Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 12, 2010, 18:49:59
Ziet er goed uit Philip! Je nieuwe DSLR doet ook goed zijn werk zo te zien  ;)
Thanks Roy! De A550 is een heerlijk toestel. Zit een functie op die 2 opnamen maakt met 2 verschillende belichtingen (zelf instelbaar), die over elkaar heen legt en nog een algoritme op los laat, zodat je een egaal belichte foto krijgt. En dat alles binnen een seconde :o

Met de nieuwe lens en op statief kan ik nog betere opnames maken. Dus ik kan niet wachten...

Citaat van: Madhouse op juli 12, 2010, 18:49:59
Eigenlijk moeten we weer Cloverfield gaan kijken tijdens een M&G om goed te kunnen beoordelen wat de vooruitgangen zijn, maar ik geloof dat we die met een andere film ook wel gaan merken. Sowieso moeten we een stukje van Avatar kijken (scene dat hij zijn draak moet vangen) en tegen die tijd is Iron Man 2 ook wel uit op BR...  ;D
Cloverfield is inderdaad een goeie, maar er zijn sindsdien nog meer films gekomen met een leuk laag :D Avatar heb ik nog niet gezien :-X Ik wacht op de Extended versie die aan het einde van het jaar uitkomt.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 12, 2010, 18:52:43
wat denk je van de surround weergave bij S.H. :wub:
S.H. = Sherlock Holmes??? :unsure:

Citaat van: celerontje op juli 12, 2010, 19:15:10
Ik zal Saving Private Ryan en War of the Worlds wel meenemen! :devil: (zonet besteld bij Amazon.de)
War of the Worlds heb ik al en SPR is een prachtige film, maar niet voor mij. Iets te realistisch...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op juli 12, 2010, 19:27:12
Iets te realistisch...
Dus jij was erbij? ;) :P

Sherlock Holmes heb ik trouwens ook, daar zit een scene in die heel creepy is in surround! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op juli 12, 2010, 19:29:17
Sherlock Holmes heb ik trouwens ook, daar zit een scene in die heel creepy is in surround! ;D
Ik dacht dat jij zo goed wist wat ik allemaal had?? :D Ik heb die ook ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Kortom genoeg te kijken tijdens een M&G  ;D

ff op camera gebied: wat voor objectief ga je bij je nieuwe body kopen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Citaat van: HTip op juli 12, 2010, 19:47:55
Ik dacht dat jij zo goed wist wat ik allemaal had?? :D Ik heb die ook ;)
Na-aper! :devil:

(oké, jij had 'm eerder ;) )

Ik ben echt heel benieuwd hoe WotW in jouw HT klinkt! (ik had SPR ook graag gehoord, maargoed, 't is niet anders ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

WOTW moet ik ook nodig eens halen. laatst minority report gekeken en die was toch ook wel errug goed! zowel beeld als geluid!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 12, 2010, 19:49:11
Kortom genoeg te kijken tijdens een M&G  ;D
:D

Citaat van: Madhouse op juli 12, 2010, 19:49:11
ff op camera gebied: wat voor objectief ga je bij je nieuwe body kopen?
In eerste instantie een vervanging voor de Tamron 28-200, zodat ik op vakantie in de bergen niet allemaal losse lenzen hoef mee te slepen. Na een aantal reviews gelezem wordt het waarschijnlijk de Sony 18-250. Dan heb ik en groothoek (heb ik nu niet) en supertele (14x zoom). Op termijn misschien nog losse lenzen...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 08:27:51
In eerste instantie een vervanging voor de Tamron 28-200, zodat ik op vakantie in de bergen niet allemaal losse lenzen hoef mee te slepen. Na een aantal reviews gelezem wordt het waarschijnlijk de Sony 18-250. Dan heb ik en groothoek (heb ik nu niet) en supertele (14x zoom). Op termijn misschien nog losse lenzen...

Een objectief heeft lenzen he!  ;D

Maar leuk speelgoed hoor en zeker makkelijk groothoek en veel bereik! Heb zelf een 70-300 en die gebruik ik erg veel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 13, 2010, 08:30:00
Een objectief heeft lenzen he!  ;D
:D 13 stuks zelfs in de Sony 18-250 ;)

Citaat van: Madhouse op juli 13, 2010, 08:30:00
Maar leuk speelgoed hoor en zeker makkelijk groothoek en veel bereik! Heb zelf een 70-300 en die gebruik ik erg veel.
Die heb ik ook, maar dan van Sigma. Beide objectieven :D zijn nog van de oude analoge Minolta.
Showcase - Topic

Snowmaster

Af en toe kijk ik of ik hier vorderingen zie, maar blijkbaar moet ik eerst vertellen welke lensen ik meeneem op vakantie.....
een 38-105 Canon klik-klak Ixus...... :D

