Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 21:36:37
In beide gevallen ben je nog steeds aan het koppellen, het advies is om dat niet te doen ;).

:nopompom: :nopompom:

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 21:36:37
Neem een subdude.. ;)
De Subdude is nou niet bepaald een schoonheid  :-X
Alle Auralex zijn nou bepaald geen schoonheden   :hehe:
Zoiets te plaatsen in een woonkamer vind ik moeilijk.
Ik hoop toch niet dat dit het enige merk is die zoiets maken.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Snowmaster

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 21:38:11
Die vraag kan ik makkelijker beantwoorden. In het geval van HTIP waren er kurk dempers gebruikt. Die maakt de basis niet stabiel en niet waterpas. Dus heb ik HTIP geadviseerd om soundcare te gebruiken, deze zorgen voor stabiliteit en zetten de luidspreker waterpas.

Groet,

Bjorn

Helemaal helder, nu snap ik direct het basverhaal.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  7, 2010, 21:47:44
:nopompom: :nopompom:
De Subdude is nou niet bepaald een schoonheid  :-X
Alle Auralex zijn nou bepaald geen schoonheden   :hehe:
Zoiets te plaatsen in een woonkamer vind ik moeilijk.
Ik hoop toch niet dat dit het enige merk is die zoiets maken.

Dan span je er een leuk stofje omheen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  7, 2010, 20:39:56
@HTip:
De soundcare spikes zijn wel aanraders zo te lezen?
Absoluut! Er zijn verschillende redenen voor. Ten eerste kan je de speaker(stand) volledig waterpas krijgen en heel erg stabiel. Dat komt het geluid erg ten goede. Daarnaast is de spike eigenlijk een combi van koppelen en ontkoppelen en dat in één. Ik heb vroeger wel eens de de spikes van de Note op een onderlegger geplaatst en dat weer bovenop een demper. Dat was een drama om die stabiel eronder te krijgen. Met de Soundcare Superspikes was dat redelijk eenvoudig...

Wat de sub betreft sluit ik volledig aan bij Bjorn. De Gramma/SubDude mag dan niet de mooiste zijn, ze zijn wel erg effectief. Tenminste dat vind ik. Er is trouwens een SubDude HD (Home Design) die wel geschikt is voor een woonkamer. Alleen is ie vrij prijzig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik zie dat de overige vragen al beantwoord zijn ;)

De winst van de spikes zit 'm trouwens niet alleen in de lage tonen. Over het hele frequentiebereik merken we verbetering. Gitaren/piano klinken ronder, bekkens en hihats sneller en het totale geluid klinkt ruimtelijker en komt meer los van de speaker.

Als je daar dan nog het effect van de Nespa aan toevoegt, dan weet je helemaal niet meer wat je hoort.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb mijn showcase maar weer eens geupdate. Werd hoog tijd, want er stonden onwaarheden in :D

Leuke is als ik de apparatuur/kabels/etc. bekijk van de vorige M&G's, dan is er nogal het een en ander veranderd. Stabiele factoren zijn de receiver, DVD- en BD-speler, de speakers en de projector. Wat is er veranderd:
- LS-kabels (W&M Black Magic => inakustik Referenz)
- Netkabels (W&M Tornado => Furutech en PS Audio)
- Scherm (Beamax => Stewart)
- Sub (SVS => Velodyne DD-series)
- Stroomgenerator ( => PS Audio Power Plant Premier)
- Akoestiek (paneelabsorber => paneel- en lattenabsorber (basstrap))

Daarnaast nog enige tweaks, zoals de Nespa en Soundcare Superspikes. Alles bij elkaar vinden wij het een enorme vooruitgang. Degene die vorig jaar op de M&G zijn geweest, die zullen denk ik wel het verschil horen en zien (tenminste als ze dat kunnen herinneren).

Tot slot ben ik bezig met de Marantz AB bij te werken met de nieuwe settings. Hoop dat het zondag af is ;)
Showcase - Topic

HTip

We hebben vanavond nog verder geluisterd/getest. Enerzijds het effect van de spikes, anderzijds het effect van de Nespa. We worden ons steeds meer bewust dat beide tweaks een (zeer) positieve bijdrage aan de verbetering van de totale muziekbeleving leveren. Zinnen als "het lijkt wel alsof de instrumenten dansen", "dat detail van die gitaar/piano/etc. heb ik nog nooit gehoord", "lijkt wel een compleet nieuwe opname" heb ik vaker gehoord en zelf gebruikt.

(SA)CD's van Eleanor McEvoy, Pink Floyd, Alan Parsons, David Elias en Pedar Af Ugglas zijn allemaal in de speler geweest en klinken onbehandeld al een stuk beter. De SACD van Eleanor McEvoy - Out There hebben we nog genespad (nieuw Nederlands woord :D) en dat is ook een aanzienlijke verbetering.

BTW: Alle gewichtjes heb ik van de Notes gehaald en ik ga nog luisteren wat het opnieuw toevoegen van de gewichtjes voor effect heeft. Kan goed zijn dat door de akoestische verbeteringen de Notes nu helemaal geen tuning meer nodig hebben.
Showcase - Topic

Marsh

Htip, ik ben rustig aan het zoeken naar een nieuw scherm, en zit te twijfelen of ik voor een Kingpin scherm zal gaan.
Is dit te vergelijken met een Beamax en/of Stewart dat je weet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Maximus_Aurelius

Citaat van: celerontje op oktober  7, 2010, 23:02:04
Dan span je er een leuk stofje omheen. ;)

hahaha.

Ik heb even mijn eigen topic in aankoop vragen/adviezen omhoog gegooid met wat vragen over het verschil tussen zo'n schoonheid Auralex :yawnee: en een basis van andere (top) merken.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober  8, 2010, 00:04:53
Htip, ik ben rustig aan het zoeken naar een nieuw scherm, en zit te twijfelen of ik voor een Kingpin scherm zal gaan.

Zal bij jou denk ik een hele mooie upgrade zijn, je kunt makkelijk een paar maatjes groter ophangen!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bmateijsen

Citaat van: Marsh op oktober  8, 2010, 00:04:53

Het is te vergelijken met Beamax, maar niet met een high-end scherm zoals Stewart.
Ik vind in spanschermen de Lumene Movie Palace absoluut beter dan Beamax en Kingpin.

Groet,

Bjorn

HTip

Een Beamax is inderdaad niet vergelijken met een Stewart. De upgrade van mijn Beamax naar een Stewart was echt een wereld van verschil. Bij het scherm heb ik ook mijn eindstation bereikt. Is een fantastisch scherm en is nu ook weer prachtig geïntegreerd in het interieur.

Het eindstation heb ik ook bereikt voor de subwoofer en speakers. Die ga ik echt niet upgraden :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 09:12:43
Een Beamax is inderdaad niet vergelijken met een Stewart. De upgrade van mijn Beamax naar een Stewart was echt een wereld van verschil. Bij het scherm heb ik ook mijn eindstation bereikt. Is een fantastisch scherm en is nu ook weer prachtig geïntegreerd in het interieur.

Het eindstation heb ik ook bereikt voor de subwoofer en speakers. Die ga ik echt niet upgraden :D

Dus nu nog versterker, BD speler..... Marantz 8003 combi en een Oppo TUC?

Geloof dat je daarna helemaal je eind station hebt bereikt....

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  8, 2010, 09:14:33
Dus nu nog versterker, BD speler..... Marantz 8003 combi en een Oppo TUC?

Geloof dat je daarna helemaal je eind station hebt bereikt....
En nog een geldboom :D Je vergeet trouwens nog de projector :tongue2:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 09:45:18
En nog een geldboom :D Je vergeet trouwens nog de projector :tongue2:

Ja heb je nog wensen op projector gebied dan?

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  8, 2010, 09:48:25
Ja heb je nog wensen op projector gebied dan?
Ach het kan altijd beter :unsure: Alleen kost dat direct veel geld ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 09:51:43

Voorlopig eerst maar eens lekker genieten van je HT lijkt me een goede optie! Die geldbomen groeien niet zo snel  :D

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  8, 2010, 09:54:51
Voorlopig eerst maar eens lekker genieten van je HT lijkt me een goede optie! Die geldbomen groeien niet zo snel  :D
En dat doen we zeker. Het is zelfs zo dat Annet gisteren voorstelde om muziek te gaan luisteren ipv TV-kijken. Dat was de eerste keer sinds de HT bewoonbaar is...

Het is ook een kwestie van prioriteren van uitgaven. We hebben gemerkt dat budget plannen geen zin heeft, want de meeste upgrades waren niet gepland. We hebben op dat moment gekeken of het kon (eventueel gefinancierd met verkoop van andere componenten) en het besluit genomen. Voorbeelden genoeg, HD1, Stewartscherm, PPP, DD18...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 10:07:34
En dat doen we zeker. Het is zelfs zo dat Annet gisteren voorstelde om muziek te gaan luisteren ipv TV-kijken. Dat was de eerste keer sinds de HT bewoonbaar is...

Femke heeft heel soms het voorstel van, zullen we een filmpje kijken maar muziek nooit. Vind ik ook niet zo erg want alleen luisteren vind ik het lekkerst. Oogjes dicht en op de bank hangen en genieten van wat je hoort. Maar wel leuk dat jullie toch samen een beetje de hobby delen.

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 10:07:34
Het is ook een kwestie van prioriteren van uitgaven. We hebben gemerkt dat budget plannen geen zin heeft, want de meeste upgrades waren niet gepland. We hebben op dat moment gekeken of het kon (eventueel gefinancierd met verkoop van andere componenten) en het besluit genomen. Voorbeelden genoeg, HD1, Stewartscherm, PPP, DD18...

Budget doe ik ook niet meer aan. Ik kijk ook of het uitkomt (in overleg natuurlijk en ook eventueel gefinancierd met verkoop van andere componenten) en anders laat ik het aan me voorbij gaan. Natuurlijk heb ik wel een set in een hele andere prijs range, maar genieten doe ik er niet minder om. Eerlijk gezegd heb ik nu ook niet de behoefte om het heel erg duur te maken. Maar mocht ik ooit een deticated HT hebben dan zal dat denk ik wel een ander verhaal worden.

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 09:51:43
nog een paar jaar genieten en dan lekker de overstap maken naar 3D. is de techniek stabieler, goedkoper en maak je echt weer een upgrade. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2010, 21:31:51
nog een paar jaar genieten en dan lekker de overstap maken naar 3D. is de techniek stabieler, goedkoper en maak je echt weer een upgrade. ;)
Ik heb helemaal (nog) niks met 3D. Vraag me ook af of ik het kan verdragen :unsure:

@Madhouse: niet beginnen aan een dedicated HT. Je ziet waar het bij mij toe heeft geleid :D
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 23:33:17
Ik heb helemaal (nog) niks met 3D. Vraag me ook af of ik het kan verdragen :unsure:

@Madhouse: niet beginnen aan een dedicated HT. Je ziet waar het bij mij toe heeft geleid :D
dat is nou niet echt een goed advies :nopompom:

Jou HT ruimte is prachtig en een voorbeeld voor iedereen die er een wil bouwen. Leidt dus tot iets prachtigs!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2010, 23:35:02
dat is nou niet echt een goed advies :nopompom:

Jou HT ruimte is prachtig en een voorbeeld voor iedereen die er een wil bouwen. Leidt dus tot iets prachtigs!
Bedankt Robbert! Ik doelde meer op het budget ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  8, 2010, 23:38:05
Bedankt Robbert! Ik doelde meer op het budget ;)

Budget hiervoor is er voorlopig toch niet, wil eerst nog het ea. verbouwen in huis en dat gaat voor.  ;)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo