Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

zoals Davey al zegt, het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. het lijkt sowieso wel of steeds bedrijven vergeten dat ze zonder de klant nergens zijn. echte klantvriendelijkheid  (in zowel personeel als zaken doen) komt gewoon steeds minder voor.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

eddy135

Nu zijn klanten ook niet meer zou dealer-trouw als vroeger, matuurlijk.
Als we iets elders (bv. via internet) voor een paar stuivers minder kunnen krijgen, doen we dat ook.
Is voor bedrijven ook niet leuk, hoor. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Ik wil best iets meer betalen voor service, maar die moet je dan wel krijgen ;) Heb nu goede ervaringen met een aantal dealers en daar zal ik niet zo snel van afwijken. Enige punt is dat ik meer 2e hands of demo's koop. Dan kan je voor een mooi prijsje een prachtcomponent kopen ;)

Maar ik vind wel dat de houtleverancier de bal laat liggen. Het is een kleine moeite om een order in de gaten te houden en indien nodig hierover te communiceren. Beide gebeurt niet. Is voor mij ook de laatste keer bij deze zaak. En ik zal deze niet zo snel aanbevelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

2e hands of demo's heb je vaak goede apparaten. Jammer is wel dat ik nog steeds geen KEF's IQ7/70/9/90 in black ash ben tegen gekomen, die zou ik het liefst ook 2e hands aanschaffen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april 18, 2010, 13:57:29
2e hands of demo's heb je vaak goede apparaten. Jammer is wel dat ik nog steeds geen KEF's IQ7/70/9/90 in black ash ben tegen gekomen, die zou ik het liefst ook 2e hands aanschaffen.

Ik heb er veel geluk mee gehad. Juiste moment kon je het echt niet noemen, want een aantal aankopen waren zeker niet gepland op dat moment... ;)

Overigens op ebay de volgende advertentie gevonden: Kef-iQ70-iQ-70-Pair-of-Black-Floorstanding-Speakers. Verzending is erg duur vanuit US, maar misschien kan je de speakers goedkoop krijgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op april 18, 2010, 15:01:01
Ik heb er veel geluk mee gehad. Juiste moment kon je het echt niet noemen, want een aantal aankopen waren zeker niet gepland op dat moment... ;)

Overigens op ebay de volgende advertentie gevonden: Kef-iQ70-iQ-70-Pair-of-Black-Floorstanding-Speakers. Verzending is erg duur vanuit US, maar misschien kan je de speakers goedkoop krijgen...

ebay vind ik niet echt een optie, dan kan ik ze volgens mij beter op internet bestellen in NL, dan ben ik net zo duur uit volgens mij  ;)

Ik heb overigens wel geduld hoor, maar valt me op dat ze gewoon niet 2e hands aangeboden staan in NL/BE

HTip

Kan ik goed inkomen. Ik vind het ook beter om A/V-componenten zo dicht mogelijk bij huis te kopen. En liefst ga ik het halen, zodat ik de koopwaar nog kan zien en horen.

Morgenavond komt iemand voor een kort bezoek de HT bekijken. Ik heb meerdere BD's bij hem gekocht en hij bleek erg dicht in de buurt te wonen. Kan nu nog, want ik hoop binnenkort met de laatste verbouwing te beginnen en dan is de HT waarschijnlijk een paar maanden niet bruikbaar is (ik hoop korter, maar je weet nooit). Ben benieuwd wat hij ervan vindt...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april 18, 2010, 18:07:22
Kan ik goed inkomen. Ik vind het ook beter om A/V-componenten zo dicht mogelijk bij huis te kopen. En liefst ga ik het halen, zodat ik de koopwaar nog kan zien en horen.

Idd, ik wil ze eerst kunnen beluisteren. Anders kan ik ze net zo goed nieuw kopen, dan weet je bijna zeker dat ze 100% goed zijn..

Morgenavond komt iemand voor een kort bezoek de HT bekijken. Ik heb meerdere BD's bij hem gekocht en hij bleek erg dicht in de buurt te wonen. Kan nu nog, want ik hoop binnenkort met de laatste verbouwing te beginnen en dan is de HT waarschijnlijk een paar maanden niet bruikbaar is (ik hoop korter, maar je weet nooit). Ben benieuwd wat hij ervan vindt...

Verwacht je er echt zo lang over te doen? Had het idee dat het een klus van een week is, maar dat valt dus tegen.

Robbert54

een paar maand :blink: :nopompom:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

een aantal maanden niet bruikbaar? dat is toch een DOEMSCENARIO? Zonde man!!

gaat de accu van je accuboor maar 2 minuten mee ofzo?  :eh:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

eddy135

Dat kan toch niet!?!
Laten we in godsnaam een reddingsactie op touw zetten:

Help Philip de zomer door.
We springen allemaal een zaterdagje bij, en in no time is de klus geklaard. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

Citaat van: eddy135 op april 19, 2010, 17:44:02
Dat kan toch niet!?!
Laten we in godsnaam een reddingsactie op touw zetten:

Help Philip de zomer door.
We springen allemaal een zaterdagje bij, en in no time is de klus geklaard. :)
ik help wel, heb vanaf vandaag toch teveel vrije tijd :D

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

En die zere knie dan? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

jaco

Citaat van: cyberkoe op april 19, 2010, 16:31:18
een aantal maanden niet bruikbaar? dat is toch een DOEMSCENARIO? Zonde man!!
Dat gaat prima, ik ben 10 maanden geleden uit mijn eigen huis vertrokken en heb sindsdien geen film meer in een goed HT gezien.
Af en toe wat kijken op een 32" TV
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Sorry dat ik jullie zo heb laten schrikken, maar de bouw van de projectiewand is wel iets meer dan de basstraps bouwen. Dat op zich is al niet eenvoudig en een heeeeeel precies karwei. Daarnaast moeten nog de volgende dingen worden gedaan:

• afwerken van basstraps met isolatiemateriaal
  • frame bouwen voor de verschillende absorbers
  • herzien van alle paneelabsorbers vanwege de nieuwe afmetingen van het scherm
  • aanpassen plafondplaten en gordijnkoof
  • ver-/aanleggen stroom voor gordijnen en KAKU
En omdat ik dan toch bezig ben wil ik eigenlijk de rest ook meteen afronden:

• spuiten en afwerken diffusers
  • diffuser bij deur voorzien van bevestigingspunt
  • spuiten stoelframes
  • afwerken tegelvloer bij deur en dorpel
Ik heb vrij tussen hemelvaart en pinksteren en hoop dan een groot deel van de werkzaamheden te kunnen doen... Iedereen die vindt dat het lang gaat duren is natuurlijk van harte welkom om mee te helpen :P :D
Showcase - Topic

Madhouse

Beter in één keer goed dan half af inderdaad. Geen klusje voor een week dus nu ik je uitleg zie.

HTip

Gisteravond heb ik een korte demonstratie in onze HT gegeven. Iemand die vlakbij mijn werk woont en heb leren kennen via BD-transacties op het DVD.nl-forum. Kort gesproken over de bouw en hoe het allemaal is begonnen (en een beetje uit de hand gelopen ;)) terwijl op de achtergrond de mooie rustige klanken van Donald Fagen door de speakers klonk. Ook de mogelijkheid van het tunen van de "bassreflexpoort" van de ALR/Jordan Notes. Toen was het tijd voor het nodige (natuur)geweld :D

Ik had "2012" al voorbereid en daarvan hebben we de scene in Los Angeles gekeken. Hij was verwonderd over de scherpte en zwartwaarden van een beamer/schermcombi, omdat hij nog geen goede ervaringen daarmee had. Het geluid was overal om ons heen en dat was ook fanstastisch. De integratie van de sub viel ook op en de kracht waarmee de lage tonen werden gespeeld was indrukwekkend. Ik had overigens de SMS-1 op Action gezet en dat gaf een betere LFE-weergave (Teejoo had gelijk over de LFE-mix, maar dat is het mooie van de SMS :thumbs-up:)

De BD "Cloudy with a chance of meatballs" had hij meegenomen en deze is zeer kleurrijk met het risico op oversaturatie, maar de weergave was ook hier weer boven verwachting. Ik mag de BD compleet afkijken, want daar zijn we natuurlijk niet aan toegekomen. Ga ik zeker doen, want het was een erg leuke film met prachtig beeld en geluid...

Tot slot de BD die in geen enkele demo mag ontbreken... The Dark Knight. De veel geroemde openingsscene, achtervolging in de tunnel en de ziekenhuisontploffing met monoloog van The Joker kwamen achtereenvolgens voorbij. Ik merkte dat het geluid aanmerkelijk beter was dan de laatste keer dat we die hadden gezien. Dat kwam natuurlijk door de nieuwe LS-kabels, etc., maar het was leuk om de verbetering te horen.

Resultaat van de avond... Iemand die graag ook zo'n dedicated ruimte wil hebben, het liefst in de kelder. Kortom, weer iemand besmet met het upgradevirus :devil:
Showcase - Topic

HTip

Nog iets leuks om te vermelden...

Morgenavond ben ik bij de uitreiking van de Marantz KI Pearl Award aan Poulissen Audio Video Center in Roermond en aansluitend wordt de KI Pearl set gedemonstreerd door niemand anders dan... Ken Ishiwata :worship: Demo wordt gegeven met de B&W 800 series Diamond.

Leuk om een professionele demo bij te wonen en de meester achter de sound van Marantz te ontmoeten. Heb er echt zin in :music:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op april 20, 2010, 20:21:12
Hij was verwonderd over de scherpte en zwartwaarden van een beamer/schermcombi, omdat hij nog geen goede ervaringen daarmee had.
Niets is leuker dan andersmans vooroordelen in een split second te zien verdwijnen! ;D :clapping:

tiptop

Citaat van: HTip op april 20, 2010, 20:58:02
Nog iets leuks om te vermelden...

Morgenavond ben ik bij de uitreiking van de Marantz KI Pearl Award aan Poulissen Audio Video Center in Roermond en aansluitend wordt de KI Pearl set gedemonstreerd door niemand anders dan... Ken Ishiwata :worship: Demo wordt gegeven met de B&W 800 series Diamond.

Leuk om een professionele demo bij te wonen en de meester achter de sound van Marantz te ontmoeten. Heb er echt zin in :music:
Veel plezier :)

Alleen jammer van die B&W's. Marantz en B&W vind ik niet zo'n mooie combi. :confused: Dat ze daar geen andere luidsprekers op gebruiken. :plain:

Maar altijd leuk zo'n dagje ;) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

welke had jij liever gehad dan? gaat wel om de 800 serie he. dat is niet de minste speaker.

philip veel plezier en luister genot alvast!

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op april 20, 2010, 21:11:01
Niets is leuker dan andersmans vooroordelen in een split second te zien verdwijnen! ;D :clapping:
Is niet zo zeer een vooroordeel, maar gewoon een eerdere slechte ervaring. Hangt natuurlijk heel erg af van de set, de calibratie en de ruimte. Moet het toch wel redelijk op orde zijn in onze HT :P

Overigens kreeg ik het compliment dat zowel het beeld als geluid beter was dan in de bioscoop :blush: Vond ik erg leuk om te horen. Is toch eer van ons werk...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op april 20, 2010, 21:47:10
Veel plezier :)

Alleen jammer van die B&W's. Marantz en B&W vind ik niet zo'n mooie combi. :confused: Dat ze daar geen andere luidsprekers op gebruiken. :plain:

Maar altijd leuk zo'n dagje ;) :)
Citaat van: The Vampire op april 20, 2010, 21:52:28
welke had jij liever gehad dan? gaat wel om de 800 serie he. dat is niet de minste speaker.

philip veel plezier en luister genot alvast!

Thanks guys! Ik dacht ook Marantz en B&W niet zo'n goede combi was. Want ik heb demo's van Ken Ishiwata op internet gezien met de ALR/Jordan Note 3. Ben dus erg benieuwd naar de combi, de 800-serie is natuurlijk niet zomaar een speaker. Niet dat ik direct mijn set ga aanpassen hoor, don't worry :P
Showcase - Topic