Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

bmateijsen

Jean Sibelius

Van harte met je nieuwe goodie 8) Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen op zowel muziek als HT-gebied :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jowi

Citaat van: hoekie op oktober  1, 2010, 14:31:06
Waar het laag eigenlijk alleen van voor kwam heb ik het gevoel dat het nu vanaf alle kanten komt.
Yep! Is ook mijn ervaring... het laag IS er gewoon, op heel natuurlijke wijze, soms angstaanjagend vóór je het echt hoort. Super integratie met de rest van het geluid :headbanging:

Robbert54

Citaat van: jowi op oktober  1, 2010, 18:36:55
Yep! Is ook mijn ervaring... het laag IS er gewoon, op heel natuurlijke wijze, soms angstaanjagend vóór je het echt hoort. Super integratie met de rest van het geluid :headbanging:
oeh. nog een weekje en ik ga het ervaren :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Citaat van: The Vampire op oktober  1, 2010, 20:14:30

Ooooh dat wordt genieten!
Wat een speelgoed.

Davey

HTip

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2010, 16:32:41
Ik ben inmiddels net weer thuis... flink stukje rijden ;D.

Was weer gezellig! En veel plezier met de DD-18 8).

Groet,

Bjorn

Geen files onderweg gehad? Was inderdaad gezellig. Ik heb weer veel geleerd. Bedankt voor de optimale afstelling en de tips. Het kan dus altijd beter ;)

Bijna de hele dag in de kelder geweest. Alleen voor eten even boven de grond gekomen :D Annet is ook erg onder de indruk van het geluid :pompom:

En genieten hebben we gedaan en gaan we nog vaak doen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: hoekie op oktober  1, 2010, 14:35:05
chapter 6 of 7 was het.... man man man....
(scene moet ik eigenlijk zeggen of niet..)

Ik heb Iron Man bekeken en beluisterd. Wat een soundtrack :o :o :o

Je kan bijna elke scene kiezen. Er valt altijd wel wat te beleven. En wat een enorme diepgang...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Heeft Bjorn ook nog met de gewichtjes gespeeld?

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  1, 2010, 16:40:01
Op welke stand heb je de servo gezet?

De DD18 heeft standaard instellingen die THX Ultra 2 gecertificeerd zijn. Volgens mij heeft Bjorn die ook zo ingesteld. En zowel de settings voor 2 als 5 personen gaan uit van de snelste servosetting. En die klinkt om te  :-*

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2010, 17:08:36
Er is voor mij maar 1 stand...
:D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jowi op oktober  1, 2010, 18:36:55
Goed omschreven. Dat is eigenlijk precies zoals je het beleeft. Het laag uit de sub maakt onderdeel uit van het totaalbeeld, anders dan het aanwezig is.

Met de SVS i.c.m. de SMS kwam ik een heel eind in de goede richting, maar dit is gewoon de overtreffende trap.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  1, 2010, 18:14:09
Van harte met je nieuwe goodie 8) Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen op zowel muziek als HT-gebied :)
Bedankt Jan! Ik weet nu wat jij al jaren weet :music: :D

Ik ga nog een uitgebreid verslag maken, maar daar wil ik nog meer voor geluisterd hebben...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  1, 2010, 20:14:30
Yep! ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Met name celerontje en Madhouse kunnen zich waarschijnlijk herinneren hoe het vorig jaar klonk...

Citaat van: hoekie op oktober  1, 2010, 20:21:31
Ooooh dat wordt genieten!
Wat een speelgoed.
Inderdaad! Wel duur speeldgoed, maar elke € waard :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Davey op oktober  1, 2010, 22:28:15
Wauw, van harte HTip. Rock da house  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Thanks Dave!

Mooie van de afstelling van Bjorn is dat de DD18 een broekwapperend laag kan produceren, maar veroorzaakt toch geen trilling van plankjes, wanden, deuren. Dat vind ik erg indrukwekkend...

En als je het een keer wil ervaren, dan hoor ik het wel. Volgende week is vol, maar november heeft nog 3 plaatsen vrij en maart/april nog 1 plaats. Je bent welkom. Kan je meteen de LNB's meenemen, want het is er niet van gekomen om ze op te halen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  2, 2010, 00:11:41
Heeft Bjorn ook nog met de gewichtjes gespeeld?
Nee, dat lijkt niet nodig als de sub in stereo meespeelt. Bjorn heeft nog een aantal tips gegeven, Soundcare Superspikes onder de fronts i.p.v. de dempers. En om de akoestiek helemaal perfect te maken heb ik nog wat extra absorptie nodig rond de 125 Hz. Het was heel goed te zien met de sweep van de DD18. Ik ga Toine vragen hoe ik dat het beste kan doen. Of ik dat doe hangt een beetje af van de ervaringen de komende dagen/weken. Wat ook goed te zien was, was dat de nieuwe projectiewand heel goed zijn werk doet!! Ik had dat al gehoord, maar nu was het dus ook zichtbaar!!

Nog een leuk detail. Waar de SVS bij 25 Hz 75 dB output gaf, begint de DD18 al bij 15 Hz :o
Showcase - Topic

HTip

De beloofde foto's...

De doos was te groot en paste niet door de deur

Alles uitgepakt en klaar voor installatie

Bjorn had een klein LCD TV-scherm meegenomen. Scheelt een hoop gedoe...

Close-up van de instellingen, voordat Bjorn de installatie had gedaan

Linksboven de instellingen van de SR9600 die ook zijn verbeterd. Let op het verschil in grootte van de Gramma's ;)

Bjorn aan het werk met de setup voor de sweetspot

De MIC-5 kit voor de achterste rij

Overzichtsfoto met de DD18 (met en zonder afdekkap)

De DD18 up close and personal ;)

Het uiteindelijke resultaat...

Zo dat zijn wel even genoeg foto's... :D
Showcase - Topic

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

hoekie

celerontje

Om Jack Sparrow te citeren: Hello Beastie... :clapping:

Gaaf hoor!

Dat dat tafeltje zo dicht bij de stoelen staat, zou daar gegarandeerd last van hebben met die lange poten van mij! :D

Maximus_Aurelius

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  2, 2010, 01:34:40
Om Jack Sparrow te citeren: Hello Beastie... :clapping:
:D

Citaat van: celerontje op oktober  2, 2010, 01:34:40
Gaaf hoor!

Dat dat tafeltje zo dicht bij de stoelen staat, zou daar gegarandeerd last van hebben met die lange poten van mij! :D
Ik heb nou ook niet de kortste benen en dat gaat prima. Anders ga je gewoon achterin zitten. Heb je ruimte genoeg :D
Showcase - Topic