Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Valkyrie

Volgens mij moet je hier nog je nieuwe aanschaf tonen. ;) Wat een onwijs mooie upgrade! :worship: Ik ben benieuwd wat de verbeteringen zullen zijn (er vanuit gaande dat het een verbetering is).  8)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Davey

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:49:55
Dat moet ik toch even toelichten:
Ja, je hebt gelijk.
ECHTER.... dat 1.2 geldt wanneer je de originele DSD stream in je receiver wilt krijgen.
De Oppo kan DSD naar PCM omzetten, waardoor het ook met 1.1 werkt.

Afijn, stel, je sluit de boel via analoog aan, dan krijg je:
DSD-PCM-DAC-analoog-ADC-PCM
Via iLink heb je: DSD-PCM, that's it!

Nu zegt dat an-sich niks over de klank, maar ik wil wel even zeggen dat iLink eigenlijk een perfecte oplossing is, met in dit HD tijdperk het nadeel dat je voor HD nog een aparte speler nodig hebt.
Je kan zeggen: So be it, ik neem een gewone Oppo van 500 euro erbij, voila!
Of je kan zeggen: Wik-weeg-wik-weeg-wik-weeg ik neem een high-end analoge speler en doe qua geluidskwaliteit een compromis ten voordele van de fysieke ruimte.

Trouwens, pas erg op met het woord ''overdreven'', want in hoeverre is iets ''overdreven'' als je een zo'n thuisbioscoop als jij hebt? :D :D :D
Voel je niet schuldig; PICTURE AND SOUND TO THE MAX, ALWAYS! :pompom:
Niks is overdreven voor een fanatieke en enthousiaste HT'er als jij! :headbanging:

Je kan het altijd mooi, informatief en vooral leuk schrijven celerontje  :clapping:

celerontje

Thanks! ;D
Bij DVD.nl zeggen ze juist het tegenoverstelde! ;D (maargoed, ik heb nogal wat frustraties over wat er in de hoofden van de mods daar omgaat :devil:)

Ik ben van kleins af aan al creatief met taal, dus dat zal het wel verklaren. ;) (Het lukt mij namelijk altijd wel om ergens een liedje of een gedichtje over te schrijven. Zo heb ik afgelopen winter iemand uit de brand geholpen met een Sinterklaasgedichtje! ;D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Lekker hier posten en dvd.nl links laten liggen  :devil:

Als ik met sinterklaas vastloop met m'n vier kinderen kan ik jou dus om hulp vragen  ;)

celerontje

Waar ik post maak ik zelf wel uit! :P ;D

Jahoor, ik kan altijd helpen, mits Spanje (en daardoor Sinterklaas) niet failliet is! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: Davey op mei  5, 2010, 20:42:06
Op de laatste foto lijkt het alsof de ene plank naders zit dan de andere of is dit gezichtsbedrog? Zijn ze allemaal even groot?
Had deze even gemist ;)

Ik denk dat dat gezichtsbedrog is, want de maten zijn exact en passen precies op elkaar. Nou ja, bijna, want als je alle toleranties bij elkaar optelt, heb je toch een paar mm verschil. Maar dat is alleen in de hoogte. In de breedte en diepte is alles binnen 0,5-1mm (!) gebleven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Dat moet ik toch even toelichten:
Ja, je hebt gelijk.
ECHTER.... dat 1.2 geldt wanneer je de originele DSD stream in je receiver wilt krijgen.
De Oppo kan DSD naar PCM omzetten, waardoor het ook met 1.1 werkt.

Afijn, stel, je sluit de boel via analoog aan, dan krijg je:
DSD-PCM-DAC-analoog-ADC-PCM
Via iLink heb je: DSD-PCM, that's it!

Nu zegt dat an-sich niks over de klank, maar ik wil wel even zeggen dat iLink eigenlijk een perfecte oplossing is, met in dit HD tijdperk het nadeel dat je voor HD nog een aparte speler nodig hebt.
Je kan zeggen: So be it, ik neem een gewone Oppo van 500 euro erbij, voila!
Of je kan zeggen: Wik-weeg-wik-weeg-wik-weeg ik neem een high-end analoge speler en doe qua geluidskwaliteit een compromis ten voordele van de fysieke ruimte.
Zo had ik het nog niet bekeken. Kan ik met de DV9600 nu ook al doen. DSD laten omzetten naar PCM 5.1 over HDMI is natuurlijk hetzelfde als DTS-HD of Dolby TrueHD naar PCM 5.1.

Echter de SR9600 herkent met de iLink een DSD-stroom en heeft daarvoor aparte decoders aan boord. Zodat voor SACD de kwaliteit nog beter is.

Trouwens, pas erg op met het woord ''overdreven'', want in hoeverre is iets ''overdreven'' als je een zo'n thuisbioscoop als jij hebt? :D :D :D
Voel je niet schuldig; PICTURE AND SOUND TO THE MAX, ALWAYS! :pompom:
Niks is overdreven voor een fanatieke en enthousiaste HT'er als jij! :headbanging:
Heb je wel gelijk in, ja... :blush: :-X Ben wel iets doorgeslagen, hè? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Valkyrie op mei  6, 2010, 23:11:47
Volgens mij moet je hier nog je nieuwe aanschaf tonen. ;) Wat een onwijs mooie upgrade! :worship: Ik ben benieuwd wat de verbeteringen zullen zijn (er vanuit gaande dat het een verbetering is).  8)
Thanks! Ben er ook erg blij. Ik ga ervan uit dat ik straks de best mogelijke stroom heb en als ik de reviews mag geloven dan heeft dat een grote positieve invloed op het geluid èn beeld. Ben dan ook erg benieuwd :music:

Ik dezelfde foto's gisteren ook hier gepost, maar dat is inmiddels alweer een paar pagina's geleden ::)

Foto's van de installatie volgen natuurlijk nog...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:03:16
Ik heb veel geleerd van alle akoestische aanpassingen, dus als je vragen hebt, stel ze gerust :thumbs-up: En weet ik het niet dan zijn er genoeg forumleden die kunnen bijspringen ;)

Zodra ik met wat vragen over akoestiek zit zal ik je een PM sturen. En hier op het forum lopen een aantal leuke topic's over akoestiek waar ik ook nog wel eens wat tips weg haal.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Davey

Citaat van: HTip op mei  7, 2010, 06:17:43
Had deze even gemist ;)

Ik denk dat dat gezichtsbedrog is, want de maten zijn exact en passen precies op elkaar. Nou ja, bijna, want als je alle toleranties bij elkaar optelt, heb je toch een paar mm verschil. Maar dat is alleen in de hoogte. In de breedte en diepte is alles binnen 0,5-1mm (!) gebleven.

Dat is klasse zaagwerk met zo weinig veschil zeg  :worship:

jaco

je moet wel goed de architectuur van een pre kennen om te kunnen zeggen of DSD invoeren zin heeft. Als je time alignment en of bass management moet doen vanwege je luidspreker opstelling dan moet je een architectuur hebben die dat op basis van DSD kan doen. Dat is volgens mij bij haast geen enkel systeem mogelijk, er wordt ofwel PCM van gemaakt, of DSD wordt op de DAC ingevoerd, met daarachter analoge volume control.. Dit is ook nog wel eens digitaal opgelost, en dan verlies je bitdiepte.

Gewoon DSD PCM hoeft dus niet slecht te zijn.

- typefouten hersteld, posting via GSM was niet 100% ok :)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Staaled

Citaat van: jaco op mei  7, 2010, 10:13:05
je moet wel goed de architectuur van een pre kennen om te kunnen zeggen of DSD invoeren zin heeft. Als je time alignment en of bass management moet doen vanwege je luidspreker opstelling dan moet je een arcitectuur hebben die dat op basis van DSD kan doen. Dat is volgens mij bij haast geen enkel systeem mogelijk, er wordt ofwel pcm van gemaakt, of DSD wordt op de DAC ingevoerd, met daarachter analoge volume control.. Dit is ook nog wel eens digitaal opgelost, en dan verliex je bitdiepte.

Gewoon DSD hoeft dus niet slecht te zijn.
Klopt er vindt conversie plaats.
Na vergelijk klinkt DSD output op de Oppo hier beter (Pioneer SC-LX71).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Wow even aan het bijlezen  8)
Grote stappen hier in dit topic
feli met de aanwinsten  O0
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei  7, 2010, 06:55:46

Zodra ik met wat vragen over akoestiek zit zal ik je een PM sturen. En hier op het forum lopen een aantal leuke topic's over akoestiek waar ik ook nog wel eens wat tips weg haal.
Mag ook hier, dan leren anderen en ikzelf ook weer. Zie maar.
Het topic van jaco is erg leerzaam, maar gaat erg diep. Ook voor mij ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Davey op mei  7, 2010, 06:56:22
Dat is klasse zaagwerk met zo weinig veschil zeg  :worship:
Ik was positief verrast, zeker omdat alles via email is gegaan.
Showcase - Topic

Robbert54

lees ik het nou goed? loop je toch te denken aan een Oppo?? ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: HTip op mei  7, 2010, 06:32:32
Thanks! Ben er ook erg blij. Ik ga ervan uit dat ik straks de best mogelijke stroom heb en als ik de reviews mag geloven dan heeft dat een grote positieve invloed op het geluid èn beeld. Ben dan ook erg benieuwd :music:

Ik dezelfde foto's gisteren ook hier gepost, maar dat is inmiddels alweer een paar pagina's geleden ::)

Foto's van de installatie volgen natuurlijk nog...

Heb ik er kennelijk overheen gelezen :-[
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

celerontje

Citaat van: The Vampire op mei  7, 2010, 18:13:36
lees ik het nou goed? loop je toch te denken aan een Oppo?? ???
Ik vind dat niet gek.
Philip heeft destijds z'n DV9500 vervangen door de DV9600, vooral vanwege de iLink.
En omdat nu opzij te gaan schuiven...
Bovendien is het zeer de vraag of de je de DV9600 nog voor een beetje fatsoenlijke prijs kan verkopen. :-\

Btw, van de Oppo weet je zeker dat hij actief ondersteund wordt, bugs worden snel opgelost, zoals discs die niet spelen etc.
Bij Marantz? Avatar goed afspelen? (Tijdige) update? Vergeet het maar! (correct me if I'm wrong, ik heb op de site van Kalibravo gekeken)
Ik zou graag zien dat het anders was, heel graag... :(

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei  7, 2010, 19:35:51
Ik vind dat niet gek.
Philip heeft destijds z'n DV9500 vervangen door de DV9600, vooral vanwege de iLink.
En omdat nu opzij te gaan schuiven...
Bovendien is het zeer de vraag of de je de DV9600 nog voor een beetje fatsoenlijke prijs kan verkopen. :-\

Btw, van de Oppo weet je zeker dat hij actief ondersteund wordt, bugs worden snel opgelost, zoals discs die niet spelen etc.
Bij Marantz? Avatar goed afspelen? (Tijdige) update? Vergeet het maar! (correct me if I'm wrong, ik heb op de site van Kalibravo gekeken)
Ik zou graag zien dat het anders was, heel graag... :(
ik wel want toen ik hem de oppo voorstelde wast hij behoorlijk overtuigt dat die het niet ging worden. denk dat hij gewoon niet wist hoe goed en mooi de Oppo eigenlijk is ;D ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Wijsheid komt met de dagen! ;D :D :D :D

Btw, een BD speler duurder dan je receiver... ...is de verhouding dan niet een beetje zoek? ;)
Bovendien heeft hij SACD e.d perfect voor elkaar! :pompom:

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei  7, 2010, 19:59:57
Wijsheid komt met de dagen! ;D :D :D :D

Btw, een BD speler duurder dan je receiver... ...is de verhouding dan niet een beetje zoek? ;)
Bovendien heeft hij SACD e.d perfect voor elkaar! :pompom:
die vergelijking moet je niet zoeken met de receiver maar eerder met het beeld denk ik. en de Oppo heeft een ontzettend goede processor aan boord. die zal op een groot scherm toch nog wel degelijk invloed hebben

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Btw, bij die ''verhouding'' heb ik het over de Marantz BD speler.
Die Oppo zeg ik geen kwaad woord over! ;)

HTip

Citaat van: jaco op mei  7, 2010, 10:13:05
je moet wel goed de architectuur van een pre kennen om te kunnen zeggen of DSD invoeren zin heeft. Als je time alignment en of bass management moet doen vanwege je luidspreker opstelling dan moet je een arcitectuur hebben die dat op basis van DSD kan doen. Dat is volgens mij bij haast geen enkel systeem mogelijk, er wordt ofwel pcm van gemaakt, of DSD wordt op de DAC ingevoerd, met daarachter analoge volume control.. Dit is ook nog wel eens digitaal opgelost, en dan verliex je bitdiepte.

Gewoon DSD hoeft dus niet slecht te zijn.
Ik ben even in de handleiding van de SR9600 gedoken en dit gevonden:
Citeer
i.Link
This receiver also supports flow rate control. Using a
high-precision crystal oscillator, this receiver can
convert digital signals into analog signals without
them being affected by jitter.

Features
• DSD direct conversion
• DSD to PCM converter

In het display wordt ook SACD aangegeven als er een DSD-stream binnenkomt. De DV9600 en SR9600 zijn dus als combi ontwikkeld. De match is perfect. Dus ik denk dat ik ervan mag gaan dat PCM of DSD in mijn geval echt een verschil maakt. Ga het wel een keer proberen om zeker te zijn...

Citaat van: Hipster op mei  7, 2010, 13:23:15
Klopt er vindt conversie plaats.
Na vergelijk klinkt DSD output op de Oppo hier beter (Pioneer SC-LX71).
Conversie vindt dus niet plaats. DSD wordt rechtstreeks in de DAC omgezet...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Raphie op mei  7, 2010, 14:15:21
Wow even aan het bijlezen  8)
Grote stappen hier in dit topic
feli met de aanwinsten  O0
Dank je Raphie! Komt een beetje door jouw topic :P :D
Bij jouw de PPP inmiddels ook binnen?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Valkyrie op mei  7, 2010, 18:15:08
Heb ik er kennelijk overheen gelezen :-[
Je kan niet alles volgens. Gebeurt mij zelfs dat ik iets mis :D
Showcase - Topic