Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: roberti op mei 18, 2010, 20:50:08
Die bruine ronde dingen kunnen ook zekeringen zijn (er staat ook dezelfde waarde op die ernaast op de printplaat staat). Ik heb ze vaker gezien, maar dan zaten ze in een socket.

Goed gezien :clapping:

Er zitten er trouwens 6 :o op dat voedingsboard! (3xT500mA,1xT250mA,1xT3,15A en 1xT2,5A)

Het lijkt erop dat die gesoldeerd zijn. Kan je die makkelijk vervangen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2010, 20:41:08
Goed om te lezen en te zien dat je de boesdoener hebt gevonden en kunnen vervangen :clapping:.
Ja, pak van mijn hart toen ik vanmiddag de klik van de voeding hoorde en weer het iets op het display zag verschijnen :happy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Mooi dat het weer werkt.

Maargoed, na al dat gekwijl boven mooie printplaatjes, rest nog de vraag:
Wanneer gaat de huidige wand tegen de vlakte?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Maximus_Aurelius

Ik lees het nu pas wat er gebeurd en dat het ook met je receiver goed is gekomen.

Wat dacht je HTip laat ik nu maar eens even de PSaudio flink aan de tand voelen  ;D dat hij er gewoonweg van gaat stinken en dat de Marantz SR9600 van schrik in de protected mode springt. ;)
Heel goed gedaan HTip   ;)  :D

Even serieus:
Wel k*t dat zoiets gebeurd, gelukkig maar dat de Marantz het weer doet.Ben benieuwd wat de oorzaak is bij de PSaudio.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

roberti

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 21:08:58
Het lijkt erop dat die gesoldeerd zijn. Kan je die makkelijk vervangen?

Meestal is het goed los te solderen en een nieuwe erin te solderen.
Alleen zijn sommige printplaten erg gevoelig waardoor de printbanen los kunnen komen.

Ik zou ze alleen vervangen als het echt moet, anders niet.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Snowmaster

Citaat van: roberti op mei 18, 2010, 23:10:34
Alleen zijn sommige printplaten erg gevoelig waardoor de printbanen los kunnen komen.

Yep, niet zomaar solderen dus.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Maar als het nodig is, is 't niet moeilijk.
Tip: gebruikt desoldeerlitze voor het lossolderen, werkt erg gemakkelijk.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei 18, 2010, 21:14:54
Mooi dat het weer werkt.
Vind ik ook. Ga straks kijken of alle ingangen nog werken.

Citaat van: celerontje op mei 18, 2010, 21:14:54
Maargoed, na al dat gekwijl boven mooie printplaatjes, rest nog de vraag:
Wanneer gaat de huidige wand tegen de vlakte?
Was eigenlijk deze week al de bedoeling geweest. Maar vanwege de PPP-problemen en het feit dat ik ziek ben geworden is dat niet gelukt.

Annet heeft me gisteren geholpen de SR9600 boven te krijgen. Alleen was me dat nooit gelukt en daarna moest ik meteen even uitrusten. Het uit elkaar halen kost geen energie, zolang ik maar niet hoef te tillen. Rust was wat de dokter heeft voorgeschreven en dat volg ik op, want ik wil hier zo snel mogelijk vanaf :nopompom:

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 18, 2010, 23:02:05
Ik lees het nu pas wat er gebeurd en dat het ook met je receiver goed is gekomen.
Is ook veel gebeurd in een paar dagen en pagina's ;)

Wat dacht je HTip laat ik nu maar eens even de PSaudio flink aan de tand voelen  ;D dat hij er gewoonweg van gaat stinken en dat de Marantz SR9600 van schrik in de protected mode springt. ;)
Heel goed gedaan HTip   ;)  :D
:D Ja, ik dacht laat ik de PPP en de SR9600 eens een keer goed testen :P Moet zeggen dat de test niet helemaal is geslaagd, want de PPP is juist om dit soort dingen te voorkomen...

Even serieus:
Wel k*t dat zoiets gebeurd, gelukkig maar dat de Marantz het weer doet.Ben benieuwd wat de oorzaak is bij de PSaudio.
Ik ben ook blij. Geeft weer rust. Ik gevraagd om op de hoogte gehouden te worden over het onderzoek. Maar dan moet die wel eerst worden opgehaald en dat is nog steeds niet gebeurt. Misschien krijg ik tegelijk met het ophalen de nieuwe PPP...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: roberti op mei 18, 2010, 23:10:34
Meestal is het goed los te solderen en een nieuwe erin te solderen.

Ik zou ze alleen vervangen als het echt moet, anders niet.
En van Snowmaster heb ik begrepen dat daar weinig winst is te behalen. Dus alleen vervangen als er 1 kapot is.

Citaat van: Snowmaster op mei 18, 2010, 23:12:18
Yep, niet zomaar solderen dus.
Zeker niet. Heb ik sowieso jaren geleden voor het laatst gedaan, dus ik zou eerst moeten oefenen ;)

Citaat van: celerontje op mei 18, 2010, 23:17:30
Maar als het nodig is, is 't niet moeilijk.
Tip: gebruikt desoldeerlitze voor het lossolderen, werkt erg gemakkelijk.
Bedankt voor de tip! Hoop niet dat ik die nodig heb ;)
Showcase - Topic

HTip

Ik heb zojuist bijna alles getest wat ik kon testen zonder de hele set in de HT te plaatsen, wat ik nu dus niet kan ;) Moet dan wel via de hoofdtelefoon, maar met een Sennheiser HD600 is dat geen straf :music:

Lijkt in ieder geval erop dat alles nog werkt. Alleen de uitgangen (speakers, HDMI, video, etc.) heb ik nog niet kunnen testen, maar ik verwacht daar geen problemen. Ben erg blij dat ik weer geluid uit de SR9600 komt :pompom:

Ook nog contact gehad met de importeur van PS Audio. Door een misverstand bij UPS is de PPP nog niet opgehaald. De PPP had ook vandaag naar de VS gestuurd moeten worden en dat kan nu ook niet. Ik kreeg ook te horen dat de nieuwe PPP's onderweg zijn :pompom:

Gaat alles dan toch nog goed komen...
Showcase - Topic

tiptop

Zo,

Lees ik even een paar dagen niet mee.... :o

Gelukkig lijkt alles nog positiever uit de bus te komen (nieuwere versie van de PPP misschien 8)).

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

geloof niet dat er een nieuwere versie is. weet zker dat alles goed gaat komen.
wel sluit ik me PPP eerst even een paar dagen zonder apparaten aan.
JBL PRX Power!

celerontje

Eerst die nieuwe PPP maar eens op de wasmachine testen! ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Staaled

Citaat van: tiptop op mei 19, 2010, 13:47:40

Gelukkig lijkt alles nog positiever uit de bus te komen (nieuwere versie van de PPP misschien 8)).

Verbeterde formule.....
THDe systeem, voor nóg beter resultaat. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: tiptop op mei 19, 2010, 13:47:40
Zo,

Lees ik even een paar dagen niet mee.... :o

Ja, is veel gebeurd in een paar dagen. Niet alles even positief ;) Gelukkig inderdaad dat alles weer goed gaat komen. De PPP komt inderdaad vers van de band af en schijnt iets nieuws in het OS te hebben. Kan ook zijn dat de vorige dat ook had, maar dat weet ik niet.

Citaat van: Raphie op mei 19, 2010, 13:53:33
geloof niet dat er een nieuwere versie is. weet zker dat alles goed gaat komen.
wel sluit ik me PPP eerst even een paar dagen zonder apparaten aan.
In dit topic op het forum van PS Audio staat iets erover uitgelegd. Leuk detail is overigens dat de CEO veel vragen zelf beantwoord. Hoezo betrokken?? :clapping:

Dat laatste ga ik ook doen. Denk wel een week 's morgens aan, 's avonds uit, zonder belasting...

Citaat van: Hipster op mei 19, 2010, 17:33:36
Verbeterde formule.....
THDe systeem, voor nóg beter resultaat. :P
:D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 13:54:14
Eerst die nieuwe PPP maar eens op de wasmachine testen! ;D
Citaat van: tiptop op mei 19, 2010, 16:57:12
Kan je zonder dan? :tongue2: ;D ;)
:D Moet toch een nieuwe wasmachine :D

PPP kan 1500W continu uitsturen, dus dat moet lukken :D

Citaat van: Madhouse op mei 19, 2010, 17:00:10
Wachmachines heb je ook zekeringen voor  :tongue2:
Daar heb ik nu ervaring mee :D
Showcase - Topic

celerontje

En:
Wasmachines sterven eerder met Calgon, BOEM! :D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 19:54:31
En:
Wasmachines sterven eerder met Calgon, BOEM! :D
Ok, genoeg over wasmachines ;)

Zojuist de DVD-A van The Eagles gedraaid en geluisterd met de Sennheiser HD600. Dat was écht genieten :music: :wub: Zowel in stereo (192/24) als surround (96/24) maakt de SR9600 er iets prachtigs van op de hoofdtelefoonuitgang.

Eén klein probleempje. De adapter van 6.3 naar 3.5mm is niet helemaal meer stabiel. Iemand een idee waar ik die kan krijgen? Wel iets met een beetje kwaliteit, dus gouden connectoren ;) Of kan ik Sennheiser mailen of ze een plug kunnen opsturen?
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 20:51:02
eBay? Conrad?
zal eens kijken... en gevonden!
Showcase - Topic

HTip

Jullie hadden nog een aantal foto's tegoed. Zoals al eerder gemeld, ergens tussen het PPP-geweld, is de montage van de basstraps klaar. Van het weekend voelde ik wat beter en met veel hulp van Annet :wub: is het toch relatief snel gegaan. Toch meer werk geweest dan gedacht, per basstrap (3 delen) ca. 8uur montagetijd.

Bovenste deel van linker basstrap

En klaar!

De rechter basstrap is een stuk makkelijker handelbaar en gaat dus sneller

En klaar!

Nu alleen nog verven (alleen de kopse kanten) en de isolatie aanbrengen en dan zijn ze echt klaar. Dan begint het moeilijke werk... het integreren in het totale ontwerp van de projectiewand en hopen dat alles past...
Showcase - Topic

celerontje

En beloof ons plechtig:
Ik zal niet mijn zeer geliefde SR9600 terug in het HT plaatsen voordat de contructie van den nieuwe akoestische wand gerealiseerd is.

Wat een motivatie om die sloophamer eens op te rapen, is 't niet? :D