Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: celerontje op juli  8, 2010, 00:30:07
Als iemand vanuit het noorden vertrekt, laat me het even weten.

Als jij iemand vind die uit het noorden die kant uit gaat, laat me dan even weten of er nog een plekje vrij is. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

celerontje

Ik wil graag met iemand anders meereizen, als 't kan. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Godtoh

Ik kom bijna 3 keer per week in Arnhem :pompom: vanaf Hoogeveen dan :P
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op juli  8, 2010, 20:32:33
Ik kom bijna 3 keer per week in Arnhem :pompom: vanaf Hoogeveen dan :P
Ik begrijp dat je je hierbij inschrijft voor een M&G? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op juli  9, 2010, 08:45:17
Ik begrijp dat je je hierbij inschrijft voor een M&G? :D

Dat word een beste lijst  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

treky22

Ik denk niet dat Philip met 2 M&G's genoeg plaats heeft voor de aanmeldingen  :clapping:

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: Madhouse op juli  9, 2010, 08:51:59
Dat word een beste lijst  ;D
Citaat van: treky22 op juli  9, 2010, 20:50:44
Ik denk niet dat Philip met 2 M&G's genoeg plaats heeft voor de aanmeldingen  :clapping:

Daarom moet ik ook selectief zijn. Anders heb ik elk weekend de tent vol :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag was het zo heet en benauwd, dat de enige vluchtweg de kelder was :P
Perfect weer dus om weer wat aan de HT te doen.

Jean Sibelius had mij een goede tip gegeven om de afstand tussen de latten te vergrendelen. Werkt super! :thumbs-up:

De latjes worden niet geverfd, want je ziet niets van de kleur. Straks met Akotherm erachter zullen ze helemaal niet meer opvallen.

Een tafeltje staat op zijn plaats en is verankerd in de muur. We waren erg benieuwd of de constructie ging werken. Dus de basstraps erop geplaatst en de constructie gaf geen krimp.

Zo kan je goed zien dat de poten prima hun werk doen.

Morgen wordt het hier nog warmer, dus weer ideaal weer om ook het andere tafeltje te monteren...

BTW: Foto's zijn allen gemaakt met mijn nieuwe DSLR, de Sony A550. Nu nog een andere lens.
Showcase - Topic

Robbert54

buiten het feit van het nut ervan, ziet het er ook nog eens heel stoer uit :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Het ziet eruit als een porseleinen vaas op de rand van een roeiboot :D, maar 't zal ongetwijfeld stevig zijn, en ziet er inderdaad gaaf uit! :worship:

Kostte het veel moeite om de tafeltjes waterpas te krijgen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Davey

En nu pas snap ik de tafeltjes  ;) Moet er niets onder de poten, rubbertjes of iets?

Mooie foto's maakt je nieuwe Sony  8)

celerontje

Robbert54

Citaat van: Davey op juli 10, 2010, 21:35:56
En nu pas snap ik de tafeltjes  ;) Moet er niets onder de poten, rubbertjes of iets?

nee al die stof zorgt al voor demping :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Davey

addy

Hoi,

Ik zag alleen de eerste pagina, het viel me op dat je gezien de afstand naar je stoelen, een
vrij klein doek hebt.
Is dat inmiddels ook je ervaring, of valt het mee ?

Het is echt een schitterende kamer geworden, overigens.

Gr Ad

celerontje

Citaat van: addy op juli 10, 2010, 22:40:37
Hoi,

Ik zag alleen de eerste pagina, het viel me op dat je gezien de afstand naar je stoelen, een
vrij klein doek hebt.
:o
Heb je de foto's van z'n huidige Stewart scherm wel gezien?

Ik heb bij de M&G z'n oude Beamax scherm gezien en die vond ik al behoorlijk groot, zeker als je bedenkt dat ik in mijn HT op dezelfde afstand naar een half zo klein scherm kijk. ;)

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 10, 2010, 20:44:22
buiten het feit van het nut ervan, ziet het er ook nog eens heel stoer uit :headbanging:
Jammer dat je straks (bijna) niets meer van ziet.

Citaat van: celerontje op juli 10, 2010, 20:47:46
Het ziet eruit als een porseleinen vaas op de rand van een roeiboot :D, maar 't zal ongetwijfeld stevig zijn, en ziet er inderdaad gaaf uit! :worship:

Kostte het veel moeite om de tafeltjes waterpas te krijgen?
Zonder die poten aan de linkerkant, zou het niet gaan. Ik durfde ze ook los te laten voor de foto, want ze staan nog niet definitief op zijn plaats ;)

Waterpas is altijd lastig. Er zijn zoveel factoren die het kunnen verpesten. In ons geval de oplopende vloer in de hoek, maar dat wisten we vantevoren. Kwestie van meten, vijlen, meten, vijlen, etc.

Citaat van: Davey op juli 10, 2010, 21:35:56

Dank je! Met de nieuwe lens worden ze hoop ik nog beter ;)

Heb ik nog aan gedacht, maar ik denk dat de resonanties voldoende door de steenwol (die ervoor komt) worden geabsorbeerd. Het gewicht van de basstraps is ook zo groot dat de poten helemaal niet te bewegen zijn.

Citaat van: The Vampire op juli 10, 2010, 21:48:26
nee al die stof zorgt al voor demping :D
:clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: addy op juli 10, 2010, 22:40:37
Hoi,

vrij klein doek hebt.

Het is echt een schitterende kamer geworden, overigens.

Gr Ad
Bedankt Ad! Mijn eerste scherm was een 100" Beamax en dat was voor ons toen voldoende. Echter nu heb ik een 110" Stewart en dat is toch wel erg gaaf. We zitten op 3m30, dus dat is redelijk dichtbij, maar je hebt echt het gevoel dat je midden in de film zit. Ook op de 2e rij is het nu veel beter.

Op de foto op pagina 1 hangt overigens nog de Beamax ;)

Hier staan ze gebroederlijk bij elkaar

Scheelt zo'n 20cm breedte...
Showcase - Topic

HTip

Nog even gezocht voor een vergelijk tussen de Beamax en Stewart. Let op de plaats van de spotjes ;)

Showcase - Topic

treky22

ik wil ook wel een plaatsje reserveren  ::).

Kom vanuit Eindhoven, er kan altijd iemand of meerderen meerijden  :thumbs-up:.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juli 10, 2010, 20:35:45
Jean Sibelius had mij een goede tip gegeven om de afstand tussen de latten te vergrendelen. Werkt super! :thumbs-up:
Graag gedaan :). Mooi dat er weer fysieke voortgang is in de ruimte. De komst van je DD-18 is een mooie stok achter de deur ;)

Bouw ze met dit warme weer!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

addy

Citaat van: HTip op juli 11, 2010, 08:45:25
Bedankt Ad! Mijn eerste scherm was een 100" Beamax en dat was voor ons toen voldoende. Echter nu heb ik een 110" Stewart en dat is toch wel erg gaaf. We zitten op 3m30, dus dat is redelijk dichtbij, maar je hebt echt het gevoel dat je midden in de film zit. Ook op de 2e rij is het nu veel beter.

Op de foto op pagina 1 hangt overigens nog de Beamax ;)

Hier staan ze gebroederlijk bij elkaar

Scheelt zo'n 20cm breedte...

Dan had ik het toch goed ingeschat, het scherm kon echt wel breder.
Goede keus, lijkt mij zo.

Ik kijk naar een scherm van 2.80 M breed en zit er ongeveer 4.40 M vandaan, wel
full hd natuurlijk.
De belevenis is dan inderdaad erg hoog.

Is het zo dat je jouw room kunt bezoeken ?
Zou deze best eens willen zien.

Gr Ad.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

Citaat van: eddy135 op juli 11, 2010, 13:00:49
Dat wordt wel nummertjes trekken... ;) ;D
kaartjes kunt u reserveren bij [email protected]

met de speciale couponcode: IKBENEENHTFREAK krijgt u 5euro korting op de toegangsprijs.

Woonkamer HT
Stereo