Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september 14, 2010, 19:57:36
Ziet er weer erg netjes uit Philip! O0 :headbanging:

Volgens mij ben je bijna klaar, dus bijna tijd voor een nieuwe hobby ;) :P

Bedankt Jan! Ik ben inderdaad bijna klaar, maar het is nog lang geen tijd voor een nieuwe hobby :P Eerst weer genieten en dan verder met de verbouwing van de rest van het huis. We hebben nog veel plannen en de HT heeft wat tijd daarvan afgesnoept :D

O ja. en dan natuurlijk nog de bar/foyer, maar dat is iets voor later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:58:45
Je had me al een keer verteld dat de interne bekabeling erg goed was. Dat kan je nu dus zelf ondervinden. Ga je de kabel nog vergelijken met de Dolphin? Netjes van ALR om dit zo te regelen :thumbs-up: Wilde ze nog een keer vragen naar het effect op de frequentie van de gewichtjes op de membranen is. Zo te lezen zal ik daar serieus antwoord op gaan krijgen. Of weet jij dit al?

Ik ga de ALR kabel niet vergelijken met mijn Dolphin kabel. Het is niet helemaal een fair vergelijk een kabel die aanzienlijk duurder is dan de ALR kabel. Ik heb de kabel lekker voor in mijn HT set(je)
Het mail contact met ALR is altijd zeer plezierig en je krijgt ook vrij snel antwoord terug is mijn ervaring.Soms zit er nog geen 30 minuten tussen vraag en antwoord  :o.En anders is het wel binnen enkele uren of de volgende dag.
Hadden meerdere merken maar ook deze (snelle) response, maar helaas laat dit bij vele merken de wensen over. Geld trouwens ook voor importeurs en winkels.

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:58:45
Ik heb de Classic Center gehad en die was erg goed bij de Entry XL. De Entry is uiteindelijk Note 5 geworden, maar de Classic Center heb ik lang gehad.
Ik heb overigens een keer nét naast een setje Note 5 gegrepen van €800 voor het paar :o Daarna nooit meer een 2e hands setje voorbij zien komen. Zo tevreden is men over de speaker. Ik snap ook eigenlijk niet, waarom in NL niet meer animo voor deze prachtspeaker is. Met die membranen is de Note volledig te tunen. Dat zou toch een aantal forumleden moeten aanspreken. En dan de Engelse en Duitse sound gecombineerd in 1 speaker... :wub:

Ik zie dat de classic serie qua prijs niet veel hoger is dan de Entry. Alleen de center is wel groter, dus helaas bij mij meer problemen ;)
Wanneer iets bijna nooit aangeboden wordt via de 2e hands markt dan neem ik ook aan dat iedereen super tevreden is met iets.
Betreft de Note serie wanneer deze aangeboden worden dan zijn ze meestal snel verkocht  :nopompom:
Is wel balen dat je toen net naast greep op de zeer aantrekkelijke prijs van de Note 5. Maar heeft wel de inleiding gegeven voor je huidige Note 7.Wie weet wanneer je de Note 5 wel gekregen had voor deze prijs had je de Note 7 misschien niet gekocht ;) Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 14, 2010, 20:46:59
Ik ga de ALR kabel niet vergelijken met mijn Dolphin kabel. Het is niet helemaal een fair vergelijk een kabel die aanzienlijk duurder is dan de ALR kabel. Ik heb de kabel lekker voor in mijn HT set(je)
Is ook een oneerlijk vergelijk, maar ik was gewoon benieuwd naar het niveau van de kabel. Vergelijk met je huidige kabel in je HT kan natuurlijk ook al input zijn voor een leuke review.

Het mail contact met ALR is altijd zeer plezierig en je krijgt ook vrij snel antwoord terug is mijn ervaring.Soms zit er nog geen 30 minuten tussen vraag en antwoord  :o.En anders is het wel binnen enkele uren of de volgende dag.
Hadden meerdere merken maar ook deze (snelle) response, maar helaas laat dit bij vele merken de wensen over. Geld trouwens ook voor importeurs en winkels.
Heb gelukkig ook een paar winkels en importeurs waarmee ik dezelfde ervaringen heb. Maar het is zeker niet vanzelfsprekend en dat is jammer. Ik zal kijken of ik mijn vraag goed kan formuleren...

Ik zie dat de classic serie qua prijs niet veel hoger is dan de Entry. Alleen de center is wel groter, dus helaas bij mij meer problemen ;)
Wanneer iets bijna nooit aangeboden wordt via de 2e hands markt dan neem ik ook aan dat iedereen super tevreden is met iets.
Betreft de Note serie wanneer deze aangeboden worden dan zijn ze meestal snel verkocht  :nopompom:
Is wel balen dat je toen net naast greep op de zeer aantrekkelijke prijs van de Note 5. Maar heeft wel de inleiding gegeven voor je huidige Note 7.Wie weet wanneer je de Note 5 wel gekregen had voor deze prijs had je de Note 7 misschien niet gekocht ;) Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.  :D

Daar kan je best gelijk in hebben :D Maar als ik de Note 7 al had gehad, dan nog zou ik de Note 5 gekocht hebben voor de stereo set die ik nog niet echt heb. Maar de Note 7 en Center zijn wel een hele goede aankoop geweest en geen moment spijt van gehad. Zeker niet met de inakustik 1202/1002. Daar komt het potentieel pas echt bovendrijven.

Heb je misschien een keer zin om de Notes in surround mee te maken of in stereo?
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 21:42:11
Is ook een oneerlijk vergelijk, maar ik was gewoon benieuwd naar het niveau van de kabel. Vergelijk met je huidige kabel in je HT kan natuurlijk ook al input zijn voor een leuke review.

Ik heb nu volgens mij Oehlbach eraan hangen en zodra ik ze binnen heb de ALR kabel ga ik eens aandachtig luisteren en dan zal ik een kleine review schrijven.

Heb gelukkig ook een paar winkels en importeurs waarmee ik dezelfde ervaringen heb. Maar het is zeker niet vanzelfsprekend en dat is jammer.

Hier idem dat er meerdere zijn waar ik goede ervaringen aan overgehouden hebt.

Daar kan je best gelijk in hebben :D Maar als ik de Note 7 al had gehad, dan nog zou ik de Note 5 gekocht hebben voor de stereo set die ik nog niet echt heb. Maar de Note 7 en Center zijn wel een hele goede aankoop geweest en geen moment spijt van gehad. Zeker niet met de inakustik 1202/1002. Daar komt het potentieel pas echt bovendrijven.

Dan zie je toch wat kabels kunnen doen ;) Wanneer luidsprekers goed gevoed worden door versterkers of kabels kunnen ze aanzienlijk groeien. Ik hoor soms luidsprekers dat ik denk van daar zit gewoon veel meer in als wat eraan hangt voor kabel of zelfs versterkers.

Heb je misschien een keer zin om de Notes in surround mee te maken of in stereo?

Natuurlijk heb ik een keer zin om de Notes in Surround en/of stereo mee te maken. Is wel leuk om buiten de eigen Notes andere Notes in een andere setup mee te maken.
Surround heb ik de Notes nog niet beleefd.  :blush:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 14, 2010, 22:54:42
Dan zie je toch wat kabels kunnen doen ;) Wanneer luidsprekers goed gevoed worden door versterkers of kabels kunnen ze aanzienlijk groeien. Ik hoor soms luidsprekers dat ik denk van daar zit gewoon veel meer in als wat eraan hangt voor kabel of zelfs versterkers.

Ik was voorheen redelijk sceptisch, maar ik ben overtuigd van het nut van (duurdere) kabels. Relatief gezien geef ik nu meer geld uit aan kabels. Het brengt ook de complete set beter in balans.

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 14, 2010, 22:54:42
Natuurlijk heb ik een keer zin om de Notes in Surround en/of stereo mee te maken. Is wel leuk om buiten de eigen Notes andere Notes in een andere setup mee te maken.
Surround heb ik de Notes nog niet beleefd.  :blush:
Ok, that's a date. Als ik klaar ben (en dat is heel binnenkort) en de DD18 is geïnstalleerd dan laat ik het je weten...

Leuk om een mede ALR/Jordan fan te ontmoeten.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september 15, 2010, 08:16:13
Ik was voorheen redelijk sceptisch, maar ik ben overtuigd van het nut van (duurdere) kabels. Relatief gezien geef ik nu meer geld uit aan kabels. Het brengt ook de complete set beter in balans.

Gelukkig dat er zoiets bestaat als eerst testen in de eigen setup. De rest hoeft je mij niet te zeggen dat de er meer balans in de set komt, ik weet er alles van. ;D

Citaat van: HTip op september 15, 2010, 08:16:13
Ok, that's a date. Als ik klaar ben (en dat is heel binnenkort) en de DD18 is geïnstalleerd dan laat ik het je weten...

Leuk om een mede ALR/Jordan fan te ontmoeten.

Dan lees ik en hoor ik het wel  :thumbs-up: En inderdaad is altijd leuk om mede ALR/Jordan users/fans te ontmoeten.Helaas zijn het in Nederland weinig.Belgie lijk mij ook dat het er niet veel zijn. Duitsland zitten er veel meer zo ook in de UK.
Ben echt benieuwd hoe ze zijn in Surround. :music:
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 15, 2010, 11:24:44
Gelukkig dat er zoiets bestaat als eerst testen in de eigen setup. De rest hoeft je mij niet te zeggen dat de er meer balans in de set komt, ik weet er alles van. ;D
;D

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 15, 2010, 11:24:44
Dan lees ik en hoor ik het wel  :thumbs-up: En inderdaad is altijd leuk om mede ALR/Jordan users/fans te ontmoeten.Helaas zijn het in Nederland weinig.Belgie lijk mij ook dat het er niet veel zijn. Duitsland zitten er veel meer zo ook in de UK.
Ben echt benieuwd hoe ze zijn in Surround. :music:
Wordt zeker vervolgd... :music: en :popcorn:
Showcase - Topic

HTip

Binnenkort nog een aardige aanwinst te melden. Ik moest nog wat verzinnen voor mijn verjaardag :D

Ik moet er nog wel op bijleggen, maar goed...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Je maakt ons wel nieuwsgierig ;D

Is die HT van jou nog niet perfect dan? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Madhouse

Citaat van: HTip op september 15, 2010, 19:45:17
Binnenkort nog een aardige aanwinst te melden. Ik moest nog wat verzinnen voor mijn verjaardag :D

Ik moet er nog wel op bijleggen, maar goed...

Ja nog 10 daagjes!!!  :clapping:

Maar eindelijk naar een Oppo toe?  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Martijn90 op september 15, 2010, 19:55:13
Je maakt ons wel nieuwsgierig ;D
:D

Citaat van: Martijn90 op september 15, 2010, 19:55:13
Is die HT van jou nog niet perfect dan? ;)
Citaat van: eddy135 op september 15, 2010, 19:55:57
Da's ook mijn idee, inderdaad. ;D
Citaat van: celerontje op september 15, 2010, 19:57:53
Nee, Philips HT is niet perfect! :D

Perfect? Wat is perfect?

Akoestiek heb ik vanaf het begin hoog in het vaandel gehad. Die zal aardig in de richting zijn, maar ik heb behoorlijk wat compromissen moeten maken. Dus zeker niet perfect. Kwa apparatuur kan het natuurlijk ook beter, maar op dit moment ben ik aardig tevreden. Mag ook wel vind ik ;) Upgrades in de toekomst sluit ik natuurlijk niet uit, maar scherm, versterking, LS-kabels, speakers en sub zijn blijvertjes. De projector voorlopig ook, maar de BD-speler zal het eerst geupgrade worden.

Kwa inrichting ben ik ook erg tevreden. De kleurstelling, de meubels en pilaren vind ik erg goed bij elkaar passen. Kortom ik ben erg blij met mijn HT. Lang een droom geweest en die heb ik nu waargemaakt. Beter kan niet! :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op september 15, 2010, 20:09:54
Ja nog 10 daagjes!!!  :clapping:

Maar eindelijk naar een Oppo toe?  ;D

Inderdaad (nog 10 daagjes) :D

Nee hoor, BD-speler blijft (nog even) ;)
Showcase - Topic

celerontje

Met een andere projector heb je een grotere vooruitgang in beeld dan met een andere BD speler. (maar ja, het kost wat...)

Robbert54

Gewoon een oppo nemen en je huidige slechte waardeloze bd speler te koop zetten :sleep: :laugh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op september 15, 2010, 20:39:51
Met een andere projector heb je een grotere vooruitgang in beeld dan met een andere BD speler. (maar ja, het kost wat...)
Zou best kunnen, maar een nieuwe projector kost een veelvoud van een nieuwe BD-speler. Ik heb veel gelezen over de Oppo TUC en dat zou 'm best eens kunnen worden. Niet meer dit jaar, want ik heb al meer uitgegeven dan ik had gepland.

Deze aanwinst is niet zo heel erg duur, maar zorgt wel (als je de reviews mag geloven) voor een significante verbetering van zowel beeld als geluid.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op september 15, 2010, 20:48:14
Gewoon een oppo nemen en je huidige slechte waardeloze bd speler te koop zetten :sleep: :laugh:
Zodat jij 'm kan overnemen... :tongue2: :D

De Pana BD35 geeft voor zijn prijs best een aardig beeld :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Zeker weten, prima ding! :pompom:

Trouwens, waarom wil je de Oppo TUC? Om hem analoog aan te sluiten voor SACD?
Ik zou daarvoor gewoon de DV9600 houden, werkt prima met 1 i-Link kabeltje. :)

Martijnst1990

Citaat van: HTip op september 15, 2010, 20:50:29
Zodat jij 'm kan overnemen... :tongue2: :D

De Pana BD35 geeft voor zijn prijs best een aardig beeld :thumbs-up:
Kan ik ook beamen  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

celerontje

Martijnst1990

Dedicated HT