Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Denk je dat je bijna niets meer nodig hebt, weet je nog even een nieuwe a/b te scoren  :worship:
Mooi dingetje hoor, wel even wat anders dan mijn harmony one.

HTip

Citaat van: frankp op april 27, 2011, 12:25:52
Denk je dat je bijna niets meer nodig hebt, weet je nog even een nieuwe a/b te scoren  :worship:
Mooi dingetje hoor, wel even wat anders dan mijn harmony one.
Thanks! Deze stond ook niet op de planning, maar ja, het was weer zo'n aanbieding die je niet zo vaak tegenkomt. Forumgenoot daydreamer had mij erop attend gemaakt :thumbs-up:

En ik heb weer wat te doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en succes met 'hobbyen' :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Ben benieuwd naar een foto! :) Gefeliciteerd en programmeerze!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DD2

gave AB!  ben beniewd.

Ik neem mijn HTPC trouwens niet mee naar de M&G  :P 

Heb me na een jaartje of 6 (vroeger had ik een Sony 7700 met HD1 DVD speler) toch van de pc af laten praten. ;)

Heb nu een Dune HD gekocht

zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111710.0

Mocht er interesse zijn dan kan ik deze uiteraard wel mee nemen, begrijp alleen dat de Oppo deze zal verslaan met name met Optical (ik heb geen optical drive ook).. dus denk dat dit niks toe zal voegen. 

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april 18, 2011, 23:24:27
Bedankt voor je verslag Nico. Leuk dat je, ondanks je gebroken pols, toch de tijd hebt genomen om een verslag te schrijven :worship:

Typen is niet leuk, alleen met links kan ik iets typen en dat duurt zo lang  :-X

De breuk is nog steeds aanwezig  :crazy: Alleen kunnen ze niet goed zien of hij kleiner is geworden en hoe de breuk eruit ziet. We hebben weer nieuw gips erom en we moeten een CT-Scan laten maken.

Ik had nog leuke plannen in mijn stereoset, maar dat moet even in de koelkast gezet worden. De akoestiek een klein beetje aanpassen. Dan bedoel ik echt een klein beetje ;) Heb nu tijd genoeg om via internet eens rond te snuffelen voor zo'n panelen die je aan de zijwand monteert. Tevens bezig om over te gaan naar Streamen. We hebben ideeën in het hoofd  ;D. Op de high-end in München kan ik informeren over bepaalde producten, helaas niets over Accuphase.
Dus elk nadeel heeft zijn voordeel.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Bedankt allemaal! :wub:

Citaat van: Jean Sibelius op april 27, 2011, 21:56:29
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en succes met 'hobbyen' :)
Hobbyen wordt het zeker, maar wel weer leuk :pompom:

Citaat van: Etiennevh op april 27, 2011, 22:23:36
Ben benieuwd naar een foto! :) Gefeliciteerd en programmeerze!!
Hele weekend buiten rondom het huis bezig geweest, dus weinig tijd achter de laptop gezeten en alleen gisteravond een film gekeken. Heb zojuist een hoop foto's gemaakt (belichting blijft moeilijk ;)), maar er zal wel 1 van gelukt zijn :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op april 29, 2011, 10:20:31
gave AB!  ben beniewd.
Ik ga mijn best doen om voor 3 juli een werkbare configuratie te hebben, maar ik kan niks beloven. Voordeel is dat ik altijd mijn RC5400 nog heb...

Citeer
Ik neem mijn HTPC trouwens niet mee naar de M&G  :P 

Heb me na een jaartje of 6 (vroeger had ik een Sony 7700 met HD1 DVD speler) toch van de pc af laten praten. ;)

Heb nu een Dune HD gekocht

zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111710.0

Mocht er interesse zijn dan kan ik deze uiteraard wel mee nemen, begrijp alleen dat de Oppo deze zal verslaan met name met Optical (ik heb geen optical drive ook).. dus denk dat dit niks toe zal voegen. 

