Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Davey op mei  9, 2010, 21:31:37
Het is wel een heel imposant apparaat zeg. Mooie foto's met duidelijk tekst en uitleg  :thumbs-up:
Dank je Dave. Het is inderdaad echt een heel imposant apparaat.Ik heb de 16kg ook in het rack moeten plaatsen ;) En het enige wat het doet is de stroom opnieuw genereren :D

Citaat van: Davey op mei  9, 2010, 21:31:37
Ik ben erg nieuwgierig naar je review HTip.
Citaat van: Snowmaster op mei  9, 2010, 22:40:07
Hij doet geen review omdat er al eentje is.

Maar gaat ons vast zijn ervaringen wel vertellen of niet?  Sterker nog......hij heeft de eerste tonen van zijn schone stroom al lang gehoord, maar vertelt nu nog niets.... :hmmm:.
Ik ga inderdaad geen review schrijven. Daar zijn er al heel veel van, kijk maar eens op deze link, onder het kopje "reviews" ;) Daar staat ook een video van Paul McGowan, CEO van PS Audio, die de werking van de PPP in makkelijke termen uitlegt. Het is wel in het Engels, maar beter dan ik het kan doen... Leuke is dat hij de vergelijking maakt met water ;)

Wat ik wel ga doen is aangeven wat de PPP toevoegd, of beter weglaat, in mijn set. We hebben inderdaad al wat geluisterd, maar het is nog te vroeg om conclusies te trekken. In diverse reviews staat dat de PPP, net als ieder ander apparaat, moet inspelen. Is niet zo lang, slechts 3 dagen aanstaan en 10 muziek spelen, maar toch.

Gisteravond na 2 episoden van Life (prachtige documentaire, maar dat terzijde) hebben we onze referentie CD nog even in de speler gehad. Die kennen we zo goed, dat we precies kunnen aangeven, wat er veranderd is in het geluid. Ik ga daar om bovenstaande reden nog even niets over zeggen. Dus toch nog even geduld... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: mvdveek op mei  9, 2010, 23:44:36
Staat mooi in je rek.  :clapping:
Dank je! Dat is ons heel erg meegevallen. Door de symmetrische opbouw past ie goed bij de symmetrische opbouw van de Marantz componenten. De Panasonic valt nu wel heel erg uit de toon, maar doordat ie bovenop staat valt ie minder op ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase aangepast, was alweer even geleden. Ook wat nieuwe foto's (nieuw panorama en natuurlijk de PPP) toegevoegd.

Nu alleen de inhoudsopgave nog :unsure:
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op mei 10, 2010, 07:26:34
Dank je Dave. Het is inderdaad echt een heel imposant apparaat.Ik heb de 16kg ook in het rack moeten plaatsen ;) En het enige wat het doet is de stroom opnieuw genereren :D

Laat ik het anders zeggen, ik benieuwd of het apparaat brengt wat jij ervan van verwacht  ;)

HTip

Citaat van: Davey op mei 10, 2010, 12:11:29
Laat ik het anders zeggen, ik benieuwd of het apparaat brengt wat jij ervan van verwacht  ;)

Nou dat doet het zeker. Volgens Thingman moet je de PPP een week de tijd gunnen om helemaal op "stem" te komen. Maar het is nu al duidelijk dat muziek veel mooier wordt weergegeven. Ik ga nog niet in op de details, maar ik zit de hele middag te luisteren en ik val van de ene verbazing in de andere. Positief wel te verstaan.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Vandaag ook nog even gekeken naar de mogelijkheden van de HD1 aansluiten op de PPP. Ik had een heel "plan" gemaakt, maar wat blijkt... de kabel had nog voldoende speling om zo aan te sluiten op de PPP. De HD1 krijgt dus sinds vandaag ook de schone stroom. Geen idee wat de invloed hiervan is, maar het beeld is er zeker niet slechter op geworden. Aflevering "Mamals" van Life gekeken. Prachtig gewoon, vooral die opnamen van die bultrugwalvissen!

