Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Lees ik het nou goed... Zo overtuigd als je bent van de SR9600.. Een losse processor en versterker? Nog wel Marantz, of iets compleet anders?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 10, 2011, 22:21:52
Idd, die SI versies zijn echt  :o
Yep, ik weet nu wat ze kunnen met een standaard apparaat :wub:

Citeer
Maargoed, eerst maar eens de SR9600 nog flink misbruiken  :smile:
De versterkers weten inmiddels wat ze (moeten) kunnen, maar de analoge aansluitingen weten niet wat ze overkomt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 10, 2011, 22:22:00
Lees ik het nou goed... Zo overtuigd als je bent van de SR9600.. Een losse processor en versterker? Nog wel Marantz, of iets compleet anders?
Ik ben nog steeds helemaal overtuigd van de mogelijkheden, de kracht en souplesse van de SR9600 zowel in stereo als surround. Maar dat betekent niet dat ik wel eens droom over zijn opvolger. En de AV8003/MM8003 is eigenlijk de opvolger van de SR9600. De Marantz receivers van nu komen denk ik niet eens in de buurt van de SR9600 van 5 jaar geleden, zelfs niet de SR7005. Een prachtige receiver, die ik recent heb mogen beluisteren, maar geen match voor de SR9600.

[kwijl]
En The Upgrade Company hebben ook de AV8003/MM8003 in hun assortiment.
[/kwijl]

Zo Philip, nu weer wakker worden en gaan slapen :yawnee: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Haha mooi droom hoor :)

Ik vind eerlijk gezegd de SR9600 ook een mooi bakbeest, maar vind de functionaliteiten met iphone e.d. van de SR7005 wel heel erg vet. Denk er wel eens over na wat de voor en tegens zijn.. En vind eerlijk gezegd de SR7005 mooier..Maarja.. ik heb de SR9600 net 3 weken.. haha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Citaat van: HTip op februari 10, 2011, 22:49:51
[kwijl]
En The Upgrade Company hebben ook de AV8003/MM8003 in hun assortiment.
[/kwijl]
Dan zit je wel met een Amerikaans (110v) exemplaar, of hebben die dingen een voeding die je kan switchen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 10, 2011, 22:58:08
Haha mooi droom hoor :)

Ik vind eerlijk gezegd de SR9600 ook een mooi bakbeest, maar vind de functionaliteiten met iphone e.d. van de SR7005 wel heel erg vet. Denk er wel eens over na wat de voor en tegens zijn.. En vind eerlijk gezegd de SR7005 mooier..Maarja.. ik heb de SR9600 net 3 weken.. haha
De SR7005 is echt een prachtige receiver, mooi afgewerkt, maar echt geen match voor de SR9600. Is misschien wel een leuke shootout. Het 5 jaar oude beest tegen de laatste generatie ;)

Citaat van: fugazi_2009 op februari 10, 2011, 23:06:41
Dan zit je wel met een Amerikaans (110v) exemplaar, of hebben die dingen een voeding die je kan switchen?
Geen idee, maar ik zou die ook nooit in de USA bestellen. Mogelijke problemen met voltage, garantie, etc. En dan is er nog de shipping en douane. Kom je zo uit op dik €2000. Maar wie weet is er in Europa iemand die deze levert...

Maar zoals gezegd, ik zit hier rechtop te dromen ;D
Showcase - Topic

-chiel-

Nooff

Die 8003 was geloof ik toch niet zo'n topper op gebied van Audiosporen? Ik meende dat deze probleemchips heeft en niet in staat is gebruik te maken van 192Khz. Als je het net afspeurt dan kom je er achter dat er wat gebreken zijn in deze serie. Hij zal geluidstechnisch wel goed zijn, maar ik heb veel negatieve uitlatingen gezien betreft deze serie.

RvD

Je kan ook een AV7005 nemen en laten modden door Cinemike in Duitsland zie hier een review http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

Heb je weer een idee.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

HTip

Bedankt voor het meedenken :thumbs-up: Leuk om te zien dat ik meer opties heb. Dat van de AV8003 had ik inderdaad ook een keer gelezen, maar met een gemodificeerde SI-versie neem ik aan dat ze dat ook aangepakt hebben. En de AV7005 ziet er ook interessant uit, zeker getuned door CineMike.

Maar dit is voorlopig echt niet aan de orde of de SR9600 moet er nu mee ophouden. Ben op dit moment in de HT aan het luisteren naar een digitale opname van Steve Wariner (natuurlijk behandeld in de Nespa) en die heeft écht nog nooit zo mooi en gedetailleerd geklonken. Daar zorgt in eerste instantie de Oppo en de interlink voor, maar de Marantz moet het allemaal verwerken ;)
Showcase - Topic

HTip

Vandaag de 5m lange inakustik Referenz HDMI-kabel en de safety clips ontvangen. Heb ik weer wat te doen dit weekend... Maar ja, ik kan er pas van genieten als de HD950 hangt, dus geen haast en nog even geduld :unsure:
Showcase - Topic

RalphH

Al een lever-update gehad? Het is tenslotte vrijdag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: RalphH op februari 11, 2011, 16:46:47

Helaas (nog) niet. Maar dat kan ook betekenen dat er gewoon geen nieuws is. Zal dit weekend Bjorn eens vragen...
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: RalphH op februari 11, 2011, 16:46:47

Een lever-update, dat is de vrijdagmiddag borrel of zo?  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 11, 2011, 17:04:31
Een lever-update, dat is de vrijdagmiddag borrel of zo?  ;D
:clapping: Erg leuk gevonden, Jack! ;D
Showcase - Topic

kermit

Tja, hou rekening mee dat ook eind van de maand kan worden. Jvc kennende  ;)

celerontje

Citaat van: kermit op februari 11, 2011, 17:11:40
Hou rekening nog met 3weken . Ik ken jvc die zitten bij mij om de hoek. ;)
Sterkte! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: kermit op februari 11, 2011, 17:11:40
Tja, hou rekening mee dat ook eind van de maand kan worden. Jvc kennende  ;)

Daar hou ik zeker rekening mee. Ik ben met carnaval (2e week van maart) vrij en hoop dan mijn schade in te halen ;)

Zal mijn teller maar vast aanpassen...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 11, 2011, 17:17:47
Ik ben met carnaval (2e week van maart) vrij en hoop dan mijn schade in te halen ;)
Philip met z'n feestneus, Philip met z'n neus, waar is z'n neusie geblevuh... :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: HTip op februari 11, 2011, 16:54:03
Helaas (nog) niet. Maar dat kan ook betekenen dat er gewoon geen nieuws is. Zal dit weekend Bjorn eens vragen...

Ik heb de afgelopen week al gebeld en gemaild, nog geen update beschikbaar helaas. :-/
Zal spoedig wel een verandering in komen, maar doordat reparatie in Duitsland wordt uitgevoerd zijn de tijden gewoon veel langer geworden dan daarvoor.

Groet,

Bjorn

HTip

Citaat van: bmateijsen op februari 11, 2011, 17:52:10
Ik heb de afgelopen week al gebeld en gemaild, nog geen update beschikbaar helaas. :-/
Zal spoedig wel een verandering in komen, maar doordat reparatie in Duitsland wordt uitgevoerd zijn de tijden gewoon veel langer geworden dan daarvoor.

Groet,

Bjorn

Bedankt weer voor de update, Bjorn! Ik dacht al dat er niets te melden was, want anders had je dat allang gemaild...

En reparaties op 1 plek in Europa is alleen maar goed voor de fabrikant, zelden voor de consument. Enige voordeel is dat altijd alle expertise op die plek aanwezig is ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op februari 11, 2011, 17:17:47
Daar hou ik zeker rekening mee. Ik ben met carnaval (2e week van maart) vrij en hoop dan mijn schade in te halen ;)

Zal mijn teller maar vast aanpassen...

Heb net de teller in de openingspost aangepast naar 7 maart (carnavalsmaandag). Dat moet toch wel haalbaar zijn, denk ik zo. Als dat de leverdatum wordt dan is het 14 weken :o :o :o geleden dat we een film hebben gezien... :unsure:
Showcase - Topic

Zefanja

Heb laatst naar de 8003 combi mogen luisteren en qua geluid klinkt hij prachtig. Was een genot om te luisteren.

Ennuh een wedstrijdje tussen de SR9600 en de SR7005?
i'm in!  :devil:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2011, 17:35:45
Heb laatst naar de 8003 combi mogen luisteren en qua geluid klinkt hij prachtig. Was een genot om te luisteren.

Dat zou wel een leuke review zijn.. Ben benieuwd naar de resultaten.. Al denk ik dat ik het wel weet..

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2011, 17:35:45
Thanks! Het lijkt me ook dat de opvolger van de SR9600 prachtig moet klinken. De 8003 combi staat in ieder geval hoog op het verlanglijstje als de SR9600 het zou begeven...

Citeer
Beetje moeilijk te organiseren, maar lijkt me zeker een interessant vergelijk!

Citaat van: Etiennevh op februari 13, 2011, 17:40:10
Dat zou wel een leuke review zijn.. Ben benieuwd naar de resultaten.. Al denk ik dat ik het wel weet..
Ik heb ook zo'n vermoeden, maar het kan ook verrassend zijn. Zeker door de nieuwe technieken kan een nieuwe receiver beter klinken. Crossover instellen voor elke speaker apart en de max LPF voor de sub zijn bijvoorbeeld zaken die een betere surroundbubble kunnen geven.
Showcase - Topic