Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2010, 19:00:43
Hij kan beter zijn naam veranderen in Htop (Home Theather On Perfection)  ;D
:D Daar lijk het beetje op, hè? :unsure:

Dit is een grote stap op kabelgebied en is het eindstation voor de LS-kabels. De speakers ga ik sowieso niet vervangen en ik hoop dat de potentie van de Notes nu duidelijk wordt. Want er zit veel meer in dan jullie hebben mogen ervaren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op maart 17, 2010, 19:10:39
Is niet nodig, want als Philip de puntjes op de I heeft, dan wordt het gewoon:
Home Theatre, idle progress :D

Op bouwgebied ben ik echt bijna klaar. Na de projectiewand, alleen nog het spuiten van de stoelframes en de diffusers, de vloer naar de bar/foyer. Tot slot nog de foyer, maar dat heeft geen haast ;)

Wat mij betreft zijn hierna nog 3 componenten niet op hun (voorlopig) eindstation aangekomen.
- CD/DVD/BD-speler => kandidaten Denon UD-4010, Marantz UD-8004, Oppo BD83
- Subwoofer => wens: Velodyne DD-series
- Beamer => wens: JVC met betere calibratiemogelijkheden

Die laatste zal zeker niet dit jaar komen, want voorlopig voldoet de HD1 prima!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

@HTip,

Ik heb even gemaild met Alr en ik kreeg heel snel reactie terug  :thumbs-up: . Deden meer fabrikanten maar zo snel terug reageren  ;)
Ze hebben de terminals van de Note serie veranderd. Alleen weet ik niet vanaf wanneer, maar één ding weet ik wel dat ik er eentje heb met de oude terminals. ;D
ALR schrijft ook dat de oudere terminals niet standaard zijn.

Welke terminals heb jij?

Ik heb de goudkleurige terminals. De standaard bruggen van ALR heb ik gemeten en komen op 9mm bij mijn LS.

ALR adviseert bananen stekkers te gebruiken bij de luidspreker kabel, maar de bruggen moeten dan met spades of Bare-wire.

Ik ga eens informeren wat het kost om de terminals te veranderen. :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Mijn Note 7 is van vorig jaar, dus misschien heb ik de nieuwe terminals. Ik had ook de nieuwe zwarte kleur.

Een foto van mijn huidige terminals:


Ik weet niet of je een verschil met jouw terminals kan zien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#5354
Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 21:12:24
Mijn Note 7 is van vorig jaar, dus misschien heb ik de nieuwe terminals. Ik had ook de nieuwe zwarte kleur.

Een foto van mijn huidige terminals:


Ik weet niet of je een verschil met jouw terminals kan zien...

Het zijn dezelfde terminals maar dan denk ik dat jij de nieuwste heb die dus smaller zijn  :).Waar de Spades invallen 1mm smaller  ;), is met het blote oog nauwelijks waar te nemen.
Nu weet ik wel dat de nieuwe terminals hetzelfde qua uiterlijk zijn gebleven.


Nieuwe zwarte kleur?? Weet jij zo wat er nieuw aan de kleur(en) zijn? ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 17, 2010, 21:39:26
Het zijn dezelfde terminals maar dan denk ik dat jij de nieuwste heb die dus smaller zijn  :).Waar de Spades invallen 1mm smaller  ;), is met het blote oog nauwelijks waar te nemen.
Nu weet ik wel dat de nieuwe terminals hetzelfde qua uiterlijk zijn gebleven.
1mm kan je inderdaad met het blote oog bijna niet zien, dus ik hoop dat het gaat lukken...

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 17, 2010, 21:39:26
Nieuwe zwarte kleur?? Weet jij zo wat er nieuw aan de kleur(en) zijn? ;)
Voorheen was de zwarte Note met houtstructuur. De nieuwe zwarte Note is of pianolak of zijdeglans. Die laatste heb ik gekozen vanwege de reflectie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 20:51:35

- Beamer => wens: JVC met betere calibratiemogelijkheden

Die laatste zal zeker niet dit jaar komen, want voorlopig voldoet de HD1 prima!

