Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: JCL op april  6, 2011, 22:10:20
Over die Note luidsprekers: heb laatst eens zitten zoeken op internet, maar kan nergens vinden wat ze kosten. Niet dat ik opzoek ben, maar was gewoon benieuwd in welk sigment ze ongeveer vallen. Iemand die me dat kan vertellen?

Note 3 circa 2200 euro
Note 5 circa 3800 euro
Note 7 circa 5200 euro
Note 9 circa 9100 euro

De prijzen zijn paar prijzen en zijn adviesprijzen. Kan zijn dat ze wat duurder zijn geworden want de prijzen stijgen allemaal.

HTip was me al voor. De link die hij geeft zijn oude prijzen, in Duitsland zit niet veel prijs verschil in met Nederland.

De Note 3 verdiend een goede stand, eigenlijk een must voor deze luidspreker. ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 22:49:59
Via google.de zou het wel moeten lukken, want het is een Duitse speaker. Ik weet niet of deze prijzen nog actueel zijn, maar hier kan je naast extra info ook de prijzen vinden.
http://www.fl-electronic.de/ neuklang/alr.html

Dat is natuurlijk ook een leuke bezigheid. :D

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 22:49:59
De brutoprijzen per stuk in NL waren op het moment van aankoop:
Note 3: €1150 (hier moeten overigens nog stands bij)
Note 5: €1875
Note 7: €2498
Note 9: ca. €4500
Note Center: €1320

Ik heb met wat onderhandelen in NL overigens hele andere prijzen betaald ;)

Even een vraagje zijn dit luidsprekers die het alleen echt goed doen met films of spelen ze ook goed in stereo? Ik ken ze eigenlijk alleen van naam maar heb ze nog nooit in het echt beluistert.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2011, 22:53:36
Note 3 circa 2200 euro
Note 5 circa 3800 euro
Note 7 circa 5200 euro
Note 9 circa 9100 euro

De prijzen zijn paar prijzen en zijn adviesprijzen. Kan zijn dat ze wat duurder zijn geworden want de prijzen stijgen allemaal.

HTip was me al voor. De link die hij geeft zijn oude prijzen, in Duitsland zit niet veel prijs verschil in met Nederland.

De Note 3 verdiend een goede stand, eigenlijk een must voor deze luidspreker. ;)
Ik dacht al dat de link wat aan de oude kant was ;) De prijzen zijn, sinds mijn aankoop, dus niet veel gewijzigd. Maar de Note 9 is zoals gezegd onbereikbaar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 23:05:22
:clapping:

Citeer
Even een vraagje zijn dit luidsprekers die het alleen echt goed doen met films of spelen ze ook goed in stereo? Ik ken ze eigenlijk alleen van naam maar heb ze nog nooit in het echt beluistert.
Het is van oorsprong een stereospeaker. Pas later is de center in het programma opgenomen. Ik vind de Note 7 een erg mooi stereogeluid geven. Mooier nog dan de Note 5, maar dat mag dan ook wel. De Note 3 vind ik in stereo, mits een goede stand, ook erg goed.

De potentie van de speaker komt sinds de laatste akoestische en apparatuur-/kabelaanpassingen echt tot uiting. De bubble is ook heerlijk :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 23:05:22

Ze doen in Stereo ook ontzettend goed. Ik speel met de Note serie puur stereo :wub:.
In surround valt mij op wat ik gehoord heb dat er echt een hegemonie ontstaat en dit mis ik bij veel luidspreker fabrikanten ook in dezelfde serie.
Ik denk dat wat ik eerder gehoord heb in surround dat dit aankomende zondag bij HTip nogmaals bevestigd wordt.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 23:12:25
Het is van oorsprong een stereospeaker. Pas later is de center in het programma opgenomen. Ik vind de Note 7 een erg mooi stereogeluid geven. Mooier nog dan de Note 5, maar dat mag dan ook wel. De Note 3 vind ik in stereo, mits een goede stand, ook erg goed.

De potentie van de speaker komt sinds de laatste akoestische en apparatuur-/kabelaanpassingen echt tot uiting. De bubble is ook heerlijk :wub:

Dan moet ik nog even een kleine 3 maand geduld hebben. Ben namelijk wel erg nieuwsgierig geworden hoe ze klinken.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2011, 23:15:16
Ze doen in Stereo ook ontzettend goed. Ik speel met de Note serie puur stereo :wub:.
In surround valt mij op wat ik gehoord heb dat er echt een hegemonie ontstaat en dit mis ik bij veel luidspreker fabrikanten ook in dezelfde serie.
Ik denk dat wat ik eerder gehoord heb in surround dat dit aankomende zondag bij HTip nogmaals bevestigd wordt.

Kijk eens aan jij zit er zondag dus al. Wens je bij deze dan ook alvast veel kijk en luisterplezier.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 23:18:38

Kijk eens aan jij zit er zondag dus al. Wens je bij deze dan ook alvast veel kijk en luisterplezier.

Dat zal wel lukken  :pompom:.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2011, 23:15:16
Ik luister sinds de Oppo ook steeds meer stereo. Maar dan wel met de ondersteuning in het laag van mijn subje. Dan is het feest helemaal compleet :music:

Ik vind ze ook erg goed en dan moet ik ze eigenlijk nog tunen i.v.m. de nieuwe akoestische situatie...

Citeer
De verwachtingen worden nu wel erg hoog gespannen. Ik hoop dat ik je niet teleur stel ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 23:16:32
Dan moet ik nog even een kleine 3 maand geduld hebben. Ben namelijk wel erg nieuwsgierig geworden hoe ze klinken.
Afgelopen zondag op de kop af 3 maanden, maar die zijn om voor je het weet ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Philip,

Hoe zit het eigenlijk met de witte akoestische plaat (hoe heette ie ook alweer)? Ben je er al over uit hoe deze meer te integreren is in je ruimte?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op april  6, 2011, 23:26:43
Philip,

Hoe zit het eigenlijk met de witte akoestische plaat (hoe heette ie ook alweer)? Ben je er al over uit hoe deze meer te integreren is in je ruimte?
Die plaat heet volledig RPG Modex Broadband Type 1 ;) en ik ben er eerlijk gezegd niet meer mee bezig geweest. Genieten stond hoger op de agenda ;D

Ik denk echter nog steeds dat spuiten in de tapijtkleuren de mooiste oplossing zal zijn. Of dat ook allemaal haalbaar is? Nog geen idee...
Showcase - Topic

Sonic Circle

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april  6, 2011, 23:32:10
Nog een plaatsje vrij....... tempting :D.
Als zich niemand anders van de wachtlijst aanmeld, dan mag je best weer komen. Er is toch weer het nodige veranderd sinds jouw vorige bezoek :unsure: Ik had gedacht dat er om "gevochten" zou worden en dat ik lootjes moest trekken, maar dat valt dus best mee ;)
Showcase - Topic

Sonic Circle

Zet mij maar in als backup. Heb het thuisfront de laatste weken ook weinig gezien dus is het ook niet verkeerd om zondag lekker thuis te zijn.

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april  6, 2011, 23:41:32
Zet mij maar in als backup. Heb het thuisfront de laatste weken ook weinig gezien dus is het ook niet verkeerd om zondag lekker thuis te zijn.
Begrijpelijk! Ik hoor het wel of je wil, want het loopt niet echt storm voor die laatste plek ;D
Showcase - Topic

Zefanja

Nog een plek vrij is idd zeer verleidelijk ;)
Ik zou de SR9600 voorlopig ook nog lekker houden.
Hij doet wat je verlangt en dat doet hij echt meer dan uitstekend.
We hebben het er al wel eens over gehad, maar ik betwijfel of de SR7500 tegen de SR9600 op kan.
Maar mocht je voor iets anders gaan uit eindelijk dan zou ik ook voor een combi gaan.
Ik heb de 8003 combi mogen beluisteren en die klinkt ook echt fantastisch.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op april  7, 2011, 16:40:52
Onbegrijpelijk dat die laatste plek niet al weg is  :blink:

Het is zo ver vanuit Noord Holland..... :crazy: >:(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

treky22

Citaat van: clockwork op april  7, 2011, 17:30:37

Kermit had anders ook ergens daar vandaan gekomen naar mij, dan Jan, en dan naar Philip.
Dus het valt wel mee  8)

Citaat van: Zefanja op april  7, 2011, 17:35:26
Roadtrip... toch altijd leuk?

Echt wel. Onderweg komen we Maximus nog tegen, en dan met z'n allen naar de eindbestemming  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: Zefanja op april  7, 2011, 15:39:04
Nog een plek vrij is idd zeer verleidelijk ;)
Er is niets meer veranderd sinds jij hier was, dus het is gewoon meer van hetzelfde ;D

Citeer
Ik zou de SR9600 voorlopig ook nog lekker houden.
Hij doet wat je verlangt en dat doet hij echt meer dan uitstekend.
Dank je! Dat is ook precies wat ik van plan ben, want de SR9600 voldoet prima. Zeker als de Oppo ook in surround analoog kan worden aangesloten.

Citeer
We hebben het er al wel eens over gehad, maar ik betwijfel of de SR7500 tegen de SR9600 op kan.
Maar mocht je voor iets anders gaan uit eindelijk dan zou ik ook voor een combi gaan.
Ik heb de 8003 combi mogen beluisteren en die klinkt ook echt fantastisch.
Ik weet zeker dat de SR7500 niet op kan ;D Met de SR7005 kan het anders zijn. Geen idee. De interne opbouw van de SR9600 is gewoon topklasse. Alleen de 8003 (en misschien de 7005)-combi komt in de buurt. Zeker de gemodificeerde TUC-versies ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: treky22 op april  7, 2011, 16:40:52
Onbegrijpelijk dat die laatste plek niet al weg is  :blink:
Ik heb een aantal mensen van de lijst persoonlijk benaderd, maar niemand kan. Het is gewoon te kort dag denk ik.

Citaat van: clockwork op april  7, 2011, 17:30:37
Klopt! Maar Alex Groningen gaat op 3 juli bijna 400km reizen om hier te komen. LittleNinja kwam uit Den Haag, tiptop uit de buurt van Haarlem, celerontje uit de buurt van Assen ;) Ik dacht dat kermit ook ergens in de buurt van Den Haag kwam.

Ik woon nu eenmaal een beetje uit de buurt ;)
Showcase - Topic

HTip

Degene die zondag gaan komen krijgen overigens morgen (misschien al eerder ;)) een PM met de details.
Showcase - Topic