Lijkt me geen probleem hoor. De vorige M&G had ik de Dune van treky22 op bezoek en we hebben Tron Legacy gekeken. Prachtig beeld en geluid. Je mag 'm natuurlijk altijd meenemen, zeker als jouw beeld met mijn beeld wil vergelijken.

Wordt een vol programma, met o.a. de invloed van (goede) elektriciteit, maar zeker weer erg leuk en gezellig. Zal ook de nodige uitleg over akoestiek de revue passeren :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 30, 2011, 13:36:00
Typen is niet leuk, alleen met links kan ik iets typen en dat duurt zo lang  :-X

De breuk is nog steeds aanwezig  :crazy: Alleen kunnen ze niet goed zien of hij kleiner is geworden en hoe de breuk eruit ziet. We hebben weer nieuw gips erom en we moeten een CT-Scan laten maken.
Balen man. In ieder geval sterkte!

Citeer
Ik had nog leuke plannen in mijn stereoset, maar dat moet even in de koelkast gezet worden. De akoestiek een klein beetje aanpassen. Dan bedoel ik echt een klein beetje ;) Heb nu tijd genoeg om via internet eens rond te snuffelen voor zo'n panelen die je aan de zijwand monteert. Tevens bezig om over te gaan naar Streamen. We hebben ideeën in het hoofd  ;D. Op de high-end in München kan ik informeren over bepaalde producten, helaas niets over Accuphase.
Dus elk nadeel heeft zijn voordeel.
Mooie plannen. Wordt ook steeds enthousiaster over streamen. Zeker na de vorige M&G... En akoestiek? Ach, wat moet ik daarvan zeggen. Daar heb ik ook wat aan gedaan :D

Succes!
Showcase - Topic

DD2

CiteerWordt een vol programma, met o.a. de invloed van (goede) elektriciteit, maar zeker weer erg leuk en gezellig. Zal ook de nodige uitleg over akoestiek de revue passeren

Ik kijk er naar uit! ben erg benieuwd, wellicht dat we elkaar nog wat bruikbare tips kunnen verschaffen...  :)  Kunnen we daarna weer lekker verbouwen/upgraden. ;)

Robbert54

Citaat van: HTip op mei  1, 2011, 19:04:29
Balen man. In ieder geval sterkte!
Mooie plannen. Wordt ook steeds enthousiaster over streamen. Zeker na de vorige M&G... En akoestiek? Ach, wat moet ik daarvan zeggen. Daar heb ik ook wat aan gedaan :D

Succes!
hmmm... als ik dat bij jou lees dan ben ik erg benieuwd
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: DD2 op mei  4, 2011, 18:02:00
Ik kijk er naar uit! ben erg benieuwd, wellicht dat we elkaar nog wat bruikbare tips kunnen verschaffen...  :)  Kunnen we daarna weer lekker verbouwen/upgraden. ;)
Dat is ook het leuke van M&G's. Jammer dat het altijd daarna weer geld kost. Meestal meer voor mijn bezoekers dan voor mij :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2011, 20:22:40
hmmm... als ik dat bij jou lees dan ben ik erg benieuwd
Ikzelf eigenlijk ook, maar ik weet dan ook dat het weer geld gaat kosten. Ben niet zo snel tevreden, maar heb wel met de M&G's er even aan kunnen snuffelen. Misschien hoeft het ook niet zo'n grote investering te zijn. Alleen mijn internetverbinding is op dit moment de bottleneck. Jullie gaan lachen als ik mijn snelheid noem en dat die snelheid al problemen geeft met de stabiliteit :nopompom:
Showcase - Topic

HTip

Jullie hadden overigens nog foto's tegoed (dat niemand daar om gevraagd heeft... :unsure: :D)

Overzicht met de nieuwe Marantz op het rack.

Het rack met de nieuwe Marantz

De andere foto's waren een beetje mislukt (te licht, te donker, belichtingsonscherpte, etc), maar ik ga nog een 2e poging wagen met andere instellingen. Vrijdag heb ik daar tijd voor.