Volgend jaar is perfect  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

fugazi_2009

Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 23:05:17
1mm kan je inderdaad met het blote oog bijna niet zien, dus ik hoop dat het gaat lukken...

Tijd voor een bril?  ;D  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

#5358
Helaas kan ik mijn Note luidspreker niet de nieuwste terminals erop laten zetten.  :-X
Het gaat niet op de oude behuizing i.v.m. andere schroefgaten en iets andere kabel geleiding.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 23:05:17
Voorheen was de zwarte Note met houtstructuur. De nieuwe zwarte Note is of pianolak of zijdeglans. Die laatste heb ik gekozen vanwege de reflectie.

Ik vond juist die houtstructuur ontzettend mooi.Mijn Note heeft die houtstructuur nog, heb wel kersen kleur.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

celerontje

Dacht de fabrikant helaas anders over... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 20:51:35
Op bouwgebied ben ik echt bijna klaar. Na de projectiewand, alleen nog het spuiten van de stoelframes en de diffusers, de vloer naar de bar/foyer. Tot slot nog de foyer, maar dat heeft geen haast ;)

Wat mij betreft zijn hierna nog 3 componenten niet op hun (voorlopig) eindstation aangekomen.
- CD/DVD/BD-speler => kandidaten Denon UD-4010, Marantz UD-8004, Oppo BD83
- Subwoofer => wens: Velodyne DD-series
- Beamer => wens: JVC met betere calibratiemogelijkheden

Die laatste zal zeker niet dit jaar komen, want voorlopig voldoet de HD1 prima!
Ik raad je de Marantz aan! Ontzettend goed beeld en geluid. En je bent toch een beetje Marantzfan ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: treky22 op maart 18, 2010, 08:12:51
Volgend jaar is perfect  ::)
:D Misschien, kan niks beloven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op maart 18, 2010, 09:23:45
Tijd voor een bril?  ;D  ;)
:D Die heb ik al :P Ik denk overigens niet dat het veel helpt... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 18, 2010, 12:12:52
Helaas kan ik mijn Note luidspreker niet de nieuwste terminals erop laten zetten.  :-X
Het gaat niet op de oude behuizing i.v.m. andere schroefgaten en iets andere kabel geleiding.
Da's balen voor je. Dan kan je dus nooit bi-wire bruggen gebruiken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 18, 2010, 12:16:09
Ik vond juist die houtstructuur ontzettend mooi.Mijn Note heeft die houtstructuur nog, heb wel kersen kleur.
Vond ik ook erg mooi. De Note 5 hebben in zwarte houtnerf. Ziet natuurlijker uit. De zijdeglans is ook erg mooi hoor, maar is erg vatbaar voor (vinger)vlekken. Er komen bijna nooit vingers op, dus stoffen is genoeg.

Citaat van: celerontje op maart 18, 2010, 12:19:30
Dacht de fabrikant helaas anders over... >:(
Heeft ook misschien met trendgevoeligheid te maken. Als er geen vraag meer naar is, dan zal een fabrikant zich aanpassen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op maart 18, 2010, 12:38:58
Ik raad je de Marantz aan! Ontzettend goed beeld en geluid. En je bent toch een beetje Marantzfan ;)
Klopt :wub: Heb voorheen ook Denon gehad, maar ik vind Marantz muzikaler klinken. Hangt natuurlijk af het model, maar de UD8004 maakt grote kans.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb helaas nog geen bericht van de houtleverancier. Wacht nog een paar dagen af en dan ga ik navragen of mijn laatste mail ontvangen is.

