Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op december  4, 2011, 01:04:01
Prachtig weer  :worship:
Citaat van: Xander32 op december  4, 2011, 08:52:06
Jouw woord gehouden, de foto`s zijn er, enne:  :inlove:.
Prachtig dus.
Thanks guys!

Citeer
Hoe gaat het met de Marantz PM? Kan je aangeven wat deze heeft gebracht in jouw set?
We moeten/willen nog de vergelijking doen met en zonder de PM. Maar wat we nu al kunnen zeggen is dat door de PM het geluid in stereo ruimtelijker en breder is, meer details hoorbaar zijn (die we nog nooit eerder gehoord hebben), de snelheid van de weergave aanmerkelijk is toegenomen en daardoor eigenlijk alles veel muzikaler klinkt. De SR9600 is in het verleden geroemd als een goede stereoversterker en er zullen genoeg mensen zijn die daarmee tevreden zijn. Echter de PM is dusdanig beter dat we de afgelopen weken bijna alleen muziek hebben geluisterd.

En deze verbetering in stereo heeft ook een positieve uitwerking op het surroundgeluid. Gisteren heb ik een aantal surroundopnamen geluisterd en deze klinken nóg beter dan voorheen. De filmbeleving was volgens Annet zoals gezegd minder, maar dat is volgens mij eenvoudig op te lossen door het volume te verhogen. Gaan we nog proberen. De integratie van de center met de fronts was volgens Annet wel verbeterd. Dat komt volgens mij door de verbreding van het stereobeeld van de fronts. Leuke test is de intro van "Money for nothing" van Dire Straits, waarbij een keyboard door de kamer draait. Voorheen vielen er "gaten" in de weergave tussen de speakers. Nu is het een continue ononderbroken flow.

Kortom een hele mooie toevoeging aan het voorheen toch niet onaardige geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Mooie uitbreiding Philip!! Misschien staat het al ergens op de laatste 10 pagina's, maar je speakers iets wijder gezet, wat levert dit op? Ik vermoed zelf een ruimtelijker geluidsbeeld.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op december  4, 2011, 11:01:29
Mooie uitbreiding Philip!! Misschien staat het al ergens op de laatste 10 pagina's, maar je speakers iets wijder gezet, wat levert dit op? Ik vermoed zelf een ruimtelijker geluidsbeeld.
Thanks Roy! Klopt helemaal. Naast de PM is het stereobeeld ook breder en dieper geworden door de verplaatsing van de speakers. Toe-in hebben we ook nog mee gespeeld, maar dat wordt op dit moment beperkt door de LS-kabel. Die is te stug en moeten we de gaten in het podium voor verplaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Helemaal af weer zo! Het valt me niet eens zo op dat er een verdieping op het rack bij is gekomen. Maar het staat wel sjiek!

Het enige is dat ik die playstation er niet zo bij vind horen zoals hij er nu op staat. Is liggend geen optie? Of gewoon ergens achter? Vind het zo'n lelijk apparaat.. :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Maar nu het stereobeeld breder is geworden, hoe is dat in surround? Lijkt me dat de plaatsing daar ook invloed op heeft (zeker met al je akoestische aanpassingen). Ik ga er niet vanuit dat je inlevert hoor, ik denk eerder dat het je wat oplevert.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

Het blijft gewoon een gave ruimte. Dat zal ook niet minder worden de komende tijd denk ik ;)
Mag ik 1 klein puntje bespeuren waar optisch voordeel te halen is? Je hebt een wit stroomsnoer van achter je rack naar de wand lopen.
Geen idee waar dat snoer van is, maar misschien of vervangen door een zwarte, of een stukje donkere krimpkous omdoen als het een dure kabel is? Viel me eigenlijk meteen op het bij het bekijken van je foto's  :angel:

HTip

Citaat van: Etiennevh op december  4, 2011, 12:43:44
Helemaal af weer zo! Het valt me niet eens zo op dat er een verdieping op het rack bij is gekomen. Maar het staat wel sjiek!
Bedankt Etienne. Precies dat vonden wij ook. We hadden verwacht dat het rack meer in het oog zou springen, maar dat is eigenlijk niet het geval...

