Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Heren, geen ruzie maken onder het vechten :D

Iedereen mag wat mij betreft zijn mening geven of sceptisch zijn, daar heb ik echt geen probleem mee. Daar leer ik weer van. Het mag wel een tikje vriendelijker, met wederzijds respect ;)

Overigens ik heb net zoveel plezier met dit soort upgrades als het insmeren van alle contacten met SilClear of CD's insmeren met Optisilk, etc. En ik ga zeker nog met zekeringen experimenteren...

P.S. Dit is de 6000e post :o :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Joris1971 op mei 12, 2010, 13:12:27
Jij maakt er gelijk jaloers gekakel van  :'( :blink: :nowink:

Je mag toch wel vinden dat 5 ingangen voor 2300 euro weinig is... dat heeft niks met jaloers te maken.
Citaat van: Hipster op mei 12, 2010, 13:28:40
Dat zou pas duur zijn. :D
:clapping:

In feite heb je met de PPP 5 dedicated stroomgroepen met een (bijna) perfecte sinusgolf. Ze zijn daarnaast ook volledig gescheiden, wat in de meterkast niet lukt, tenminste niet in de onze.

P.S. Wie zegt dat ik er €2300 voor betaald heb :nowink:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Voor de forummembers hierboven die duidelijk nog niet de video hebben bekeken, ik zou zeggen investeer even 10min (en pas daarna je comments aan  ;D )

paar highlights:
- geen verlies, maar juist toename aan dynamiek
- Multiwave, Cleanwave, dynamic degaussing
- tot 60 AMP regenerated output van een 18AMP groep  
- Nadelen van filtering (welke NIET optreden met de PPP) worden ook uitvoerig besproken.

JBL PRX Power!

celerontje

Zeer goede aankoop, je weet maar nooit wat die Belgen met de stroom uitvreten! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 18:19:42

In de video 50 AMP uit een 20 AMP groep, maar die man spreekt over USA modellen natuurlijk.
50 Ampere in 110 volt is geen 50 Ampere bij 230 volt lijkt me. Tenzij een EU model compleet anders is..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Raphie

laat er in europa dan 35 Ampere piek uit kunnen worden geperst, is nog altijd fors hoger dan géén PPP
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 18:19:42
Voor de forummembers hierboven die duidelijk nog niet de video hebben bekeken, ik zou zeggen investeer even 10min (en pas daarna je comments aan  ;D )

paar highlights:
- geen verlies, maar juist toename aan dynamiek
- Multiwave, Cleanwave, dynamic degaussing
- Nadelen van filtering (welke NIET optreden met de PPP) worden ook uitvoerig besproken.

Op de 60 Ampère na een goede samenvatting van de features. Continu vermogen is 1500W met pieken tot 6000W :o Als je dat deelt door ca. 230 dan heb je 26A en dat uit een 16A groep ;)

De video geeft een heel goed beeld van wat de PPP kan en hoe die werkt. Daarom had ik deze al een keer gepost ;)

Citaat van: celerontje op mei 12, 2010, 18:30:17
Zeer goede aankoop, je weet maar nooit wat die Belgen met de stroom uitvreten! :D :D :D
:D Denk dat het hier nog wel meevalt. Er zijn wel schommelingen, maar de ingangsspanning zit rond de 234V. Laat dat nu ook het voltage zijn waar de PPP de laagste THD heeft. Heb wel pieken van 237V gezien.

Vandaag gedurende de dag de ingangs-THD zien variëren van 1.0-1.4%. Dat is erg laag voor een ingang. Dus met de stroom zit het wel redelijk goed. Echter als de THD oploopt, dan neemt de dynamiek af. Met de PPP is de uitgangs-THD constant op 0.3%, ongeacht wat aan de ingang aangeboden wordt.
Showcase - Topic

Snowmaster

Goed om te horen dat de PPP zo goed bevalt !   Het is gewoonweg een prachtig apparaat. 

Mijn aanbod van de zekering blijft gewoon geldig, maar daarover hebben wij nog wel contact. Mijn meterkast ligt nu open en ik ben bezig met verbetering van nul en aarde. Sta ervan te kijken hoe belangrijk stroom is en ben op zoek naar de beste oplossing.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op mei 14, 2010, 15:37:57
Goed om te horen dat de PPP zo goed bevalt !   Het is gewoonweg een prachtig apparaat. 

Mijn aanbod van de zekering blijft gewoon geldig, maar daarover hebben wij nog wel contact. Mijn meterkast ligt nu open en ik ben bezig met verbetering van nul en aarde. Sta ervan te kijken hoe belangrijk stroom is en ben op zoek naar de beste oplossing.

Thanks! Ik ben van mening dat, naast akoestiek, een goede stroomvoorziening de basis vormt voor een goed klinkende set. Dus het verbaast me niets, dat een verandering in de stroom een direct effect heeft op het beeld en geluid. Dit kan natuurlijk zowel positief als negatief zijn.

Mijn veranderingen hebben tot op heden allen een positief effect gehad. Zowel in dynamiek, detail en muzikaliteit.
Showcase - Topic

HTip

De Marantz AB weer aangepast (waar ziek zijn toch al niet goed voor is :D), zodat de PPP nu ook via de AB bediend kan worden. Het ontwerp ook iets aangepast dat de SMS beter bereikbaar is.

Inmiddels zijn 8 AB's :o in mijn ontwerp geïntegreerd...

Daarnaast ben ik bezig om alle apparaten in huis in de AB op te nemen. Het hoofdscherm is dan ook een foto van ons huis, waarbij je de verdieping kan kiezen en dan de apparatuur krijgt die je daar kan gebruiken. Veel werk, maar ook leuk om te doen ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 10:53:35
Daarnaast ben ik bezig om alle apparaten in huis in de AB op te nemen. Het hoofdscherm is dan ook een foto van ons huis, waarbij je de verdieping kan kiezen en dan de apparatuur krijgt die je daar kan gebruiken. Veel werk, maar ook leuk om te doen ;)
Dat zou ik niet doen.
Dan zit je de hele tijd die AB van hot naar her te slepen, en de oplader staat ook nog eens in de kelder...
En als jij in je HT aan het rommelen bent en Annet wil TV kijken in de woonkamer... Wat dan? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei 15, 2010, 14:46:29
Dat zou ik niet doen.
Dan zit je de hele tijd die AB van hot naar her te slepen, en de oplader staat ook nog eens in de kelder...
En als jij in je HT aan het rommelen bent en Annet wil TV kijken in de woonkamer... Wat dan? :D
De originele AB's blijven in de buurt liggen, dus dat is geen probleem. De oplader blijft op één plek, naar alle waarschijnlijkheid in de woonkamer. Ziet ook beter uit in de HT :D

De eenvoudige bediening staat voorop...
Showcase - Topic

celerontje

Kan je niet beter een aparte AB voor de rest van 't huis nemen?
Zo duur zijn die oude monochrome gevallen toch niet op de tweedehands markt?

HTip

Citaat van: celerontje op mei 15, 2010, 15:45:22
Kan je niet beter een aparte AB voor de rest van 't huis nemen?
Zo duur zijn die oude monochrome gevallen toch niet op de tweedehands markt?
Kan ook. Weet wat een RC5400 nu nog kost, want het ontwerp moet wel zo erop geplaatst kunnen worden ;)
Showcase - Topic

HTip

Gistermiddag wilde ik wat muziek gaan luisteren. Dus de PPP aangezet, wat direct opvalt is dat THD aan de uitgang veel hoger was dan normaal (1.6% t.o.v. 0.3%). Dit getal fluctueerde ook nog eens snel. Door de modes heen bladerend zag ik dat de uitgangsspanning ook snel fluctueerde, wat op een error duidt. Inmiddels was de SR9600 in protectmode gegaan, dus er was écht iets aan de hand. De PPP rook ook niet lekker, dus alles direct afgekoppeld. Op het forum van PSAudio zag ik dat een reset het probleem kon verhelpen, maar dat hielp ook niet. Verder gelezen en blijkt dat het regeneratorbord kapot zou kunnen zijn.

Wat de PPP betreft krijg ik een nieuwe (goede service dus!), maar de SR9600 baart me zorgen. Enig zoekwerk op internet geeft als mogelijke oplossing alles (speakers, interlinks) af te koppelen en dan de receiver weer aan te zetten met de Powerknop op de AB (die had ik niet eens in mijn AB, dus moest ik even toevoegen). Maar ook dat had geen effect. Volgens de leverancier van de PPP kan een probleem met de PPP niet leiden tot problemen in aangesloten apparaten. Maar het zou kunnen liggen aan een zekering in de SR9600. Geen idee of dat kan, maar ik zal deze week de SR9600 eens openmaken en op zoek gaan naar de doorgebrande zekering. Ik hoop dat het dat is.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

mvdveek

:o

Ben je lekker klaar mee zeg. Denk je een mooi en goed apparaat te kopen dat je apparatuur toch volgens mij tegen dit soort dingen moet beschermen krijg je zo iets.
Hoop voor je dat het maar een zekeringetje is in de SR9600.
Hopelijk is de volgende PPP zonder kuren
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

solitaire

wat een anti-climax ...

hoop dat je snel eea. weer op de been hebt

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Madhouse

Hmmmm dat is inderdaad vervelend zeg. Hopen dat het alleen een zekering is. De Marantz komt helemaal niet meer uit zijn protect mode?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Bedankt allemaal. Vind het erg jammer dat ik nu geen geluid heb. Ik heb al die tijd zonder PPP gespeeld, dus dat vind ik persoonlijk minder erg. Ik hoop ook dat het slechts een zekering in de SR9600 is en dat ik die zelf kan vervangen. Anders vind ik toch echt dat PSAudio dit moet oplossen, maar dat zie ik dan wel weer. Paul McGowan (CEO) beantwoord veel posts op het PSAudio-forum en is erg toegankelijk :thumbs-up:

Ook hoop ik dat de volgende PPP deze kuren niet heeft. PS Audio heeft een goede kwaliteitscontrole, want er zit een QC-checklist bij die op ca. 30 punten wordt gecontroleerd. Alleen een duurtest van een hele week gebruiken zit daar niet bij. Wel 30min. continu belasten met 1200W en piek van 600W. Voordeel is ook dat een nieuwe PPP nog onderweg is uit de VS, dus is de allerlaatste van de lijn.

Ik heb vanmorgen nog de SR9600 geprobeerd, maar afgezien van het standby-lampje geeft ie geen enkel teken van leven :(

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Ook nog wat positiefs te melden... De basstraps zijn klaar! Ik moet nog wel de kopse kant verven en de isolatie aanbrengen, maar dat is minder werk van ca. 400 gaatjes boren en 400 schroeven indraaien ;)

Foto's volgen nog. Zometeen eerst Formule 1 in Monaco kijken...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 16, 2010, 09:53:20
Volgens de leverancier van de PPP kan een probleem met de PPP niet leiden tot problemen in aangesloten apparaten.
Tja... dat hoor je wel meer fabrikanten zeggen... :dry:

Dit is flink rot voor je! :(

Robbert54

pff balen zeg! eerlijk gezegd lijkt het mij een gevalletje van de zekering. lijkt me dat wanneer er echt wat kapot zou zijn de SR niet in de beveiliging kan schieten (het is tenslotte een beveiliging om erger te voorkomen) ik hoop het voor je :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raphie

bij beveiliging is er iets in de configuratie wat functioneren voorkomt, bij zekering functioneert het apparaat niet.

dus is de PPP "dood" of in een "vage standby" modus? wel klote dit weer
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op mei 16, 2010, 14:37:05
bij beveiliging is er iets in de configuratie wat functioneren voorkomt, bij zekering functioneert het apparaat niet.

Als het de hoofdzekering is klopt dat maar er zullen ongetwijfeld meerdere zekeringen in 't apparaat zitten die het mogelijk begeven hebben. Ik hoop maar op zoiets want dan is het eenvoudig en goedkoop te verhelpen.

Edit: Htip succes met de afwikkeling!!