Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Geert

Met is mooier of rustiger zoals al eerder genoemd. Speakers zonder doek trekken naar mijn idee ook de aandacht een beetje weg van het scherm
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

Sol

Ziet er erg lekker uit, Philip! ;)
Flink geklust de afgelopen tijd en daar zie je nu het resultaat van.
Erg mooi dat je nu alles weer beter ervaart dan voorheen, zo heb je nog meer voldoening na al het werk.
Erg vet allemaal! :headbanging:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Bedankt weer allemaal voor het meedenken en de mooie woorden :wub:

Met 18 stemmen is er een lichte voorkeur (10 stemmen) voor "met doek". Zoals gezegd zal het geluid de doorslag geven. Vanavond heb ik een korte test gedaan en ik vind het geluid zonder doek mooier klinken. Hoge tonen worden met meer detail weergegeven en o.a. gitaren klinken mooier afgerond. De demping is heel subtiel, maar toch voldoende om het doek eraf te laten ;)

Het doek beschermt de speakerunits tegen stof, maar daar hb ik redelijk weinig last van...

Heb ook de gewichtjes van de Notes afgehaald, maar dat was its teveel van het goede. Morgen ga ik verder met fijnafstemmen met de gewichtjes.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: HTip op september 23, 2010, 23:44:56
Bedankt weer allemaal voor het meedenken en de mooie woorden :wub:

Met 18 stemmen is er een lichte voorkeur (10 stemmen) voor "met doek". Zoals gezegd zal het geluid de doorslag geven. Vanavond heb ik een korte test gedaan en ik vind het geluid zonder doek mooier klinken. Hoge tonen worden met meer detail weergegeven en o.a. gitaren klinken mooier afgerond. De demping is heel subtiel, maar toch voldoende om het doek eraf te laten ;)

Het doek beschermt de speakerunits tegen stof, maar daar hb ik redelijk weinig last van...

Heb ook de gewichtjes van de Notes afgehaald, maar dat was its teveel van het goede. Morgen ga ik verder met fijnafstemmen met de gewichtjes.

Hmm, nu geef je me toch wel een idee om mijn eigen speakers ook eens te testen zonder die doeken  ;D
Of kan ik beter wachten tot de M&G hier?  ;)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Robbert54

Citaat van: Marsh op september 24, 2010, 01:23:23
Hmm, nu geef je me toch wel een idee om mijn eigen speakers ook eens te testen zonder die doeken  ;D
Of kan ik beter wachten tot de M&G hier?  ;)
M&G :eh: kom jij ook? gezellig :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op september 23, 2010, 23:55:19
kun je dat niet juist beter doen als Björn er is?
Bjorn zorgt voor de optimale integratie van de speakers en sub. Vorige keer was ik tot 95% gekomen. Bjorn vond dat ik het niet slecht gedaan had, maar ja het kan altijd beter. En dat bleek ook toen Bjorn de toe-in en timing verder optimaliseerde. Ik heb daaruit ook geleerd dat instellen van de afstand tot de speaker niet altijd leidt tot de optimale timing ;)

Mijn rears heb ik nu op gehoor afgesteld met surroundmuziek, waarbij de instrumenten op elkaar moeten aansluiten. En ondanks dat de speakers op 1m60 staan heb ik ze in de receiver ingesteld op 3m95 ;)

De gewichtjes van de Notes is een heel ander verhaal, maar misschien kan Bjorn daar ook mee helpen. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op september 24, 2010, 01:23:23
Hmm, nu geef je me toch wel een idee om mijn eigen speakers ook eens te testen zonder die doeken  ;D
Of kan ik beter wachten tot de M&G hier?  ;)
Je kan altijd zelf experimenteren. Is ook onderdeel van de hobby ;) Of je het zelf hoort of weet waar je op moet letten kan ik niet beoordelen. Ik hoor het verschil dus wel.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op september 24, 2010, 04:12:14
M&G :eh: kom jij ook? gezellig :pompom:
Als je bedoelt bij Marsh? Yep! moet alleen nog even afstemmen wanneer.

En als je bedoelt Marsh bij mij? Dan ook... Yep! Ook daarover moeten we nog afstemmen ;)

Citaat van: Marsh op september 24, 2010, 08:30:16
Dat is wel de bedoeling ja.  ;D
:D
Showcase - Topic

Madhouse

Marsh woont heel dicht bij mij in de buurt! Dus carpool afspraken zijn zo gemaakt!

Had me ook al aangemeld bij Marsh om te komen kijken/luisteren  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op september 24, 2010, 08:41:03
Marsh woont heel dicht bij mij in de buurt! Dus carpool afspraken zijn zo gemaakt!

:withstupid: :angel:

Citaat van: HTip op september 24, 2010, 08:34:03
Je kan altijd zelf experimenteren. Is ook onderdeel van de hobby ;) Of je het zelf hoort of weet waar je op moet letten kan ik niet beoordelen. Ik hoor het verschil dus wel.

Daar heb je absoluut gelijk in ja. Je brengt me wel op goede ideeën, ik ga vanavond denk ik maar eens een goede luistersessie houden voor mezelf. Ben benieuwd wat voor veranderingen dat ene doekje kan maken.

Citaat van: HTip op september 24, 2010, 08:36:04
Als je bedoelt bij Marsh? Yep! moet alleen nog even afstemmen wanneer.

En als je bedoelt Marsh bij mij? Dan ook... Yep! Ook daarover moeten we nog afstemmen ;)
:D

We stemmen wat af hier  ;D

SeriousCinema

Valkyrie

Ook ik heb even mijn stem uitgebracht. Met speakerdoek vind ik het mooier, dan straalt het mijn inziens meer rust uit. :)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Er is een duidelijke voorkeur aan het ontstaan voor met doek ;)

Ik ga nog uitgebreider testen wat mooier klinkt. Voorlopig laat ik ze eraf. Wat wel is dat de speakers in het echt veel mooier zijn dan op de foto. Het velours is niet zichtbaar en met muziek luisteren dim ik het licht en is alleen voor en achter aan. Dat geeft een hele andere indruk.

En met film zie je er helemaal niets van :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op september 24, 2010, 08:41:03
Had ik gezien ;) Nu nog even een datum prikken en klaar! :D

Citaat van: Marsh op september 24, 2010, 08:49:06
Daar heb je absoluut gelijk in ja. Je brengt me wel op goede ideeën, ik ga vanavond denk ik maar eens een goede luistersessie houden voor mezelf. Ben benieuwd wat voor veranderingen dat ene doekje kan maken.
Veel plezier vanavond. Ben benieuwd of je verschillen hoort.

Citaat van: Marsh op september 24, 2010, 08:49:06
We stemmen wat af hier  ;D
Het lijkt wel werk :D
Showcase - Topic

hoekie

Ola, heb ook ff mijn stem uitgebracht, met doek.
Net zoals velen hier geschreven hebben vind ik het ook mooier en rustiger staan.

Speakers in het zicht dan met doek. (is mijn mening)

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Citaat van: HTip op september 24, 2010, 08:07:11
Mijn rears heb ik nu op gehoor afgesteld met surroundmuziek, waarbij de instrumenten op elkaar moeten aansluiten. En ondanks dat de speakers op 1m60 staan heb ik ze in de receiver ingesteld op 3m95 ;)
Dat klinkt wel heel erg vreemd...
Hoe stonden ze voorheen afgesteld?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Wat is het prachtig geworden Philip! Echt een applausje waard!  :clapping:

Ben benieuwd naar de m & g!

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Ah, marsh houdt ook een M&G nou snap ik m ;)

Bedoelde overigens niet dat je de afstemming met gewichtjes beter aan Bjorn over kunt laten, maar dat je het misschien beter allemaal tegelijk kunt doen. Weet niet of de afstemming van Bjorn weer invloed heeft op de speakers en je dus weer met de gewichtjes bezig moet,

3,95 is wel heel wat anders dan 1.60 verschilt dit zo erg dan? Ik loop zelf altijd met mijn center te klooien en zit altijd met de DB's te spelen, maar dan zou ik dus beter eens kunnen proberen om de afstand te veranderen?

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op september 24, 2010, 14:24:33
3,95 is wel heel wat anders dan 1.60 verschilt dit zo erg dan? Ik loop zelf altijd met mijn center te klooien en zit altijd met de DB's te spelen, maar dan zou ik dus beter eens kunnen proberen om de afstand te veranderen?
Te gierig om een dB meter te kopen? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: HTip op september 24, 2010, 08:07:11

Dat verschil is veel te groot... ga eerst maar terug naar de gemeten afstand ;)

RonG

HTip

Citaat van: hoekie op september 24, 2010, 10:16:51
Ola, heb ook ff mijn stem uitgebracht, met doek.
Net zoals velen hier geschreven hebben vind ik het ook mooier en rustiger staan.

Speakers in het zicht dan met doek. (is mijn mening)
Ben weer aan het testen en mijn voorkeur heeft nog steeds zonder doek. Maar met sommige CD's is het hoog mooier met doek. Ligt dus ook aan de opname. Misschien dat de Nespa daar nog iets aan bijdraagt. En die mag ik morgen uitpakken :pompom:
Showcase - Topic