Citeer
Het enige is dat ik die playstation er niet zo bij vind horen zoals hij er nu op staat. Is liggend geen optie? Of gewoon ergens achter? Vind het zo'n lelijk apparaat.. :P
... dit in tegenstelling tot de PS3. Ik vind ook dat het niet past. Hij staat nu dan ook op de grond. De TwistDock is wel erg handig, want aan de achterkant hangen de controllers die ook nog opgeladen worden.
Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: HTip op december  4, 2011, 00:37:22
Thanks! De PPP en SR waren beide alleen in zilver. Een echte opvolger van de SR9600 is er inderdaad helaas nooit gekomen. Eigenlijk is dat de AV/MM8003 combi geweest.
Laat die combi nou net zwart zijn! :clapping:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: Madhouse op december  4, 2011, 14:34:13
Maar nu het stereobeeld breder is geworden, hoe is dat in surround? Lijkt me dat de plaatsing daar ook invloed op heeft (zeker met al je akoestische aanpassingen). Ik ga er niet vanuit dat je inlevert hoor, ik denk eerder dat het je wat oplevert.
De plaatsing heeft daar zeker invloed op. Ik vind het beter geworden, maar Annet is nog niet overtuigd. Dus je voelt hem al aankomen, dat gaan we nog verder beoordelen.

We zijn het wel eens dat de frontstage homogener geworden en daardoor is de center minder aanwijsbaar. Echter door het verschil in vermogen heb ik bij het afstellen van de bubble de center en rears aanzienlijk moeten dempen. Dit kan je natuurlijk compenseren door het mastervolume hoger te zetten, maar dat heb ik afgelopen zaterdag niet gedaan vanwege het bezoek. Die vonden het hard genoeg ;)

Dus we gaan (misschien vanavond) nog een keer een deel van dezelfde film (Monsters Inc.) bekijken, maar dan op referentievolume...
Showcase - Topic

Zefanja

Het staat er alleem weer heel netjes bij zo.
Het blijft een prachtige ruimte  :worship:
Ben benieuwd of de surround beleving weer het zelfde word als je de receiver (op +2) wat harder zet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Christiaan S op december  4, 2011, 15:20:08
Het blijft gewoon een gave ruimte. Dat zal ook niet minder worden de komende tijd denk ik ;)
Bedankt Christiaan!

Citaat van: Christiaan S op december  4, 2011, 15:20:08
Mag ik 1 klein puntje bespeuren waar optisch voordeel te halen is? Je hebt een wit stroomsnoer van achter je rack naar de wand lopen.
Geen idee waar dat snoer van is, maar misschien of vervangen door een zwarte, of een stukje donkere krimpkous omdoen als het een dure kabel is? Viel me eigenlijk meteen op het bij het bekijken van je foto's  :angel:
Mag jij. En leuke is dat diezelfde opmerking bij de buren gemaakt is. Daar heb ik hetvolgende geantwoord:

Citeer
Het witte snoer wat je ziet is van een noname verdeelblok wat tijdelijk de stroom verzorgt voor de AB, de Nespa en de AP van het draadloos netwerk. Alle audio- en videoapparatuur is aangesloten op de PPP. Uitzondering is DD18, want die kan helaas niet op de PPP. Als de stroomaanpassingen klaar zijn (iets voor 2012), dan heb ik dat blok niet meer nodig en krijgen de genoemde óók goede stroom :D

