Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 12, 2010, 22:59:04
Mijn 9000e post moet ik natuurlijk in mijn eigen topic plaatsen, dus hier is ie...

Dit weekend ga ik ook het hout bestellen voor de basstraps. Ik heb 2 verdelingen over de platen getekend i.v.m. zaagrichting, maar dat is eigenlijk helemaal niet interessant. Wat wel interessant is, is dat ik dus binnen niet al te lange tijd de basstraps kan gaan bouwen :thumbs-up:

He he, eindelijk basstraps....ow en 9000 posts  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2010, 23:28:49
He he, eindelijk basstraps....ow en 9000 posts  ;D
Ja, eindelijk. Ik heb veel getekend en gerekend, maar ik denk dat ik er nu uit ben. Ik ben met een mail bezig met ontwerptekeningen voor de houtleverancier.

Ik vind het best spannend, want ze moeten heel erg nauwkeurig werken en dat probeer ik ook zo goed mogelijk uit te leggen. Is best moeilijk. Mocht het niet via de mail lukken, dan kan ik natuurlijk ook nog bellen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb ook de vraag uitgezet voor de LS-1202. Ook best spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 13, 2010, 21:03:14
Ja, eindelijk. Ik heb veel getekend en gerekend, maar ik denk dat ik er nu uit ben. Ik ben met een mail bezig met ontwerptekeningen voor de houtleverancier.

Ik vind het best spannend, want ze moeten heel erg nauwkeurig werken en dat probeer ik ook zo goed mogelijk uit te leggen. Is best moeilijk. Mocht het niet via de mail lukken, dan kan ik natuurlijk ook nog bellen ;)
is het ver bij je vandaan? anders zou ik het persoonlijk uitleggen.
Citaat van: HTip op maart 13, 2010, 21:03:51
Heb ook de vraag uitgezet voor de LS-1202. Ook best spannend!
ben erg benieuwd. zou je me kunnen pm'en waar je die kabel vandaan haalt?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2010, 21:12:33
is het ver bij je vandaan? anders zou ik het persoonlijk uitleggen.
Yep. Meer dan een uur rijden, maar dat is zeker het overwegen waard als de communicatie niet helemaal goed verloopt. Goeie tip!

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2010, 21:12:33
ben erg benieuwd. zou je me kunnen pm'en waar je die kabel vandaan haalt?
PM
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op maart 13, 2010, 21:21:19
Yep. Meer dan een uur rijden, maar dat is zeker het overwegen waard als de communicatie niet helemaal goed verloopt. Goeie tip!
Aantwaarp, toch? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op maart 13, 2010, 21:27:12
Aantwaarp, toch? ;)
Yep, daar in de buurt. Schoten om precies te zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Gefeliciteerd met je 9011de post inmiddels ;D

De posts gaan snel als je lol hebt. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

#5308
Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 10:06:51
Gefeliciteerd met je 9011de post inmiddels ;D

De posts gaan snel als je lol hebt. :P


Lol.... ::) Misschien wel buikpijn of hij de juiste kabels heeft gekozen  ;D.

Het kan ook geen kwaad om in bv. de center dezelfde binnenbekabeling te plaatsen met vergulde schuifschoentjes i.p.v. die blikjes.
Als het maar gewone snoertjes in de speakers zijn dan knappen ze er enorm van op met Inakustik.
De center is een hele mooie proefspeaker daarvoor. Kun je ook direct horen hoe een paar draadjes van een halve meter inspelen  ;).
Stel dat er gesoldeerd moet worden aan hetfilter dan draai je de koperdraad er als proef gewoon tijdelijk omheen en knijp je ze met een tangetje vast. Die Black en White zijn zo stug dat ze gewoon blijven zitten.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 11:23:11
Lol.... ::) Misschien wel buikpijn of hij de juiste kabels heeft gekozen  ;D.

Het kan ook geen kwaad om in bv. de center dezelfde binnenbekabeling te plaatsen met vergulde schuifschoentjes i.p.v. die blikjes.
Als het maar gewone snoertjes in de speakers zijn dan knappen ze er enorm van op met Inakustik.
De center is een hele mooie proefspeaker daarvoor. Kun je ook direct horen hoe een paar draadjes van een halve meter inspelen  ;).
Stel dat er gesoldeerd moet worden aan hetfilter dan draai je de koperdraad er als proef gewoon tijdelijk omheen en knijp je ze met een tangetje vast. Die Black en White zijn zo stug dat ze gewoon blijven zitten.

De interne bekabeling van ALR/Jordan note serie is top  :thumbs-up: . Deze kabel was voorheen ook te koop, helaas nu niet meer.Deze kabel kan zich makkelijk meten met vele andere kabels.

