Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Niet actief

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 23:17:03
De M&G van 13 november zit vol! De gelukkigen zijn: avdr, CoSo, Geert1962 en Sonic Circle.

Heb er al weer zin in :popcorn:

Kan ik echt niet op een krukje achterin? Ik zal niet kraken met het chipszakje!

Etiennevh

Citaat van: ThingMan op oktober 20, 2010, 00:07:20
Toine, Philip heeft prima eetkamerstoelen, ik spreek uit ervaring!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Niet actief

Citaat van: Etiennevh op oktober 20, 2010, 00:10:07Toine, Philip heeft prima eetkamerstoelen, ik spreek uit ervaring!

Da's mooi, want ik herinner me enkel het tuinmeubilair! Lunch in de zon zal er vast niet in zitten de 13e...

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 19, 2010, 23:10:39
Ga je mond spoelen! De SR9600 gaat, mits ie goed blijft werken, echt nog een aantal jaar mee. Ik heb niks met 3D, dus HDMI 1.4 heb ik niet nodig. HDMI over CAT6 zie ik ook niet snel gebeuren...
Precies!
Goh, vertel mij wat! ;D (superding, echt een prachtige receiver, zowel qua prestaties als uiterlijk) :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 19, 2010, 23:18:15
BB&G levert dacht ik de Nordost Bassline SW altijd uit bij installaties. Geldt ook voor de Supra HDMI.
BB&G maakt voor subs ook regelmatig gebruik van Mogami microfoonkabel met RCA's erop gesoldeerd. (o.a. Sonic Circle heeft dit)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

celerontje

Is niet handiger voor jou om het privilege te verwerven om alleen te komen? ;)
Kan je ook mooi een meting verrichten zonder de anderen de stuipen op het lijf te jagen met de 100 dB pink noise! :clapping:

advr

geen chips, wel Bossche Bollen :hehe: :hehe:
die kraken tenminste niet, geven alleen maar vetvlekken  :clapping: :clapping:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Niet actief

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2010, 01:14:34
Is niet handiger voor jou om het privilege te verwerven om alleen te komen? ;)
Kan je ook mooi een meting verrichten zonder de anderen de stuipen op het lijf te jagen met de 100 dB pink noise! :clapping:

Zit wat in, is al overwogen en besproken, maar ik dacht misschien dat de op dat moment verzamelde menigte het misschien wel leuk zou vinden als ik ergens op tussendoor Philip's(!) eindmeting deed.
Een keer meten met de standaardbezetting, zeg maar (2 mensen) en dan nog een keer bij volle bak.
Al die holle ruimtes die dan verzameld zijn zullen de galmtijd zeker beïnvloeden. Zoiets is leuk om eens te proberen; ik heb het in elk geval zelf nog nooit geprobeerd!

Er zijn vroeger weleens mooie concertruimtes mislukt doordat men geen rekening hield met... mensen die aanwezig zijn...  :nopompom:
Leeg: prachtige galmtijd -- Vol: overdemping!

advr

Citaat van: ThingMan op oktober 20, 2010, 09:40:44

Er zijn vroeger weleens mooie concertruimtes mislukt doordat men geen rekening hield met... mensen die aanwezig zijn...  :nopompom:

Meten moet je inderdaad doen zoals de ruimte gebruikt gaat worden dus met mensen erin. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Sonic Circle

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2010, 01:10:13
BB&G maakt voor subs ook regelmatig gebruik van Mogami microfoonkabel met RCA's erop gesoldeerd. (o.a. Sonic Circle heeft dit)

Wist je dat ik dit zelf niet eens wist? Kreeg onlangs toevallig de vraag welke sub kabel ik heb, via PM.
Dus bedankt ;).

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 19, 2010, 23:18:15
Ik denk het niet. Hij ziet er misschien heel simpel uit, maar de Nordost Bassline is een hele goede kabel. Inakustik heeft geen sub-kabel in de Referenzklasse. De Nordost is ook niet goedkoop ;) Maar ook daar heb ik een mooie deal gehad...

Inakustik heeft geen aparte sub kabel maar je kunt wel een interlink kabel uit de Referenzklasse(Black&White) gebruiken als subwoofer kabel.
Een 1302 interlink kun je ook gebruiken als subwoofer kabel.Het ideale is deze kabel per(mono) meter te kopen en dan afwerken. Zelfde geld voor de 1202 interlink alleen zal het moeilijk worden voor deze nog in interlink te krijgen en dan met name los op de rol per (mono) meter.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: ThingMan op oktober 20, 2010, 09:40:44
Zit wat in, is al overwogen en besproken, maar ik dacht misschien dat de op dat moment verzamelde menigte het misschien wel leuk zou vinden als ik ergens op tussendoor Philip's(!) eindmeting deed.
Een keer meten met de standaardbezetting, zeg maar (2 mensen) en dan nog een keer bij volle bak.
Al die holle ruimtes die dan verzameld zijn zullen de galmtijd zeker beïnvloeden. Zoiets is leuk om eens te proberen; ik heb het in elk geval zelf nog nooit geprobeerd!

Ik kan natuurlijk niet namens de hele groep spreken, maar het lijkt mij naast leuk en gezellig ook zeer leerzaam voor iedereen om te zien hoe zo'n meting in zijn werk gaat. En zeker als ze de uitleg van jou krijgen, want jij kan het veel beter uitleggen dan ik ;) En ben erg benieuwd hoe je het allemaal vindt klinken.

Vorige M&G waren we ook met 6 en dat werd wel erg warm, maar met een paar extra pauzes (effe luchten :D) lijkt het me prima te doen. Enige is dat de plek van de 6e stoel niet de meest ideale is voor het geluid. Zeg maar gewoon dat het gewoon niet klinkt, maar met af en toe een wissel was het best te doen.

Programma wordt zo weer lekker vol, maar het is zaterdag, dus we hoeven niet zo vroeg te stoppen :D

Dus als de anderen het ook leuk vinden, en dan lijkt me geen probleem ;), dan zie ik je graag op 13 november :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Citaat van: HTip op oktober 20, 2010, 19:37:34

Dus als de anderen het ook leuk vinden, en dan lijkt me geen probleem ;), dan zie ik je graag op 13 november :pompom:

pot verdikke kost me een extra Bossche Bol... :coffee:

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 20, 2010, 12:36:28
Inakustik heeft geen aparte sub kabel maar je kunt wel een interlink kabel uit de Referenzklasse(Black&White) gebruiken als subwoofer kabel.
Een 1302 interlink kun je ook gebruiken als subwoofer kabel.Het ideale is deze kabel per(mono) meter te kopen en dan afwerken. Zelfde geld voor de 1202 interlink alleen zal het moeilijk worden voor deze nog in interlink te krijgen en dan met name los op de rol per (mono) meter.
Dat zou inderdaad een optie zijn. Maar is die kabel dan wel geoptimaliseerd voor LFE? De Nordost is dat nl. wel en is niet zomaar een interlink die je ook tussen 2 andere apparaten kan gebruiken.

Maar ik ga mijn Nordost Bassline SW niet vervangen, hoor. Ben er heel erg tevreden mee en Bjorn heeft er ook niets over gezegd. Ik denk dat ik het anders wel te horen had gekregen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: advr op oktober 20, 2010, 19:43:22
pot verdikke kost me een extra Bossche Bol... :coffee:
:clapping:

Had ik even niet bij stilgestaan :D Maar dat geldt niet alleen voor de Bossche Bol :tongue2: :D
Showcase - Topic

celerontje

advr

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Ik heb het over de echte vlaaienbakker, niet dat ik Philip ervoor uitmaak! ;D

advr

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2010, 19:52:43

we krijgen helemaal geen vlaaien te eten volgens mij :P :P

celerontje

Bossche Bollen importeren in België is zwaar not done! :devil:

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2010, 19:52:43
Je bedoelt dat de lokale bakker de omzet misloopt. Nou, don't worry, die heeft het druk genoeg...

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2010, 20:14:52
Bossche Bollen importeren in België is zwaar not done! :devil:
Dat maken we zelf wel uit :tongue2: :D
Showcase - Topic

kermit

Citaat van: advr op oktober 20, 2010, 19:46:04
we gaan niet vloeken he....

oh ja, ook extra Lasagne :o :o

Shit,hebben ze het weer over die lasagne. En eerder als april mag ik die lasagne niet proeven. :D :popcorn:

Philip help  :coffee: :D

Etiennevh

Heb inmiddels een bod op een Nordost Bassline uitstaan, dus hoop binnenkort naast de SVS ook de Nordost op te kunnen halen ;) moet aleen even kijken of ik genoeg heb aan 3 meter  :bigsmile:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: kermit op oktober 20, 2010, 20:59:34
Shit,hebben ze het weer over die lasagne. En eerder als april mag ik die lasagne niet proeven. :D :popcorn:

Philip help  :coffee: :D
:clapping:

Het is weer een vrolijke boel hier!!
Showcase - Topic