Ik kan natuurlijk voor de time-being de stekker en snoer zwart maken ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: mtissink op december  5, 2011, 09:48:48
Laat die combi nou net zwart zijn! :clapping:
:clapping: Maar dan is de PPP nog altijd zilver :tongue2: en die ga ik zeker niet vervangen door een zwart exemplaar (P5/P10)...
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op december  4, 2011, 10:42:29
Thanks guys!
We moeten/willen nog de vergelijking doen met en zonder de PM. Maar wat we nu al kunnen zeggen is dat door de PM het geluid in stereo ruimtelijker en breder is, meer details hoorbaar zijn (die we nog nooit eerder gehoord hebben), de snelheid van de weergave aanmerkelijk is toegenomen en daardoor eigenlijk alles veel muzikaler klinkt. De SR9600 is in het verleden geroemd als een goede stereoversterker en er zullen genoeg mensen zijn die daarmee tevreden zijn. Echter de PM is dusdanig beter dat we de afgelopen weken bijna alleen muziek hebben geluisterd.

En deze verbetering in stereo heeft ook een positieve uitwerking op het surroundgeluid. Gisteren heb ik een aantal surroundopnamen geluisterd en deze klinken nóg beter dan voorheen. De filmbeleving was volgens Annet zoals gezegd minder, maar dat is volgens mij eenvoudig op te lossen door het volume te verhogen. Gaan we nog proberen. De integratie van de center met de fronts was volgens Annet wel verbeterd. Dat komt volgens mij door de verbreding van het stereobeeld van de fronts. Leuke test is de intro van "Money for nothing" van Dire Straits, waarbij een keyboard door de kamer draait. Voorheen vielen er "gaten" in de weergave tussen de speakers. Nu is het een continue ononderbroken flow.

Kortom een hele mooie toevoeging aan het voorheen toch niet onaardige geluid ;)
Erg herkenbaar, heb een soortgelijke ervaring toen ik destijds mijn MF A5 achter de SR 8002 koppelde.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Zefanja op december  5, 2011, 10:28:00
Het staat er alleem weer heel netjes bij zo.
Het blijft een prachtige ruimte  :worship:
Ben benieuwd of de surround beleving weer het zelfde word als je de receiver (op +2) wat harder zet.
Bedankt Zefanja! Ben ook benieuwd of de homogeniteit dan intact blijft. Ik verwacht/hoop van wel. De SR9600 heeft genoeg headroom (kan tot +18dB) om dit zonder vervorming te kunnen.
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 10:36:29
Bedankt Zefanja! Ben ook benieuwd of de homogeniteit dan intact blijft. Ik verwacht/hoop van wel. De SR9600 heeft genoeg headroom (kan tot +18dB) om dit zonder vervorming te kunnen.

Ik zou het ook verwachten. Ben benieuwd.
Qua kracht moet de SR9600 het zeker kunnen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Xander32 op december  5, 2011, 10:35:32
Erg herkenbaar, heb een soortgelijke ervaring toen ik destijds mijn MF A5 achter de SR 8002 koppelde.
Dus ondanks een ander merk toch een homogeen beeld gekregen? :thumbs-up: Ik ben om reden van de homogeniteit bij Marantz gebleven. En laten ze nu een erg mooie stereoversterkerlijn hebben met ook nog een HT-functie :music:

Waarom ben je ondanks deze ervaring dan toch overgestapt naar puur stereo? Nou ja, voorzover je hierover kan spreken met 2 SPL800's voor het laag :o :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op december  5, 2011, 10:42:26
Ik zou het ook verwachten. Ben benieuwd.
Qua kracht moet de SR9600 het zeker kunnen.
Wij ook, maar het is nu zo mooi weer hier, dat we daarvan gaan profiteren. Wordt dus iets voor vanavond ;)

En over de SR9600, ik denk dat hij meer kan uitsturen dan wij kunnen verdragen :D
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 10:44:13
Dus ondanks een ander merk toch een homogeen beeld gekregen? :thumbs-up: Ik ben om reden van de homogeniteit bij Marantz gebleven. En laten ze nu een erg mooie stereoversterkerlijn hebben met ook nog een HT-functie :music:

Waarom ben je ondanks deze ervaring dan toch overgestapt naar puur stereo? Nou ja, voorzover je hierover kan spreken met 2 SPL800's voor het laag :o :D
De homogeniteit werd niet aangetast door een vreemd merk in te voegen. Voor mij ook weer het bewijs dat een EV (zo gedraagt een versterker zich welke middels ht-pass-through in een meerkanaals setup mee mag spelen) weinig meer brengt dan vermogen, dan controle.

En ondanks 2 Velo ukkies blijft het een stereoset 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Xander32 op december  5, 2011, 13:24:00
De homogeniteit werd niet aangetast door een vreemd merk in te voegen. Voor mij ook weer het bewijs dat een EV (zo gedraagt een versterker zich welke middels ht-pass-through in een meerkanaals setup mee mag spelen) weinig meer brengt dan vermogen, dan controle.

En ondanks 2 Velo ukkies blijft het een stereoset 8).

Sander.
Blijft inderdaad een stereoset :D, maar waarom ben je dan van surround afgegaan?

Dat is ook de reden dat ik voor een geïntegreerde versterker ben gegaan. Dat werd me ook uit diverse richtingen geadviseerd omdat juist de VV het verschil maakt.
Showcase - Topic

Pinohelmond

Net de nieuwe foto´s bekeken, jou ruimte is toch hét voorbeeld hoe je een dedicated HT kamer wilt hebben. Echt geweldig!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Citaat van: Pinohelmond op december  5, 2011, 14:34:33
Net de nieuwe foto´s bekeken, jou ruimte is toch hét voorbeeld hoe je een dedicated HT kamer wilt hebben. Echt geweldig!
Zo, dat is nog eens een compliment :wub: Thanks!
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 14:23:04
Blijft inderdaad een stereoset :D, maar waarom ben je dan van surround afgegaan?
Ik had een huiskamer vol met speakers en componenten staan terwijl ik 9 van de 10 keer er alleen een cd-tje draaide. Nu draai ik al een anderhalf jaar alleen stereo en heb daar nog geen moment spijt van. Heb echter nog wel de Pio BD-speler er staan en een Pana HDD recorder. Beiden middels hdmi op de plasma aangesloten en middels ic verbonden met de A5. Van de HDD recorder maak ik bijna dagelijks gebruik, de Pioneer heb ik al een maandje of 3 niet meer aan gehad ::).

Sander.

HTip

Citaat van: Xander32 op december  5, 2011, 16:49:40
Ik had een huiskamer vol met speakers en componenten staan terwijl ik 9 van de 10 keer er alleen een cd-tje draaide. Nu draai ik al een anderhalf jaar alleen stereo en heb daar nog geen moment spijt van. Heb echter nog wel de Pio BD-speler er staan en een Pana HDD recorder. Beiden middels hdmi op de plasma aangesloten en middels ic verbonden met de A5. Van de HDD recorder maak ik bijna dagelijks gebruik, de Pioneer heb ik al een maandje of 3 niet meer aan gehad ::).

Sander.
Dan is het heel begrijpelijk en verstandig dat je naar stereo bent gegaan. Vind je vriendin vast ook niet erg ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 10:36:29
Zojuist Cars 2 gekeken en de bubble was weer als voorheen, maar dan beter. Mijn aannames klopten en hadden enerzijds te maken met het lagere master volume (nu 0dB ipv -2dB) en anderzijds met de instellingen van de sub. Als we met z'n tweetjes zijn staat de sub op een andere setting dan als ook de achterste rij bezet is. In het laatste geval staat de sub aanmerkelijk zachter en zijn nog een paar settings anders.

Geluid was super, dus de bubble is goedgekeurd (y)
Showcase - Topic

Etiennevh

Hoe groot was het verschil wat je merkt tussen 0 en -2 db? Ik heb mijn sr9600 eigenlijk nooit harder dan -18 db staan, ondermeer door de beroerde akoestiek.. Maar dat heeft mijns inziens ook te maken met afstellen...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto