Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Een HT bypass is dan idd wel handig. En hoe in jouw geval aan te sluiten? Goede vraag. Normaliter sluit je de pre outs van je fronts aan op de stereo pre en vandaar weer naar de eindversterker. Maar hoe dat met jouw receiver zit, geen idee.
Er circuleert overigens wel een lijst met pre's met een ht bypass functie.
Maar voordat je deze weg gaat bewandelen is het wellicht goed om te bedenken of je echter verder wilt met je huidge Marantz.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

denoontje

Citaat van: HTip op augustus 17, 2011, 09:44:13
In surround heb je zeker gelijk. In stereo weet ik het niet. De dempingsfactor schijnt hierbij een rol te spelen. Alleen geen idee welke... :unsure:

De stereo pre zou dan een HT-pass thru moeten hebben? Geen idee hoe ik dat trouwens zou moeten aansluiten...

Dedicated stereo lijkt mij ook de way te gaan, tenzij je echt power te kort komt.D
Als het in diepte, ruimtelijkheid en scheiding zit zou ik het zoeken in e voorversterker van de HT receiver en dat dus upgraden.
probeer gewoon eerst eens een dedicated stereoversterker of processor uit dus --> wil de mijn wel meenemen hoor bij de M&G of kun je niet wachten?

Aansluiten......eeeh.......gewoon met kabeltjes ;-)

rodrique

Musical fidelity KW750
Quadral Vulkan VIII R
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

HTip

Citaat van: clockwork op augustus 17, 2011, 10:18:20
Een HT bypass is dan idd wel handig. En hoe in jouw geval aan te sluiten? Goede vraag. Normaliter sluit je de pre outs van je fronts aan op de stereo pre en vandaar weer naar de eindversterker. Maar hoe dat met jouw receiver zit, geen idee.
Er circuleert overigens wel een lijst met pre's met een ht bypass functie.
Maar voordat je deze weg gaat bewandelen is het wellicht goed om te bedenken of je echter verder wilt met je huidge Marantz.
Om met het laatste te beginnen, ik ga mijn SR9600 zeker nog niet vevangen. Ik ben erg tevreden met de klank, de kracht en de mooie surroundbubble die hij neerzet. Ik zal die lijst met pre's eens bekijken en hoe ik die dan zou kunnen aansluiten.

Mijn vraag of een aparte EV nog een stap voorwaarts zou zijn ben ik ook nog wel benieuwd naar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 17, 2011, 10:57:22
Dedicated stereo lijkt mij ook de way te gaan, tenzij je echt power te kort komt.D
Als het in diepte, ruimtelijkheid en scheiding zit zou ik het zoeken in e voorversterker van de HT receiver en dat dus upgraden. probeer gewoon eerst eens een dedicated stereoversterker of processor uit dus --> wil de mijn wel meenemen hoor bij de M&G of kun je niet wachten?
Dat zou mooi zijn. Super! Kan nog wel wachten hoor. Zoveel haast heeft het nou ook weer niet ;) Overigens, power geeft de SR9600 genoeg. Vraag is of die power ook gecontroleerd genoeg is.

Citeer
Aansluiten......eeeh.......gewoon met kabeltjes ;-)
:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: rodrique op augustus 17, 2011, 12:31:27
Wowwww wat een ruimte!!  :clapping:
Thanks! Vandaag op mijn laatste vakantiedag ettelijke uren in de HT doorgebrcht en wel achter het stuur. Wat ontzettend gaaf was dat. Naast muziek en film kan ik er nu dus ook heel erg genieten van games 8)
Showcase - Topic

drees62

Is dit niks voor je?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114909.0

Je hebt dan een top-versterker op stereogebied die je prima kunt integreren in je prachtige HT-set. Tevens heb je stereo en HT dan toch gescheiden. Nog steeds één van de allermooist klinkende versterkers imho.

Ik doe het met een SR 8001 en PM15-S2 op deze manier. Werkt perfect!