Misschien deze week de kabels :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 20, 2010, 07:51:14
Misschien deze week de kabels :pompom:

We even een fototje maken he van die tuinslangen, ik ben erg benieuwd.
Qua looks is dit volgens mij een mooie kabel namelijk en eigenlijk zonde om in de koof te leggen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 20, 2010, 13:46:47
We even een fototje maken he van die tuinslangen, ik ben erg benieuwd.
Tuurlijk! Heb ik jullie ooit teleurgesteld?? :P :D

Citaat van: Madhouse op maart 20, 2010, 13:46:47
Qua looks is dit volgens mij een mooie kabel namelijk en eigenlijk zonde om in de koof te leggen  ;)
Klopt! Maar het wit in de kabel zal afleiden in de zwarte ruimte ;) Het gaat me overigens meer om de verbetering van de kwaliteit van het geluid :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 20, 2010, 13:56:51
Tuurlijk! Heb ik jullie ooit teleurgesteld?? :P :D

Nee nooit  ;D

Citaat van: HTip op maart 20, 2010, 13:56:51
Klopt! Maar het wit in de kabel zal afleiden in de zwarte ruimte ;) Het gaat me overigens meer om de verbetering van de kwaliteit van het geluid :music:

Heb je ook gelijk in hoor!  ;)

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zojuist bericht van Peter gekregen. De kabels zijn klaar, nu nog aan de cooker en misschien maandag klaar voor de post :pompom:

Goed nieuws dat ik wel kon gebruiken!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 20, 2010, 07:41:12
Da's balen voor je. Dan kan je dus nooit bi-wire bruggen gebruiken...

Ik kan wel spades gebruiken maar het beste is dan 9mm of meer :-\ maar dan zal ik kabel bruggen moeten nemen die niet overstegen worden door de prijs van de spades.
ALR gaf ook advies probeer het eens met WBT'S 8mm die willen er wel over gaan.

Ik heb nu bi-wire bruggen maar bare-wire aangesloten, maar wilde eigenlijk de LS kabel met spades.:D

Vandaag de demo kabel opgehaalt :clapping: , nu kan het testen beginnen en vergelijken met de 1202.Verdere details volgen in mijn topic.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 20, 2010, 20:50:15
Ik kan wel spades gebruiken maar het beste is dan 9mm of meer :-\ maar dan zal ik kabel bruggen moeten nemen die niet overstegen worden door de prijs van de spades.
ALR gaf ook advies probeer het eens met WBT'S 8mm die willen er wel over gaan.

Ik heb nu bi-wire bruggen maar bare-wire aangesloten, maar wilde eigenlijk de LS kabel met spades.:D

Vandaag de demo kabel opgehaalt :clapping: , nu kan het testen beginnen en vergelijken met de 1202.Verdere details volgen in mijn topic.
Spades die duurder zijn dan de kabel :o Het moet wel leuk blijven...

Ben natuurlijk weer benieuwd naar je test. Ik hoop stiekem dat de 1202 wint :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#5374
Goed nieuws! Ik heb vandaag bericht van UPS ontvangen dat morgen een pakketje (nou ja pakketje, het weeg 12 kg ;)) wordt bezorgd. En wel de inakustik Referenz LS-1202 single-wire met LS-1002 bi-wire bruggen :pompom:


Wordt alleen pas van het weekend dat ik er plezier van kan hebben, want ik heb het razend druk op het werk vanwege een calamiteit. Misschien heb jullie het in de krant (of op internet) gelezen... we hebben een hele zware virusaanval op ons netwerk gehad, waar onze antivirusleverancier speciaal een oplossing voor heeft moeten ontwikkelen en daardoor werken we 24/7 om het probleem op te lossen. Ik krijg visioenen van de go-live van SAP van vorig jaar :unsure: De werkuren zijn in ieder geval weer gelijk aan toen ;) Maar gelukkig is het einde in zicht...


Morgen dus de helft van de kabels. Van Peter heb ik nog niets gehoord, maar het kan heel goed zijn dat ze in mijn postbus liggen te wachten, want daar ben ik deze week nog niet geweest. Ga morgen even kijken. Ik ga nu slapen, want morgen weer vroeg op. Truste allemaal  :yawnee:


Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive