Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  7, 2010, 18:13:36
lees ik het nou goed? loop je toch te denken aan een Oppo?? ???
Yep! Je hebt het goed gelezen ;)

Niet dat ik nu heel erg binnenkort de BD-35 wil vervangen, maar als BE die een referentie Classe CD-speler verkoopt, omdat het verschil met de Oppo te klein is en dat Jack ook de Oppo verkiest (weliswaar een getunede) in zijn topset, dan moet de Oppo van hoge kwaliteit zijn. En dan is prijs-/kwaliteitsverhouding natuurlijk erg goed!

Ik ben wel nog steeds benieuwd naar een shoot-out tussen de Oppo en de vergelijkbare Denon UD-4010 en Marantz UD-8004.

Zoals celerontje aangeeft heb ik het op dit moment heel goed voor elkaar als het om CD, SACD en DVD-A gaat. De i.Link is daar echt een bepalende factor. Geen jitter, dus puur geluid. En in de handleiding van de DV9600 staat dat de hoge kwaliteitsoutput van SACD/DVD-A alleen beschikbaar is via i.Link en analoog. Dus niet via HDMI, misschien wel na conversie naar PCM.

De DV9600 is gewoon een erg goede speler voor alles dat niet BD is. Dat maak vervangen ook zo moeilijk :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Zie het als een tafel:
Je kan er erop zetten wat je wilt, maar je moet de poten er niet onder vandaan zagen! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: HTip op mei  7, 2010, 20:59:35
Yep! Je hebt het goed gelezen ;)

Niet dat ik nu heel erg binnenkort de BD-35 wil vervangen, maar als BE die een referentie Classe CD-speler verkoopt, omdat het verschil met de Oppo te klein is en dat Jack ook de Oppo verkiest (weliswaar een getunede) in zijn topset, dan moet de Oppo van hoge kwaliteit zijn. En dan is prijs-/kwaliteitsverhouding natuurlijk erg goed!

Wat een eer ;)

Bedenk dat ik niet de verfijnde oren heb die veel mensen hier wel hebben. Maar met mijn oren was het verschil in geluid het niet waard. Ik kan beter de 2500 euro eruit halen en daar andere leuke dingen mee doen. Die laatste 10 % zijn mij dan te duur.

Maar goed, ik ben iid tot nu toe erg tevreden. En dan praat ik voornamelijk over gemak en functionaliteit. Geluid is een minder issue geworden, die moet ik nog echt beter gaan luisteren (Oppo).

De belangrijkste reden om te verkopen was het geringe verschil tussen analoog en digitaal van de Classe. Daarnaast een eerste sessie met de Oppo: duidelijk, zie boven.

Bedenk, dat mijn definitief besluit is genomen omdat ik een erg goede PRE heb. Met een minder goede pre (digitaal deel doel ik op) had ik wellicht de Classe wel gehouden.
Houd daar rekening mee met je besluit. Ik ken je PRE niet.
Is er geen Oppo bezitter bij je in de buurt?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Bedankt voor je toelichting Eisse. Ik denk dat mijn PRE lang niet zo goed is als die van jou, maar wel zeker ver boven gemiddeld als je de reviews van toen mocht geloven. Met name op areadvd.de waren ze toen erg lovend over de kwaliteit en muzikaliteit. Zowel in stereo als surround vind ik het een erg prettige receiver.

Of ik verfijnde oren heb weet ik niet. Ik weet wel dat ik verschillen hoor bij setupwijzigingen, hoe klein dan ook. Maar je moet je inderdaad afvragen hoeveel geld je de laatste 10% (of nog minder) waard is. Ik heb flink geïnvesteerd in de basis (akoestiek en stroom) en hoop dat ik daarmee de meest merkbare winst behaal.

