Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Sorry, maar die DVD heb ik niet, dus neem alleen de PS3 en wat CD's mee  ;D

BD's hoef ik niet mee te nemen want die heb je toch allemaal al  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bmateijsen

Citaat van: HTip op oktober  6, 2010, 22:27:03
Ik had iets langer dan een paar minuutjes nodig, maar de fronts staan weer op hun oorspronkelijke plaats. Ze staan nu heel erg stevig en helemaal waterpas. Ik had de spikes nog niet gemonteerd, maar het monteren was zo gedaan. Het afstellen was iets totaal anders. Eerste indruk... precies zoals Bjorn zei. Het laag komt veel beter uit en wordt niet meer gedempt. Daarnaast klinkt alles beter. Zal de combinatie Superspike en waterpas zijn, maar ik ben erg onder de indruk.

Cool!

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober  6, 2010, 23:22:57
@M&G groep van a.s. zondag: Heeft iemand van jullie "Hell freezes over" op DVD? Dan kunnen we een 1-op-1 vergelijk doen. Na het flashen kan ik niet meer luisteren hoe het is geweest... Ben nl. erg benieuwd naar de winst :music:

We kunnen eigenlijk zeggen dat we een nieuw geluid hebben... :thumbs-up:

Ik heb hem niet.. :( Wel een mooie test dvd overigens voor in de M&G!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Wat wel een leuke test is: (en die bijna niks kost)
2 dezelfde DVDtjes branden en eentje behandelen en de andere niet. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op oktober  7, 2010, 18:29:11

Ik zou zeggen bereid je zelf voor op de meet-en-greet ;)

Madhouse

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 18:30:38
Ik zou zeggen bereid je zelf voor op de meet-en-greet ;)

Tja, jij weet al hoe het daar klinkt  :D

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  6, 2010, 23:32:25
Heb je op je werk ook verteld over die Nespa? (ik geloof je direct hoor, maar of je collega's er dat ook doen... ;) )
Ik heb een collega die heeft veel verstand van de techniek achter de audio en die heb ik het inderdaad verteld. Hij is (natuurlijk) sceptisch, maar ik heb een keer uitgenodigd om een DVD die we beiden hebben (Eagles-Farewell Tour Melboure I) te vergelijken. Hij denkt wel te begrijpen hoe het werkt ;)

De rest zeg ik het niet, die verklaren me toch voor gek... totdat ze het een keer gehoord hebben :D Ze vinden het wel fantastisch dat ik zo'n ruimte heb 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2010, 18:31:22

De boodschap was voor Celeron.... neem 2 identieke DVD's/ CD's mee ;)

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2010, 08:15:38
Sorry, maar die DVD heb ik niet, dus neem alleen de PS3 en wat CD's mee  ;D
Geen probleem hoor. Lijkt me wel genoeg ;D

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2010, 08:15:38
BD's hoef ik niet mee te nemen want die heb je toch allemaal al  :tongue2:
:D We kunnen ook een BD vergelijken. De Nespa slikt alles :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 08:47:21
Cool!
Het is een openbaring wat die spikes (en het waterpas zetten) bijdragen. Gaan zometeen weer luisteren, want het smaakt naar meer!

Waardoor hoorde jij dat de speakers niet waterpas stonden?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober  7, 2010, 11:36:14
Ik heb hem niet.. :( Wel een mooie test dvd overigens voor in de M&G!
Is zeker een mooie soundtrack op de bas in Hotel California na, want die is té ;) Beeld is een heel ander verhaal, dat is zelfs 4:3 :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  7, 2010, 18:29:11
Goed idee. Doe maar iets, maar wel een beetje kwaliteit  :P
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2010, 18:31:22
:D Sterker nog, Bjorn is mede verantwoordelijk dat het zo klinkt :music: :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op oktober  7, 2010, 19:37:00
Goed idee. Doe maar iets, maar wel een beetje kwaliteit  :P
Geen tijd voor, ik ben al met iets anders bezig, nog een verassing! (hint: ''open'')
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Madhouse

Citaat van: celerontje op oktober  7, 2010, 19:39:23
Geen tijd voor, ik ben al met iets anders bezig, nog een verassing! (hint: ''open'')

Ben je je eigen AB aan het maken?  :D

Robbert54

Citaat van: Madhouse op oktober  7, 2010, 19:46:25
Ben je je eigen AB aan het maken?  :D
nee extra lange mouwen aan zijn trui aan het naaien zodat wij die achterop zijn rug kunnen vastbinden, zodat de gordijnen ook open blijven :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober  7, 2010, 19:48:08
nee extra lange mouwen aan zijn trui aan het naaien zodat wij die achterop zijn rug kunnen vastbinden, zodat de gordijnen ook open blijven :D
Waarom zou ik? My Harmony works fine! :)

Het heeft iets te maken met iets dat dezelfde naam heeft als een keukenapparaat. ;D

Citaat van: The Vampire op oktober  7, 2010, 19:48:08
Zeg, wil jij met blauwe plekken thuiskomen? ;D ;D ;D

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  7, 2010, 19:39:23
:D

Ik heb overigens de ultieme oplossing voor het "gordijnprobleem". Ik haal de stroom eraf en doe het gordijn met de hand :tongue2:
Showcase - Topic

celerontje

Het heeft niets met het gordijn te maken, echt! (graag geen flauwigheden tijdens de M&G, ik weet ondertussen wel hoe dat ding werkt)

Maximus_Aurelius

@HTip:
De soundcare spikes zijn wel aanraders zo te lezen?

Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar goede kegels, pucks, cones voor onder mijn Dynaudio stands waar de Note 3 opstaan. Ook ben ik op zoek voor iets onder mijn subwoofer.Alleen daar lijken me de Soundcare niet zo ideaal voor maar wel cones of pucks.
De NordOst pulsar points die ik nu ook onder mijn subwoofer heb ben ik niet zo tevreden over, mede doordat ik er 4 heb en ik ze ontzettend moeilijk gelijk krijg te staan, ze blijven bewegen, los ik dit bij de één op, gaat de ander weer en zo gaat het maar door. :threadclosed:
Ik heb een aantal merken op het oog van betaalbaar tot minder betaalbaar ;) De niet betaalbare komen er niet in voor ;) zoals Harmonix  :tongue2:

- Millenium Audio M- Pucks staan zeer hoog op de lijst
- Black Diamond racing Pyramid cones (Helaas hier in NL weinig over te vinden). Reviews gelezen en ze zijn er gecharmeerd van. Prijs is goed te noemen.
- Finite cerapucs, dit is qua prijs echt op het randje. Vooral wanneer ze voor Dynaudio stand met de Note 3 moeten worden gebruikt.

Ik heb trouwens even de ALR Base 2 subwoofer in mijn stereo set geprobeerd en ik moet zeggen dat ging zeer fraai. De Sub op 80Hz gezet en in een test opstelling even geluisterd. Ik kon de sub niet plaatsen waar ik het wilde omdat de kabel te kort was maar dit weer hield me niet om toch eens te luisteren.
In het begin of vroeger wilde ik niet geloven dat een sub in stereo meerwaarde kan zijn maar daar kom ik toch van terug.
Het was zeer fraai en mijn Note 3 vonden dit ook heel prettig en de plaatsing en detaillering ging er absoluut op vooruit.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

bmateijsen

Subwoofer, neem een ontkoppelingsplatform, de Pulsar points koppelen juist...

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op oktober  7, 2010, 20:54:12
Subwoofer, neem een ontkoppelingsplatform, de Pulsar points koppelen juist...

Bedank voor de tip.
Ik heb nu de subwoofer op een basis staan met de pulsar points onder de subwoofer. Deze basis is zand gevuld.
Eigenlijk ik kan de subwoofer zonder iets eronder te schroeven of leggen op deze basis zetten.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Snowmaster

Vraagje over de soundcare in jouw situatie.
Waardoor werd jouw bas gedempt?  Stonden ze wiebelig of plat op tapijt?
Want ik kan dan weer iets leren omdat ik het nu niet snap.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bmateijsen

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  7, 2010, 21:02:57
Bedank voor de tip.
Ik heb nu de subwoofer op een basis staan met de pulsar points onder de subwoofer. Deze basis is zand gevuld.
Eigenlijk ik kan de subwoofer zonder iets eronder te schroeven of leggen op deze basis zetten.

In beide gevallen ben je nog steeds aan het koppellen, het advies is om dat niet te doen ;).
Neem een subdude.. ;)

bmateijsen

Citaat van: Snowmaster op oktober  7, 2010, 21:16:33
Vraagje over de soundcare in jouw situatie.
Waardoor werd jouw bas gedempt?  Stonden ze wiebelig of plat op tapijt?
Want ik kan dan weer iets leren omdat ik het nu niet snap.

Die vraag kan ik makkelijker beantwoorden. In het geval van HTIP waren er kurk dempers gebruikt. Die maakt de basis niet stabiel en niet waterpas. Dus heb ik HTIP geadviseerd om soundcare te gebruiken, deze zorgen voor stabiliteit en zetten de luidspreker waterpas.

Groet,

Bjorn