Ga nog een keer TDK proberen, want die ken ik goed genoeg om mogelijk een verandering te kunnen zien, bijv. het krijdstreeppak van de bankdirecteur, de donkere opnames, etc.
Showcase - Topic

jaco

Bij mijn CRT projector zag je duidelijk de invloed van verbeterde stroom voorziening.
Digitaal heb ik nooit zonder geprobeerd.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Davey

Citaat van: HTip op mei 10, 2010, 17:21:06
Nou dat doet het zeker. Volgens Thingman moet je de PPP een week de tijd gunnen om helemaal op "stem" te komen. Maar het is nu al duidelijk dat muziek veel mooier wordt weergegeven. Ik ga nog niet in op de details, maar ik zit de hele middag te luisteren en ik val van de ene verbazing in de andere. Positief wel te verstaan.

Wordt vervolgd...

Kijk, dat is altijd leuk om te lezen en voor jou zelf om te weten dat het waarmaakt wat het beloofd.

Snowmaster

Citaat van: Davey op mei 11, 2010, 16:30:38
Kijk, dat is altijd leuk om te lezen en voor jou zelf om te weten dat het waarmaakt wat het beloofd.

Tuurlijk, maar het is zo verschrikkelijk veel geld......ik denk vraag mij dan steeds af of dat wel in proporties is.

Tot nu toe heb ik werkelijk nog niet één goed filter gezien.  Een PPP valt daar niet onder hoor.
Wel Monsters, Mira Isotech en een Isotech van € 2.500,- en de PS Audio Quint (?) gezien/gehoord maar allen met nadelen.
Die nadelen kwamen vaak pas naar voren bij een zeer goede stroomaansluitng. Dan leverde beeld in kwaliteit in en/of verminderde de dynamiek in het geluid.  Het lijkt aanvankelijk voor velen beter, maar een geoefende kijker/luisteraar merkt ook dat hij iets inlevert.
Ben daarom heel benieuwd naar de PPP want die doet natuurlijk iets compleet anders waar ik wel in geloof.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

@HTip

Die PS audio staat heel mooi. Ik denk dat je daar veel plezier van gaat hebben.Geen discussie over mogelijk  :laugh:................................punt! ;)

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

solitaire

Citaat van: Snowmaster op mei 11, 2010, 19:40:57
Tuurlijk, maar het is zo verschrikkelijk veel geld......ik denk vraag mij dan steeds af of dat wel in proporties is.

Tot nu toe heb ik werkelijk nog niet één goed filter gezien.  Een PPP valt daar niet onder hoor.
Wel Monsters, Mira Isotech en een Isotech van € 2.500,- en de PS Audio Quint (?) gezien/gehoord maar allen met nadelen.
Die nadelen kwamen vaak pas naar voren bij een zeer goede stroomaansluitng. Dan leverde beeld in kwaliteit in en/of verminderde de dynamiek in het geluid.  Het lijkt aanvankelijk voor velen beter, maar een geoefende kijker/luisteraar merkt ook dat hij iets inlevert.
Ben daarom heel benieuwd naar de PPP want die doet natuurlijk iets compleet anders waar ik wel in geloof.

Da's exact mijn probleem met filters en filterende powerkabels: ze verstarren en vermechaniseren (...) imo. het geluid. [yes: period] Grotere zwakke punten in de stroomvoorziening worden netjes weggewerkt, bij hele effectieve filters (zoals de PPP) de wat kleinere puntjes van aandacht ook, maar de nevenwerking is dat er leven afvloeid, de flow en de soepelheid afneemt, ed., ook al is ogenschijnlijk het effect van de filtering positief. Hoogrendement / high-gain systemen verduidelijken deze negatieve verschijnselen imo. (wellicht de reden dat dergelijke sets juist vaak parallel filters weer op hun best laten lijken ?). Persoonlijk ben ik er nog niet uit, waar in deze kwestie wijsheid ligt ... Een filter dat balanceerd op het net genoeg ingrijpen om effectief te zijn in het wegwerken van zwakke punten in de supplylijn, en minimaal ingrijpt in de weergegeven muziek ... De PPP komt close, veel positiefs / weinig negatiefs, en na veel luisteren in andere dan mijn luisterruimte (soms lijk je aan weer een PPP niet te kunnen ontsnappen ...) zal 'k hem zeker ook nog eens bij mij thuis willen proberen ... Maar 'k blijf een zoekende ziel ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Citaat van: jaco op mei 11, 2010, 10:37:54
Bij mijn CRT projector zag je duidelijk de invloed van verbeterde stroom voorziening.
Digitaal heb ik nooit zonder geprobeerd.
Ik ben ervan overtuigd dat je met digitale projectoren ook de effecten duidelijk ziet. Ik ga het in ieder geval testen. Is wel moeilijk, omdat er tussen het uit- en weer aanzetten van een beamer een behoorlijke tijd moet tussenzitten...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Davey op mei 11, 2010, 16:30:38
Je weet natuurlijk nooit of alles wat geschreven wordt waargemaakt kan worden, maar als dat wel zo is, dan is dat super!

Heb je gelijk in, maar dat geldt ook voor andere componenten in mijn set. En met de PPP wordt daar nu het maximale uitgehaald. Zie het als een calibratie, maar dan voor je stroom en dan ook nog eens voor altijd (tenminste zolang de PPP het doet).

Ik heb ook lang getwijfeld, maar nog geen moment spijt van gehad. Net als de inakustik LS-1202, want die komt nu nóg meer tot zijn recht. Ik denk ook dat het effect (positief of negatief) van elke tweak nu sneller duidelijk wordt.

Als je aanbod nog geldt, dan zou ik het nog steeds leuk vinden om de test met de interne zekering van de DV9600 te doen. Zeker nu denk ik dat het een groter effect gaat hebben.

Ik had ook veel gelezen over de negatieve effecten van filtering. Het is net de dynamiek die muziek laat leven en daar zou ik op moeten inleveren. De reden van de LS-1202 was verbetering in de dynamiek. Die zou ik dan weer teniet doen met een filter.

Een dedicated groep zoals de AHP met goede kabel, etc. filtert niet, waar zorgt voor minder vervuiling onderweg.

Eén ding is nu al zeker. Je levert absoluut niet in op de dynamiek. Sterker nog, die wordt erdoor verbeterd. Ieder subtiel detail is hoorbaar, nog veel beter dan voorheen. En ik heb expres alleen nog CD's geluisterd met 1 uitzondering, de 192/24 opname van Eye in the Sky en die klonk eergisteren al om te :wub:

Komende week ga ik nog meer luisteren (ook SACD, DVD-A en BD) en misschien ook testen (met en zonder PPP), maar dat kan ik niet beloven. En dan zal ik mijn bevindingen en ervaringen hier posten.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 11, 2010, 20:33:55
@HTip

Die PS audio staat heel mooi. Ik denk dat je daar veel plezier van gaat hebben.Geen discussie over mogelijk  :laugh:................................punt! ;)

Bedankt M_A! Absoluut helemaal mee eens !!! O0
Showcase - Topic

Joris1971

Jammer dat die PPP maar 5 uitgangen heeft, ik zou er al niet mee geraken en ik denk veel mede-forummers niet.
Dat vind ik zeker gezien de prijs een groot minpunt

HTip

Citaat van: solitaire op mei 11, 2010, 21:45:02
Da's exact mijn probleem met filters en filterende powerkabels: ze verstarren en vermechaniseren (...) imo. het geluid. [yes: period] Grotere zwakke punten in de stroomvoorziening worden netjes weggewerkt, bij hele effectieve filters (zoals de PPP) de wat kleinere puntjes van aandacht ook, maar de nevenwerking is dat er leven afvloeid, de flow en de soepelheid afneemt, ed., ook al is ogenschijnlijk het effect van de filtering positief. Hoogrendement / high-gain systemen verduidelijken deze negatieve verschijnselen imo. (wellicht de reden dat dergelijke sets juist vaak parallel filters weer op hun best laten lijken ?). Persoonlijk ben ik er nog niet uit, waar in deze kwestie wijsheid ligt ... Een filter dat balanceerd op het net genoeg ingrijpen om effectief te zijn in het wegwerken van zwakke punten in de supplylijn, en minimaal ingrijpt in de weergegeven muziek ... De PPP komt close, veel positiefs / weinig negatiefs, en na veel luisteren in andere dan mijn luisterruimte (soms lijk je aan weer een PPP niet te kunnen ontsnappen ...) zal 'k hem zeker ook nog eens bij mij thuis willen proberen ... Maar 'k blijf een zoekende ziel ...

Wolf

Je beschrijft precies de redenen waarom ik lang getwijfeld heb met verdere verbeteringen van mijn toch al niet slechte stroomvoorziening. Het inleveren van dynamiek haalt de levendigheid uit de muziek. Mocht je de kans krijgen, probeer de PPP eens uit. Je zult verstelt staan.

Het mooie van de PPP is dat het AC omzet naar DC, dan een perfecte blokgolf ervan maakt en dan weer terug omzet naar AC, maar dan wel versterkt. Het is eigenlijk een 1500W versterker van één frequentie, nl. 50Hz.

De PPP vormt samen met de akoestiek de basis van een goedklinkende ruimte. Daarom heb ik die componenten ook in mijn Showcase helemaal bovenaan gezet :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Joris1971 op mei 12, 2010, 08:27:15
Jammer dat die PPP maar 5 uitgangen heeft, ik zou er al niet mee geraken en ik denk veel mede-forummers niet.
Dat vind ik zeker gezien de prijs een groot minpunt
Dat vind ik ook jammer, zeker omdat de US-versie 10 uitgangen heeft, maar door de Europese CE-regels passen er maar 5 Schuko-stekkers :unsure:

De PPP is nog uit te breiden met andere PS Audio componenten. Ik heb een review gelezen dat je met een Quintet naar 9 uitgangen kan uitbreiden, maar dat vergt natuurlijk weer een investering.

Misschien is het ook mogelijk om een audiofiel stekkerblok van een ander merk aan te sluiten, zolang het opgenomen vermogen niet boven de 1500W komt.

Trouwens een Velodyne sub met een versterker van 1250W moet je er niet op aansluiten ;)
Showcase - Topic

Raphie

goh ik zie een hoop jaloers gekakel over de PPP
Heren het is een afschuwelijk grote verbetering. in een totaal andere categorie dan het zekeringentje draaien van Snowmaster, niet te vergelijken met filtering zoals ,Isotek. we praten hier voer regeneratie
5 outlets en meer nodig? dan zet je er toch een verdeeldoos op?

ff wat minder spijkers op laag water proberen te vinden jongens. PPP is nu eindelijk eens een investering die ook "niet cosmetische" verbetering brengt.
geef a.u.b. geen mening over zaken waar je zelf het budget niet voor (over) hebt.

Htip, Ik kan niet wachten!  ;D
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: HTip op mei 12, 2010, 07:57:18
Ik ben ervan overtuigd dat je met digitale projectoren ook de effecten duidelijk ziet. Ik ga het in ieder geval testen.
Ik gebruik exactpower oplossingen (EP15A x 2) en een Balanced unit (SP15) en heb altijd alles er over laten lopen behalve de DD18.
Toen ik ze in gebruik nam was het verschil wel merkbaar, voor mij meer in het beeld dan voor de Audio, maar dat was volgens sommige mensen ook een groot verschil.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

solitaire

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 09:27:17
Heren het is een afschuwelijk grote verbetering. in een totaal andere categorie dan het zekeringentje draaien van Snowmaster, niet te vergelijken met filtering zoals ,Isotek. we praten hier voer regeneratie
5 outlets en meer nodig? dan zet je er toch een verdeeldoos op?

ff wat minder spijkers op laag water proberen te vinden jongens. PPP is nu eindelijk eens een investering die ook "niet cosmetische" verbetering brengt.
geef a.u.b. geen mening over zaken waar je zelf het budget niet voor (over) hebt.

Htip, Ik kan niet wachten!  ;D

regeneratie = ultimate = geen kritiek mogelijk ... ? ??? ?

Spijkers op laag water ? Geen mening geven over zaken waar je zelf het budget niet voor (over) hebt ?

Mij gaat het bij deze hobby om wat bereikbaar is, over de procentjes winst boven de enginering101-doosjes van de plaatselijke dozen-schuiver. Over wat (nog) niet commercieel verkrijgbaar is om die procentjes te bereiken ook. Die spijkers ... vindt iedereen, ook zij die open wil blijven staan voor vernieuwing/verandering na het recent ervaren hebben van een "afschuwelijk grote verbetering" ..., mijn plezier is het vinden van dat ene metaalsplintertje dat vrijkwam toen de hamer de spijker raakte. En dat betekend steeds weer experimenteren en luisteren naar steeds weer andere combi's en setups. Waar soms verrassend weinig geld mee gemoeid is en soms verbijsterend veel. Dit heeft verder geen link met de waarde van de set waar ik naar kies te luisteren. Mijn vele luisterervaringen met de PPP, zeer uitgebreid in 2006/2007 en vele wat kortere in de jaren erna, en met vele andere filter-toepassingen, geven mij in mijn ogen het recht mijn mening hierover te geven, ongeacht het budget wat ik vrijmaak voor deze hobby.

Ik ben, met jouw, blij dat jij in je noppies bent met de PPP, en dat je de financiele middelen ervoor beschikbaar had. Een autoritair "al heb je ervaring, vrijuit je mening geven is ongepast jaloers gekakel" gaat imo. echter meerdere stappen te ver. Ervaringen en meningen zijn persoonlijk en ongestraft te communiceren, en in je primaire opgewonden-blije reactie vergeten hier respect voor op te brengen is werkelijk ongepast.

W.

Raphie

solitaire: even wat perspectief, een unit met actieve regeneratie of een papier maché onderzetter van 100 euro.
Wij lopen warm voor het een, anderen loopt het kwijl uit de mond van het ander.

Ik zet toch mijn kaarten op de engineering, rather than the voodoo. als jij van wat wereldvreeemdere zaken gelukkig wordt is jouw keuze.
Maar geef dan niet een ongeinformeerde mening over zaken die er bewezen wél toe doen...
JBL PRX Power!

solitaire

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 12:43:28
solitaire: even wat perspectief, een unit met actieve regeneratie of een papier maché onderzetter van 100 euro.
Wij lopen warm voor het een, anderen loopt het kwijl uit de mond van het ander.

Ik zet toch mijn kaarten op de engineering, rather than the voodoo. als jij van wat wereldvreeemdere zaken gelukkig wordt is jouw keuze.
Maar geef dan niet een ongeinformeerde mening over zaken die er bewezen wél toe doen...

Bedankt dat je mij waardeerd ook om mijn iets minder voor de hand liggende oplossingen.

Jammer dat je (door een gebrek aan info wellicht ?) het minder voor de hand liggende als 'er niet toe doend' inschat, en, ondanks dat je mij niet kend, onverstoorbaar van mening blijft meer info te hebben uberhaupt.

Schreeuwen naar een self-acclaimed authority hoog op een sokkel is niet zo 'mijn ding', dus back OT maar weer ...

W.

Joris1971

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 09:27:17

Jij maakt er gelijk jaloers gekakel van  :'( :blink: :nowink:

Je mag toch wel vinden dat 5 ingangen voor 2300 euro weinig is... dat heeft niks met jaloers te maken.

Staaled

Citaat van: Joris1971 op mei 12, 2010, 13:12:27
Jij maakt er gelijk jaloers gekakel van  :'( :blink: :nowink:

Je mag toch wel vinden dat 5 ingangen voor 2300 euro weinig is... dat heeft niks met jaloers te maken.
Dat zou pas duur zijn. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Breng alleen dit soort zaken als EIGEN BEVINDINGEN, niet als generiek feit!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;