Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op september 18, 2010, 23:43:59
Nog 2 weekjes dus! Goede zaak en ik ben echt heel erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen.
Spannend! Nu de afspraak staat begint het te kriebelen...

Citaat van: Madhouse op september 18, 2010, 23:43:59
Mooi dat de kleine klusjes ook lekker opschieten, zo heb je straks een perfect HT wat eindelijk helemaal af is!  ;)
Dat is de bedoeling ;) De vloer kan ik nu helaas niet afmaken, want om de tegels te zagen moet je met z'n 2-en zijn. Maar ik heb nog 2 weken, dus dat komt wel goed.

Gisteren de speakers aangesloten en al muziek kunnen luisteren. Was nog niet naar mijn zin, maar ik had ook geen tweaks toegepast. De PPP is nog niet aangesloten, de Vibrapods liggen nog niet onder de apparaten en niet heel onbelangrijk, de instellingen in de receiver heb ik nog niet gedaan.

Waarschijnlijk moet ik ook de gewichtjes achterop de speakers aanpassen, maar dat is écht finetuning.

Nu snel weer verder. Zal vanavond wel wat foto's van de voortgang posten... En natuurlijk het eindresultaat :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Ben benieuwd naar de foto`s, volgens mij wordt dit een pracht theater.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Xander32 op september 19, 2010, 11:25:25
Ben benieuwd naar de foto`s, volgens mij wordt dit een pracht theater.

Sander.

Bedankt! We doen ons best ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

:popcorn: :pompom: :pompom: We hebben vanavond weer een film kunnen kijken!! :pompom: :pompom: :popcorn:

Het hele weekend heb ik gewerkt aan de afwerking. En de HT is klaar om van te genieten!

Zoals beloofd een paar foto's...

De kabels op zijn plaats en de plint aan de lange muur op maat.

Extra gat in de kabelgoot achter het rack voor de LS-1202.

De metalen strip op de onderplaat van de voorste stoelen. Op deze manier kon ik ook makkelijker de zittingen van de stoelen afstellen.

De ruimte zoals die nu uitziet. De speakers staan nu met doeken. Of dat een effect (positief/negatief) heeft op het geluid ga ik nog testen. Het ziet er wel rustiger uit. Wat vinden jullie, met of zonder doeken?

Ik heb ook nog 2 plankjes aan de zijwanden gemaakt, bekleed met plakvilt. Daarop staan de "Now playing"- en "Now listening"-standaarden. Nu alleen nog de vloer bij de deur en we zijn écht klaar.
Showcase - Topic

HTip

We hebben vooraf aan de film ook nog muziek (in stereo zonder sub) geluisterd, want we waren toch wel erg benieuwd of de wand zijn werk doet. We hebben onze bekende CD's in de speler gehad, waarvan we precies weten waar de probleemgebieden lagen. Wat een verschil :o Waar voorheen nog de bas écht aanwezig was en "boomy" was die nu strak, droog en snel. Doordat er geen reflectie is van die lage is tonen komen ook stemmen en instrumenten beter uit. Weer dingen gehoord die voor ons nieuw zijn. Kortom... We zijn erg tevreden :music:

Toen was het tijd voor surroundmuziek, waarbij de sub wel meedoet. Eerste wat opvalt is het ontbreken van de SMS. Omdat volume en fase electronisch geregeld werden, moest ik nogal wat veranderen, maar uiteindelijk klonk het weer best goed. De EQ was natuurlijk afwezig, maar toch. Toen de timing van de speakers nog aangepast en nu is de surroundbubble weer helemaal top! Ook nu valt weer op dat de rust in het laag veel groter is en daardoor de muziek natuurlijker klinkt.

Van al die instellingen profiteert een film natuurlijk ook en dat was weer als vanouds, maar dan beter. Heerlijk gewoon om na bijna 4 maanden weer in de HT kunnen genieten en dat het eindresultaat helemaal naar wens is. Kan bijna niet wachten tot 1 oktober, want ik weet nu dat de DD18 gewoon een super upgrade gaat zijn!!
Showcase - Topic

Robbert54

werkelijk een droom theater!! :worship: :worship: :worship: :worship: diep, diep diep respect voor jullie werk!

vind het met de doeken even wennen, maar oogt idd rustiger. denk dat ik dit mooier vind..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: HTip op september 19, 2010, 22:57:01
We hebben vooraf aan de film ook nog muziek (in stereo zonder sub) geluisterd, want we waren toch wel erg benieuwd of de wand zijn werk doet. We hebben onze bekende CD's in de speler gehad, waarvan we precies weten waar de probleemgebieden lagen. Wat een verschil :o Waar voorheen nog de bas écht aanwezig was en "boomy" was die nu strak, droog en snel. Doordat er geen reflectie is van die lage is tonen komen ook stemmen en instrumenten beter uit. Weer dingen gehoord die voor ons nieuw zijn. Kortom... We zijn erg tevreden :music:

Toen was het tijd voor surroundmuziek, waarbij de sub wel meedoet. Eerste wat opvalt is het ontbreken van de SMS. Omdat volume en fase electronisch geregeld werden, moest ik nogal wat veranderen, maar uiteindelijk klonk het weer best goed. De EQ was natuurlijk afwezig, maar toch. Toen de timing van de speakers nog aangepast en nu is de surroundbubble weer helemaal top! Ook nu valt weer op dat de rust in het laag veel groter is en daardoor de muziek natuurlijker klinkt.

Van al die instellingen profiteert een film natuurlijk ook en dat was weer als vanouds, maar dan beter. Heerlijk gewoon om na bijna 4 maanden weer in de HT kunnen genieten en dat het eindresultaat helemaal naar wens is. Kan bijna niet wachten tot 1 oktober, want ik weet nu dat de DD18 gewoon een super upgrade gaat zijn!!
klinkt al heel erg positief! :pompom: goed om te horen! komt BB&G puur alleen voor de sub of komen ze ook voor je speakers. instellingen afstellingen enz enz??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Denk je nou echt dat Bjorn een subwoofer gaat afstellen in een set die verder niet optimaal afgesteld is? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 22:57:39
werkelijk een droom theater!! :worship: :worship: :worship: :worship: diep, diep diep respect voor jullie werk!
Bedankt Robbert :wub: Er heeft erg veel tijd in gezeten, maar het is het helemaal waard. Binnenkort zal ik de M&G's gaan plannen en dan kan je het met eigen ogen en oren beleven...

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 22:57:39
vind het met de doeken even wennen, maar oogt idd rustiger. denk dat ik dit mooier vind..
Ik heb precies hetzelfde. Het is zeker even wennen. Ik zal morgen nog een foto maken zonder doek en dan vergelijken...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 22:59:54
klinkt al heel erg positief! :pompom: goed om te horen! komt BB&G puur alleen voor de sub of komen ze ook voor je speakers. instellingen afstellingen enz enz??
Bjorn zorgt voor de optimale integratie van de sub in de set. En daarbij komt alles aan bod. Volume, timing, plaatsing, etc.

Citaat van: celerontje op september 19, 2010, 23:01:25
Denk je nou echt dat Bjorn een subwoofer gaat afstellen in een set die verder niet optimaal afgesteld is? ;)
Heb je helemaal gelijk in. Zo is het de vorige keer ook gegaan. Timing van de center was nog niet optimaal en met ca. 10 graden toe-in was het stereobeeld veel beter. En dat terwijl Bjorn de HD1 kwam installeren en de SMS afstellen. Het hoort bij hun service :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

vind zonder wat rustiger staan.

ben wel erg benieuwd hoe Cloverfield klinkt met de DD erbij :crazy:

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op september 19, 2010, 23:05:51
Dat mag ook wel voor zo'n prijzig doosje! ;D

Dat is misschien wel zo, maar mijn speakers (die toch ook niet een pakje boter kosten) zijn wel keurig bezorgd, maar installatie heb ik helemaal zelf moeten doen. Nu denk ik dat ik dat ook wel redelijk kan ;) maar ik ken de speakers natuurlijk niet zo goed als een dealer...
Showcase - Topic

celerontje

Bjorn is te vertrouwen, bij een gemiddelde HiFi zaak is 't ook maar afwachten. ;)

HTip

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 23:11:11

vind zonder wat rustiger staan.
Vinden wij ook. Maar als zonder beter klinkt is de keuze snel gemaakt. Dat is voor een andere keer ;)

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 23:11:11
ben wel erg benieuwd hoe Cloverfield klinkt met de DD erbij :crazy:
Is wel een leuke test inderdaad als het hoofd van het Vrijheidsbeeld de straat in komt rollen :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op september 19, 2010, 23:14:22
Bjorn is te vertrouwen, bij een gemiddelde HiFi zaak is 't ook maar afwachten. ;)
Absoluut! En Bjorn en Garmt hebben heel veel ervaring met sets op allerlei niveau's, ook het topsegment...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Pretty impressive.
Het is zoooooo fijn om dat moment te hebben om te gaan zitten en genieten van je HT als het af is...
Pfoe.

Have fun!!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

HTip

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2010, 23:19:36
Pretty impressive.
Het is zoooooo fijn om dat moment te hebben om te gaan zitten en genieten van je HT als het af is...
Pfoe.

Have fun!!!

Thanks! Precies zoals jij het zegt voelde het ook.

En fun gaan we zeker weer beleven!

P.S. Binnenkort zal jij hetzelfde gevoel hebben met jou ruimte :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op september 19, 2010, 23:15:43
Absoluut! En Bjorn en Garmt hebben heel veel ervaring met sets op allerlei niveau's, ook het topsegment...
Wat dus ook in kan houden dat je in de galmende villa van een rijke stinkerd komt en een diepe zucht slaakt wanneer je de PING-PING-PING set moet installeren. ;D

HTip

Citaat van: celerontje op september 19, 2010, 23:21:48
Wat dus ook in kan houden dat je in de galmende villa van een rijke stinkerd komt en een diepe zucht slaakt wanneer je de PING-PING-PING set moet installeren. ;D
:D En dan te horen krijgen dat ze het prachtig vinden klinken, terwijl Bjorn zoiets heeft van... meen je dat nu écht? :D
Showcase - Topic

celerontje

Tja, sommigen beseffen kennelijk niet dat een paar houten bouwwerkjes meer effect kunnen hebben dan een geluidset van 100.000 euro. ;)

HTip

Citaat van: celerontje op september 19, 2010, 23:28:13
Tja, sommigen beseffen kennelijk niet dat een paar houten bouwwerkjes meer effect kunnen hebben dan een geluidset van 100.000 euro. ;)
En dat je die oplossingen onzichtbaar kan toepassen ;) Je ziet op de laatste foto helemaal niets van dat houten bouwwerk en dus ook niet de tijd die ik erin heb gestoken :D
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op september 19, 2010, 23:21:39
Thanks! Precies zoals jij het zegt voelde het ook.

En fun gaan we zeker weer beleven!

P.S. Binnenkort zal jij hetzelfde gevoel hebben met jou ruimte :thumbs-up:

Oh dat gevoel had ik op het moment dat ik films kon draaien ;D
Reken maar van yes.
Alleen ik maak het niet in 1 keer af.
Bij mij groeit het constant met ideeen en ik wil alla budget.
Maar petje af!! ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Lex Groningen

M'n complimenten. Mooi stukje vakwerk waar ik jaloers naar kijk. Moet dat een genot zijn om in je eigen bioscoopje te genieten van een film.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

blue-eyes

Citaat van: HTip op september 19, 2010, 22:54:55
:popcorn: :pompom: :pompom: We hebben vanavond weer een film kunnen kijken!! :pompom: :pompom: :popcorn:

Het hele weekend heb ik gewerkt aan de afwerking. En de HT is klaar om van te genieten!

Zoals beloofd een paar foto's...

De kabels op zijn plaats en de plint aan de lange muur op maat.

Extra gat in de kabelgoot achter het rack voor de LS-1202.

De metalen strip op de onderplaat van de voorste stoelen. Op deze manier kon ik ook makkelijker de zittingen van de stoelen afstellen.

De ruimte zoals die nu uitziet. De speakers staan nu met doeken. Of dat een effect (positief/negatief) heeft op het geluid ga ik nog testen. Het ziet er wel rustiger uit. Wat vinden jullie, met of zonder doeken?

Ik heb ook nog 2 plankjes aan de zijwanden gemaakt, bekleed met plakvilt. Daarop staan de "Now playing"- en "Now listening"-standaarden. Nu alleen nog de vloer bij de deur en we zijn écht klaar.

Het is NOOIT klaar :D :D

Wat ga je nu doen? :P

Maar top, en een strakke planning. Komt goed uit ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;