Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Denon Focal

Mooi dat je geduld zo beloond wordt, heel veel plezier :pompom:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

simsalabim

Nu is het helemaal met recht jullie chamber of dreams haha, mooi hoor!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MG76

Jullie gaan er maar meteen een filmmarathon van maken  :headbanging: :headbanging:

HTip

Elke keer als ik in mijn topic kijk zijn er weer meer leuke reacties. Bedankt allemaal!! :wub:

We zijn weer boven de grond gekomen ;D

De film die we hebben gezien is "Inception". Wat een waanzinnig gave film!! Het verhaal is super, beeld en geluid is referentiekwaliteit, dus echt een waardige film om de nieuwe projector mee in te wijden. De HD950 geeft echt een superbeeld met veel diepte, uitstekend schaduwdetail en contrast. Zelfs de balken zijn veel zwarter dan de HD1. Beeld is haarscherp en de kleurenpracht is onbeschrijflijk. Het geluid was ook van topniveau. De sub is nóg beter geïntegreerd in het geluidsbeeld. We hebben daarvoor wel de sub 40cm in de richting van het scherm verplaatst, maar het resultaat is er dan ook naar. Bij Inception hadden we af en toe een beklemmend gevoel alsof je erbij was. Schrikeffecten waren echt om je dood te schrikken!

Nu zullen jullie denken... hè? Geen Avatar?

Klopt! Dat ging niet. De Oppo gaf een melding dat de schijf Zone B was en dat deze niet in een Zone A-speler kon worden afgespeeld. Dus ik op zoek naar de handleiding, waarin de regio-/zone-mod wordt beschreven. Precies uitgevoerd wat daarin stond, maar geen verschil. Daarna nog een andere Zone B films geprobeerd (Quantum of Solace), maar deze gaf dezelfde melding. De Zone B-film Pixar's Short Stories doet het wel. Geen idee wat er fout is...

Iemand een idee?

Ik zal morgen jullie leuke reacties verder beantwoorden, maar nu is het tijd voor bedje :yawnee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Is pixar short stories niet een DVD? Misschien dat hij regiovrij is voor DVD en niet voor BluRay?

Mooie ervaring!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Goed om te lezen dat je weer aan het genieten bent, duurt even maar dan heb je ook wat.

jammer van Avatar.

celerontje

Ach, Inception is tenminste een aardig intelligente film, Avatar kan je zelfs nog volgen als je helft eruit knipt! ;D

Citaat van: Etiennevh op februari 20, 2011, 00:09:41
Is pixar short stories niet een DVD? Misschien dat hij regiovrij is voor DVD en niet voor BluRay?

Mooie ervaring!
Ja, maar dan moet je wel de DVD kopen! (en niet de Blu-ray) :P :P :P :P :P

Dat je die mod niet werkend kreeg; Had je wel de instructie van de specifieke mod in JOUW speler?
Btw, het schakelen moet gebeuren met de speler op stand-by!

Hoe was die draaidende hal-scene in Inception, met je neus op zo'n groot scherm? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: HTip op februari 19, 2011, 23:45:52
De Zone B-film Pixar's Short Stories doet het wel. Geen idee wat er fout is...
Die BD is gewoon regiovrij, alleen staat er er enkel B op het doosje. ;)

De fout is gewoon dat je iets over het hoofd hebt gezien. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

MG76

Citaat van: HTip op februari 19, 2011, 23:45:52
De film die we hebben gezien is "Inception". Wat een waanzinnig gave film!!

Dit is inderdaad een supergave film, maar is het dan wel een geschikte film om meteen de projector mee in te wijden? Je gaat zo op in het verhaal dat je nog eens niet meer denkt aan je projector  ;)

celerontje

HTip

Ik heb erg van jullie leuke reacties genoten. Ik zit weer met een glimlach dit te typen ;D

Citaat van: Alex Groningen op februari 19, 2011, 13:50:41
We zijn benieuwd Philip. Maar geniet eerst maar weer eens van een heerlijk film.
En genoten hebben, zoals je hebt kunnen lezen. Dit beeld is echt super!!

Citaat van: Zefanja op februari 19, 2011, 14:51:08
Weet niet waarom, maar voel de spanning voor je.
Geniet ervan vandaag en de komende tijd natuurlijk.
Apart. Heeft het misschien met de mini-M&G te maken? ;D

Citaat van: kermit op februari 19, 2011, 17:21:28
En heb je avatar al uitgekeken of heb je het weer opnieuw gestart. Of kun je het nog niet geloven dat je een hd950 hebt hangen en ben je ons vergeten :D :D
Kan het zeker nog niet geloven dat we een HD950 hebben hangen. Nooit gedacht dat ie zo snel (iets meer dan een jaar na introductie) binnen bereik zou komen :wub:

Citaat van: denoontje op februari 19, 2011, 17:28:58
wij hebben nog geen beeld ;-p
Gaat komen. Ik heb wat foto's genomen hoe het nu uitziet. Moet er nog wat meer aandacht aan besteden. Screenshots ben ik ook nog van plan...

Citaat van: treky22 op februari 19, 2011, 17:37:18
Klinkt fantastisch. Smakelijk en nog veel kijk- en luisterplezier.

Kan niet wachten tot het maart/april is  ::)
Wordt een hele gave M&G Huib! Alleen nog het regioprobleem oplossen en dan kan kunnen we er echt voor gaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: kermit op februari 19, 2011, 17:41:00
Ok goed te horen en veel plezier. Maar blijf je af van de lensshift? :D
:clapping: De lensshift kan je vergrendelen en heb ik dus gedaan. Bjorn is er best een tijdje mee bezig geweest om het beeld goed in alle hoeken te krijgen. Het staat nu perfect, dus daar wil ik niet meer aankomen. Mocht ik per ongeluk de projector verschuiven, dan hoef ik er alleen voor te zorgen dat met fysiek draaien het beeld weer op het scherm komt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Antoine op februari 19, 2011, 18:16:17
Whoehoe gefeliciteerd! Vergeten jullie niet naar bed te gaan later vandaag of morgen?  ;) ;D
Citaat van: kermit op februari 19, 2011, 18:28:51
Idd.vergeet je niet dat je maandag weer moet werken :threadclosed: :D
:clapping: Deze reacties zijn echt geweldig ;D ;D

Het mannetje met de hamer kwam eerder dan verwacht, zelfs met het continu volume op 70dB :o
Inderdaad jammer dat ik maandag moet werken :nopompom:

Citaat van: MG76 op februari 19, 2011, 23:41:38
Jullie gaan er maar meteen een filmmarathon van maken  :headbanging: :headbanging:
:clapping: Niet direct een filmmarathon, maar wel meerdere films. Gisteren sinds Bjorn de projector heeft aangezet is ie niet uit gegaan tot middernacht :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Denon Focal op februari 19, 2011, 22:45:49
Mooi dat je geduld zo beloond wordt, heel veel plezier :pompom:
Ik heb (veel) geduld moeten hebben, maar dat is het meer dan waard geweest. Natuurlijk had ik het graag eerder gehad, maar ik denk dat nu snel vergeten is...

Citaat van: simsatit op februari 19, 2011, 23:14:08
Nu is het helemaal met recht jullie chamber of dreams haha, mooi hoor!
Dat was ie al, maar dit is de zgn. icing on the cake :wub:
Citaat van: CoSo op februari 20, 2011, 00:15:39
Goed om te lezen dat je weer aan het genieten bent, duurt even maar dan heb je ook wat.

jammer van Avatar.
We hebben zeker wat. Wat een machtige projector is de HD950. Superstil ook nog. En ach ja, Avatar komt nog wel een keer ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: MG76 op februari 20, 2011, 00:31:17
Dit is inderdaad een supergave film, maar is het dan wel een geschikte film om meteen de projector mee in te wijden? Je gaat zo op in het verhaal dat je nog eens niet meer denkt aan je projector  ;)
:clapping: Zou je inderdaad kunnen denken. Maar het kan ook beide tegelijk, want we gingen helemaal op in het verhaal (erg knap!!) en hadden vaak zoiets van... WOW, wat een beeld!! Ook het geluid met de Oppo gaf ons ook vaak diezelfde beleving. In één woord... Prachtig!! :wub:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Prachtig om te lezen dat jullie gisteravond weer enorm hebben genoten van de films die jullie hebben bekeken.
En vandaag zeker weer onder de grond? ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 20, 2011, 00:09:41

Mooie ervaring!
De Oppo is regio- èn zonevrij. Dus in principe moet ie alles kunnen spelen.

Citaat van: celerontje op februari 20, 2011, 00:29:06
Die BD is gewoon regiovrij, alleen staat er er enkel B op het doosje. ;)
Dat verklaart een hoop. Jammer dat je niet af kan gaan op de info op het doosje. Op DVD-profiler staat dat Cars, zone B is, maar die is weer zonevrij :unsure:

Citeer
De fout is gewoon dat je iets over het hoofd hebt gezien. ;)
Kan best, maar ik heb toch echt de handleiding gebruikt. Ik zie nu trouwens dat JVB de mod heeft uitgevoerd. Misschien dat Tony weet wat ik fout doe. Ik heb ook nog frank2 gevraagd, want hij heeft dezelfde Oppo.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 20, 2011, 09:58:37
Prachtig om te lezen dat jullie gisteravond weer enorm hebben genoten van de films die jullie hebben bekeken.
Absoluut Alex! Je weet dat je het zelf een keer mag komen ervaren, dus... ;)

Citeer
En vandaag zeker weer onder de grond? ;D
Het weer is er hier helemaal naar, dus ja ;D Eerst nog even schaatsen kijken, maar daarna zal het niet lang meer duren of we gaan meer voor mol spelen ;)
Showcase - Topic

Joris1971

Lex Groningen

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 10:02:00
Absoluut Alex! Je weet dat je het zelf een keer mag komen ervaren, dus... ;)

Als het aan mij ligt gaat het ook zeker door dit jaar. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 20, 2011, 10:08:11

Als het aan mij ligt gaat het ook zeker door dit jaar. ;D
Leuk! Heb het gevoel dat we elkaar al jaren kennen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Joris1971 op februari 20, 2011, 10:07:02
En dan  nu.........

De foto's?????
;D  :P

Ok, even snel een paar foto's.

En nog een van de HD950 van diezelfde afstand...

Komen er natuurlijk meer, maar ik wilde jullie natuurlijk niet te lang in spanning laten zitten :tongue2:
Showcase - Topic

kermit

Als je de oppo op standbye hebt staan en je drukt eerst op de B knop dan staat ie volgens mij op regio B.
Heb je dat weleens geprobeerd. Dus vanuit standby gelijk het knopje B indrukken dan staat ie gelijk op regio B en ook gelijk aan als ik me niet vergis....

HTip

Citaat van: kermit op februari 20, 2011, 10:26:31
Als je de oppo op standbye hebt staan en je drukt eerst op de B knop dan staat ie volgens mij op regio B.
Heb je dat weleens geprobeerd. Dus vanuit standby gelijk het knopje B indrukken dan staat ie gelijk op regio B en ook gelijk aan als ik me niet vergis....
Ik zal dat straks eens proberen. Volgens frank2 heb ik het op zich goed gedaan, maar misschien te snel of te langzaam. Zal beide opties proberen, want ik heb eigenlijk alleen maar B-titels en zonevrije ;)

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup