Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: Madhouse op september 15, 2010, 21:10:25
Idd, waarom de Oppo TUC? Heb bij die speler echt het idee dat je een te groot bedrag neertelt voor een "geupgrade" Oppo SE.

Daarnaast (ik deel je mening volledig overigens), hoe lang gaat zo'n ding mee. Er bestaan nauwelijks universele spelers die een lang leven beschoren zijn, daar ze veel intensiever worden gebruikt dan losse cd-spelers en dvd/bluray apparaten. Ik wil wel eens zien hoelang die loopwerken meegaan, en of ze over pak hem beet 3 jaar nog te vervangen zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: Midcall op september 16, 2010, 12:23:10
Daarnaast (ik deel je mening volledig overigens), hoe lang gaat zo'n ding mee. Er bestaan nauwelijks universele spelers die een lang leven beschoren zijn, daar ze veel intensiever worden gebruikt dan losse cd-spelers en dvd/bluray apparaten. Ik wil wel eens zien hoelang die loopwerken meegaan, en of ze over pak hem beet 3 jaar nog te vervangen zijn.

Daar zit wat in. Echter ik zit niet 8 uur per dag in de HT en draai dus ook niet continu CD's e.d. Ik kan me voorstellen dat in een woonkamer zo'n universele speler veel intensiever wordt gebruikt en dus zal het loopwerk minder lang meegaan.

Als je de reviews van de gemodificeerde Oppo's leest, dan maakt een stand-alone high-end CD-speler geen schijn van kans. Ik ben erg benieuwd of dat waar is. Daarnaast zou ik wel eens een vergelijking willen zien tussen de high-end UD-spelers van Denon en Marantz en de Oppo. Dus eigenlijk een uitbreiding van de Oppo shootout.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Mijn nieuwe aanwinst is dus de Nanotec Nespa 1 Optical Disc Finalizer. Een apparaat waarmee schijfjes - (SA)CD, DVD-A/V, BD - behandeld worden met een licht zo sterk dat de schijf beter kan worden afgelezen en het gebruik van de foutcorrectie van de speler tot een absoluut minimum wordt beperkt.

Een greep uit de reviews:
- 6 Moons.com
- Music Emotion Magazine
- Audiovideo2day.be
- hifi.nl

Nog een paar quotes van de importeur:
Citeer
"De Nespa Pro wordt ondermeer ook gebruikt in opnamestudio's (STS Digital om er eentje te noemen), met name musici zijn bijzonder verheugd over de klankmatige verbetering van hun CD's."

"De Nespa maakt deel uit van het arsenaal van de meest gerenommeerde reviewers en heeft zijn plaatsje veroverd in de set van honderden muziekliefhebbers en audiofielen in Nederland en Belgie."

Als je verder zoekt op internet vind je natuurlijk ook sceptici, maar dat was ik vroeger ook over kabels. Ik weet nu wel beter ;)

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de Pro en de 1, maar het resultaat is identiek. De Pro gaat alleen langer mee (ca. 2000 behandelingen t.o.v. 800) en heeft een sterkere lamp (3 miljoen t.o.v. 1 miljoen lux :o). Als de lamp het begeeft wordt het apparaat naar de fabrikant in Japan gestuurd en krijgt een nieuwe lamp, ook weer goed voor in mijn geval 800 schijfjes. En omdat de behandeling éénmalig is en een blijvend resultaat geeft, kan ik dus een disc-behandelservice beginnen :D

1 Lamp is denk ik ruim voldoende voor mijn complete verzameling beeld- en geluidsdragers. Iets om met de M&G uit te proberen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op september 16, 2010, 22:33:55
Geen Jomanda op mijn BD's! ;D
Had je niet 11 seconden eerder kunnen posten? :devil: :D

Heeft overigens niets met Jomanda te maken. Lees de reviews maar en vooral waar het probleem precies ligt wat dit apparaatje oplost. Als een gerenommeerd label als STS Digital hiervan overtuigd is, dan zegt dat best veel...
Showcase - Topic

celerontje

Just kiddin'. ;)

Trouwens, als je bij het plaatselijke buurtcentrum een zaaltje huurt en a la Rasta Rostelli voorstellingen gaat houden met je Nespa, big business! :D

Ben ook benieuwd naar het effect!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

:D Als het niet het gewenste resultaat geeft kan ik de Nespa wel weer verkopen, maar ik heb zo het gevoel dat het een blijvertje is... :music:
Showcase - Topic

HTip

Heb net een mail naar BB&G gestuurd met de vraag wanneer de DD18 geïnstalleerd kan worden. Dit weekend ga ik alle apparatuur weer terug plaatsen, kabels leggen en de plint aanpassen. Misschien ook nog de overige klusjes, maar in principe ben ik dan klaar voor de ontvangst van het beest...
Showcase - Topic

celerontje

Man the gate, weapons ready... MONSTER ON IS HEADING OUR WAY...

......
..........
.............

*DING DONG*... Hee Bjorn, tijd niet gezien! :D :D :D

Robbert54

Citaat van: celerontje op september 16, 2010, 23:12:00
Man the gate, weapons ready... MONSTER ON IS HEADING OUR WAY...

......
..........
.............

*DING DONG*... Hee Bjorn, tijd niet gezien! :D :D :D
;D

Citaat van: HTip op september 16, 2010, 22:30:24
Mijn nieuwe aanwinst is dus de Nanotec Nespa 1 Optical Disc Finalizer. Een apparaat waarmee schijfjes - (SA)CD, DVD-A/V, BD - behandeld worden met een licht zo sterk dat de schijf beter kan worden afgelezen en het gebruik van de foutcorrectie van de speler tot een absoluut minimum wordt beperkt.

Een greep uit de reviews:
- 6 Moons.com
- Music Emotion Magazine
- Audiovideo2day.be
- hifi.nl

Nog een paar quotes van de importeur:
Als je verder zoekt op internet vind je natuurlijk ook sceptici, maar dat was ik vroeger ook over kabels. Ik weet nu wel beter ;)

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de Pro en de 1, maar het resultaat is identiek. De Pro gaat alleen langer mee (ca. 2000 behandelingen t.o.v. 800) en heeft een sterkere lamp (3 miljoen t.o.v. 1 miljoen lux :o). Als de lamp het begeeft wordt het apparaat naar de fabrikant in Japan gestuurd en krijgt een nieuwe lamp, ook weer goed voor in mijn geval 800 schijfjes. En omdat de behandeling éénmalig is en een blijvend resultaat geeft, kan ik dus een disc-behandelservice beginnen :D

1 Lamp is denk ik ruim voldoende voor mijn complete verzameling beeld- en geluidsdragers. Iets om met de M&G uit te proberen?
ben erg benieuwd wat zo'n digi doet. ben zelf niet zo gelovig op dat gebied. maar ik sta er wel voor open. Maar hoe wou je dit met de M&G uitproberen? dat iemand van ons een BD meeneemt die jij ook hebt en dan kijken of er verschil te zien is??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op september 16, 2010, 23:20:20
ben erg benieuwd wat zo'n digi doet. ben zelf niet zo gelovig op dat gebied. maar ik sta er wel voor open. Maar hoe wou je dit met de M&G uitproberen? dat iemand van ons een BD meeneemt die jij ook hebt en dan kijken of er verschil te zien is??

Zou kunnen. Andere mogelijkheid is een (SA)CD die iemand heel goed kent en vergelijken. Ik heb Dire Straits - Brothers in Arms dubbel, dus dat zou ook kunnen. De behandeling is ongevaarlijk, zolang dit niet meer dan 2x wordt gedaan. Dus ik moet wel een lijst bijhouden van welke schijf is behandeld... ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Apart apparaat zeg, nog nooit gehoord van zoiets. Klinkt wel interessant, ben heel benieuwd hoe groot de verschillen zullen zijn :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op september 16, 2010, 23:36:01
Apart apparaat zeg, nog nooit gehoord van zoiets. Klinkt wel interessant, ben heel benieuwd hoe groot de verschillen zullen zijn :)
Ik had er wel van gehoord, maar nooit in verdiept. Deze week kreeg ik de aanbieding en heb een crash course :D gedaan om het apparaat te begrijpen en de meningen op internet te lezen. Heb veel gelezen voordat ik op het aanbod inging.

Morgen heb ik 'm binnen, maar pas volgende week zaterdag mag ik 'm uitpakken :unsure: ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Ik ken mensen die zweren bij een Nespa. Ik vind het zelf wat overdreven maar het schijnt idd een behoorlijk positief effect te hebben op je schijfjes en de weergave daarvan.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op september 17, 2010, 08:02:26
Ik ken mensen die zweren bij een Nespa. Ik vind het zelf wat overdreven maar het schijnt idd een behoorlijk positief effect te hebben op je schijfjes en de weergave daarvan.  ;)

Ik vond het eerst ook een beetje overdreven, maar omdat de behandeling slechts 1 keer hoeft te gebeuren is de prijs per schijfje te overzien. Na wisseling van de lamp worden de kosten alleen maar lager.

Het lijkt me leuk om tijdens de M&G een korte demo hiervan in het "programma" op te nemen...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 08:25:02
Het lijkt me leuk om tijdens de M&G een korte demo hiervan in het "programma" op te nemen...

Ik ben voor! Al ken ik de Nespa wel en ken de effecten er van, maar altijd leuk een vergelijk!  ;D

De reden waarom ik het wat overdreven vind is dat het op mijn set waarschijnlijk niet waarneembaar is.

HTip

Citaat van: Madhouse op september 17, 2010, 08:27:18
Ik ben voor! Al ken ik de Nespa wel en ken de effecten er van, maar altijd leuk een vergelijk!  ;D

De reden waarom ik het wat overdreven vind is dat het op mijn set waarschijnlijk niet waarneembaar is.

Doen we! Als je een CD meeneemt die je goed kent, behandel ik die met de Nespa en kan je die daarna thuis vergelijken. Ik denk namelijk dat je dat ook op jouw (niet bescheiden) set kunt horen. ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 10:09:59
Doen we! Als je een CD meeneemt die je goed kent, behandel ik die met de Nespa en kan je die daarna thuis vergelijken. Ik denk namelijk dat je dat ook op jouw (niet bescheiden) set kunt horen. ;)

Dat word SEAL en Katie Melua. Ben dan toch stiekem wel benieuwd wat de schijfjes bij mij doen. Beiden ken ik erg goed en wil deze ook wel eens bij jou horen (vooral Killer Acoustic).

Mijn set is wel wat hoogwaardiger geworden de afgelopen tijd. Heb eerlijk gezegd op de rears en subdude geen upgrade drang meer. Kabels zijn goed (valt denk ik weinig te verbeteren). Misschien ooit nog een keer een Oppo, maar dat word een ander kostenplaatje.

Belangrijkste is dat ik tevreden ben!

HTip

Citaat van: Madhouse op september 17, 2010, 10:15:37
Dat word SEAL en Katie Melua. Ben dan toch stiekem wel benieuwd wat de schijfjes bij mij doen. Beiden ken ik erg goed en wil deze ook wel eens bij jou horen (vooral Killer Acoustic).
Dat lijken me gave voorbeelden! Ben ook benieuwd...

Mijn set is wel wat hoogwaardiger geworden de afgelopen tijd. Heb eerlijk gezegd op de rears en subdude geen upgrade drang meer. Kabels zijn goed (valt denk ik weinig te verbeteren). Misschien ooit nog een keer een Oppo, maar dat word een ander kostenplaatje.
Je hebt zeker een enorme stap gemaakt met je set. Niveau van vorig jaar kan je niet meer vergelijken ;)

Belangrijkste is dat ik tevreden ben!
Absoluut!
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Vandaag de Nespa opgehaald en het is bijna niet te geloven dat dat kleine kastje zoveel kan betekenen voor het beeld en geluid. Alleen jammer dat ik pas volgende week ermee aan de gang kan.
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op september 17, 2010, 20:06:36
Vandaag de Nespa opgehaald en het is bijna niet te geloven dat dat kleine kastje zoveel kan betekenen voor het beeld en geluid. Alleen jammer dat ik pas volgende week ermee aan de gang kan.

Je kunt mij niet vertellen dat je stiekum niet ff een cdtje hebt geprobeerd?  ;D

Robbert54

waarom zaterdag eigenlijk? verjaardag? ben je vlak voor mij jarig :D of ik héél wat jaren na jou :D ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Lang zal je leven, lang zal je leven in de... ziektewet... :nopompom:

Nog niks ondernomen? ???

Robbert54

Citaat van: celerontje op september 17, 2010, 20:59:15
Lang zal je leven, lang zal je leven in de... ziektewet... :nopompom:

Nog niks ondernomen? ???
wie ik? in welke zin? pm me maar even anders ;)

Woonkamer HT
Stereo