Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

And how did that happen? :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa

Philip, waarom ga je niet wat meer kabels (blind) luisteren? Je set is zo ver ontwikkeld en dan zou het toch zonde zijn als je een grote investering doet zonder nou eigenlijk te weten wat je koopt? Je vindt ze goed klinken, maar hebt dus eigenlijk helemaal geen referentie.....

tiptop

Leuk verslagje Philip! 8)

Ook leuk dat jullie allebei de verschillen ook zo goed horen :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Leuke review HTip. Zeer herkenbaar hoe jij het omschrijft met de Black&White kabel.De W&M kabel ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Het is jammer dat jij enorme lengte moet hebben voor de front want anders gaf ik je het advies luister eens naar de 1302. Maar dan gaat de kassa iets te hard rinkelen  ;) bij de lengte die jij nodig hebt.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: The Vampire op maart  2, 2010, 23:54:30
vind het wel mooi dat je vrouw er net zoveel van lijkt te genieten als jijzelf doet. en dat ze ook lekker met je mee luisterd en meekijkt naar verbeteringen :thumbs-up: that's a keeper!
Zeker weten! Ik prijs me erg gelukkig, en niet alleen met de audio :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JeKa op maart  3, 2010, 08:10:06
Philip, waarom ga je niet wat meer kabels (blind) luisteren? Je set is zo ver ontwikkeld en dan zou het toch zonde zijn als je een grote investering doet zonder nou eigenlijk te weten wat je koopt? Je vindt ze goed klinken, maar hebt dus eigenlijk helemaal geen referentie.....
Heb je helemaal gelijk in en het lijkt inderdaad zo. Maar deze speakers (Note series) heb ik reeds een behoorlijke tijd (ca. 7 jaar) en verschillende kabels en apparatuur gehad. In volgorde, VDH, Audioquest, Lat International, W&M en nu dus zeer waarschijnlijk Inakustik.

Ik heb met de Inakustik voor het eerst het gevoel dat de werkelijke potentie van de speakers duidelijk wordt. Er zijn niet veel mensen hier op het forum met dezelfde speakers (of serie) en daarom kan ik moeilijk advies hiervoor krijgen. Maximus_Aurelius heeft wel dezelfde speakerserie en heeft ook een uitvoerige test gedaan met verschillende merken en typen LS-kabel. Zijn mening is mij dus veel waard. Zeker nu blijkt dat ik dezelfde ervaring heb met zelfs een minder type en op, zoals eerder gezegd, een ver van ideale set.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op maart  3, 2010, 10:50:25
Leuk verslagje Philip! 8)

Ook leuk dat jullie allebei de verschillen ook zo goed horen :)

Bedankt Fabian. Ik vind het met dit soort investeringen erg belangrijk dat Annet ook een verbetering ervaart. Ik vond het erg fijn dat ze afgelopen weekend de tijd heeft genomen om samen te luisteren. Met kleine tweaks zoals een andere zekering, contactvloeistoffen, geleidingsmiddelen is dat overigens wat anders ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  3, 2010, 12:36:17
Leuke review HTip. Zeer herkenbaar hoe jij het omschrijft met de Black&White kabel.De W&M kabel ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Thanks Maximus. De W&M kabel is zeker geen slechte kabel, maar de Inakustik is duidelijk een klasse beter. Mag ook wel voor het geld ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  3, 2010, 12:36:17
Het is jammer dat jij enorme lengte moet hebben voor de front want anders gaf ik je het advies luister eens naar de 1302. Maar dan gaat de kassa iets te hard rinkelen  ;) bij de lengte die jij nodig hebt.

Vind ik ook. De 1202 is helaas alleen nog leverbaar bij die webshop in Duitsland. De opvolger is van deze hoog geprezen kabel is de 1302, maar deze kost in Nederland 2x zo veel als de 1108 die weer 2x zo duur is als de 1002, welke ik nu test. Met de 1108 voor de fronts wordt het al een redelijke investering, die overigens wel in balans is met de speakers. Met de 1302 wordt dit iets te veel van het goede ::)
Showcase - Topic

JeKa

Citaat van: HTip op maart  3, 2010, 20:12:01
Heb je helemaal gelijk in en het lijkt inderdaad zo. Maar deze speakers (Note series) heb ik reeds een behoorlijke tijd (ca. 7 jaar) en verschillende kabels en apparatuur gehad. In volgorde, VDH, Audioquest, Lat International, W&M en nu dus zeer waarschijnlijk Inakustik.

Ik heb met de Inakustik voor het eerst het gevoel dat de werkelijke potentie van de speakers duidelijk wordt. Er zijn niet veel mensen hier op het forum met dezelfde speakers (of serie) en daarom kan ik moeilijk advies hiervoor krijgen. Maximus_Aurelius heeft wel dezelfde speakerserie en heeft ook een uitvoerige test gedaan met verschillende merken en typen LS-kabel. Zijn mening is mij dus veel waard. Zeker nu blijkt dat ik dezelfde ervaring heb met zelfs een minder type en op, zoals eerder gezegd, een ver van ideale set.

Ik wist inderdaad niet dat je al meerdere merken beluisterd had. Klinkt alsof er over nagedacht is (hoe verrassend eigenlijk ook.... :D).  ;)

HTip

Citaat van: JeKa op maart  3, 2010, 23:00:20
Ik wist inderdaad niet dat je al meerdere merken beluisterd had. Klinkt alsof er over nagedacht is (hoe verrassend eigenlijk ook.... :D).  ;)
Tja, ik sta niet echt bekend om mijn impulsaankopen ::) :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  3, 2010, 23:30:49
Tja, ik sta niet echt bekend om mijn impulsaankopen ::) :D

Dus binnenkort weer een hoop W&M in de verkoop  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  4, 2010, 08:29:45
Dus binnenkort weer een hoop W&M in de verkoop  ;D
:D Zal best wel eens kunnen inderdaad ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  4, 2010, 11:57:09
:D Zal best wel eens kunnen inderdaad ;)

Had je nou net ff een weekje eerder mee moeten komen hahahahaha... W&M Black Magic is gewoon een goede kabel namelijk!

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  4, 2010, 12:04:53
Had je nou net ff een weekje eerder mee moeten komen hahahahaha... W&M Black Magic is gewoon een goede kabel namelijk!
Zeker! Je had toch gelezen dat ik aan het testen was met een nieuwe kabel? En je weet toch hoe dat gaat bij mijn testen? :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  4, 2010, 12:08:58
Zeker! Je had toch gelezen dat ik aan het testen was met een nieuwe kabel? En je weet toch hoe dat gaat bij mijn testen? :D

Ja je hebt ook gelijk! Testen loopt bij jou ook uit op kopen, ik zal die gedachte vanaf nu voor mijzelf vast gaan houden voor de toekomst  :tongue2:

Maar misschien wil ik nog wel 2x2m van je overnemen hoor, ben ook niet te beroerd om te testen  ;D

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  4, 2010, 12:18:17
Ja je hebt ook gelijk! Testen loopt bij jou ook uit op kopen, ik zal die gedachte vanaf nu voor mijzelf vast gaan houden voor de toekomst  :tongue2:
:D LOL :D

Citaat van: Madhouse op maart  4, 2010, 12:18:17
Maar misschien wil ik nog wel 2x2m van je overnemen hoor, ben ook niet te beroerd om te testen  ;D
Dat moet wel lukken ;) Als ik alles tegelijk vervang heb ik ca. 37m (11m, 9m, 7m, 6m en 4m) te koop :o
Showcase - Topic

HTip

Morgen ga ik weer verder met de test. Op het programma staan:
- Lucie Silvas (CD)
- Barb Jungr (SACD)
- Donald Fagen (DVD-A)
- Eagles (CD en DVD-A)

Heeft iemand nog suggesties voor bepaalde muziek, welke "probleemgebieden" in zich hebben?
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Enkele voorbeelden van cd's. Ik weet niet of jij die bezit.

- Robert Plant & Allison Krauss - Raising Sands. Met name Nummer Polly come home.
Waarom:
Enorm laag waar veel controle in het laag verlangt wordt. Het wil snel ongecontroleerd gaan,zodoende kan bij ALR note het midden gebied te hard/fel eruit komen. Heb op vele sets deze cd gehoord en met name deze song waarbij het (helaas) niet netjes weergegeven werd of dat er echt iets in de klank mis zat. Ook veelal net iets té en/of helemaal geen controle.Ik heb ook hele vette sets hier de mist mee in horen gaan.

- Mark Knopfler - Sailing to Philladelphia. Deze cd is een genot om te horen omdat bij de Note serie het heel mooi het hoog los komt van het midden.Hierbij geld ook weer dat bepaalde nummers wel gecontroleerd in het laag moeten hebben.

-  Rossini - Semiramide Versie op de XRCD. Dit nummer wilt veelal stil vallen vooral in beginfase.Dit nummer word heel rustig opgebouwd, dan komt het geweld van het orkest en gaat daarna weer rustig verder(kan veelal weer stilvallen) en bouwt weer op tot de climax.

Ik weet jou muziek smaak niet helemaal vandaar dat ik nu niet verder ga met typen met eventueel muziek met "probleemgebieden" ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Bedankt voor de voorbeelden Maximus :thumbs-up:

Mijn muzieksmaak is redelijk breed, maar niet alles vind ik even mooi. De CD van Mark Knopfler staat allang op mijn verlanglijstje, dus nu wordt het tijd ;) Er is ook een mooie DVD-A van zag ik net. De andere 2 ken ik niet. Ik heb op amazon.com een aantal samples beluisterd. Ik vond Raising Sands niet meteen een mooie CD, maar dat vond ik vroeger ook van jazz :music:

Ik heb nog een week dat ik de demokabels mag uittesten, dus ik zal het moeten doen met de CD's die ik in bezit heb. Ga morgen eens rustig door mijn collectie heen op zoek naar testnummers.
Showcase - Topic

Robbert54

weet je nog goede jazz & bluese cd's dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op maart  4, 2010, 23:10:28
weet je nog goede jazz & bluese cd's dan??
Blues heb ik volgens mij niet. Is niet echt mijn muziek. Al mijn jazz CD's zijn SACD's en DVD-A. Ik zal morgen eens voor je kijken.
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op maart  4, 2010, 23:43:54
Blues heb ik volgens mij niet. Is niet echt mijn muziek. Al mijn jazz CD's zijn SACD's en DVD-A. Ik zal morgen eens voor je kijken.
:thumbs-up: net de cd van Caro Emerald opgezet. ook wel erg leuke muziek :music: heerlijk jaren 50 sfeertje!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Jamie Column, die ken je vast wel?
Van Nederlandse bodem: Wouter Hamel

Ik denk dat deze artiesten jou wel prettig in het gehoor liggen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

Citaat van: celerontje op maart  5, 2010, 00:10:24
Jamie Column, die ken je vast wel?
Van Nederlandse bodem: Wouter Hamel

Ik denk dat deze artiesten jou wel prettig in het gehoor liggen.
thanks! die eerste ken ik. Jamie Cullum!  wouter hamel zegt mij helemaal niks

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Jij als Michael Bublé liefhebber zal 't vast leuk vinden, zoek maar eens op JoeTjoeb! ;D

De nieuwe plaat van Cuby and the Blizzards, Cats Lost is ook erg leuk, Drenten die Engelstalige liedjes zingen! ;D