HTip

Citaat van: drees62 op augustus 17, 2011, 23:02:27
Is dit niks voor je?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114909.0

Je hebt dan een top-versterker op stereogebied die je prima kunt integreren in je prachtige HT-set. Tevens heb je stereo en HT dan toch gescheiden. Nog steeds één van de allermooist klinkende versterkers imho.

Ik doe het met een SR 8001 en PM15-S2 op deze manier. Werkt perfect!
Da's toevallig! Ik heb net diezelfde advertentie zitten lezen :D Vraagt wel (weer) wat meer van het budget, maar is zeker een mooie optie. Wat ik me wel afvraag is wat een ander merk stereoversterker voor effect heeft op de surround bubble. Jij hebt beide apparaten van Marantz, dus dat zal goed matchen. Hoe matched Marantz met Classé?

O ja, nog bedankt voor het compliment!
Showcase - Topic

VlisChris

CiteerDoor de HT-frontkanalen op de 'Main' aansluitingen te zetten worden deze dan doorgelust.

Wordt hier niet mee bedoeld dat je de stereo-pre in surround volledig bypassed?
Maar jij en Arjen wonen toch niet zo heeeeeel ver uit elkaar? Uitproberen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 17, 2011, 23:15:02
Wordt hier niet mee bedoeld dat je de stereo-pre in surround volledig bypassed?
Maar jij en Arjen wonen toch niet zo heeeeeel ver uit elkaar? Uitproberen ;)
Geen idee waar Arjen woont (volgens zijn profiel ergens in het midden van het land ;)). Ik snap het doorlussen ook nog niet helemaal, maar het lijkt me dat je in stereo zowel de VV en EV gebruikt en in surround alleen de EV. Anders zou De timing een probleem kunnen worden...
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op augustus 17, 2011, 23:27:50
Geen idee waar Arjen woont (volgens zijn profiel ergens in het midden van het land ;)). Ik snap het doorlussen ook nog niet helemaal, maar het lijkt me dat je in stereo zowel de VV en EV gebruikt en in surround alleen de EV. Anders zou De timing een probleem kunnen worden...
Jullie wonen toch zo'n 180 km uit elkaar, maar ik vraag me af of een geintregeerde versterker vort jou de oplossing is?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op augustus 17, 2011, 23:51:41
Jullie wonen toch zo'n 180 km uit elkaar, maar ik vraag me af of een geintregeerde versterker vort jou de oplossing is?
Dat is niet echt in de buurt om even uit te proberen ;) Aangezien jij het hebt kunnen ervaren in welke richting zou ik volgens jou dan moeten denken?
Showcase - Topic

SV..S

Ik doel meer op die specifieke versterker, immers zit je dan met 2 apparaten met geïntegreerde eindversterking.
Ik begreep dat een ht through put meer zinvol was in comb met pre en eindversterking?

Jl Audio F113      

clockwork

Vandaar ook mijn opmerking over doorgaan met de Marantz. Je loopt ltijd het risico dat je door gaat 'breien' met niet optimale lapmiddelen. En daar is de Marantz nu weer veel te goed voor. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted member

Bij een stereoversterker met HT throughput gebruik je de stereoversterker -waarop je front left+right luidsprekers zijn aangesloten- in de  HT throughput stand als een eindversterker. Volumeregeling en processing wordt dan gedaan door je surroundprocessor/receiver met pre-outs.

Aansluitingen:
FR+FL luidsprekers verhuizen naar stereoversterker
FR+FL pre-out uitgangen van receiver naar stereoversterker
overige luidsprekers op receiver

Oftewel de stereoversterker gebruik je dus altijd; voor stereo als voorversterker+eindversterker met een daar direct op aangesloten bron en voor surround alleen als eindversterker met de op de receiver aangesloten bron.

Als je een stereoversterker hebt zonder HT throughput kun je die ook gebruiken maar dan moet je een vaste volumestand gebruiken (zeg op +-0 dB max. vermogen) waarop je je surround-/channelkanalen eenmalig afstelt qua volume. Daarna kun je met je receiver 't mastervolume regelen. Timing zou een issue kunnen worden als blijkt dat je receiver een interne delay heeft die de pre-outs niet hebben.

SV..S

waarmee je dan dus de fronts op de Classe eindversterker en de andere speakers op de Marantz hebt.
lijkt me niet wenselijk, ook niet in de  ''4G'' gedachte.

Jl Audio F113      

HTip

Bedankt voor de duidelijke uitleg Antoine :thumbs-up: Het is me nu helemaal helder en het lijkt me dus niet verstandig dat, zoals Jos aangeeft, dat je 2 merken versterkers gaat mengen. Ik ben bang dat mijn surroundbubble dan niet meer zo homogeen is als nu.

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2011, 08:59:18
Vandaar ook mijn opmerking over doorgaan met de Marantz. Je loopt ltijd het risico dat je door gaat 'breien' met niet optimale lapmiddelen. En daar is de Marantz nu weer veel te goed voor. 
Heb je helemaal gelijk in. De SR9600 is gewoon een erg goede receiver, zelfs in stereo, dus die ga ik echt niet op korte termijn vervangen. Ik zou dus, net als drees62, een stereoversterker van Marantz met HT throughput moeten hebben om de homogeniteit van het geluid te waarborgen. Of Classe moet heel erg goed matchen met Marantz. Kan iemand daar iets over zeggen?
Showcase - Topic

drees62

Citaat van: HTip op augustus 17, 2011, 23:12:13
Hoe matched Marantz met Classé?

Ik heb ook al eens een Classé CA-150 als eindversterker achter mijn Marantz SR 8001 gehad. Gaf een hele mooie match en de Classé laat het Marantz karakter prima in stand. Je laat alleen dan wel wat liggen in het voorversterkergedeelte, misschien wel net dat stukje wat je nu (ook) mist. Daarom heb ik besloten om uiteindelijk te kiezen voor HT en stereo apart. Omdat ik toch wel graag bij mijn oude liefde Marantz  :inlove: wilde blijven heb ik gekozen voor de PM 15-S2, puur omdat deze over een HT-bypass beschikt. En dat bevalt heel goed  :wub:
Heb teveel verhalen gehoord over kapotte tweeters met versterkers die deze optie niet hebben. :confused: Dat gaat nl. geheid een keer mis :nervous:

Joris1971

Mooie processor kopen (2ehands Lexicon) en dan 3 eindversterkers erop (Lyngdorf)

evilniek

Citaat van: Joris1971 op augustus 18, 2011, 16:05:36
Mooie processor kopen (2ehands Lexicon) en dan 3 eindversterkers erop (Lyngdorf)

Welke Lexicon heb jij dan, als ik vragen mag?  :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Midcall

Hij wil een goed stereo geluid hebben. Ik heb sterk de indruk dat hij zeer content is met zijn huidige HT-setup, en wat jij voorstelt is vooral een upgrade in HT. Met een investering als deze kan hij gewoon een dedicated stereo setup (stereo pre-amp met pass through en stereo eindversterker) in zijn huidige set integreren en is hij op stereo beter af dan met jouw Lexicon/Lyngdorf voorstel.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: drees62 op augustus 18, 2011, 16:01:06
Ik heb ook al eens een Classé CA-150 als eindversterker achter mijn Marantz SR 8001 gehad. Gaf een hele mooie match en de Classé laat het Marantz karakter prima in stand. Je laat alleen dan wel wat liggen in het voorversterkergedeelte, misschien wel net dat stukje wat je nu (ook) mist.
Ik weet niet precies wat ik mis. Het kan best zijn dat het in het VV-deel zit. Dus als ik daar niet echt op vooruit ga met de Classé, dan heeft dat weinig zin.