Dit vind ik gewoon te ver gaan wat jij nou schrijft. Sowieso is dit absoluut niet nodig bij de Note serie omdat deze gewoon van binnen goed materiaal hebben etc etc.
Als tweede punt, je gaat niet zomaar even de bekabeling veranderen in luidsprekers van deze prijsklasse, dit staat los van alle andere punten als deze LS goede bekabeling heeft en goede filters. We praten hier niet over Luidsprekers van 1000 per paar.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2010, 12:14:15
Dit vind ik gewoon te ver gaan wat jij nou schrijft. Sowieso is dit absoluut niet nodig bij de Note serie omdat deze gewoon van binnen goed materiaal hebben etc etc.
Als tweede punt, je gaat niet zomaar even de bekabeling veranderen in luidsprekers van deze prijsklasse, dit staat los van alle andere punten als deze LS goede bekabeling heeft en goede filters. We praten hier niet over Luidsprekers van 1000 per paar.;)

Goede terechtwijzing, thanx !
Zonder mij te verdiepen in zijn set en speakers heb ik dit weggeschreven en dat is wel erg dom  :withstupid:
Bij mijn € 1.500,- speakertjes was het wel een verbetering. Dit heb ik ook pas doorgevoerd na overleg met de fabrikant.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 12:29:09
Goede terechtwijzing, thanx !
Zonder mij te verdiepen in zijn set en speakers heb ik dit weggeschreven en dat is wel erg dom  :withstupid:
Bij mijn € 1.500,- speakertjes was het wel een verbetering. Dit heb ik ook pas doorgevoerd na overleg met de fabrikant.


Welke Black&White bekabeling heb je erin zitten?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2010, 13:37:33
Welke Black&White bekabeling heb je erin zitten?


1102 en enkeldraads.  Van één meter origineel maak je dus drie meter speakerbekabeling.

Veel LS fabrikanten zeggen dat hun bedrading goed is, logisch.  Maar wij weten ook dat er veel verschil in LS snoeren zit.
Ik zet zelf zonder problemen overal de soldeerbout en schroevendraaier in, zelfs in mijn 500M om te kijken of iets zinvol is.
Dat is voor mij gewoon hobby, maar gaat sommigen te ver. Interne bedrading is pas zinvol als je zeker weet dat het extern goed zit en je dat niet gaat wisselen bij je huidige set.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 13:54:07
1102 en enkeldraads.  Van één meter origineel maak je dus drie meter speakerbekabeling.

Veel LS fabrikanten zeggen dat hun bedrading goed is, logisch.  Maar wij weten ook dat er veel verschil in LS snoeren zit.
Ik zet zelf zonder problemen overal de soldeerbout en schroevendraaier in, zelfs in mijn 500M om te kijken of iets zinvol is.
Dat is voor mij gewoon hobby, maar gaat sommigen te ver. Interne bedrading is pas zinvol als je zeker weet dat het extern goed zit en je dat niet gaat wisselen bij je huidige set.

Veel fabrikanten zijn ook niet duidelijk over welke LS kabel ze erin hebben zitten of ze geven helemaal geen openheid. :sly:
Ik ken gelukkig wel merken die zeer veel openheid geven over hun interne bedrading en filters etc etc. Paar van deze merken verkopen ook LS kabel die ze gebruiken  in de luidsprekers. :).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 10:06:51
Gefeliciteerd met je 9011de post inmiddels ;D

De posts gaan snel als je lol hebt. :P
:D LOL. Ik heb ook veel lol op dit forum, daarom is het ook zo verslavend... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 11:23:11
Lol.... ::) Misschien wel buikpijn of hij de juiste kabels heeft gekozen  ;D.
Nee hoor, geen buikpijn. Wil wel graag weten of de kabel leverbaar is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 11:23:11
Het kan ook geen kwaad om in bv. de center dezelfde binnenbekabeling te plaatsen met vergulde schuifschoentjes i.p.v. die blikjes. Als het maar gewone snoertjes in de speakers zijn dan knappen ze er enorm van op met Inakustik.
De center is een hele mooie proefspeaker daarvoor. Kun je ook direct horen hoe een paar draadjes van een halve meter inspelen  ;).

Stel dat er gesoldeerd moet worden aan hetfilter dan draai je de koperdraad er als proef gewoon tijdelijk omheen en knijp je ze met een tangetje vast. Die Black en White zijn zo stug dat ze gewoon blijven zitten.
Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2010, 12:14:15
De interne bekabeling van ALR/Jordan note serie is top  :thumbs-up: . Deze kabel was voorheen ook te koop, helaas nu niet meer.Deze kabel kan zich makkelijk meten met vele andere kabels.

Dit vind ik gewoon te ver gaan wat jij nou schrijft. Sowieso is dit absoluut niet nodig bij de Note serie omdat deze gewoon van binnen goed materiaal hebben etc etc.
Als tweede punt, je gaat niet zomaar even de bekabeling veranderen in luidsprekers van deze prijsklasse, dit staat los van alle andere punten als deze LS goede bekabeling heeft en goede filters. We praten hier niet over Luidsprekers van 1000 per paar.;)
Ik had ook begrepen dat in de Notes goede kabel wordt gebruikt. Geldt overigens ook voor de overige componenten. Fijn dat je dit kan bevestigen. Ik denk niet dat ik ze ooit ga vervangen. Met de juiste kabels klinken ze gewoonweg fantastisch. Des te meer ik de 1202 wil horen... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2010, 13:37:33
Welke Black&White bekabeling heb je erin zitten?
Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 13:54:07
1102 en enkeldraads.  Van één meter origineel maak je dus drie meter speakerbekabeling.
1102 in een speaker :clapping:

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 13:54:07Veel LS fabrikanten zeggen dat hun bedrading goed is, logisch.  Maar wij weten ook dat er veel verschil in LS snoeren zit.
Is dat echt zo? Vertel! :tongue2: :D

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 13:54:07Ik zet zelf zonder problemen overal de soldeerbout en schroevendraaier in, zelfs in mijn 500M om te kijken of iets zinvol is. Dat is voor mij gewoon hobby, maar gaat sommigen te ver. Interne bedrading is pas zinvol als je zeker weet dat het extern goed zit en je dat niet gaat wisselen bij je huidige set.
Ik verander niet snel de interne opbouw van een component. Maar dat wist je al van het zekeringentopic :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 14, 2010, 14:24:43
Veel fabrikanten zijn ook niet duidelijk over welke LS kabel ze erin hebben zitten of ze geven helemaal geen openheid. :sly:
Ik ken gelukkig wel merken die zeer veel openheid geven over hun interne bedrading en filters etc etc. Paar van deze merken verkopen ook LS kabel die ze gebruiken  in de luidsprekers. :).
Het is vaak een black-box. Je stopt er stroom in en er komt geluid uit :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2010, 12:29:09
Goede terechtwijzing, thanx !
Zonder mij te verdiepen in zijn set en speakers heb ik dit weggeschreven en dat is wel erg dom  :withstupid:
Bij mijn € 1.500,- speakertjes was het wel een verbetering. Dit heb ik ook pas doorgevoerd na overleg met de fabrikant.
Is niet dom hoor. ALR/Jordan is niet zo bekend hier op het forum. En onbekend maakt onbemind. Zijn wel niet goedkoop (vooral de Notes), maar de investering helemaal waard. Een mooie feature is de regelbare passieve radiatoren. Is echt iets voor jou :D I.p.v. een basreflexpoort met en vaste frequentie zit hier een conus, waarvan je de uitslag kan beïnvloeden met gewichtjes. Ideaal voor woonkamers, waarbij de ene speaker in de hoek staat en de andere in de vrije ruimte. Is ook iets wat ik nog kan veranderen als de basstraps niet dat doen wat ik beoog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 15, 2010, 12:42:44
Is niet dom hoor. ALR/Jordan is niet zo bekend hier op het forum. En onbekend maakt onbemind. Zijn wel niet goedkoop (vooral de Notes), maar de investering helemaal waard. Een mooie feature is de regelbare passieve radiatoren. Is echt iets voor jou :D I.p.v. een basreflexpoort met en vaste frequentie zit hier een conus, waarvan je de uitslag kan beïnvloeden met gewichtjes. Ideaal voor woonkamers, waarbij de ene speaker in de hoek staat en de andere in de vrije ruimte. Is ook iets wat ik nog kan veranderen als de basstraps niet dat doen wat ik beoog...

Heb je nog niet gespeeld  ;) met de gewichtjes voor het laag goed af te stemmen.
Ik meen hier gelezen te hebben dat je dit ging doen, maar ik weet niet meer welke pagina dit stond.Er zijn zoveel pagina's hier  :P

Zelf heb ik de gewichtjes nog allemaal eraan, vind ik het mooiste in laag weergave in mijn ruimte.
Heb het geprobeerd met eentje eraf te halen en ook geen gewichtjes eraan maar dan werd het laag ongecontroleerd. :nopompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 15, 2010, 13:17:18
Heb je nog niet gespeeld  ;) met de gewichtjes voor het laag goed af te stemmen.
Ik meen hier gelezen te hebben dat je dit ging doen, maar ik weet niet meer welke pagina dit stond.Er zijn zoveel pagina's hier  :P
:D Heb je helemaal gelijk in dat ik dit nog met de gewichtjes zou gaan spelen. Is alleen het een en ander tussengekomen en een flink aantal pagina's ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 15, 2010, 13:17:18
Zelf heb ik de gewichtjes nog allemaal eraan, vind ik het mooiste in laag weergave in mijn ruimte.
Heb het geprobeerd met eentje eraf te halen en ook geen gewichtjes eraan maar dan werd het laag ongecontroleerd. :nopompom:
Ik heb geen gewichtjes erop, dus daar is nog zeker winst te behalen. Echter denk ik dat het ook mijn ruimte ligt en wil ik dus de basstraps afwachten, voordat ik daarmee verder ga.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 15, 2010, 13:28:04
Echter denk ik dat het ook mijn ruimte ligt en wil ik dus de basstraps afwachten, voordat ik daarmee verder ga.

Dat is inderdaad logisch om even af te wachten. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Goed nieuws! Ik heb bevestiging dat de LS-1202 geleverd kan worden in 7 en 11m. Ik heb meteen besteld en tezamen met de LS-1002 bi-wiring bruggen :pompom:

Spannend :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Gefeliciteerd met je aankoop! Wanneer verwacht je de kabels?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub