Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 31, 2011, 06:02:39
Hoezo vooroordeel? Ik heb toch ervaring? ;D

Laten we erop houden dat jij en Robbert verschillende typen mensen zijn ;)

Nu weer ontopic, Jaap!
En ik kan dat beamen, ik heb totaal met Jaap 3 uur in de auto gezeten en met Robbert 6 uur! :D Haha hele verschillende typen mensen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: screw op maart 31, 2011, 08:51:28
Prachtig weer een extra gemakje in je kamer!

denk dat jij net zo blij word van je nieuwe remote als ik van de pronto!
Thanks! Dat denk ik ook. Ik was al blij met de RC5400, maar deze gaat een hele stap verder in gemak. En ik heb weer wat te doen ;D

Citeer
Ik zou idd ook gewoon lekker blijven genieten van de versterker die je nu gebruikt, en als de tijd rijp is komt er van zelf een nieuwe  :D
Precies!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Snowmaster

Op het stukje over de 600 kom ik even terug omdat ik ook geïnteresseerd was in de Arcam 600.
Deze interesse was verdwenen op het moment dat ik erachter kwam dat de crossover niet gescheiden met de hand is in te regelen.
(zover ik tot nu toe weet)
Aangezien ik een pure DD5.1 en PLII gebruiker ben, wil ik dat niet missen. Het voordeel is hier te groot.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:29:48
:wub: :wub:
Ik vraag me af of een bedrijf standaard een product zo kan neerzetten, zonder dat een tuningbedrijf het nog kan verbeteren. Zie je nu weer met de Oppo BDP95. Trouwens als je een keer wil kwijlen klik maar eens op deze link: http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-shop-online/marantz

Die AV-7005 ziet er wel aantrekkelijk uit, alleen jammer dat deze TUC versies niet eerst te beluisteren zijn in de buurt(NL of voor mij kan ook DE).
De Dollar prijs is echt  :o. Nu weet ik dat deze prijs niet zo blijft wanneer je hem gaat importeren en al helemaal niet als er toch een winkel is in NL die ze verkopen. Worden de $, € ;)

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 23:32:39
kwijl... die Ma-9S2 timeless beauty. The looks of heaven the sound of.... Dreams.

Ik zie m al staan in the Chamber :wub: :inlove:

Zal mooi staan bij HTip en ik denk bij vele ;). Maar mooier zullen ze staan bij HTip wanneer de Note 9 erop aangesloten zijn  :wub:  :D :D :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:38:42
Prachtig inderdaad, maar 5 van die? :o Ik blijf liever bij Annet ;D :wub:

Wat vijf van die mono's, je kunt beter zeven nemen  :D en deze aansluiten op zes ALR/Jordan.......................................................................... ik durf het bijna niet te zeggen  ;) :tongue2:

Note 9

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:38:42
Ik blijf liever bij Annet ;D :wub:

Gelijk heb je, maar dromen en fantaseren mag altijd.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

treky22

Nog 5 dagen en dan zijn we in The Chamber  :pompom: :pompom:

Wel jammer dat Kermit er niet bij kan zijn
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op april  5, 2011, 18:11:34
Opschepper!  ;D

Hahaha echt niet. Heb er echt zin in.
Ben er voor het eerst geweest toen ik de H78 overnam (draait nog steeds hier  :headbanging:)

clockwork

Kan ik me voorstellen. Dit schijnt echt een belevenis te zijn. Have fun!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Madhouse

Citaat van: clockwork op april  5, 2011, 18:15:19
Dit schijnt echt een belevenis te zijn.

Daar kan ik alleen maar JA op zeggen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: treky22 op april  5, 2011, 17:58:36
Nog 5 dagen en dan zijn we in The Chamber  :pompom: :pompom:

Ben jij daar zondag ook aanwezig, wist ik helemaal niet  :D  :tongue2:
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

treky22

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  5, 2011, 18:22:21
Ben jij daar zondag ook aanwezig, wist ik helemaal niet  :D  :tongue2:

Hahaha echt wel, en volgens mij jij ook  ;D

Maximus_Aurelius

🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Ben even een weekendje weggeweest (jullie weten wel waarvoor :wub:) en genoten van het goede weer, lekkere eten en prachtige architectuur van Barcelona. Batterijtje is weer opgeladen, dus ik kan er (hopelijk) weer even tegen ;D

Citaat van: CoSo op april  1, 2011, 10:25:23
Het is al een stuk minder geworden  ;) ;D
Inderdaad! Tenminste als ik jouw bestand krijg ingelezen ;) Maar daar komen we denk ik wel uit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op april  1, 2011, 14:06:36
Op het stukje over de 600 kom ik even terug omdat ik ook geïnteresseerd was in de Arcam 600.
Deze interesse was verdwenen op het moment dat ik erachter kwam dat de crossover niet gescheiden met de hand is in te regelen.
(zover ik tot nu toe weet)
Aangezien ik een pure DD5.1 en PLII gebruiker ben, wil ik dat niet missen. Het voordeel is hier te groot.
Dat kan de SR9600 ook niet, dus dat zou voor mij geen probleem zijn ;) Maar de moderne receivers kunnen per kanaal de x-over instellen, dus dat is wel een gemis...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  1, 2011, 18:14:27
Die AV-7005 ziet er wel aantrekkelijk uit, alleen jammer dat deze TUC versies niet eerst te beluisteren zijn in de buurt(NL of voor mij kan ook DE).
De Dollar prijs is echt  :o. Nu weet ik dat deze prijs niet zo blijft wanneer je hem gaat importeren en al helemaal niet als er toch een winkel is in NL die ze verkopen. Worden de $, € ;)
Ik heb de Oppo eigenlijk "blind" aangeschaft, maar die maakt de verwachtingen meer dan waar. De DV9600 was ook geen instapspelertje, maar de Oppo speelt die gewoon weg. Dus een apparaat met Signature Edition modificaties heb ik op voorhand wel een goed gevoel over. Dan blijft alleen het voltage nog een probleem...

Citeer
Zal mooi staan bij HTip en ik denk bij vele ;). Maar mooier zullen ze staan bij HTip wanneer de Note 9 erop aangesloten zijn  :wub:  :D :D :D
Jij met je Note 9 ;D De Note 9 is helaas onbereikbaar voor mij, maar de Note 7 en 5 combi klinkt ook al erg mooi, maar dat hoor je dit weekend :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  1, 2011, 18:19:55
Wat vijf van die mono's, je kunt beter zeven nemen  :D en deze aansluiten op zes ALR/Jordan.......................................................................... ik durf het bijna niet te zeggen  ;) :tongue2:

Note 9
Heb je aandelen of zo? ;D Of kan je voor een heel mooi prijsje aan de Note 9 komen :tongue2:

Citeer
Gelijk heb je, maar dromen en fantaseren mag altijd.
Doe ik al en een deel van de dromen heb ik reeds gerealiseerd :wub:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: treky22 op april  5, 2011, 17:58:36
Nog 5 dagen en dan zijn we in The Chamber  :pompom: :pompom:
Inmiddels nog maar 4 :pompom:

Citeer
Vind ik ook. Ik was ook benieuwd naar zijn mening, omdat hij ook een HD950 heeft, maar wel een ander scherm.

Betekent dus trouwens dat er nog 1 plaats over is. Dus voor de snelle beslisser...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: clockwork op april  5, 2011, 18:15:19
Kan ik me voorstellen. Dit schijnt echt een belevenis te zijn. Have fun!

Thanks! Ik vind het zelf ook elke keer weer een feest :popcorn:

Geldt overigens ook als we ik alleen naar muziek luister of we samen een filmpje kijken. Het is eigenlijk altijd feest :pompom:

Citaat van: Madhouse op april  5, 2011, 18:16:52
Daar kan ik alleen maar JA op zeggen  :D
Dat heb ik inderdaad gemerkt en gelezen in je leuke verslagen. Zondag komt Jan en hij was samen met Marius ook de eerste M&G erbij, dus ik ben benieuwd hoe hij de evolutie ervaart 8)
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 11:18:50
Ik heb de Oppo eigenlijk "blind" aangeschaft, maar die maakt de verwachtingen meer dan waar. De DV9600 was ook geen instapspelertje, maar de Oppo speelt die gewoon weg. Dus een apparaat met Signature Edition modificaties heb ik op voorhand wel een goed gevoel over. Dan blijft alleen het voltage nog een probleem...

Ik zie dat de Oppo geen last heeft van voltage probleem.

Jij met je Note 9 ;D 

;D

De Note 9 is helaas onbereikbaar voor mij, maar de Note 7 en 5 combi klinkt ook al erg mooi, maar dat hoor je dit weekend :music:
Dat de Note 7 en Note 5 ook lekker klinkt zeg je tegen geen vreemde. En hoe hoger je in het luidspreker segment komt hoe kleiner de verschillen. Wanneer ik dit vergelijk bij mezelf met de Note 3 en Note 5 dan is dit verschil ook erg klein. De Note 5 heeft gewoon iets meer laagweergave en daardoor strakker. Lijkt me logisch maar ik vond toen het verschil erg minimaal vandaar dat ik de Note 3 gekozen heb met een goede LS stand erbij. Tot op heden geen spijt van  :pompom:
Ik ben echt nieuwsgierig naar je set  :clapping:
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 11:20:40
Heb je aandelen of zo? ;D Of kan je voor een heel mooi prijsje aan de Note 9 komen :tongue2:

Nee ik heb geen aandelen  :D, krijg alleen een x percentage wanneer een Note 9 verkocht wordt  :D ;) Wanneer ik de Note 9 voor een mooi prijsje zie waarschuw ik mezelf ;) en wanneer ik van de schrik ben bij gekomen van de mooie prijs waarschuw ik jou  ;D ;)
Eventjes serieus, ik vind de Note 9 gewoon een hele mooie luidspreker die menigeen luidsprekers moeilijk maakt die zeker (veel) duurder zijn.
Mooi prijsje zit er bijna niet in met de Note serie omdat je ze nauwelijks tegen komt op de 2e hands markt. Het zegt ook genoeg dat de Note serie nog steeds in productie is, vanaf 1998/1999.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

JCL

Over die Note luidsprekers: heb laatst eens zitten zoeken op internet, maar kan nergens vinden wat ze kosten. Niet dat ik opzoek ben, maar was gewoon benieuwd in welk sigment ze ongeveer vallen. Iemand die me dat kan vertellen?

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2011, 15:32:52
Ik zie dat de Oppo geen last heeft van voltage probleem.
Klopt, de voeding is switchable. Misschien geldt dat voor al hun modificaties.

Citeer
Dat de Note 7 en Note 5 ook lekker klinkt zeg je tegen geen vreemde. En hoe hoger je in het luidspreker segment komt hoe kleiner de verschillen. Wanneer ik dit vergelijk bij mezelf met de Note 3 en Note 5 dan is dit verschil ook erg klein. De Note 5 heeft gewoon iets meer laagweergave en daardoor strakker. Lijkt me logisch maar ik vond toen het verschil erg minimaal vandaar dat ik de Note 3 gekozen heb met een goede LS stand erbij. Tot op heden geen spijt van  :pompom:
Ik ben echt nieuwsgierig naar je set  :clapping:
Ik was ook erg gecharmeerd van de Note 3 en dat was ook de bedoeling voor de rears, maar ja zoals we weten is het iets anders gelopen :unsure:

Ben ook erg benieuwd hoe jij, als Notekenner, mijn set ervaart. Nog 4 nachtjes slapen...

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2011, 15:45:57
Nee ik heb geen aandelen  :D, krijg alleen een x percentage wanneer een Note 9 verkocht wordt  :D ;) Wanneer ik de Note 9 voor een mooi prijsje zie waarschuw ik mezelf ;) en wanneer ik van de schrik ben bij gekomen van de mooie prijs waarschuw ik jou  ;D ;)
:clapping:

Citeer
Eventjes serieus, ik vind de Note 9 gewoon een hele mooie luidspreker die menigeen luidsprekers moeilijk maakt die zeker (veel) duurder zijn.
Mooi prijsje zit er bijna niet in met de Note serie omdat je ze nauwelijks tegen komt op de 2e hands markt. Het zegt ook genoeg dat de Note serie nog steeds in productie is, vanaf 1998/1999.
Je ziet inderdaad zelden een 2e hands Note. Ik was een keer net te laat, anders had ik voor een prikkie nog een setje Note 5 voor in de huiskamer gehad. Het zegt denk ik ook wel genoeg...

Leuke is dat ze helemaal op maat te tunen zijn en dat is vrij uniek in speakerland ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op april  6, 2011, 22:10:20
Over die Note luidsprekers: heb laatst eens zitten zoeken op internet, maar kan nergens vinden wat ze kosten. Niet dat ik opzoek ben, maar was gewoon benieuwd in welk sigment ze ongeveer vallen. Iemand die me dat kan vertellen?
Via google.de zou het wel moeten lukken, want het is een Duitse speaker. Ik weet niet of deze prijzen nog actueel zijn, maar hier kan je naast extra info ook de prijzen vinden.
http://www.fl-electronic.de/neuklang/alr.html

De brutoprijzen per stuk in NL waren op het moment van aankoop:
Note 3: €1150 (hier moeten overigens nog stands bij)
Note 5: €1875
Note 7: €2498
Note 9: ca. €4500
Note Center: €1320

Ik heb met wat onderhandelen in NL overigens hele andere prijzen betaald ;)
Showcase - Topic