Overigens de programmering loopt niet soepel. Ik krijg mijn config van de RC5400 niet geconverteerd. De config van CoSo krijg ik ook niet ingelezen, terwijl die voor de RC9001 is :unsure: Ik snap het niet goed, maar ik geef natuurlijk niet op...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  4, 2011, 22:41:55
Jullie hadden overigens nog foto's tegoed (dat niemand daar om gevraagd heeft... :unsure: :D)

We weten inmiddels dat de foto's toch wel komen  :tongue2:

Leuke upgrade weer zo! We blijven bezig....... :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: HTip op mei  4, 2011, 22:41:55

Overigens de programmering loopt niet soepel. Ik krijg mijn config van de RC5400 niet geconverteerd. De config van CoSo krijg ik ook niet ingelezen, terwijl die voor de RC9001 is :unsure: Ik snap het niet goed, maar ik geef natuurlijk niet op...
Heb je wel de laatste firmware erop staan?

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  4, 2011, 22:44:26
We weten inmiddels dat de foto's toch wel komen  :tongue2:
Tja, daarin heb ik jullie nog nooit teleurgesteld hè? :D

Citeer
Leuke upgrade weer zo! We blijven bezig....... :blush:
Je zou zeggen dat het een keer moet ophouden en dan komt er weer iets voorbij... :unsure:
Showcase - Topic

Robbert54

Ach ja, als het in 1x goed gaat is het ook zo saai ;) ga er van uit dat het nog helemaal goed gaat komen.

Maar is de snelheid daar in België echt zo traag??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

haha leuk he zo'n internetverbinding.. dat is dan weer iets waar we in NL geen last van hebben, althans, meestal niet ;) (hier glasvezel, gewoon kiezen welke snelheid je wilt en gaan :D )

Ben benieuwd naar je bevindingen en hele gedoe met dat streamen! Interesant!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: CoSo op mei  4, 2011, 22:47:17
Heb je wel de laatste firmware erop staan?
Ik kan de file niet eens inlezen in de Wizz.it Ex software. Ik krijg dan een foutmelding en wel deze...

De versie is 1.0.9.0 van 6 aug 2007. Latere versie heb ik niet kunnen vinden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2011, 22:52:29
Ach ja, als het in 1x goed gaat is het ook zo saai ;) ga er van uit dat het nog helemaal goed gaat komen.
:D Gaat ook goed komen, alleen mag het wat sneller ;)

Citeer
Maar is de snelheid daar in België echt zo traag??
In mijn regio is het echt heel erg. Ik heb nu 4.6Mbps, maar om het stabiel te krijgen (minder CRC errors) dan moet het terug naar 3.3Mbps. Gemiddelde ligt op ca. 8Mbps, maar er zijn uitzonderingen, maar alleen in de grote steden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei  4, 2011, 22:54:46
haha leuk he zo'n internetverbinding.. dat is dan weer iets waar we in NL geen last van hebben, althans, meestal niet ;) (hier glasvezel, gewoon kiezen welke snelheid je wilt en gaan :D )
Ze zijn in België bezig met VDSL2, maar dat zal hier nog wel even duren :nopompom:

Citeer
Ben benieuwd naar je bevindingen en hele gedoe met dat streamen! Interesant!
Ik houd jullie op de hoogte, maar reken niet op al te korte termijn ;)
Showcase - Topic

CoSo

Citaat van: HTip op mei  4, 2011, 22:55:18
Ik kan de file niet eens inlezen in de Wizz.it Ex software. Ik krijg dan een foutmelding en wel deze...

De versie is 1.0.9.0 van 6 aug 2007. Latere versie heb ik niet kunnen vinden.
Het is ook een PEP2 bestand, je kan voor de Marantz gewoon PEP2 gebruiken.

Robbert54

zag wel een wizz it editor staan van 06 01 2011 maar is ook gewoon versie 1.0.9 :(

Woonkamer HT
Stereo