Citeer
Daarom heb ik besloten om uiteindelijk te kiezen voor HT en stereo apart. Omdat ik toch wel graag bij mijn oude liefde Marantz  :inlove: wilde blijven heb ik gekozen voor de PM 15-S2, puur omdat deze over een HT-bypass beschikt. En dat bevalt heel goed  :wub:
Maar wel op dezelfde speakerset in dezelfde ruimte? Want dat wil ik dus. Ik heb even wat onderzoek gedaan en als ik naar Marantz kijk (beste match met de SR9600 die gewoon heel goed bevalt), dan heb ik de keuze uit de volgende versterkers: PM7004, PM15S2, PM-KI Pearl en de PM-KI Pearl Lite. Deze hebben allemaal de Power Amp Direct, zoals Marantz de HT throughputfunctie noemt.

Citeer
Heb teveel verhalen gehoord over kapotte tweeters met versterkers die deze optie niet hebben. :confused: Dat gaat nl. geheid een keer mis :nervous:
Heb ik inmiddels ook, dus die functie van HT throughput zal die versterker zeker moeten hebben.
Showcase - Topic

HTip

Ga je ze weer verkopen Joris? :D

Even serieus, Midcall heeft helemaal gelijk. Ik ben heel erg tevreden over mijn HT-geluid. Het zal best nog wel beter kunnen, maar er is nog niemand bij mij geweest die aangegeven heeft daarin iets te missen ;) Stereo is een heel ander verhaal en ik ben het dan bijna altijd eens met het commentaar...
Showcase - Topic

drees62

Citaat van: HTip op augustus 19, 2011, 13:00:17
Ik heb even wat onderzoek gedaan en als ik naar Marantz kijk (beste match met de SR9600 die gewoon heel goed bevalt), dan heb ik de keuze uit de volgende versterkers: PM7004, PM15S2, PM-KI Pearl en de PM-KI Pearl Lite. Deze hebben allemaal de Power Amp Direct, zoals Marantz de HT throughputfunctie noemt.
Heb ik inmiddels ook, dus die functie van HT throughput zal die versterker zeker moeten hebben.

De PM15-S2 is € 1.200 goedkoper dan de PM-KI Pearl. Je mist dan weliswaar het verkoperde chassis, de extra bovenplaat en de "betere" audiocomponenten. Ook zou de voeding wat vergroot zijn, al is dat uit de specs niet af te leiden.
Ook in testen komt de KI-Pearl er niet zo heel veel beter uit. Wel iets maar niet schokkend. En is alleen in zwart leverbaar. Daarom ben ik voor de (zilveren) PM 15-S2 gegaan en heb me die € 1.200 in de zak gehouden.

Hier nog een leuke review, waarin men stelt dat de 15-S2 zelfs muzikaler is dan de PM11:

http://www.stereo.de/index.php?id=622

HTip

Citaat van: drees62 op augustus 19, 2011, 14:51:47
De PM15-S2 is € 1.200 goedkoper dan de PM-KI Pearl. Je mist dan weliswaar het verkoperde chassis, de extra bovenplaat en de "betere" audiocomponenten. Ook zou de voeding wat vergroot zijn, al is dat uit de specs niet af te leiden.
Ook in testen komt de KI-Pearl er niet zo heel veel beter uit. Wel iets maar niet schokkend. En is alleen in zwart leverbaar. Daarom ben ik voor de (zilveren) PM 15-S2 gegaan en heb me die € 1.200 in de zak gehouden.

Hier nog een leuke review, waarin men stelt dat de 15-S2 zelfs muzikaler is dan de PM11:

http://www.stereo.de/index.php?id=622
Bedankt! Ik kan de KI Pearl voor een mooie prijs krijgen, maar je hebt gelijk dat die alleen maar in het zwart verkrijgbaar is. De PM15S2 zou mooi passen bij de SR9600, maar de KI Pearl past weer mooi bij de Oppo ;) Zou mooi zijn als ik een keer een PM15S2 zou kunnen uitproberen. Ben wel erg benieuwd geworden... Die hobby toch van ons :D
Showcase - Topic