Dus tot over een paar weekjes en wel flink doorwerken !  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op juli 13, 2010, 11:05:42
Af en toe kijk ik of ik hier vorderingen zie, maar blijkbaar moet ik eerst vertellen welke lensen ik meeneem op vakantie.....
een 38-105 Canon klik-klak Ixus...... :D
Hoeft echt niet hoor. Liever niet zelfs :D

Citaat van: Snowmaster op juli 13, 2010, 11:05:42
Dus tot over een paar weekjes en wel flink doorwerken !  ;D
Zal ik doen! Fijne vakantie :pompom:
Showcase - Topic

Niet actief

Niet actief

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 08:27:51Na een aantal reviews gelezem wordt het waarschijnlijk de Sony 18-250. Dan heb ik en groothoek (heb ik nu niet) en supertele (14x zoom).
18-250... Dat is net zoiets als een breedbander die ook hoog en sublaag moet doen. Het kan wel, technisch gezien, maar of het ook mooi is!  ;)

Ik zou niet onder 28 komen voor een telezoom; dat is optisch gezien een omslagpunt in het lenzenontwerp.
Als je minder dan 28 wilt kun je beter een echte groothoekzoom erbij nemen (14-35 of iets dergelijks)...

HTip

Citaat van: ThingMan op juli 13, 2010, 17:45:32
18-250... Dat is net zoiets als een breedbander die ook hoog en sublaag moet doen. Het kan wel, technisch gezien, maar of het ook mooi is!  ;)

Ik zou niet onder 28 komen voor een telezoom; dat is optisch gezien een omslagpunt in het lenzenontwerp.
Als je minder dan 28 wilt kun je beter een echte groothoekzoom erbij nemen (14-35 of iets dergelijks)...

Heb je helemaal gelijk in, maar voor onderweg (wandelen, vakantie, e.d.) is die wel ideaal. Meerdere objectieven in de rugzak wil ik eigenlijk niet. Maar als je echt voor hobby gaat fotograferen, dan zijn losse lichtsterke objectieven een must.
Showcase - Topic

Niet actief

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 18:34:03Heb je helemaal gelijk in, maar voor onderweg (wandelen, vakantie, e.d.) is die wel ideaal. Meerdere objectieven in de rugzak wil ik eigenlijk niet. Maar als je echt voor hobby gaat fotograferen, dan zijn losse lichtsterke objectieven een must.

Ik ga een beetje offtopic, Philip... fluit ons maar terug!
Volgend voorjaar zal ik de camino gaan lopen -- 4 maanden of zo. O.a. voor het maken van foto's. Dan neem ik een 28-300 mee (14-150 omdat het een mft camera is). Op zich zou dat voldoende moeten zijn, ware het niet dat je soms inderdaad groothoekiger moet kunnen werken. Ik ben er zelf ook nog niet uit of ik een tweede objectief meeneem, een groothoekzoom dus. Het is niet het gewicht, want groothoekzooms zijn compact en relatief licht.

Ik ben het geheel met je eens dat het wisselen van objectieven onder een wandeling, vakantie, of uitstapje niet erg handig is. Voor mij is dan de grens of ik bepaalde foto's dan bewust niet wil maken, omdat ik het objectief niet meeneem. Zware keuzes, als mooie beelden oogsten een van de doelen is...

Het is mijn overtuiging dat we met de grootschalige introductie van zoomobjectieven (eind jaren 70) een stukje beeldkwaliteit hebben ingeleverd en nu, meer dan 35 jaar later zijn we er zo aan gewend geraakt dat mensen met vastbrandpuntobjectieven net zo gek worden aangekeken als muziekliefhebbers met een flinke audioset.
Toch doet het zoomobjectief bij beeld wat MP3 voor kwaliteit van geluid doet: het is niet slecht, en als je niet weet hoe het origineel was weet je bijna ook niet wat je mist. En als ik eerlijk ben is de fotografische beeldkwaliteit er bepaald niet op vooruit gegaan in de laatste 30 jaar. Het is natuurlijk wel veel 'makkelijker' geworden.
De 28mm kleinbeeld was altijd het omslagpunt waarop lensontwerpen fundamenteel anders werden. Natuurkunde ligt daaraan ten grondslag.
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er al zooms waren die extreem groothoek (<24mm) en stevig tele (>150mm) in zich verenigden op een manier die serieus genomen moest worden!
Niettemin: veel fotoplezier Philip!  :)

HTip

Thanks Toine! Vind het niet erg om over fotografie te hebben. Ik krijg er ook mooiere foto's van de HT mee :D

Mijn Sony A550 is een APS-C met een factor van 1,5. In mijn geval is de 18-250 dus 27-375 :o Daarbij is de Sony ook nog redelijk lichtsterk in het groothoekbereik (f/3.5). Alleen in het zoom bereik wordt het een stuk minder (f/6.3).

Ik maak ook graag foto's op vakantie en omdat je daar niet zo snel weer komt, moeten die wel goed zijn. Het is met een zoomobjectief wel een compromis, maar dat neem ik voor lief. Denk overigens dat onze huidige lens reeds mooie plaatjes maakt, alleen zal de nieuwe nog een stuk beter zijn.

Fotografie is nog niet echt een volledige hobby, maar lijkt het wel te worden. Dus het upgradevirus zal ook hier wel zijn werk doen. Denk dan bijvoorbeeld aan losse objectieven, goede flitser, filters, etc... Maar nu loop ik iets vooruit op de zaak :sigh:
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 19:11:30
Thanks Toine! Vind het niet erg om over fotografie te hebben. Ik krijg er ook mooiere foto's van de HT mee :D

Mijn Sony A550 is een APS-C met een factor van 1,5. In mijn geval is de 18-250 dus 27-375 :o Daarbij is de Sony ook nog redelijk lichtsterk in het groothoekbereik (f/3.5). Alleen in het zoom bereik wordt het een stuk minder (f/6.3).

Ik maak ook graag foto's op vakantie en omdat je daar niet zo snel weer komt, moeten die wel goed zijn. Het is met een zoomobjectief wel een compromis, maar dat neem ik voor lief. Denk overigens dat onze huidige lens reeds mooie plaatjes maakt, alleen zal de nieuwe nog een stuk beter zijn.

Fotografie is nog niet echt een volledige hobby, maar lijkt het wel te worden. Dus het upgradevirus zal ook hier wel zijn werk doen. Denk dan bijvoorbeeld aan losse objectieven, goede flitser, filters, etc... Maar nu loop ik iets vooruit op de zaak :sigh:
ik wil daar ook nog graag wat meer mee bezig, maar het is helaas geen goedkope hobby, maar wel heerlijk om te doen. had laatst de camera van mijn zus mee macrolens. en wat leuk is dat om te doen! maar je moet wel engelengeduld hebben en veel beheersing.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 13, 2010, 19:37:40
ik wil daar ook nog graag wat meer mee bezig, maar het is helaas geen goedkope hobby, maar wel heerlijk om te doen. had laatst de camera van mijn zus mee macrolens. en wat leuk is dat om te doen! maar je moet wel engelengeduld hebben en veel beheersing.

Is als je het goed wil doen zeker geen goedkope hobby, maar zoals je zegt wel erg leuk om te doen.
Showcase - Topic

Valkyrie

Op vakantie vind ik het heerlijk om foto's te schieten. :P Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar losse objectieven waarbij je geen tele en groothoek combineert. Van de zomer neem ik weer 3 objectieven mee (12-24, 24-120 en 70-300). :thumbs-up: De macro laat ik thuis. :P
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Valkyrie

dit is trouwens ook een leuke site voor reviews van objectieven: http://www.photozone.de/
Sky-HT 7.1.4
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Citaat van: Valkyrie op juli 13, 2010, 20:44:27
Op vakantie vind ik het heerlijk om foto's te schieten. :P Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar losse objectieven waarbij je geen tele en groothoek combineert. Van de zomer neem ik weer 3 objectieven mee (12-24, 24-120 en 70-300). :thumbs-up: De macro laat ik thuis. :P
Mooie verzameling aan objectieven 8) Maar jij wandelt waarschijnlijk niet in de bergen met een rugzak op met volle uitrusting, waarbij je 1000m hoogte of meer moet overbruggen :D

Dan is elke gram er 1 teveel en draag ik het toestel op de riem met één objectief, een extra batterij en meer eigenlijk niet. Ik nam ook wel eens de 70-300 mee, maar met een 18-250 kan die ook lekker thuisblijven ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 21:04:19
Mooie verzameling aan objectieven 8) Maar jij wandelt waarschijnlijk niet in de bergen met een rugzak op met volle uitrusting, waarbij je 1000m hoogte of meer moet overbruggen :D

Dan is elke gram er 1 teveel en draag ik het toestel op de riem met één objectief, een extra batterij en meer eigenlijk niet. Ik nam ook wel eens de 70-300 mee, maar met een 18-250 kan die ook lekker thuisblijven ;)

Ik wandel geen 1000m mee omhoog inderdaad, gelukkig niet. :P Daar en tegen maak ik wel lange wandelingen zoals in <edit>2008</edit> in verschillende Nationale Parken:  Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite. ;)
Sky-HT 7.1.4

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op juli 13, 2010, 21:13:09
Ik wandel geen 1000m mee omhoog inderdaad, gelukkig niet. :P Daar en tegen maak ik wel lange wandelingen zoals in 2009 in verschillende Nationale Parken:  Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite. ;)
pff ik  kom park Nijverdal nog niet eens uit :D

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 21:04:19

dat is ook geen vakantie Philip :nowink: :P

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op juli 13, 2010, 19:37:40

Je kan natuurlijk een simpele body kopen voor een paar honderd euro, een paar oude analoge lensjes kopen en daarmee je vaardigheden opdoen, en zodra je spaarrekening het toelaat, een mooie lens kopen waarmee je jou specifieke vaardigheden beter kan beoefenen.