeten ervaren :)
Af en toe als mijn routeer wat moeilijk doet heb ik op mijn LAN een 1Mbit verbinding, en dan zit ik altijd weer te vloeken en te tieren :)
Gelukkig is dat nu verleden tijd. Je raakt er wel snel aan gewend zeg...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 30, 2011, 21:55:47
Dit heb ik zelf ook ervaren vandaar dat voor mij de keus niet heel moeilijk was om over te gaan naar een DAC. Mijn cd speler die 5x meer kost dan mijn huidige DAC wist nog niet eens waar hij moest kijken  :D. De DAC's in mijn cd-speler waren ook van zeer goede kwaliteit en bepaald geen kleine jongens.
Ik heb veel dac's en streamers gehoord maar mijn huidige dac vind ik toch echt heel goed spelen en voor het geld al helemaal. Een no brainer voor het geld.

Deze uitspraak had ik begin van dit jaar ook, ik kan nog net zeggen begin dit jaar ;).
Nu zeg ik voor mijzelf "geen plannen meer om terug te gaan naar cd"  :headbanging:

Je kunt ook gewoon een DAC nemen en dan via laptop of pc afspelen. Ik doe dit ook met J.River en ik laad daar via externe hdd mijn muziek in, netjes op orde gemaakt. Bitremote erbij gekocht voor afstandbediening via mijn netbook( wordt niet ondersteund maar werkt wel) Bitremote is ideaal voor Iphone of Ipad(2).Via Android werkt het ook ;).
Ik begrijp dat je erg tevreden bent met je streamingoplossing... :D Misschien is 2012 wel een goed jaar om er eens over na te denken :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Omdat ik helemaal vergeten dat ik Luc84 een plaats bij een M&G had beloofd komt er nog een extra M&G en wel in maart/april. Goed nieuws dus voor iedereen die nog op de wachtlijst staat.

Mogelijke data:

17-324-325-331-315-422-4
Luc84JaJaJaJaJaJa
ntbntbntbntbntbntbntb
ntbntbntbntbntbntbntb
ntbntbntbntbntbntbntb

Wie staan nog op de wachtlijst?

• daydreamer
  • kermit
  • Little Ninja
  • skyfox
  • StefaanD
  • Xander32
Aanmelden kan via PM en dan geldt eerst komt eerst maalt :D
Showcase - Topic

Sonic Circle

Ik werp me ook graag weer op als kandidaat :).
Zijn er voldoende kandidaten voor de opgegeven data dan mag je me rustig over slaan. Heb natuurlijk al een paar keer kunnen genieten van je ruimte.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op januari  2, 2012, 12:57:07
Zijn er voldoende kandidaten voor de opgegeven data dan mag je me rustig over slaan. Heb natuurlijk al een paar keer kunnen genieten van je ruimte.
Sonic, er komt ook nog een reünie!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Citaat van: HTip op december 29, 2011, 13:28:31
Nog net in 2011 geregeld, maar de M&G's voor 2012 staan vast.

M&G Part IX - 25 februari
Wie komen:

• Peerless Monster
  • RonG
  • Valkyrie
  • WickedGame

M&G Part X - 19 mei 2012
Wie komen:

• Alex Groningen
  • frankp
  • Janbo
  • Nosferatu

M&G Part XI - 22 september
Wie komen:

• DVDPF (dvd.nl)
  • eddy135
  • Hipster
  • Kamidioblitz

Ik heb er nu al weer zin in!

Genoteerd, zal even met Rens nog afstemmen omtrent carpoolen (gezien we niet ver van elkaar afwonen).

skoebiedoe

Citaat van: Etiennevh op januari  2, 2012, 13:54:09

Met iedereen tegelijk die al is mogen langskomen...... :o :o :o
Denk zelfs dat  zijn hofke(tuin voor de Nederlanders. ;) ) nog te klein zal zijn. ;)

Sonic Circle

Ah, mooi :).
Als er maar een GT5 competitie komt. Lijkt me geweldig bij Philip.

Luc84

Citaat van: HTip op januari  2, 2012, 12:34:55
Omdat ik helemaal vergeten dat ik Luc84 een plaats bij een M&G had beloofd komt er nog een extra M&G en wel in maart/april. Goed nieuws dus voor iedereen die nog op de wachtlijst staat.

Bedankt dat je nog aan me gedacht hebt Philip!  :clapping:

Ben benieuwd naar het geluid nu de PM helemaal geïntegreerd is. En natuurlijk de JVC, die heb ik de laatste keer maar heel even mogen bewonderen...  :wub:

Valkyrie

Citaat van: WickedGame op januari  2, 2012, 14:03:59
Genoteerd, zal even met Rens nog afstemmen omtrent carpoolen (gezien we niet ver van elkaar afwonen).

Bij mij staat hij ook in de agenda! Misschien kan ik ook nog deels meerijden? Vanaf het Haagse is het een eind rijden volgens mij...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Citaat van: Sonic Circle op januari  2, 2012, 12:57:07
Citaat van: Sonic Circle op januari  2, 2012, 16:38:57
Ah, mooi :).
Als er maar een GT5 competitie komt. Lijkt me geweldig bij Philip.
:clapping: GT5-competitie lijkt me een erg leuk idee vanaf nu. Tenminste als mijn gasten dat ook leuk vinden. Ik heb het circuit van Top Gear ontsloten. Dus alles staat klaar om te spelen "Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel" :D Na alleen die auto nog even vinden in de showroom...

Reünie(s) lijken me erg leuk. Ik denk dat ik 2013 daarvoor reserveer. Iedereen die al een keer is geweest, maar nog niet de laatste ontwikkelingen heeft gezien. Maar daar hebben we het tegen die tijd wel over ;)

Citaat van: skoebiedoe op januari  2, 2012, 14:42:34

Met iedereen tegelijk die al is mogen langskomen...... :o :o :o
Denk zelfs dat  zijn hofke(tuin voor de Nederlanders. ;) ) nog te klein zal zijn. ;)
:clapping: Heb je gelijk in. Ik denk dat ik inmiddels meer dan 20 man te gast heb gehad. Denk dat ik die dus moet opdelen :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: WickedGame op januari  2, 2012, 14:03:59
Ik heb Rens dit net laten weten.

Citaat van: Valkyrie op januari  2, 2012, 22:55:39
Bij mij staat hij ook in de agenda! Misschien kan ik ook nog deels meerijden? Vanaf het Haagse is het een eind rijden volgens mij...
Het is inderdaad best een ritje. En als je dan niet alleen hoeft te rijden is natuurlijk altijd fijn. RonG komt hier uit te buurt, maar volgens mij wonen WickedGame en Peerless Monster bij jou in de buurt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op januari  2, 2012, 13:53:28
Lijkt me gaaf om je HT eens mee te maken, PM verstuurd!
Je hebt PM terug en het gaat er dus dit jaar van komen :pompom: Samen met Luc84 en StefaanD, en nog 1 iemand anders, maar wie? ;)

Citaat van: Luc84 op januari  2, 2012, 21:56:50
Bedankt dat je nog aan me gedacht hebt Philip!  :clapping:

Ben benieuwd naar het geluid nu de PM helemaal geïntegreerd is. En natuurlijk de JVC, die heb ik de laatste keer maar heel even mogen bewonderen...  :wub:
Graag gedaan Luc! Ik had het je ook beloofd :blush: Ben ook benieuwd hoe jij het beleefd. De PM is echt een prachtig apparaat. Afgelopen weekend samen met Annet de vergelijking gedaan met de SR met meerdere nummers en we zijn nog niet helemaal klaar, maar het resultaat is niet echt verrassend ;)
Showcase - Topic

Luc84

Citaat van: HTip op januari  2, 2012, 23:08:51
Afgelopen weekend samen met Annet de vergelijking gedaan met de SR met meerdere nummers en we zijn nog niet helemaal klaar, maar het resultaat is niet echt verrassend ;)

Denk dat ik het resultaat inderdaad wel kan raden...  :music: