Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  3, 2010, 16:21:20
Zat idd ook over die al te twijfel, maar doe hem maar daar dus!

Ik heb het topic over afstellen van je set aangemaakt in de sectie Algemeen...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  3, 2010, 16:34:50
Ik heb het topic over afstellen van je set aangemaakt in de sectie Algemeen...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

En hij is sticky! Bedankt voor de mooie toevoeging!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

bmateijsen

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2010, 16:10:25
?

Ik denk dat x-over van 70 of 80 prima kan werken voor zijn CM-1's, de center op 120 zetten is een manier die vaak heel goed werkt om betere spreiding te krijgen op de frontstage en wordt met een Lexicon ook altijd zo gedaan ;).

Vandaar onzin. ;D

Groet,

Bjorn

HTip

Ik heb vandaag de Nespa gekregen. Is volledig nieuw en ga hem nu uitproberen. Heb het gevoel dat ik weer jarig ben... :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  4, 2010, 20:12:12
Ik heb vandaag de Nespa gekregen. Is volledig nieuw en ga hem nu uitproberen. Heb het gevoel dat ik weer jarig ben... :pompom:

Ik heb je oude zaterdag zien liggen bij Erik!  ;)

Maar eindelijk je hok weer uitgekomen, was wel ff stiller de afgelopen dagen hier  :D

Robbert54

:popcorn: :popcorn: :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  4, 2010, 20:13:34
Ik heb je oude zaterdag zien liggen bij Erik!  ;)
Weer superservice van Erik!

Citaat van: Madhouse op oktober  4, 2010, 20:13:34
Maar eindelijk je hok weer uitgekomen, was wel ff stiller de afgelopen dagen hier  :D
Had weinig te melden, was te mooi weer om binnen te zitten en ik had mijn handen vol met het forum :D

Maar ik ben er weer :pompom:
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

De jaren gaan snel bij jouw, 2x jarig in zeer korte tijd ;) :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  4, 2010, 20:32:49
De jaren gaan snel bij jouw, 2x jarig in zeer korte tijd ;) :D
:D Dat krijg je ervan als je verjaardagskado terug moet en een andere in de plaats komt. Mag je je kado 2x uitpakken, met dit verschil dat er deze keer geen kadopapier omheen zat :D

Ik heb net de Nespa getest. Ben begonnen met een CD die ik de vorige keer nog niet had geprobeerd. Maar het was al snel duidelijk dat de Nespa het nu wel doet. Bij elke flash licht ook het controlelampje op de behuizing op en hoor je een zachte tik. Daarna de CD weer beluisterd en ik hoorde zeker verschil, maar ons audiogeheugen is niet zo goed en je kan niet de onbehandelde CD krijgen, want de behandeling is permanent.

Dus de CD die ik 2x heb maar weer gepakt. Deze heb ik de vorige keer ook behandeld, maar toen was er geen verschil. Nu dus nogmaals de complete behandeling (1x labelzijde en 2x datazijde) en toen kon ik 1-op-1 vergelijken. Voor degenen die niet zo goed op de hoogte zijn van mijn software, ik heb het over de alom bekende SACD "Brothers in Arms" van Dire Straits. Deze klinkt sowieso al super, dus ik was benieuwd of het nog beter kon. Eh... ja dus. Niet te geloven dat het zo goed hoorbaar is. Wat direct opvalt is de strakkere bas, maar als je verder luistert wordt duidelijk dat de details subtieler zijn, het hoog zachter, het overall klankbeeld beter in balans. Ik heb niet lang kunnen luisteren, maar ik weet reeds nu al dat het een leuke ervaring wordt.

Morgen krijg ik de Soundcare Superspikes en na afstellen van de speakers gaan we samen luisteren naar meer nummers van "Brothers in Arms". Ben benieuwd of ik niet de enige ben die het hoort. Ik zal af en toe de CD niet wisselen en kijken of Annet dat merkt. Niet helemaal DBT, maar toch...

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Robbert54

klinkt heel positief dus :thumbs-up:

kan zij ook mooi blind bij jou doen. benieuwd of je het goed hebt. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  4, 2010, 22:26:51
klinkt heel positief dus :thumbs-up:

kan zij ook mooi blind bij jou doen. benieuwd of je het goed hebt. ;)
Eens kijken of ze daarvoor te porren is... ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik word altijd een beetje moedeloos van die tweaks; Is het nou nooit goed, kan het altijd weer beter? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  4, 2010, 23:05:38
Ik word altijd een beetje moedeloos van die tweaks; Is het nou nooit goed, kan het altijd weer beter? :D
Jij wel, ik niet. Is ook onderdeel van de hobby denk ik ;) Ik heb bijv. de SilClear nog niet opnieuw aangebracht. Ga ik ook nog doen, maar om geen vlekken te maken tijdens de installatie heb ik dat eraf gehaald. Gaat zeker ook weer een verbetering opleveren.

En overigens is de Nespa misschien wel een tweak, maar in tegenstelling tot veel andere oplossingen, wel een die je nooit meer hoeft te herhalen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Mooi dat de Nespa nu wel werkt! Ik zal zondag wel ff 2 cdtjes mee nemen die ik goed ken, ben benieuwd naar de verschillen!  ;)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

bmateijsen

Voor de mensen met interesse in Nespa, we hebben er nog 2 tegen een hele speciale prijs ;)

Madhouse

Citaat van: bmateijsen op oktober  5, 2010, 08:54:41
Voor de mensen met interesse in Nespa, we hebben er nog 2 tegen een hele speciale prijs ;)

En wat is die speciale prijs?  ;)

bmateijsen

Etiennevh

Ik ben ook wel benieuwd waar je uberhaupt aan moet denken bij zo'n apparaat. Kan natuurlijk een behoorlijk voordeel opleveren.

Maarre.. gefeliciteerd Philip! Weer een aanwinst rijker!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Snowmaster

Met zo'n Nespa kun je de CD toch ook om zeep helpen?  Als je te veel flitsen geeft, wordt hij weer slechter en dat is ook blijvend? Klopt dit of zijn dat indianenverhalen?   

Komen onder alle speakers Superspikes?   Ik heb ze ook geprobeerd en het zijn erg goede spikes voor het geld.
Het klankbeeld wordt strakker en gedefineerder. Bij mij werden de fronts zelfs te clean zodat de surroundbubble niet overeind bleef. Door een minder wollige bas, leverde ik beleving in doordat de bubble niet langer aansloot. Het klankkarakter van de fronts ging ook te veel afwijken van de center.  Voor center en surrounds zou ik dus een oplossing moeten zoeken.
Op dat moment had ik daar geen zin in, maar ik wil daar toch nog een keer mee aan de slag.
Ik hoop dat het bij jouw direct een schot in de roos is. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  5, 2010, 08:13:59
Mooi dat de Nespa nu wel werkt! Ik zal zondag wel ff 2 cdtjes mee nemen die ik goed ken, ben benieuwd naar de verschillen!  ;)
Ben ik ook blij mee. Ben vanavond samen met Annet verder gegaan met testen/luisteren. Zal nog een apart verslag hiervan schrijven als ook de Soundcare Superspikes binnen zijn, want die lagen helaas niet in mijn postbus...

Is goed dat je 2 CD's meeneemt die je goed kent, want dan weet je ook wat hoort of dat voor jou een verbetering is. Daarna ben ik natuurlijk benieuwd hoe je die CD dan thuis ervaart...
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: bmateijsen op oktober  5, 2010, 08:54:41
Zou best kunnen dat je na zondag een PM krijgt. Of na het verslag van de M&G ;) Voor mij is het nu al een goede investering en een super verjaardagskado!!

Volgend jaar een andere tweak :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober  5, 2010, 16:42:20
Ik ben ook wel benieuwd waar je uberhaupt aan moet denken bij zo'n apparaat. Kan natuurlijk een behoorlijk voordeel opleveren.

Maarre.. gefeliciteerd Philip! Weer een aanwinst rijker!
Bedankt Etienne! Inderdaad weer een aanwinst rijker, maar wel een met een permanent effect op de behandelde schijfjes en als de lamp op is, vervang je die en flash je gewoon lekker verder...

Het principe is overigens heel goed te verklaren en staat ook in de reviews beschreven. Dat het zo'n groot effect heeft staat daar ook in, maar ik had toch "eerst horen en dan geloven". En ik geloof het nu al :D
Showcase - Topic