Ik weet niet of er Oppo-bezitters in mijn buurt wonen, maar als dat zo is, zou ik de test zeker niet uit de weg gaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ehhhhh, plaats even een oproepje? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Staaled

Citaat van: HTip op mei  7, 2010, 20:46:26

Conversie vindt dus niet plaats. DSD wordt rechtstreeks in de DAC omgezet...
Voor zover mijn kennis in deze reikt kun je vervolgens alleen de speakerlevels regelen.
Delay valt daarbuiten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jaco

Is er  een link naar een website met dit soort info. (hoe DSD verwerkt wordt)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: celerontje op mei  7, 2010, 21:48:21
Ehhhhh, plaats even een oproepje? ;)
Zou ik inderdaad kunnen doen, maar ik wil eerst de projectiewand klaar hebben.
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: Hipster op mei  7, 2010, 22:18:38
Voor zover mijn kennis in deze reikt kun je vervolgens alleen de speakerlevels regelen.
Delay valt daarbuiten.
Citaat van: jaco op mei  8, 2010, 14:00:24
hipster heb je een link naar een website met dit soort info.

Geen link, maar dit staat ook in de handleiding van de Marantz DV9600:

Citeer
Super Audio CD Play
• Default setting: DSD
Either DSD or PCM is selected using the cursor button (2/3).
• DSD
DSD that is the original format of Super Audio CD plays. It is not possible to set the Distance in the speaker settings.
• PCM
DSD signals are played converted to PCM. It is possible to set the Distance in the speaker settings.

Note: This setting is set to DSD when i.LINK is connected.

Waarom? Dat weet ik niet ::)
Showcase - Topic

Raphie

PPP al aangesloten? ik had m'n aanbetaling al wel gedaan, maar betaal hem pas volledig eind deze maand, ga dus de 25e spelen.
Kan niet wachten. Maar ben nu ook druk met m'n TEAC (welke onverwacht als loopwerk toch ook nog weer anders klinkt dan de OPPO)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei  8, 2010, 15:33:51
PPP al aangesloten? ik had m'n aanbetaling al wel gedaan, maar betaal hem pas volledig eind deze maand, ga dus de 25e spelen.
Kan niet wachten. Maar ben nu ook druk met m'n TEAC (welke onverwacht als loopwerk toch ook nog weer anders klinkt dan de OPPO)

Zie je wel! Eerst is de Classe al beter, en nu ook al de TEAC :D :D

Ik hoorde laatst nog iemand erg hard roepen dat het geen issue meer was :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Staaled

was toch ook over een andere kabel ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

klopt, maar met a/b nu is er toch nog iets verschil, ben er nog niet over uit wat beter is...
JBL PRX Power!

HTip

Misschien vandaag. Moet mijn rack helemaal herzien, want de PPP moet (gezien de lengte van de kabel naar de HD1) op de onderste plank komen. En daar staat nu de SR9600.

Kan ook niet wachten :music:
Showcase - Topic

celerontje

De PPP kan zo hoog als je maar wilt, zolang je maar een extra gaatje in je koof maakt. (die kabel gaat immers omhoog! ;D)

HTip

Citaat van: celerontje op mei  9, 2010, 12:40:59
De PPP kan zo hoog als je maar wilt, zolang je maar een extra gaatje in je koof maakt. (die kabel gaat immers omhoog! ;D)
Heb je ook weer gelijk in ;) Ik zal het nog bekijken...
Showcase - Topic

HTip

Niets aan de basstraps kunnen doen. Ik ben zwaar verkouden en 3 uur achter elkaar boren, lijmen, schroeven was ik niet echt toe in staat. Maar ik kon wel iets anders doen... de PPP installeren. Wat een machtig apparaat. Gelukkig een stuk lichter dan zijn voorganger, de P1000, maar met 16kg nog altijd een behoorlijk gewicht. Heel degelijk gebouwd en eenvoudig aan te sluiten. De AC-3 kabel gaat wat moeilijk, maar uiteindelijk ook goed gekregen.

De imposante achterkant met in- en uitgangen voor telefoon en TV, triggers om de groepen in te schakelen.

Aan de onderkant zitten de grote ventilatoren, die je kortstondig hoort als de PPP aan het lichtnet schakelt. Moeilijk zichtbaar, maar aan de onderkant zit ook een kleine stelschroef, waarmee je de uitgangsspanning kan regelen. Dat heb ik in de review van Toine gelezen en dat kwam meteen van pas, want de output stond op 223, terwijl default 230 zou moeten zijn.

De 5 gescheiden groepen, die IsoZones worden genoemd en volledig gescheiden zijn van elkaar, zodat er geen vervuiling van de apparaten onderling kan optreden

De grote zekeringmodule, die gratis vervangen wordt in geval van bijv. blikseminslag. In het geval de zekering uitgaat, kan je eerst nog proberen deze te resetten. Ook zichtbaar zijn de schakelaars voor de groepen, waarmee je kan instellen hoe een zone wordt geschakeld: altijd aan, switched (gaat aan met de PPP) of delayed (3 sec vertraging, bijv. voor eindversterkers).

Alle kabels op zijn plaats, v.l.n.r. de BD-35, DV9600, SMS-1 en de SR9600. De HD1 krijgt de overgebleven groep, maar daarvoor moet ik de kabel aanpassen. Ga ik morgen doen.

De kabel van de HD1 ga ik omleiden, dus kon de PPP de plaats krijgen van de BD-speler. De BD-speler staat nu bovenop met de Marantz AB daarbovenop. Moet nu alleen nog een plaatsje vinden voor de Sennheiser HD600 en het beeldje van LOTR. Overigens is op deze foto duidelijk zichtbaar dat de ingangsspanning van 230V is. Deze is redelijk constant, maar dat zal wel aan de dedicated groep liggen.

Anders is het met de THD (vervorming). Die is aan de ingang tussen de 1.5 en 2.3%. Aan de uitgang is de THD verwaarloosbaar, nl. 0.3%

Het display kan dimmen en helemaal uit, waarmee ook het logo (is aan/uit knop) niet meer verlicht is. Is erg fijn met filmkijken. De PPP moet nu een paar dagen ingestoken blijven en volgens de reviews is ca. 10 uur inspeeltijd nodig om de effecten echt te kunnen horen. Heb nu muziek op repeat staan, dan gaat het sneller. Nog even geduld dus...
Showcase - Topic

celerontje

Mooi! :pompom:
Neemt wel een hoop plaats in, dus misschien een paar gaatjes in de muur boren en de PPP achter je HT neerzetten? :D

Davey

Het is wel een heel imposant apparaat zeg. Mooie foto's met duidelijk tekst en uitleg  :thumbs-up:. Ik ben erg nieuwschierig naar je review HTip.

Robbert54

Citaat van: Davey op mei  9, 2010, 21:31:37
Het is wel een heel imposant apparaat zeg. Mooie foto's met duidelijk tekst en uitleg  :thumbs-up:. Ik ben erg nieuwschierig naar je review HTip.
:withstupid: alleen ben ik nieuwsgierig :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Davey op mei  9, 2010, 21:31:37

Hij doet geen review omdat er al eentje is.

Maar gaat ons vast zijn ervaringen wel vertellen of niet?  Sterker nog......hij heeft de eerste tonen van zijn schone stroom al lang gehoord, maar vertelt nu nog niets.... :hmmm:.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Davey

mvdveek

Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

HTip

Citaat van: celerontje op mei  9, 2010, 19:37:26
Mooi! :pompom:
Neemt wel een hoop plaats in, dus misschien een paar gaatjes in de muur boren en de PPP achter je HT neerzetten? :D
Het is een audiocomponent, zo wordt de PPP ook gepositioneerd. Dat zie je aan alles, de vormgeving en de symmetrische opbouw. Dus hij blijft lekker in de HT :D

Annet zei gisteren, dat we misschien een extra etage voor het rack moeten bestellen :pompom:
Showcase - Topic