Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Gisteravond nog meer geluisterd. Ik raak niet uitgeluisterd :music:

Het maakt niet uit wat voor muziek in de Oppo verdwijnt. De beleving is er elke keer weer. Op deze manier is luisteren echt genieten. Hiermee is de zoektocht voor de interlink ten einde. Het zal best dat er nog betere zijn, maar we zijn even uitgetest ;) Voordat een (SA)CD/DVD(-A) wordt afgespeeld gaat ie natuurlijk eerst in de Nespa. Dat testen we niet eens meer, want het resultaat daarvan weten we...

Nu is het wachten op de 3 sets voor de 5.1-uitgang. Dan gaan we surround beluisteren. Het verschil tussen stereo met de NF-1302 en surround met de W&M AC-01 is gewoon te groot, dus dat luisteren we even niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 10:24:28
Nu is het wachten op de 3 sets voor de 5.1-uitgang. Dan gaan we surround beluisteren. Het verschil tussen stereo met de NF-1302 en surround met de W&M AC-01 is gewoon te groot, dus dat luisteren we even niet ;)

Eventjes geen DVD's?  Had je eerder ook stereo met W&M?  Wat mis je nu in surround, waaarin zit het verschil?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari  5, 2011, 10:32:10
Eventjes geen DVD's?  Had je eerder ook stereo met W&M?  Wat mis je nu in surround, waaarin zit het verschil?
Alleen concert-DVD's in stereo. Met de Oppo kan je eenvoudig zonder beeld de audiotrack wijzigen, dus zonder beeld is het makkelijk op stereo te krijgen.

De DV9600 had, net zoals de Oppo, naast de 5.1-uitgang ook een dedicated stereo-uitgang en daar heb ik de W&M AC-01 ook voor gebruikt. Die was ook beter dan stereo via de 5.1-uitgang, maar geluid via de iLink was eigenlijk altijd beter. Was ook de perfecte match met de SR9600.

Ik heb nog niet veel geluisterd in surround, maar als Erik 3 setjes NF-1302 gevonden heeft, dan zal ik dat uitgebreid testen. De uitkomst laat zich natuurlijk wel raden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 10:41:04
Ik heb nog niet veel geluisterd in surround, maar als Erik 3 setjes NF-1302 gevonden heeft, dan zal ik dat uitgebreid testen. De uitkomst laat zich natuurlijk wel raden ;)

Mooie aanwinsten dan! Erik is goed bezig met Inakustik zo te horen. Zit zelf ook te twijfelen over LS kabels van Inakustik, maar wil blijven bi-ampen en daar zijn ze volgens mij niet zo voor geschikt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Citaat van: Madhouse op februari  5, 2011, 16:32:40
Mooie aanwinsten dan! Erik is goed bezig met Inakustik zo te horen. Zit zelf ook te twijfelen over LS kabels van Inakustik, maar wil blijven bi-ampen en daar zijn ze volgens mij niet zo voor geschikt.

Gewoon 2 sets gebruiken dus ;) :D
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Madhouse

Snowmaster

Waarom niet? Even uit mijn hoofd.....
Een 1108 heeft genoeg mm om te splitsen.  Er gaan nl. 4 witte en 4 zwarte aders door elke kabel.
Maar een mooie jumper (1008) doet het ook erg goed of gewoon doorverbinden.
Misschien beiden gewoon een keer proberen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Thanks! De lagere series LS-kabels lenen zich misschien iets minder voor bi-amping. Dan is de 1108 een beter alternatief, maar je kan ook de 1002 nemen en dan de 1002-bruggen nemen. Zo heb ik het ook gedaan.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari  5, 2011, 17:20:44
Een 1108 heeft genoeg mm om te splitsen.  Er gaan nl. 4 witte en 4 zwarte aders door elke kabel.

Great minds... ;D

De jumper van inakustik is ook de 1002, dus dat matched heel erg mooi. Zijn alleen niet goedkoop ;)

LS-1002 Referenz Bi-Wire Brücken
Showcase - Topic

celerontje

Die jumpers maken ze denk ik hele vette winst op! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snowmaster

Citaat van: celerontje op februari  5, 2011, 17:48:55
Die jumpers maken ze denk ik hele vette winst op! ;D

Dat zijn ze.....1002 !  Al die nummers ook elke keer  :crazy:.

Tuurlijk maken ze daar vette winst op. Als je handig bent, maak je ze zelf voor weinig.
De kabel barewire aansluiten en door laten lopen is nog mooier en kost niets.
Zo slim was ik indertijd nog niet en zit net als Philip aan de 1002 jumpers  :P.

Madhouse

Citaat van: Snowmaster op februari  5, 2011, 17:20:44
Een 1108 heeft genoeg mm om te splitsen.  Er gaan nl. 4 witte en 4 zwarte aders door elke kabel.

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 17:23:20
Thanks! De lagere series LS-kabels lenen zich misschien iets minder voor bi-amping. Dan is de 1108 een beter alternatief, maar je kan ook de 1002 nemen en dan de 1002-bruggen nemen. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik vind de 1108 ook een hele goede optie, bi-amp vond ik zo'n wereld van verschil met mijn huidige kabels (qua vermogen) dat ik daar eigenlijk niet vanaf wil stappen. Met Inakustik kabels zal dat denk ik niet anders zijn namelijk. Maar de 1108 en dan van 8 aders 4 maken betekend dat ik 4x 2mm2 aders naar mijn speakers heb lopen. Aangezien mijn banaan pluggen dan te groot zijn moet ik die ook weer vervangen.

En daarbij zijn Inakustik kabels eigenlijk bedoeld voor single-wire (daar testen ze ook op).

Edit: Kan ik beter de LS-1002 nemen met 4x 3mm2 en daar andere pluggen op (laten) monteren. Heb namelijk geen idee wat de aderdikte voor invloed heeft.

(sorry voor de topic kaping)  :blush:

HTip

Geen probleem hoor, Roy. Ik heb inmiddels een redelijk beeld van de klank van inakustik Referenz En die bevalt erg goed.

Gisteravond 2 remastered versies van Alan Parsons vergeleken (beide in Nespa geweest) en het leek wel of we naar een nieuwe opname zaten te luisteren. Prachtig gewoon! :wub:

Nog een nieuwtje... De motor van het gordijn doet het weer. Ik heb de bedrade schakelaar eraan gekoppeld en de motor kwam tot leven. Toen nog wat gespeeld met de dipswitches en nu werkt ie weer op de originele instellingen. Wat er precies aan de hand was, geen idee. Maar de hoofdzaak is dat het probleem is opgelost :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 13:23:47
Geen probleem hoor, Roy. Ik heb inmiddels een redelijk beeld van de klank van inakustik Referenz En die bevalt erg goed.

Welke heb jij nu op je rears zitten dan? Peter meldt dat bi-amp goed mogelijk is met de LS-602, LS-1002 en Ls-1102. Enig idee hoe de match zou zijn met Marantz en KEF? Lees er veel goede verhalen over namelijk.

erik s.

over de dikte van de aders hoef je ivm je pluggen ook geen problemen te verwachten. je doet de aders er gewoon dubbel gevouwen in.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CoSo

Zal de Inakustik ook maar eens proberen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op februari  7, 2011, 13:33:27
Welke heb jij nu op je rears zitten dan? Peter meldt dat bi-amp goed mogelijk is met de LS-602, LS-1002 en Ls-1102. Enig idee hoe de match zou zijn met Marantz en KEF? Lees er veel goede verhalen over namelijk.

Die LS-602 is echt een zeer goede kabel voor het geld. Is een aanrader om hem eens te proberen.
Heb zelf Marantz receiver 5003 en heb gespeeld met Kef Q1 en heb e LS 602 op proef gehad en ik ken je zeggen dat het zeker een mooie match is. In ieder geval was ik er positief over. Ik heb de kabel niet genomen omdat mijn huidige LS kabel in HT beter is en minder kost  ;D. Tevens is deze platter en zodoende makkelijker te hanteren bij mijn Cabasse Io2 luidsprekers. Daar had ik geluk mee anders moest ik nog andere LS kabel. ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  7, 2011, 17:41:51
Die LS-602 is echt een zeer goede kabel voor het geld. Is een aanrader om hem eens te proberen.
Heb zelf Marantz receiver 5003 en heb gespeeld met Kef Q1 en heb e LS 602 op proef gehad en ik ken je zeggen dat het zeker een mooie match is. In ieder geval was ik er positief over. Ik heb de kabel niet genomen omdat mijn huidige LS kabel in HT beter is en minder kost  ;D. Tevens is deze platter en zodoende makkelijker te hanteren bij mijn Cabasse Io2 luidsprekers. Daar had ik geluk mee anders moest ik nog andere LS kabel. ;)

Goede tip! Thnx!

Zal nu stoppen met Philip zijn topic vervuilen  ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op februari  7, 2011, 17:43:57
Goede tip! Thnx!

Zal nu stoppen met Philip zijn topic vervuilen  ;)

Doe dat maar anders wordt je een vervuiler ;) :D

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  7, 2011, 13:33:27

Al je vragen zijn inmiddels al beantwoord zie ik, behalve deze ;) Ik heb de 1002 op de center en rears. Alleen de fronts heb ik met 1202 aangesloten.

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  7, 2011, 18:06:01
Doe dat maar anders wordt je een vervuiler ;) :D
:clapping:

Ik vind het geen probleem hoor. Alleen heb ik geen ervaring met Kef...
Showcase - Topic

HTip

Ben ook nog druk bezig met het integreren van de Oppo en JVC in mijn AB-setup. Wordt een stuk eenvoudiger met een UD-speler. Alleen de PPP heeft geen eigen tab. De overige apparaten nu wel. Als ik klaar ben zal ik hier de nieuwe schermen plaatsen...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 18:54:21

Ik vind het geen probleem hoor. Alleen heb ik geen ervaring met Kef...

Ik heb in de loop der jaren best wel wat ervaringen opgedaan en soms is het echt handig wanneer je twee sets hebt.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  7, 2011, 19:12:18
Ik heb in de loop der jaren best wel wat ervaringen opgedaan en soms is het echt handig wanneer je twee sets hebt.

Dat heb ik gemerkt ja ;) En voor mij is het handig dat je ook de ALR/Jordan Note hebt. Is toch een speaker die niet erg bekend is in NL en daardoor ook moeilijk om vergelijkend onderzoek te doen, zonder hands-on ervaring.

Een goed voorbeeld is onze vergelijkbare ervaring met de inakustik NF-interlinks. De 2e set ga ik deze week krijgen. Dan nog slechts 2 setjes en mijn analoge interlinks zijn compleet en klaar voor waarschijnlijk de beste surroundbeleving tot nu toe...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 22:49:05
Dat heb ik gemerkt ja ;) En voor mij is het handig dat je ook de ALR/Jordan Note hebt. Is toch een speaker die niet erg bekend is in NL en daardoor ook moeilijk om vergelijkend onderzoek te doen, zonder hands-on ervaring.

Is inderdaad moeilijk om ervaringen van mensen te lezen of zelfs te vinden die ook de Note serie hebben, gelukkig ken ik er in Duitsland een paar en hier in Nederland ook eentje, pardon België  ;).
In Nederland met name de niet aangrenzende provincies neigen meer naar UK producten en Amerikaanse producten, je kunt er wat theorieën op loslaten van waarom maar dat heeft geen zin. Toch heeft ALR/Jordan de roots in UK liggen maar wordt in Kleve (Duitsland) gemaakt.
De Note serie is ook echt subliem afgewerkt zowel intern als de buitenkant, zo'n afwerking vind je weinig of nauwelijks in de prijsklasse waar de Note series zich in bevinden. Ik denk dat er meer mensen in Nederland en België zijn die de Entry serie hebben, vooral de Entry S en Entry M zijn zeer populair. In de Uk zijn ze razend populair omdat je hele goede luidsprekers krijgt voor een aangename prijs. De testbladen zijn er ook lovend over.

Een goed voorbeeld is onze vergelijkbare ervaring met de inakustik NF-interlinks.

Vind ik ook altijd mooi om te lezen dat iemand anders die dezelfde luidsprekers heeft tot dezelfde conclusie komt. ;D :clapping: Jij hebt de Note serie in surround op een Marantz, ik heb ze in stereo op Lindemann 800 serie staan maar ook even gedraaid in surround op een Marantz.

De 2e set ga ik deze week krijgen. Dan nog slechts 2 setjes en mijn analoge interlinks zijn compleet en klaar voor waarschijnlijk de beste surroundbeleving tot nu toe...

Dat gaat lekker  :pompom:  :headbanging:
Hoe lang moeten de 1302 minimaal zijn?
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  8, 2011, 16:52:04
Is inderdaad moeilijk om ervaringen van mensen te lezen of zelfs te vinden die ook de Note serie hebben, gelukkig ken ik er in Duitsland een paar en hier in Nederland ook eentje, pardon België  ;).
;D

Citeer
In Nederland met name de niet aangrenzende provincies neigen meer naar UK producten en Amerikaanse producten, je kunt er wat theorieën op loslaten van waarom maar dat heeft geen zin. Toch heeft ALR/Jordan de roots in UK liggen maar wordt in Kleve (Duitsland) gemaakt.
De Note serie is ook echt subliem afgewerkt zowel intern als de buitenkant, zo'n afwerking vind je weinig of nauwelijks in de prijsklasse waar de Note series zich in bevinden. Ik denk dat er meer mensen in Nederland en België zijn die de Entry serie hebben, vooral de Entry S en Entry M zijn zeer populair. In de Uk zijn ze razend populair omdat je hele goede luidsprekers krijgt voor een aangename prijs. De testbladen zijn er ook lovend over.
De Note-serie vinden we ook nog eens erg mooi en het echte potentieel wordt steeds duidelijker. Ze verdienen gewoon goede apparatuur :thumbs-up:

Citeer
Vind ik ook altijd mooi om te lezen dat iemand anders die dezelfde luidsprekers heeft tot dezelfde conclusie komt. ;D :clapping: Jij hebt de Note serie in surround op een Marantz, ik heb ze in stereo op Lindemann 800 serie staan maar ook even gedraaid in surround op een Marantz.
Ik ben benieuwd hoe jij het geluid vindt met de M&G :unsure: ;)

Citeer
Dat gaat lekker  :pompom:  :headbanging:
Hoe lang moeten de 1302 minimaal zijn?
De interlinks zijn allemaal 60cm en dat is de minimumlengte die ik kan krijgen. Langer heb ik ook niet nodig.
Showcase - Topic