Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Voor audio en DVD gebruikt Philip zijn DV-9600, via iLink aangesloten op de SR-9600.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 20:16:13
Voor audio en DVD gebruikt Philip zijn DV-9600, via iLink aangesloten op de SR-9600.

Dat maakt een SE, SI of NuForce dus nog minder nodig.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 20:30:16
Dat maakt een SE, SI of NuForce dus nog minder nodig.

Na het lezen van jullie shootout ook mijn reden om voor de normale Oppo BDP83 te gaan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 20:03:34
Gaat het geluid analoog of digitaal naar je versterker? (Het staat vast al ergens in dit topic, maar ik loop wat achter met lezen  ;))
Omdat ik nu nog 2 apparaten heb gaat het (bijna) zoals celerontje aangeeft:

Panasonic BD-35
Gebruik ik alleen voor BD.
BD: M-PCM over HDMI

Marantz DV9600
Ik kan kiezen uit analoog (2CH/5.1CH), digitaal (coax/iLink)
CD: iLink/2CH analoog
SACD: iLink/5.1 analoog
DVD-A: iLink/5.1 analoog
DVD-V: iLink
Het hangt een beetje af wat beter klinkt. In principe alles met de iLink, maar soms ook analoog. Met DVD-A meestal analoog.

De nieuwe speler moet beide apparaten vervangen en moet dus alle formaten, (SA)CD en DVD-A/V, op goede kwaliteit kunnen afspelen. Op dit moment zijn de apparaten die dit kunnen:
- CA-650BD
- Oppo BD83(SE/SI/NF)
- Marantz UD8004/9004 (laatste valt af vanwege budget)
- Denon 4010UD/A1UD (ook hier valt laatste af vanwege budget)

Vanuit de shootout heb ik begrepen dat de voorkeur naar een Oppo gaat, tenminste als het over analoge audio gaat. Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben is hoe deze zich verhoud tot een Marantz/Denon. Denon heeft extra aandacht besteed aan de digitale kant (Denon 4th Link), terwijl Marantz zich meer heeft geconcentreerd op de analoge kant (betere DACs, etc.)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Laat ik het zo zeggen, ik heb lang overwogen om de Denon A1UD te nemen, maar ben nu toch voor de Oppo route gegaan (de BDP-83 SE NuForce Edition Signature Edition in mijn geval). Om een aantal redenen:
- Geluid van de Oppo zou beter moeten zijn. Hangt natuurlijk wel een beetje af van welke Oppo je neemt, en ik heb ze zelf ook niet naast elkaar gehoord dus ben op het woord van andere af gegaan.
- Ik wilde BD's regiovrij kunnen afspelen. Iets wat met de Oppo geen probleem was en met de A1UD volgens mij nog steeds wel.
- Ik hoorde nog wel regelmatig van mensen die problemen hadden met de Denon spelers, iets waar ik ook geen zin in had.

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 21:29:16
Laat ik het zo zeggen, ik heb lang overwogen om de Denon A1UD te nemen, maar ben nu toch voor de Oppo route gegaan (de BDP-83 SE NuForce Edition Signature Edition in mijn geval). Om een aantal redenen:
- Geluid van de Oppo zou beter moeten zijn. Hangt natuurlijk wel een beetje af van welke Oppo je neemt, en ik heb ze zelf ook niet naast elkaar gehoord dus ben op het woord van andere af gegaan.
- Ik wilde BD's regiovrij kunnen afspelen. Iets wat met de Oppo geen probleem was en met de A1UD volgens mij nog steeds wel.
- Ik hoorde nog wel regelmatig van mensen die problemen hadden met de Denon spelers, iets waar ik ook geen zin in had.
Interessant. Er zijn dus mensen die de Oppo vergeleken hebben met de top van Denon en de Oppo vond men beter? :o Dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Weet jij of dit ook gedaan is met de Marantz UD8004/9004? Heb je trouwens een link waarbij de Oppo wordt vergeleken met de Denon?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik zou niet idioot veel geld spenderen aan een BD speler.
Trouwens, waarom moet de DV-9600 het veld ruimen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

fugazi_2009

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 21:43:40
Want?

Citaat van: HTip op februari 22, 2010, 21:36:58
Interessant. Er zijn dus mensen die de Oppo vergeleken hebben met de top van Denon en de Oppo vond men beter? :o Dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Weet jij of dit ook gedaan is met de Marantz UD8004/9004? Heb je trouwens een link waarbij de Oppo wordt vergeleken met de Denon?

Nee, ik heb hier en daar wat emails. Maar daar heb je weinig aan. Op de website van The Upgrade Company staat bijvoorbeeld wel een vergelijk van de Oppo 83 Signature Edition versus een Wadia 380 en 781. De Oppo eindigde tussen deze twee in.

fugazi_2009

Citaat van: HTip op februari 22, 2010, 21:36:58
Weet jij of dit ook gedaan is met de Marantz UD8004/9004?

Als jij nu deze ergens op demo regelt dan zetten we gewoon de oppo ernaast en dan weten we het  ;D Op welke prijs zit zo'n Marantz eigenlijk?

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 21:55:08
Als jij nu deze ergens op demo regelt dan zetten we gewoon de oppo ernaast en dan weten we het  ;D Op welke prijs zit zo'n Marantz eigenlijk?
:D Adviesprijs is €2499. Straatprijs zal aanmerkelijk lager liggen ;)

http://www.hear.nl/nieuws/5789/marantz_ud8004_de_compacte_versie_van_de_ud9004/
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 21:51:36
Want?
Vraag ik me ook af. Mijn Pana is een instapspeler die ik bewust heb gekozen. In mijn geval heb ik eerst voor software gekozen ;)

De Pana is een redelijke speler en ben er tevreden mee geweest. Maar bij snelle panningshots ontstaat motion-blur. Ik verwacht dat dit met een betere chipset opgelost is. Daarnaast denk ik dat ik ook een stap kan maken bij het geluid. Vanmiddag Cars gekeken en mij viel op dat het laag te bombastisch was. Had ik nog nooit last van gehad (misschien focus ik me daarop iets te veel door de plannen met de basstraps)

Trouwens, waarom moet de DV-9600 het veld ruimen?
Ik wil weer naar een universele speler en daardoor 1 apparaat minder. Ik denk ook dat de chipset van de UD8004 mijn DVD's nòg beter zal weergeven. Blijkt ook uit de testen, maar eerlijk is eerlijk, de DV9600 is een topspeler!
Showcase - Topic

fugazi_2009

Ik had de Panasonic BD-30 (eigenlijk heb ik hem, maar hij staat nu bij de tv bij de crosstrainer) en ten opzichte daarvan was de Oppo een grote stap vooruit in beeld. Meer dan ik verwacht had, ook gezien het feit dat ik slechts op een 55 inch scherm kijk en niet projecteer of zo. De Marantz of de Denon zullen wat dat betreft tov de Panasonic ook wel flink verschil geven.

celerontje

Die motion blur verhelpen gaat een veel duurder grapje worden, want dat ligt aan je projector. (of heb je er geen last van bij DVD's via je Marantz? ???)

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari 22, 2010, 22:13:39
Ik had de Panasonic BD-30 (eigenlijk heb ik hem, maar hij staat nu bij de tv bij de crosstrainer) en ten opzichte daarvan was de Oppo een grote stap vooruit in beeld. Meer dan ik verwacht had, ook gezien het feit dat ik slechts op een 55 inch scherm kijk en niet projecteer of zo. De Marantz of de Denon zullen wat dat betreft tov de Panasonic ook wel flink verschil geven.
Dat denk ik dus ook, zeker op een groot scherm met een kleine kijkafstand. Trouwens 55" is best een groot beeld voor een TV ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 22, 2010, 22:09:52
Vraag ik me ook af. Mijn Pana is een instapspeler die ik bewust heb gekozen. In mijn geval heb ik eerst voor software gekozen ;)
Ik gaf een wijs advies in deze crisistijden, maargoed, geld moet rollen... ;D

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 22:15:53
Die motion blur verhelpen gaat een veel duurder grapje worden, want dat ligt aan je projector. (of heb je er geen last van bij DVD's via je Marantz? ???)
Bij DVD is me dat nooit zo opgevallen. Ik moet bekennen dat ik ook niet veel DVD's meer heb gekeken, maar degene die we hebben gezien waren prima.

Trouwens hoezo denk je dat het aan de HD1 ligt?
Showcase - Topic

celerontje

Motion blur is een bekend euvel bij de JVC D-ILA's, (heeft Bjorn dat niet verteld? :P) Frank heeft er een hoop over geschreven, zoek maar eens!

denoontje

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 22:21:49
Motion blur is een bekend euvel bij de JVC D-ILA's, (heeft Bjorn dat niet verteld? :P) Frank heeft er een hoop over geschreven, zoek maar eens!

troost je mijn combi Denon 2500bt icm epson TW 2000 heeft dit helaas ook....  ;-)

tiptop

Zal ik je maar zeggen dat het niet het enige is. ook je pana doet er aan mee.

Als je idd die Marantz UD8004 zou nemen ben je er wat betreft de speler iig vanaf. De bd7004 deed dat al heel mooi, dus ik verwacht dat de eerstgenoemde dat nog beter doet. (betere chip).

Dan is wel de vraag of het icm de JVC goed genoeg is. Maar Keken Bjorn en Garmt niet vanaf een Pana bd80? Kan best zijn dat het daaraan lag. ;)

Hier heb ik de judder en motionblur redelijk goed, nu ik alles op mullti heb staan (zowel PAL als NTSC dus). Alleen op PAL gaf met sommige BD's heftige panningproblemen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Jij kijkt met 3:2 pulldown, Philip op 1080p/24.
Vooral op pulldown gebied verschillen spelers heel erg, want bij Sony's is de judder verschrikkelijk, terwijl het bij Pana's amper opvalt.

HTip

@tiptop: Klinkt hoopgevend. Volgens mij was het geen topspeler waarmee Frank de JVC heeft getest. Hoe dan ook ik wil toch op termijn naar een universele speler en alle kandidaten hebben nog kans ;)

Citaat van: celerontje op februari 23, 2010, 12:02:39
Jij kijkt met 3:2 pulldown, Philip op 1080p/24.
Vooral op pulldown gebied verschillen spelers heel erg, want bij Sony's is de judder verschrikkelijk, terwijl het bij Pana's amper opvalt.
Kan je daar iets meer over zeggen?
Showcase - Topic

HTip

Overgenomen van een forumgenoot.

Inakustik HDMI Referenz. Zaterdag ga ik de kabel vergelijken met de W&M. Ben benieuwd :music:
Showcase - Topic

JeKa

Citaat van: HTip op februari 25, 2010, 22:50:03
Overgenomen van een forumgenoot.

Inakustik HDMI Referenz. Zaterdag ga ik de kabel vergelijken met de W&M. Ben benieuwd :music:

HDMI <-> ?   :D

celerontje

Jaja, Philip gaat op soldeercursus! ;D

HTip

Citaat van: JeKa op februari 25, 2010, 22:54:12
HDMI <-> ?   :D
Citaat van: celerontje op februari 25, 2010, 22:56:16
Jaja, Philip gaat op soldeercursus! ;D
:D Gelukkig voor mij zit aan de andere kant ook een stekker :P
Showcase - Topic