Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 07:22:02
Voor de zekerheid ook nog 400 schroeven gekocht, dus nu staat niets meer in de weg ::)

:devil: Dat zijn er een dot zeg  :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  1, 2010, 12:27:55
Betreft WCD kan ik Furutech wel aanraden.Deze heb ik ook in de Rodium versie.
De meerwaarde uit zich in kleine details. Het zijn geen hele grote upgrades en je moet niet verwachten dat het echt enorm verschil is ten opzichten van standaard WCD. Er is verschil zeer zeker en voor de prijs hoeft je het niet te laten.Is in verhouding kleine uitgave.Er is wel enorm verschil tussen de bouwkwaliteit van de Furutech ten opzichten van een standaard WCD en ook ten opzichten van een HMS etc.

Diegene die bij mij het aangesloten heeft heeft niets met HT/audio en vind het allemaal belachelijk dat we zoveel geld uitgeven voor wat muziek.Ik laat hem rustig in zijn waarde want iedereen heeft zijn eigen mening en mag die ook hebben.Maar toen hij deze WCD in de handen had was hij echt onder de indruk.Zo'n WCD heb ik nog nooit gezien ook niet qua afwerking en ook hoe hij gemaakt is van binnen in. Dit zegt iemand die al duizende misschien wel nog meer WCD aangesloten heeft en iemand die in deze branche zit.Meer en deel wel proffesioneel.

Leuk stukje om te lezen. In de toekomst wil ik hier ook eens naar gaan kijken.

HTip

Citaat van: Davey op mei  2, 2010, 08:08:17
:devil: Dat zijn er een dot zeg  :D
Heb je helemaal gelijk in :P

Er gaan bijna 200 :o schroeven in 1 basstrap. Gelukkig heb ik een goeie schroefboormachine met 2 accu's ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 07:22:02
Dat dacht ik ook, maar materiaal vinden met die exacte dikte is het probleem. Gister geprobeerd met een houten plaat waarvan ik dacht dat ie precies de dikte was, maar na één basstrap opgebouwd te hebben (niet vast) bleek dat nog te dik zijn.

Ter illustratie...

We hebben het ook nog met tegelkruisjes geprobeerd, maar ook die zijn niet allemaal gelijk. Voor een tegelvloer maakt dat niet uit, maar wel voor een basstrap :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

kan je niet gewoon een kleedje opghangen? ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op mei  2, 2010, 10:04:34
kan je niet gewoon een kleedje opghangen? ;D
:D Kan wel, maar dat heeft niet hetzelfde effect. De basstraps (of beter: lattenabsorbers) vervangen de paneelabsorbers in de huidige wand. Die doen nu ook al hun werk, maar de nieuwe projectiewand wordt aanzienlijk beter. Kan ook niet anders, want de wand komt 15cm naar voren, waardoor het volume en dus de hoeveelheid te absorberen energie fors toeneemt. En dat is precies wat ik nodig heb.

Toine heeft het allemaal zo berekend dat de wand werkt vanaf 125 en lager.

Trouwens er hangt nu al een kleedje, in de vorm van een gordijn :P :D
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 09:06:21
Ter illustratie...

We hebben het ook nog met tegelkruisjes geprobeerd, maar ook die zijn niet allemaal gelijk. Voor een tegelvloer maakt dat niet uit, maar wel voor een basstrap :P

Dikke jongens die plaatjes 30mm  8). Ik heb er nu voor het eerst mee gewerkt en het is wel heel fijn voor een frame en ik kan me voorstellen dat het voor een stijve basstrap ook heel fijn is.

Maximus_Aurelius

Deze WCD van Furutech heb ik.

Een linkje naar de details:
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=furutech-ft-sws_r_-schuko-wallsocket--per-stuk&action=article&group_id=10000149&aid=17199&lang=NL

Toen ik deze WCDFurutech FT-SWS R  kocht was er helaas alleen de enkelvoudige, een jaar later kwam de double uitvoering.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 09:06:21
Mooie stapel! :) Maar dan zul je straks toch nog merken dat er kleine variaties op gaan treden. Als de onderlinge afstand gelijkhouden je grootste goed is, maak dan gebruik van de zwaartekracht!!!
(oftwel: ga ze assembleren zoals op de foto). Op de site van Toine staat een exemplaar wat horizontaal gemonteerd is en ik kan je verzekeren dat het in verticale richting al moeilijk genoeg is.

Succes!

Groeten, Jan

P.S.: Bedankt voor je aanbod mbt de PS-audio! :pompom: (ik houd het in mijn achterhoofd).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Flink aantal schroefjes en een flink aantal paneeltjes! Kun je wel weer een tijdje mee vooruit, dacht ik zo. :D
Mooie WCD trouwens ook, die carbon-look Furutech. Edit: Zie nu dat M_A die heeft gepost. :-XvDesalniettemin zijn ze erg mooi. :D
Dat wordt weer genieten. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  2, 2010, 12:12:59

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=furutech-ft-sws_r_-schuko-wallsocket--per-stuk&action=article&group_id=10000149&aid=17199&lang=NL

Toen ik deze WCDFurutech FT-SWS R  kocht was er helaas alleen de enkelvoudige, een jaar later kwam de double uitvoering.

Strakke prijs zeg  :o. Vindt je dat het oplevert wat het kost Maximus?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Davey op mei  2, 2010, 12:50:09
Strakke prijs zeg  :o. Vindt je dat het oplevert wat het kost Maximus?

Ik heb niet de huidige prijs betaald ;). Toen waren ze goedkoper  :D

Ik vind het een meerwaarde hebben.De prijs die je ervoor betaalt vind ik persoonlijk in onze wereld van stereo en/of HT een meeneem prijs  ;)
Wanneer je nagaat dat er soms honderden of zelfs duizenden euro's worden uitgegeven om een tweak of voor een upgrade dan is deze prijs wat de WCD van Furutech kost(Rodium variant) peanuts.
Ik ben wel van mening wanneer iemand een aparte stroomgroep heeft voor zijn stereo en/of HT gebeuren dan hoort daar ook een goede WCD bij en niet standaard WCD van een bouwmarkt.Dit geldt ook wanneer er stekkerblokken of netfilters van goede kwaliteit in gebruik zijn, die plug je ook niet zomaar in standaard WCD.

Sinds ik deze WCD heb is de klank vooruit gegaan.Verwacht geen grote sprongen maar wel een verbetering.Vooral in de kleine details, het is wat ruimtelijker geworden. Dit is dan wel op klankmatig gebied.
Qua bouw van deze WCD is het wel een hele grote vooruitgang.De Shuko stekker klemt ook veel beter in de WCD, deze trek je er niet zomaar eventjes simpelweg uit.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Davey op mei  2, 2010, 11:05:33
Dikke jongens die plaatjes 30mm  8). Ik heb er nu voor het eerst mee gewerkt en het is wel heel fijn voor een frame en ik kan me voorstellen dat het voor een stijve basstrap ook heel fijn is.
Inderdaad erg fijn materiaal, maar wel loodzwaar ;) Ondanks dat het eigenlijk niet zou mogen buigen, zijn er toch een paar latten die niet helemaal vlak zijn. Uiteindelijk met wat kracht kom je er wel, maar dat had ik niet verwacht.
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

komt denk ik omdat ze dan in grote platen worden aangeleverd. dan begint het al te buigen en dan is het leed al geschied op het moment dat ze op maat gezaagd worden. voordeel van MDF is dan dat het nog wel redelijk makkelijk terug te buigen is.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2010, 12:16:33
Mooie stapel! :) Maar dan zul je straks toch nog merken dat er kleine variaties op gaan treden. Als de onderlinge afstand gelijkhouden je grootste goed is, maak dan gebruik van de zwaartekracht!!!
(oftwel: ga ze assembleren zoals op de foto). Op de site van Toine staat een exemplaar wat horizontaal gemonteerd is en ik kan je verzekeren dat het in verticale richting al moeilijk genoeg is.

Succes!

Groeten, Jan

Dank je! We hebben inderdaad de zwaartekracht ook mee laten helpen. De toleranties zijn inderdaad erg klein, dus zo precies mogelijk is wel de bedoeling. Er treden ook, zoals verwacht, kleine variaties op, want er zijn 3 factoren die meespelen, de dikte van de lat, de dikte van de afstandhouder en de nauwkeurigheid van de zaagmachine. Overal zitten natuurlijk toleranties op en opgeteld zit je zo aan een paar mm. En dat is eigenlijk al te veel :o

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2010, 12:16:33
P.S.: Bedankt voor je aanbod mbt de PS-audio! :pompom: (ik houd het in mijn achterhoofd).

Ik hoor het t.z.t. wel ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  2, 2010, 18:28:57
komt denk ik omdat ze dan in grote platen worden aangeleverd. dan begint het al te buigen en dan is het leed al geschied op het moment dat ze op maat gezaagd worden. voordeel van MDF is dan dat het nog wel redelijk makkelijk terug te buigen is.
Denk ik ook. Platen zijn 2,5x2m en die komen natuurlijk uit nog grotere platen ;) Alleen 30mm buigt niet zo goed terug :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei  2, 2010, 18:27:39
Any progress yet?
Yep.

We zijn aardig opgeschoten vandaag. Eerst afstandhouders gezaagd. Aluminium zagen is overigens niet eenvoudig ;) Daarna gekeken wat de beste manier was om te gaan bouwen. En toen was het gewoon een kwestie van doen :D

De basis van de basstrap

1e deel van de 1e basstrap is gemonteerd

Bouwtijd: 2,5 à 3 uur

We weten nu hoe het moet, dus misschien gaan de volgende sneller. Ik ben overigens heel blij met de tip van Jan om de basstrap in 3 delen op te bouwen. Dit deel is al bijna niet te tillen :o
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  2, 2010, 12:12:59

Toen ik deze WCDFurutech FT-SWS R  kocht was er helaas alleen de enkelvoudige, een jaar later kwam de double uitvoering.
Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  2, 2010, 13:40:08
Ik heb niet de huidige prijs betaald ;). Toen waren ze goedkoper  :D

Ik vind het een meerwaarde hebben.De prijs die je ervoor betaalt vind ik persoonlijk in onze wereld van stereo en/of HT een meeneem prijs  ;)
Wanneer je nagaat dat er soms honderden of zelfs duizenden euro's worden uitgegeven om een tweak of voor een upgrade dan is deze prijs wat de WCD van Furutech kost(Rodium variant) peanuts.
Ik ben wel van mening wanneer iemand een aparte stroomgroep heeft voor zijn stereo en/of HT gebeuren dan hoort daar ook een goede WCD bij en niet standaard WCD van een bouwmarkt.Dit geldt ook wanneer er stekkerblokken of netfilters van goede kwaliteit in gebruik zijn, die plug je ook niet zomaar in standaard WCD.

Sinds ik deze WCD heb is de klank vooruit gegaan.Verwacht geen grote sprongen maar wel een verbetering.Vooral in de kleine details, het is wat ruimtelijker geworden. Dit is dan wel op klankmatig gebied.
Qua bouw van deze WCD is het wel een hele grote vooruitgang.De Shuko stekker klemt ook veel beter in de WCD, deze trek je er niet zomaar eventjes simpelweg uit.

Bedankt voor de link!

Da's een mooie WCD voor een stevige prijs :o Maar je hebt helemaal gelijk dat het een fractie is van de investering, dus daar moet je niet op bezuinigen. Dus deze zal het wel worden ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei  2, 2010, 18:37:49
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :pompom:
Thanks! Morgenavond misschien verder. Nu gaan we Up! kijken. Ben erg benieuwd... :popcorn:
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 18:33:53
Denk ik ook. Platen zijn 2,5x2m en die komen natuurlijk uit nog grotere platen ;) Alleen 30mm buigt niet zo goed terug :D
jawel hoor, even wat gewicht erop zetten. en een nachtje laten staan

verder erg mooi hoor! ziet er nog best stoer uit die basstraps
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Trouwens, heb je die ene trap al even in je HT gezet om 't effect te testen? ;)

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  2, 2010, 18:46:29
jawel hoor, even wat gewicht erop zetten. en een nachtje laten staan
Als ik nog een gebogen lat tegenkom, zal ik dat eens proberen.

Citaat van: The Vampire op mei  2, 2010, 18:46:29
verder erg mooi hoor! ziet er nog best stoer uit die basstraps
Zien er inderdaad stoer en imposant uit. Misschien wel jammer dat ik er straks niets meer van zie ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei  2, 2010, 21:56:42
Trouwens, heb je die ene trap al even in je HT gezet om 't effect te testen? ;)
Nee, want dat heeft op dit moment nog weinig zin. Ten eerste is deze te klein om het beoogde effect te hebben. Ten tweede moet er nog isolatiemateriaal bevestigd zijn en tot slot moet de basstrap luchtdicht zijn.

Dus nog even geduld... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op mei  2, 2010, 18:40:39
Thanks! Morgenavond misschien verder. Nu gaan we Up! kijken. Ben erg benieuwd... :popcorn:
Gisteren dus Up! gezien. Erg goede animatiefilm van Pixar weer :thumbs-up:

Mooi gemaakt, goed verhaal, soms ontroerend en werkelijk schitterend beeld en geluid. Elke stoppel op de baard van Carl was zichtbaar, elk ritseltje in de jungle hoorbaar. De sub had ook het nodige te doen, dus prima demomateriaal!!

Daarna nog IMAX: Mummies gekeken. Ook prachtige film met mooi beeld en geluid. Wordt een beetje eentonig, maar we hebben weer genoten :pompom:
Showcase - Topic